2011-08-08, 06:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Liket lever!
Tänkte att jag skriver lite här och ser om det är något jag kommer fortsätta med. Har lallat runt i ungefär 1 1/2 år nu p.g.a. skola och andra prioriteringar. Gått ner mig en hel del gällande styrka, men he' e' ba' å börj om.
Testar Max-OT just nu, och det har faktiskt varit rätt kul under de senaste två veckorna. Styrkan kommer förhoppningsvis tillbaka snart.
Morgonvikten ligger på runt 69-70kg just nu.
Senast redigerad av Rahf den 2011-08-08 klockan 06:11.
|
|
|
2011-08-08, 06:11
|
|
Registered User
|
Axlar
Uppvärmningen körs alltid med stång och består av en massa olika rörelser för att pumpa ut blod i hela kroppen.
Militärpress:
5x40 kg
5x40 kg
4x40 kg
3x40 kg fail på 4:e
6x37.5 kg
5x37.5 kg
4x37.5 kg
Triceps blev riktigt trött på sista set med 40 kg. Viktvanan är helt borta. Blev överraskad över hur lätt det blev av att bara plocka bort 2.5 kg. Stod och höll kvar stången i toppläge efter sista repetitionen i varje set för att känna på bålstyrkan, plus att armarna ser härligt starka ut då  .
Flyes:
6x10kg
6x10kg
Lätt och dugligt strikt. Började känna en matthet i kroppen och övre delen av ryggen kommer jobbas under ryggpass ändå.
Frihängande benlyft:
Kroppsvikt x Intefanräknadejaginte
Kroppsvikt x nejförtusanintedennagångheller
Det var åtminstone över 10 och nog fan var de strikta  .
Kort och gott pass. Har inte tålamodet för mer än en timma nuförtiden. Jag känner ändå att kroppen får en sjuhelsikes genomkörare under veckan. Tur att man inte tappar god form på övningarna. Fullt ROM är min melodi!
Blir stretching senare i natt. En timmes avslappnande tortyr innan läggdags.
|
|
|
2011-08-09, 06:42
|
|
Registered User
|
Maddafack! Ingen träning blev det idag p.g.a. besök till olika affärer, samt skicka födelsedagspresent via post till Sverige  . Aldrig mer FedEx dock, 60$ för ett sketet litet brev vägrar jag betala för.
Nattstretching snart, och ryggpass i morgon istället. Privatlektion i Brentwood, finns ett gym i närheten där.
|
|
|
2011-08-10, 01:57
|
|
Registered User
|
Ryggträning
Marklyft
6x60kg
6x80kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg
Tammefan, det är nästan så att man blir rädd över hur mycket marklyften har gått ner. Var på ett annat gym än mitt vanliga idag, och tacksamt nog så hade de runda viktskivor (vanliga gymmet har oktagonala skitvikter). Viktvanan är som sagt inte den bästa, och kroppen var slut efter varje femma. Skönt att få marka dock! Formen sitter i än.
Chins (pronerat)
KVx6 Tråklätt...
KV+6kgx6 Fortfarande tråklätt
KV+10kgx6 Nu så!
KV+10kgx6
Allra sista repetitionen var en seg jävel! Grundregeln för mig i chins är fullt sträck i botten och hakan över stången i toppläge. Fick lov att hålla i vikterna med fötterna  . Det blir lite snedberäkning eftersom alla vikter räknar i pounds. Men generellt så stämmer det.
Stångrodd
4x60kg
Nej, där blev det nej, kroppen sa nej. Lite för trött efter marklyft denna gång. 60kg är, normalt sett, en baggis.
Höööga hantelrodd
8x13kg
6x17kg
6x17kg
The Who - Baba O'Riley började ljuda genom högtalarna under denna övning, så man blev lite extra taggad. Hantlarna dras till axelhöjd med bålrotation. Kniper väldigt bra!
