Ställde frågan i MMA-tråden lite malplacerat för ett tag sedan.
Letar efter en brottarmatch i OS(?), finalen mellan två herrar varav den ene herren var underdog. När det är X minuter kvar av finalen hamnar underdogen i brygga(vad det nu heter) och på något heroiskt sätt håller han ryggen borta från mattan tiden ut och vinner.
Letar efter en brottarmatch i OS(?), finalen mellan två herrar varav den ene herren var underdog. När det är X minuter kvar av finalen hamnar underdogen i brygga(vad det nu heter) och på något heroiskt sätt håller han ryggen borta från mattan tiden ut och vinner.
Ringer det någon klocka?
Karelin - Rulon Gardner?
Ringer det någon klocka?
Ja det var 92, 96 eller 2000, hmm, det var två lättare killar inte Karelin. Möjligen var han tysk eller annan europé fast minns inte, sorry. En fenomenal prestation och en av de stora prestationerna under OS. Han höll huvudet i golvet hur länge som helst. Inte helt säker på om det var en guldmatch. Sök på olympcs highlights eller nåt sådant.
Senast redigerad av Hemi den 2011-06-08 klockan 16:39.
Körde första no-gi passet på länge i torsdags, hur i helvete stryper man någon utan gi.
Efter att jag skrivit det så kom jag på att mitt användarnamn är brabo och att det är min absoluta favoritstrypning utan gi
För att ta en liten seriösare fråga, har ni något tipps på en bra stående guardpassering no-gi?
Det är omöjligt att passera stående. Visst kan du börja stående, men vid något tillfälle så måste du stänga avståndet. Om motståndaren inte har något grepp på dig alls så leta vinklar tills du känner att du har en öppning. Öppningen kan t.ex. vara att du tvingar honom rulla upp och då kan du fortsätta med over-under. Vänder han inte upp så har du förmodligen side eller back. Men ämnet är ungefär lika fritt som "hur kastar man någon i judo?". Utan grepp är allt öppet och därmed inget låst.
Det är omöjligt att passera stående. Visst kan du börja stående, men vid något tillfälle så måste du stänga avståndet. Om motståndaren inte har något grepp på dig alls så leta vinklar tills du känner att du har en öppning. Öppningen kan t.ex. vara att du tvingar honom rulla upp och då kan du fortsätta med over-under. Vänder han inte upp så har du förmodligen side eller back. Men ämnet är ungefär lika fritt som "hur kastar man någon i judo?". Utan grepp är allt öppet och därmed inget låst.
Med gi brukar jag alltid ställa mig upp för att öppna guarden och leta greppen för att göra en bull fighter passering, men du menar att nogi så är det vinklar och opportunistiskt tänkande som gäller?