2008-07-16, 10:02
|
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
Jag tror att det heter F U bänk, vilket jag länge läste som något helt annat
Stabila vikter i flyesen också
|
|
2008-07-16, 19:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Onsdag 16/7, morgonpromenad, ben, mage
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis
Jag tror att det heter F U bänk, vilket jag länge läste som något helt annat
Stabila vikter i flyesen också
|
Haha ok  Knäppt namn.
Tack!!!
Idag var jag ännu svullnare och vägde ännu mer  ´Kanske borde ligga på energiminus någon dag för att få ned det värsta, men det är så tråkigt. Jag vill bara äta ordentligt och må bra nu.
Magen är i totalt olag bara för en rejäl fika, helt otroligt att det märks direkt när man inte äter helt optimalt. I mitt fall ballar hela systemet ur av socker och mjöl, craaazy.
Well, orkar inte hetsa upp mig. Tog min morgonrunda och idag promenerade jag för att spara benen inför benpasset. Hade som vanligt värsta fina vädret, senare på dagen blev det minsann instabilt.
Varit helt sur och off idag, tur att jag var nästan ensam på gymmet och kunde vara tjurig ifred...
Utfall i Smith
25 kg: 15/ben
55 kg: 4x10/ben
Enbenpress
60 kg: 7, 7, 7, 8, 8/ben (upptäckte i de sista seten att det blev stabilare i ryggen om jag inte lade ner huvudet, därav ökningen)
varvat med
Enbens vadpress
60 kg: 15, 13, 13, 13, 13/ben
varvat med
Benpress båda benen
60 kg: 15, 14, 14, 14, 14
Liggande lårcurl
3 set
Enbens
4 set/ben
Raka mark med hantlar
2x18,5 kg: 12, 12, 11, 11
Längesen jag körde denna så det blev känna på-vikter. Förut har jag kört raka mark från strax under knähöjd till upprättstående. Idag upptäckte jag att det tog MYCKET bättre på hamstrings om jag körde från golvet och upp till...tja, strax ovanför knäna. Värsta kontakten som jag aldrig förr haft i denna övning och jag kommer definitivt köra den igen
Den varvades med
Knästående crunch i kabel
45 kg: 14
50 kg: 11, 11, 10
Skönt att köra magen emellan för att avlasta korsryggen
Benspark
3 set
Enbens
4 set/ben
Varvat med
Fria lätta böj
20 kg: 3x10
Knälyft/crunches på bänk
3 set
Samt lite annat benvift och husmorstjafs för höft och insida lår mm
Hem till god mat och powernap.
Nu har jag tryckt ned en Cola Light i min svullna mage, det blev den ju sååå mycket bättre av
|
|
|
2008-07-16, 19:28
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
härligt vad du kör på!:. och bänk med benen i luften för delen älskar jag, lite lägre vikter o så kanske, men grymt skön känsla att ha hela ryggen i vänken och inte bara övre rygg. Med benen i luften får man ju ner svanken också och det känns om om det blir mer press med bröstet för min del. Älskar den varianten!
Sur sa du? låg på kollisar?
|
|
|
2008-07-16, 19:52
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
härligt vad du kör på!:. och bänk med benen i luften för delen älskar jag, lite lägre vikter o så kanske, men grymt skön känsla att ha hela ryggen i vänken och inte bara övre rygg. Med benen i luften får man ju ner svanken också och det känns om om det blir mer press med bröstet för min del. Älskar den varianten!
Sur sa du? låg på kollisar? 
|
Japp, här körs det på! Snart lite vila från de vanliga rutinerna dock
Ja, jag vet inte om jag någonsin kommer att köra vanlig bänk igen efter att ha provat denna variant. Särskilt bra när man har muppig och svankig rygg
Nej i nte sur pga lågt kolisintag, tvärtom jue...  Jag är helt tvärtemot alla andra, mår bäst på lite kolisar
|
|
|
2008-07-17, 09:17
|
|
|
Registered User
|
Torsdag 17/7, morgoncardio
Japp japp, en timmes runda på morgonkvisten. Soligt och härligt. Jag promenerade mest, sprang några korta bitar bara för att hålla ångan uppe. Gårdagens raka marklyft känns gott i bakbenen, me like!!!
