Tänkte ger en berättelsen om då Bubbe besökte Malax.
Bubbe anlände till Vasa med SAS flyg från Stockholm. Jag mötte upp honom och då fick jag min första kram. Vi åkte 20km söderut och kom in i "ärans och hjältarans by" nämligen Malax. Hade som tanke att ge honom en lite rundtur i bygden. Blev egentligen inte så mycket, men vi hann se Nöjesmetropolen Åminne där många världsartister uppträtt, Pighouse GYM, "centrum" samt att vi avsmakade lite grillmat från husvagnsgrillen.
Väl hemma vid min lägenhet där min sambo Monika väntade åt vi upp vår mat. När vi gick in så stötte vi på 3 av mina grannar som stod på gräsmattan och funderade, jag passade på att presentera Bubbe som min svenske pojkvän. Efter det var det dags för ett foto. Fotot blev den berömde krambilden som ni redan sett. Grannarna som blivit fler, kanske ca.10 st fick bevittna kramen. Nu är man säkerligen uthängd som bygdens i raden 6e homosexuella person.
Efter en skön natt med sömn bar det av till Monikas och mitt semsterkneg som är att vakta svärföräldrarnas kalkongård. Bubbe följde med och gillade att bli mat åt "brömsarna"(bitande flugor). Resten av dagen slappade vi och Bubbe gjorde goda biffar åt oss vilka faktiskt smakade gött! På kvällen var det resans huvudpunkt med träning i Pighouse. Bubbe trivdes som fisken i vattnet och bänkade ett bra pass med god volym. Vi kan konstatera att Bubbe besitter grym lockoutstyrka oh god teknik. Att jobba på för bubbe enligt mej är bröstryggen och axelstabiliteten samt att han kanske eventuellt borde våga mer med tröja? Annars tror jag bubbe trivdes med gänget även om många är och var lite tystlåtna!
Efter träningen åt vi mammas mat. Blev nåt franskt som bubbe gillade. Själv som inavel smakade det lite trä, men det gick ner iaf. Som efterätt fick vi glass med jordgubbar.
Efter det tittade på TV i min lägenhet, efter en stund gick jag och bubbe i dubbelsängen och titade på film på laptoppen. Monika och Jocke fick lämna i vardagsrummet.
På lördagen var vi till grannkommunen i söder Korsnäs och tittade på den bygd där Bubbes förfäder verkat och där Bubbe tillbringat sommrarna som barn. Bubbe var faktiskt lite rörd över detta. Sen åt vi en bit mat i Molpe och där mötte han även upp sin släkt som han skall tillbringa 5 dagar med på Rågskär i skärgården. Där skall de leva 1800-tals liv.
Jag tackar bubbe för 40 timmar trevlig tid och önskar honom åter välkommen hit!