Jag tar examen som Frontendutvecklare om sjutton dagar. Det kändes jättekonstigt för ett år sedan att jag skulle kunna producera saker som faktiskt var bra (enligt andras mått, jag har väl ett lagom mått självhat mot allt jag kodat för att det aldrig är bra nog

) och blev väldigt positivt överraskad över att vara med i flera rekryteringsprocesser långt in i matchen.
Sen kom coronan med lite större kraft mot Sverige och so far har fem rekryteringsprocesser avbrutits pga behovsbrist.
Det är ju tråkigt för mig, men desto tråkigare för de som förlorar jobben de en gång bevisat sig vara förtjänta av.
Men om det är så att ingen av de rekryteringarna jag har igång nu blir av så kommer jag lägga den extra tiden på kompetensutveckling.
Vad kunde varit bra för en nyexaminerad frontendare att skaffa sig kompetens inom? Behöver inte vara specifikt frontendfokuserat, jag tycker backend och programmering rent allmänt är intressant det med.
Mina kompetenser so far är (
bold === hög kompetens, oformaterat === arbetat i det, fixar det med lite dokumentation):
HTML & CSS
Javascript
ReactJS
NodeJS
AngularJS
MongoDB (aggregations)
Sen har jag en massa bibliotek och liknande jag arbetat med inom Javascript, som Electron, ExpressJS, osv, men det känns överflödigt att dra hela den listan