Är inte lika sur idag heller, hehe
Härnäst väntar dusch, ansiktsbehandling, mat och träning. Har just nu sug efter vanlig hederlig husmanskost, dock något modifierad efter smak och behov. Idag blir det spenatsoppa med ägghalvor före träningen och en hybrid mellan rårakor och raggmunk efteråt (mest potatis men även lite smet runtom med ägg, naturell yoghurt, lite kruskakli och pofiber). Sambon tar lingonsylt och bacon till, själv kör jag osockrad lingonsylt och minikeso. Ska bli såååå gott
|
|
|
2008-07-17, 09:46
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Japp japp, en timmes runda på morgonkvisten. Soligt och härligt. Jag promenerade mest, sprang några korta bitar bara för att hålla ångan uppe. Gårdagens raka marklyft känns gott i bakbenen, me like!!!
Är inte lika sur idag heller, hehe
Härnäst väntar dusch, ansiktsbehandling, mat och träning. Har just nu sug efter vanlig hederlig husmanskost, dock något modifierad efter smak och behov. Idag blir det spenatsoppa med ägghalvor före träningen och en hybrid mellan rårakor och raggmunk efteråt (mest potatis men även lite smet runtom med ägg, naturell yoghurt, lite kruskakli och pofiber). Sambon tar lingonsylt och bacon till, själv kör jag osockrad lingonsylt och minikeso. Ska bli såååå gott 
|
Jag förstår att sambon har lite smak för det goda. Lingon skall dock inte placeras på tallriken utan vara kvar i skogen.
Morgonpromenader is da shit. Händer även mig tämligen ofta att man hinner få en kanonmorgon med fint väder och innan man slevat i sig frullen så regnar det. Idag var just en sån dag. Jag hinner dock bara med en halvtimmes traskande.
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2008-07-17, 10:12
|
|
|
Fitness4Life
Reg.datum: Jan 2005
|
Ansiktsbehandling, jo jag tackar ja
Härligt med promenad i solsken, men vart fann du solen?!
|
|
|
2008-07-17, 11:33
|
|
|
Registered User
|
Ignatius72: Meh, lingon som är så gott!  Bacon med för den delen men jag försöker hålla ned intaget av E250, räcker med leverpastejen jag äter för tillfället...
Mina promenader är likadana, värsta kanonvädret och sedan hopar sig molnen när man kommer in. Bara att tacka och ta emot antar jag
tigerofsweden: Haha japp, här unnas det lyx
Solsken finns det gott om i Rättvik...mellan regnskurarna alltså
|
|
|
2008-07-17, 18:30
|
|
|
Registered User
|
Torsdag 17/7, rygg, baksida axlar, promenad
banditen: Du är för go
Nej, mer stress är det sista jag behöver. Nu gäller det att komma tillbaka till...tja, mig själv. Innan jag utmanar mig igen. Och ge kroppen vad den behöver. Just nu är magen väldigt fylld av rårakor/raggmunk, yes it tasted like heaven and was good for me
Puss på dig!!!
När jag gick hem från ansiktsbehandlingen hade svarta moln tornat upp sig och jag ville snabbt som attan komma iväg och träna innan det blev oväder. Så jag slevade i mig spenatsoppa med ägg, samt drack vatten och kaffe för glatta livet. På vägen till gymmet kluckade och plaskade det ordentligt i magen
Chins
9, 6, 6
Åhej, det var väääldigt tungt att lyfta hela det vätskefyllda kluckande ekipaget
Latsdrag
55 kg: 6, 5
50 kg: 7, 6
Sittande rodd
55 kg: 7, 6, 6, 6, 6, 6
Enarms hammerrodd, friviktsmaskin
15 kg exkl maskin: 7, 7, 6, 6/sida
Enarms kabeldrag nedåt/bakåt för baksida axlar
18 kg: 12/sida
23 kg: 9, 9, 8/sida
Face pull
50 kg: 7, 8, 8, 7
Enarms framåtlutat hantellyft
7 kg: 8, 8, 7/sida
Ryggresningar/sidoresningar
3 set vardera
Inte värsta smartaste att köra raka mark dagen innan ryggpass. De kändes och därför lade jag mindre vikt (mohahaha, ordvits  ) vid nedre rygg och mer vid övre och baksida axlar.
