2006-06-05, 12:32
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Att dra upp individens frihet som ett argument för att få kura sig vindögd tycker jag är tokigt. Jag kan lova att artonåringen med komplex inte har en enda tanke på att vara nån slags Frihetsfrontens apostel när han köper sina första vaddetnuärpiller via nätet. Han vill bli grov - no matter what.
Han har inte heller en tanke på att vara vare sig ansvarsfull eller noggrann. Han vill bli beundrad - i bästa fall på stranden, i näst bästa fall på nätet (där han kan retuschera bort acnen), han vill ha mycket brudar och imponerade blickar från sina polare. Att stå på scenen är lika bort som Pluto för honom.
Och han är den vanlige användaren. Den seriöse - han som "vet vad han gör" - är såååå sällsynt. Det kan jag säga efter ha hört diverse gamla rävar berätta om sina misstag som höll på att kosta dem livet. Och det är den användaren som är normativ.
Man kan inte ens jämföra med alkohol, eftersom de allra flesta har ett civiliserat förhållande till alkoholen - de flesta blir nämligen inte fulla och dumma och alkoholister av att dricka.
Men i stort sett alla som kurar misslyckas - annars skulle vi ha startfält på flera hundra man och tävlingar i varenda stad, och det skulle krylla av biffiga teenisar. Men det gör det inte.
allan
|
|
|
2006-06-05, 12:51
|
|
Owner of the lammkött!
Reg.datum: Jul 2002
|
Cilia att köra i 250km i timmen är inte en risk för bara sin egen kropp.
Ni menar att folk i allmänhet inte är förmögna att ta ansvar för sina egna kroppar, mcyket mörkligt att man då är har rösträtt och har rätt att bestämma om vilket parti och vilka värderingar som ska styra landet.
If you just close your eyes
You can feel the enemy
|
2006-06-05, 12:53
|
|
Owner of the lammkött!
Reg.datum: Jul 2002
|
Om det är kostanden för samhället som är avgörande är jag beredd att gå med på att dessa saker inte innefattas av den almänna sjukvåden och tecknar en privat sjukföräkring för att få hålla på med kampsport.
If you just close your eyes
You can feel the enemy
|
2006-06-05, 12:55
|
|
Förhudsuppviglare
Reg.datum: May 2004
|
Är det ett argument mot dopning att folk inte lyckas bli några tävlande bodybuilders? Har det aldrig gått upp för dig att det är ytterst få som överhuvudtaget vill bli så grova? Att de flesta tycker det rentav är äckligt att ha 50 cm i omkrets runt överarmarna?
|
|
2006-06-05, 12:59
|
|
Mannen, myten, legenden!
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av bolio
Är det ett argument mot dopning att folk inte lyckas bli några tävlande bodybuilders? Har det aldrig gått upp för dig att det är ytterst få som överhuvudtaget vill bli så grova? Att de flesta tycker det rentav är äckligt att ha 50 cm i omkrets runt överarmarna?
|
Nä nu har du gått för långt 50+ oavsett är kungligt.
|
|
|
2006-06-05, 13:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Janna
Ni menar att folk i allmänhet inte är förmögna att ta ansvar för sina egna kroppar, mcyket mörkligt att man då är har rösträtt och har rätt att bestämma om vilket parti och vilka värderingar som ska styra landet.
|
Folk kan uppenbarligen inte ta det ansvaret, eftersom att majoriteten brukar något av tobak, alkohol och droger. Ska vi dessutom lägga in kost och motionsbiten så är det inte många % kvar som fullt ut klarar av något så simpelt som att sköta sin kropp.
Det är självklart märkligt att folk, utan någon som helst kunskap om ämnet, ska bestämma vilka som ska styra landet.
|
|
|
2006-06-05, 13:09
|
|
Förhudsuppviglare
|
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha
Nä nu har du gått för långt 50+ oavsett är kungligt.