Hanging front levers
5st
3st
Böjer benen för att kunna orka i slutet av passet. Mekaniskt sett så funkar det på samma sätt som en pulldown, med skillnaden att man använder kroppsvikten och skiftar läge från lodrät till vågrät. Väldigt jobbig för lats och grepp.
Kul pass
|
|
|
2011-08-10, 21:12
|
|
Registered User
|
Ljuva träningsvärk
|
|
|
2011-08-12, 09:02
|
|
Registered User
|
Bröstpass
Uppvärmning med stång är goa grejer.
7 drag till hakan
Stång på låren och djupt sitt, för att mjuka upp och stretcha fotlederna.
7 ryckdrag
7 press bakom nacke
7 stångroddar
Lutande hantelpress
6x15kg
6x20kg
6x27kg
5x27kg
5x27kg
Styrkan börjar så sakteliga krypa sig tillbaka. Maximalt djup i botten och sista repetitionen i mina två sista set var härligt sega och tunga.
Bänkpress
5x60kg Amen vafan vad tungt det kändes.
5x60kg Lite mer tryck i kroppen på denna.
6x60kg Förbannad och maximalt tryck.
Var nog lite småvelig när jag la mig för att bänka. Axlar och triceps kändes lite nötta efter hantelpressen, och hjärnan gav sig lite väl på första set. Lite mer brygga och jävlar anamma, så gick det lättare på efterföljande.
Viktade dips
6x7kg
6x11kg
6x11kg
Som med de flesta kroppsviktsövningar så går dips relativt lätt. Hakade vikterna med fötterna och körde på. Allra sista repetitionen var nog den långsammaste i mannaminne. Triceps dog och jag pressade nog i tre extra sekunder innan armarna kom ut i fullt sträck.
Hängande benlyft, raka ben
En hel del repetitioner...
Fipplade omkring lite, men greppen på gymmet är något av det värsta. Ingen lättring, utan istället någon form av fuskgummi som man knappt kan hålla i. Körde även horisontalt läge och sträckta ben. Som en halv front lever. Suger hårt i hela kroppen!
Axlarna är möra nu, även skulderbladen känns lite sega. Förmodligen för att jag fick till en halvduglig brygga i bänkpressen. I morgon eller på lördag så blir det som benträning! JAAAAA!!
|
|
|
2011-08-12, 22:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Oh Hai!
Hur är livet där borta?
Mycket har jag hört och sett men oktagonala vikter? Vad f*n ska det vara bra för?
|
|
|
2011-08-12, 22:56
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Liket lever!
Tänkte att jag skriver lite här och ser om det är något jag kommer fortsätta med. Har lallat runt i ungefär 1 1/2 år nu p.g.a. skola och andra prioriteringar. Gått ner mig en hel del gällande styrka, men he' e' ba' å börj om.
Testar Max-OT just nu, och det har faktiskt varit rätt kul under de senaste två veckorna. Styrkan kommer förhoppningsvis tillbaka snart.
Morgonvikten ligger på runt 69-70kg just nu.
|
kul med fler som gör en nystart... låg morgonvikt!! hur lång är du o vad har du för form? lägerfånge eller fit?
|
|
|
2011-08-12, 23:29
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Oh Hai!
Hur är livet där borta?
Mycket har jag hört och sett men oktagonala vikter? Vad f*n ska det vara bra för?
|
Haij! Livet är omväxlande bra och tungt. Söker jobb och försöker få ihop allt för voice-over. Det som också väger lite är att jag måste försöka fixa ett nytt visum innan April 2012, annars är det bara hemskeppning som gäller.
Nu kanske jag minns fel, men de är antingen oktagonala eller hexoganala. Jag har ingen aning om vad de ska tjäna för syfte, annat än vara irriterande om man har start från golvet. Svårt att justera stången, samt att de kan rulla till om ena skivan inte är i linje med den andra.
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
kul med fler som gör en nystart... låg morgonvikt!! hur lång är du o vad har du för form? lägerfånge eller fit?
|
176cm, och formen är väl vad som kan klassas som 'vältränad Svensson'  . Jag har varit sporadiskt aktiv på gymmet under tiden, men inte kört någon nämnvärd intensitet eller liknande. Max-OT är rätt kul faktiskt! Man tvingar sig själv till lite mer prestation.