Det blev inget oväder utan molnen försvann så jag tog en promenad på ca 30 min efteråt, mest för att kunna äta mer raggmunk sedan. Hehe.
Är det någon mer än jag som tycker det är schizo-väder denna sommar?
|
|
|
2008-07-18, 15:05
|
|
|
Registered User
|
Fredag 18/7, morgoncardio, armar, axlar
Vaknat på fel sida igen och känner mig lite anti, men försöker hålla humöret uppe. Dock har jag nog sovit runt 8 timmar, något som är lite ovanligt just nu. Lovely!
En timmes promenad/jogging i morse. Trevligt det med, men jag var ovanligt hungrig idag så sista biten var jag väldigt fokuserad
Och så ett ofokuserat men rätt ok träningspass också:
Enarms omvänd pushdown
9 kg: 10/arm
13 kg: 5, 5, 5, 4/arm
Pushdown med rep
28 kg: 7, 7, 6, 6
varvat med
Enarms sidolyft i kabel
5 kg: 10, 9, 9, 8/sida
Enarms hantelextension bakom huvudet
7 kg: 5, 4/arm
6 kg: 7, 6, 6, 4/arm
Alt. hammercurl på lutande bänk
2x11 kg: 5, 4, 4, 4/arm
Sååå mycket tyngre när man ligger ned
Scottcurl med hantel
11 kg: 4x6/arm
Koncentrationscurl i kabel
18 kg: 5, 5, 4/arm
Drag till hakan med V-handtag
41 kg: 7, 6, 7, 6
Hantellyft åt sidan
2x9 kg: 3x6
Sedan hastig flykt hem i ösregn.
Nu blire ingen träning på ett tag  . Ska packa inför avfärd till Malmö imorrn. Ska bli fint att träffa lite vänner som man inte sett på ett tag. Samt besöka utställningen "Bodies" i Köpenhamn, en studie i människokroppen som de gjort av konserverade likdelar
|
|
|
2008-07-18, 15:07
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Nu blire ingen träning på ett tag  . Ska packa inför avfärd till Malmö imorrn. Ska bli fint att träffa lite vänner som man inte sett på ett tag. Samt besöka utställningen "Bodies" i Köpenhamn, en studie i människokroppen som de gjort av konserverade likdelar 
|
Den verkar ruskigt läskig. jag förväntar mig en rapport om den.
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2008-07-18, 15:09
|
|
|
Fitness4Life
Reg.datum: Jan 2005
|
Se nu till att vakna på rätt sida imorgon för nu ska du ner till alla skauningar i det "härliga" sommarvädret ta med paraply o stövlar
Trevligt ryggpass, fina chins även om de klucka i magen! Lite för mkt klämma i cableövningar på armpasset dock
|
|
|
2008-07-18, 16:03
|
|
|
Registered User
|
Ignatius72: Ja, det lär bli intressant. Undrar om man får ta bilder, så kan jag äckla er lite sedan
tigerofsweden: Jadå, jag ser fram emot skauningarna  Jobbigt med vädret dock, får ta med allt möjligt i klädväg *släpa tung kappsäck*
Haha, påstår du att jag tränar lite disco? Va va va?  Nej, men seriöst så har jag kört armar på ren rutin ett tag och valt "bekväma" övningar. Dessutom kör jag mycket enarms just nu. Få se om jag återfår gnistan och byter lite övningar längre fram.
|
|
|
2008-07-24, 07:42
|
|
|
Registered User
|
Hemma...
Då är man hemma i Dalarna igen då, efter tripp till Malmö samt dagstur till Köpenhamn. Kom hem ca kl 23 igår, min tur med tågresor håller i sig och den tänkta resan i 1 klass utbyttes mot buss från Västerås. Alltså, jag orkar inte ens kommentera, men jag var väldigt bitter...