|
Haha, ja! Vi tycker ju det, men vi är ett ensamt släkte... :/
|
|
2006-06-05, 13:11
|
|
Förhudsuppviglare
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Folk kan uppenbarligen inte ta det ansvaret, eftersom att majoriteten brukar något av tobak, alkohol och droger. Ska vi dessutom lägga in kost och motionsbiten så är det inte många % kvar som fullt ut klarar av något så simpelt som att sköta sin kropp.
Det är självklart märkligt att folk, utan någon som helst kunskap om ämnet, ska bestämma vilka som ska styra landet.
|
Men är det inte lite upp till folk att själva bestämma om de vill ta det "ansvaret"? Och varför skulle alla behöva "ta ansvar" för sin kropp? Tänk om jag helst vill vara en fet och otränad datornörd, som helt skiter i min fysiska hälsa. Får jag inte det då? Skall staten lägga sig i och tvinga mig till motion?
|
|
2006-06-05, 13:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Men är det inte lite upp till folk att själva bestämma om de vill ta det "ansvaret"? Och varför skulle alla behöva "ta ansvar" för sin kropp? Tänk om jag helst vill vara en fet och otränad datornörd, som helt skiter i min fysiska hälsa. Får jag inte det då? Skall staten lägga sig i och tvinga mig till motion?
|
Så klart det är upp till var och en att bestämma hur man ska sköta sin kropp. Men då borde det också vara upp till var och en att betala sina egna sjukhusräkningar.
|
|
|
2006-06-05, 13:16
|
|
Förhudsuppviglare
|
Citat:
Så klart det är upp till var och en att bestämma hur man ska sköta sin kropp. Men då borde det också vara upp till var och en att betala sina egna sjukhusräkningar.
|
Ja, det håller jag verkligen med om; väljer man att kura, knarka, äta sig grisfet etc. så skall inte andra behöva betala för en. Den tanken är egentligen helt absurd, lika absurd som att det skall vara olagligt att kura, knarka och äta sig grisfet. Den föds ur samma slags människors intellekt och kommer också att dö med dem: kollektivisterna - de onda, de med liten politisk penis.
|
|
2006-06-05, 13:18
|
|
Registered User
|
Citat:
Ja, det håller jag verkligen med om; väljer man att kura, knarka, äta sig grisfet etc. så skall inte andra behöva betala för en. Den tanken är egentligen helt absurd, lika absurd som att det skall vara olagligt att kura, knarka och äta sig grisfet. Den föds ur samma slags människors intellekt och kommer också att dö med dem: kollektivisterna - de onda, de med liten politisk penis.
|
Mm, fast nu är det ju tyvärr så att andra måste betala för att vissa inte klarar av de simplaste av saker. Då kan gott staten tvinga folk att göra rätt så att alla slipper stå för någras dumhet.
|
|
|
2006-06-05, 13:19
|
|
Förhudsuppviglare
|
Citat:
Mm, fast nu är det ju tyvärr så att andra måste betala för att vissa inte klarar av de simplaste av saker. Då kan gott staten tvinga folk att göra rätt så att alla slipper stå för andras dumhet.
|
Ptja, fast å andra sidan vill inte jag betala för dagis och lekparker. Jag tycker inte om barn. Vad göra? :/
|
|
2006-06-05, 13:20
|
|
Registered User
|
Citat:
Ptja, fast å andra sidan vill inte jag betala för dagis och lekparker. Jag tycker inte om barn. Vad göra? :/
|
Jobba svart?
|
|
|
2006-06-05, 13:23
|
|
Förhudsuppviglare
|
Citat:
Jobba svart?
|
Ptja, det vill jag inte heller. Jag vill betala skatt för en del grejer som polismakten, militären, rättsväsendet, en viss del av sjukvården, brandförsvaret, soc, osv. Men inga jävla lekparker för Nietzsches skull. :/
|
|
2006-06-05, 13:26
|
|
Registered User
|
Citat:
Ptja, det vill jag inte heller. Jag vill betala skatt för en del grejer som polismakten, militären, rättsväsendet, en viss del av sjukvården, brandförsvaret, soc, osv. Men inga jävla lekparker för Nietzsches skull. :/
|
Soc? lol? Jag trodde du var en broder :|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:29.
|

|