Jag vägde mig nu under dagen bara för att kolla om min uppskattning stämde. Dagsvikten ligger på ungefär 68kg
|
|
|
2011-08-12, 23:48
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
176cm, och formen är väl vad som kan klassas som 'vältränad Svensson'  . Jag har varit sporadiskt aktiv på gymmet under tiden, men inte kört någon nämnvärd intensitet eller liknande. Max-OT är rätt kul faktiskt! Man tvingar sig själv till lite mer prestation.
Jag vägde mig nu under dagen bara för att kolla om min uppskattning stämde. Dagsvikten ligger på ungefär 68kg 
|
shit!!! sub 70!!.. pratade nyss med 944rs om just vikter o att jag är livrädd för att komma ner på sub70 igen.. samtidigt krävs det för att jag ska bli hård.. men får lägga på mig mer massa först och hoppas att det räcker för att 73-74 ska göra mig hård =)
|
|
|
2011-08-13, 03:18
|
|
Registered User
|
Det roliga är att jag ser större ut än sub-70. Detta kommer då från när folk har frågat hur mycket jag väger, får svaret, och utbrister "VA?! 69 kilo!?"
|
|
|
2011-08-13, 07:18
|
|
Registered User
|
Benträning
Uppvärmning med stång
7x Drag till hakan
7x Styrkeryck
7x Knäböj, med press i toppläge
7x Stångrodd
7x Raka marklyft
Go' å gla'. Varma leder efter det.
Knäböj
6x50kg
6x60kg
6x75kg För lätt
6x80kg Nu jävlar!
5x80kg
5x80kg
75kg kändes förvånansvärt lätt, så ökade till 80kg och fick äntligen rätt tyngd att jobba med. Sista repetitionen i näst sista set var en mental kamp. Segade upp den.
Det roliga med knäböj för mig, som har långa lårben, är att det går till en viss gräns, sen exploderar vikten uppåt. Alla har sticking points, men det är nästan lite roligt när man åker upp på tå för att rörelsen är så kraftig.
Raka marklyft
6x60kg Kännasigpåvikten
6x90kg
6x90kg
5x90kg
Åhåhå! Kändes bra det där. Formen sviktade lite i första set och det kändes en aning i ryggen. Lite justeringar, sen började det suga till rejält i hamstring. Funderade på att använda remmar, men skippade det för att låta greppet få komma ikapp svackan. 90kg var en duglig vikt för idag. Bålstyrkan börjar komma igen, det kändes bra att dra upp det från marken.
Kunde inte köra längre, då gymmet stängde en kort stund efter jag var klar med raka marklyft. Skulle nog ha kört något set knäböj till, benen känns bara lite möra.
För övrigt så rättar jag mig själv. Viktskivorna var inte oktagonala, de är dodekagonala (tolvsidiga). Gick bra att justera, men är fortfarande irriterad över att de bytte ut precis alla runda viktskivor.
|
|
|
2011-08-13, 20:36
|
|
Registered User
|
Mmm.. Har äntligen hittat en god tillverkare för Keso. Rostat bröd och det serru.. He' bli' goern dä'.
|
|
|
2011-08-13, 20:49
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Det roliga är att jag ser större ut än sub-70. Detta kommer då från när folk har frågat hur mycket jag väger, får svaret, och utbrister "VA?! 69 kilo!?"
|
det är också mitt intryck efter att ha följt dig innan ... därav förvåningen... men det är leeeeeeeeeeant
|
|
|
2011-08-13, 20:52
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
det är också mitt intryck efter att ha följt dig innan ... därav förvåningen... men det är leeeeeeeeeeant 
|
Nähädå! Hyfsat smal benstomme så har man till och med plats för fett runt gördeln också  . Hälsosamt, på gränsen till smal.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:56.
|

|