Kort sammanfattning av mina 5 dagar.
Motionen...
Jag har faktiskt morgonpromenerat/joggat alla dagar utom tisdagen (då vi skulle till Köpenhamn och det fanns ingen tid). Då jag var den enda morgonpigga fick jag nöta Malmös gator ensam och det var helt ok, börjar lära mig hitta vissa sträckor iaf  Gick vilse en morgon och var ute lääänge, hehe. Känns som min kondition förbättrats en smula. Sedan blev det ju promenader utöver det, för shopping och sightseeing och sånt man gör när man är i en stad.
Tanken var även att köra min väninnas Nintendo Wii Fit och jag testade lite smått en kväll, men har inte orkat så mycket. Verkar dock kul, särskilt för dem som inte är så roade av träning annars
Maten...
Well *host*, vi kan säga så här: Jag är i behov av några dagars deff och vätsketömning. Semester är ju ändå semester och då vill man ta för sig av utbudet. Det vill säga: Brakmiddag på Jensens Böfhus, röd tjock pölse på Ströget, Vespa-pizza och massa annat. Samt sjuka mängder chokladtryffel från Ahlbergs (inte bilar utan choklad alltså). Jag brukar inte gilla tryffel då det känns som att få en klump smör i munnen, men deras är DIVINE
En hel del motion har turligt nog uppvägt det enorma intaget, men det blir nog lite uppskärpning närmaste dagarna om jag ska trivas med mig själv.
Min väninnas ganska så spensligt byggde pojkvän (ok, han är jättesmal) var grymt impad av de mängder mat och annat jag orkade pressa ned...
Utställningen...
"Bodies", den omtalade utställningen med riktiga kroppar och organ besökte vi i Köpenhamn. Jag vet inte om jag är tålig eller bara avskärmade mig, men särskilt läskigt var det inte. Dock mycket intressant! Jag var såklart mest intresserad av musklerna, har bl a sett quadriceps och gracilis ligga utskurna i en monter. Citerar en unges kommentar: "Titta, bacon!"
Det var uppdelat mellan olika rum i bl a skelett och delar, sedan muskler, nervsystemet, hjärnan (det enda jag tyckte var riktigt nasty var en hjärna med blödning), ett fosters utveckling, könsorganen inklusive de yttre delarna (där flockades folk kan jag säga...) och mycket mer. En skrumplever. Ett par lungor från en rökare samt en låda där man fick slänga sitt cigarettpaket.
Jag är grymt imponerad av det jobb de lagt ned, bl a har de skivat upp en hel människa så man får se allt i genomskärning. De har även sprutat in ett färgande och bevarande ämne i varje litet blodkärl på någon och sedan frigjort endast kärlen. Det mest fascinerande och faktiskt vackra var en arm och hand som endast bestod av blodkärl som de hängt upp.
Synd att man inte fick fotografera!
Det jag missade var att man fick hålla i en del grejer, min väninna höll i en hjärna och en fot.
Jag var lite besviken på souvenirshoppen, tråkiga och dyra grejer. Jag köpte dock ett par anatomiskt korrekta ögonglober i plast...
Operation "Rädda kvackisen"...
Det bor ankfamiljer på innergården och en kväll upptäckte vi att en av dem hade en stor metallring som satt fast i näbben. Stort bekymmer, men vi ringde någon fågelskyddsförening som dock inte ville göra något utan låta den växa fast (?) och om ankan verkade må dåligt kunde de komma och skjuta den (!?!). Vi beslöt att ta saken i egna händer, locka den med bröd och hålla fast den i ett lakan för att försöka ta loss skräpet. Men när vi gick ner, utrustade med lakan, tång och ficklampa, var ankan borta. Undrar vad som hände
Bjussar på en bild av de söta kvackisarna innan jag går ut på morgonpromenad:
|
|
|
2008-07-24, 09:19
|
|
|
Uggla
Reg.datum: Oct 2005
|
mmmmm bacon
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:23.
|

|