2012-07-03, 19:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Oj bra hc!!  ) gz!! Skönt att din vikt är under 70 igen!  kötta vidare!
|
|
|
2012-07-03, 20:23
|
|
|
Räkbesserwisser
Reg.datum: Oct 2009
|
Sista all inclusive jag åkte på så gick jag upp sex kilo. Var borta en vecka! Efter jag kom hem blev jag magsjuk och tillbaka hur jag var innan jag åkte.
|
2012-07-04, 06:21
|
|
|
Fitness4Life
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack
Oj bra hc!!  ) gz!! Skönt att din vikt är under 70 igen! : ) kötta vidare!
|
Tack
Citat:
Ursprungligen postat av daloatf
Sista all inclusive jag åkte på så gick jag upp sex kilo. Var borta en vecka! Efter jag kom hem blev jag magsjuk och tillbaka hur jag var innan jag åkte.
|
Haha shiet! Jag har som mest gått upp ett par kilo efter två veckors semester. Har aldrig lyckats pendla så kraftigt i vikt, någonsin  Att kränga i 40 graders värme låter ju också lagom upphetsande, nä fi faen.
Morgonvikt 70,3kg. Verkar som att platån fortfarande finns kvar. Ger det till måndag också sen är det jag som tar tag i växelspaken och trycker ner gaspedalen.
Till gårdagens pass som gick i svettens tecken.
Böj
100kg x 4, 4, 4, 4
Benpress
140kg x 10, 13, 11, 8
Benspark, ett ben i taget
50kg x 2 set
Liggande lårcurl
55kg x 6, 6, 6, 6
Avslutade med ett par magövningar. Kollar man tillbaka på passet så känns det inte som så stor volym men känns verkligen som ett maraton när man är så låg på energi.
Nu blir det två dagars cardio, 18 hål golf ikväll och en löprunda imorgon. Efter överkroppspasset på fredag blir det filéfrossa i Malmö. Kommer hålla mig till kött och sallad och ladda rejält med det.
|
|
|
2012-07-04, 11:35
|
|
|
Räkbesserwisser
|
Gillar att du är på diet. Ser ut som vi är lika starka då
Bra pass för övrigt. Angående vikt uppgången så var jag helt tom när jag åkte dit och vätskig när jag kom hem.
|
2012-07-04, 12:54
|
|
|
Fitness4Life
|
Citat:
Gillar att du är på diet. Ser ut som vi är lika starka då
Bra pass för övrigt. Angående vikt uppgången så var jag helt tom när jag åkte dit och vätskig när jag kom hem.
|
 Tror vi är rätt jämnklena även om jag ätit lite mer.
Jo man lägger ju rätt kvickt på sig ett par kilo de första dagarna efter att man kliver av en diet, det är delvis därför jag vill ner till 68kg så att jag kan fylla upp till 70kg blankt och försöka hålla mig där ett litet tag
|
|
|
2012-07-04, 14:31
|
|
|
Räkbesserwisser
|
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden
 Tror vi är rätt jämnklena även om jag ätit lite mer.
Jo man lägger ju rätt kvickt på sig ett par kilo de första dagarna efter att man kliver av en diet, det är delvis därför jag vill ner till 68kg så att jag kan fylla upp till 70kg blankt och försöka hålla mig där ett litet tag
|
Oh ye! Nu bryr jag mig inte om styrkan längre men klen är man! Men starkare än några kompisar som tränat lika länge sett till kroppsvikten.
Hade tänkt att gå ner till 70kg nästa deff. Men att ligga runt 70kg efter fyllt på med vätska/glykogen tycker jag verkar bra. Då är du i riktigt bra form. Tyckte mig själv vara i riktigt bra form vid 67kg (inte helt fylld) och då var det 8-10%.
|
2012-07-04, 15:30
|
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
Vad är målet nu C? Ta sig i riktigt bra form och visa upp det på Lomma Beach?
Citat:
Typ harskit haha 
|
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden
harskitar är exakt det jag också upplever 
|
Harskitar. A day in the life för oss som äter (lite för) mycket protein.
|
|
|
2012-07-04, 17:00
|
|
|
Registered User
|
Bra nötat! Ja vet ju själv hur det kan kännas med noll energi i kroppen! Nu dock med massa kolhydrater så har man tonvis av energi  !! Hoppas du går ner under 70kg efter dessa dgr och stannar under 70 sträcket! Var själv helt vansinnig när jag låg fast på 80kg i flera veckor!!
|
|
|
2012-07-05, 06:22
|
|
|
Fitness4Life
|
Citat:
Oh ye! Nu bryr jag mig inte om styrkan längre men klen är man! Men starkare än några kompisar som tränat lika länge sett till kroppsvikten.
Hade tänkt att gå ner till 70kg nästa deff. Men att ligga runt 70kg efter fyllt på med vätska/glykogen tycker jag verkar bra. Då är du i riktigt bra form. Tyckte mig själv vara i riktigt bra form vid 67kg (inte helt fylld) och då var det 8-10%.
|
Nä styrka är också ganska orelevant för mig även om jag gärna hade kunnat lyfta lite tyngre vikter.
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne
Vad är målet nu C? Ta sig i riktigt bra form och visa upp det på Lomma Beach?
Harskitar. A day in the life för oss som äter (lite för) mycket protein. 
|
Hej E, målet är att skala bort så mycket som motivationen tillåter så jag har bra utrymme för höstens och vinterns uppgång. Turkiet-resan ligger på ett bra datum tidmässigt och det är ju inte fel att vara i form under den korta tidsperioden (1 vecka) som man går utan kläder det här året. Svenska sommaren har jag redan gett upp
Citat:
Bra nötat! Ja vet ju själv hur det kan kännas med noll energi i kroppen! Nu dock med massa kolhydrater så har man tonvis av energi  !! Hoppas du går ner under 70kg efter dessa dgr och stannar under 70 sträcket! Var själv helt vansinnig när jag låg fast på 80kg i flera veckor!!
|
Jo som du ser i "klagomuren" nedan så är det tungt nu!
Morgonvikt 70,4kg
Not sure if serious?! Nä men va faen, lagom frustrerad är man nu..
Känner att jag har full koll på alla bitar, men ändå händer det inget, varken med formen eller morgonvikten. Ligger någonstans runt 1500-1700 kalorier vilodagar och 1700-1900 träningsdagar. Känner dock att motivationen får síg en spark i baken, accepterar inte ett misslyckade.
En lagom löptur ikväll så får vi hoppas på mer tur imorgon.
|
|
|
2012-07-06, 06:17
|
|
|
Fitness4Life
|
Morgonvikt 70,1kg
Var ute och sprang en runda igår, cirkus 30min. Laddade på med en del kolhydrater före och ganska mycket efter. Formen såg mycket bra ut igårkväll och imorse. Även om vikten inte förändras något så märker jag hur allt tightar till sig. Tog midjemått imorse, 76cm kring naveln.
En parantes i sammanhanget är att jag aldrig varit i ok/bra form speciellt länge. Standard har varit att jag dietat ner mig och dagen efter avslutad diet börjat äta upp mig igen, inte så lyckat nej. Den här gången börjar jag se fördelarna med att hålla en bra form en längre tid och jag kommer försöka hålla formen ett bra tag när jag är färdig.
Känns faktiskt som att jag för en gångs skull kommer bli nöjd med slutresultatet om 4 veckor. Lite färg på det sen så 
I eftermiddag ska jag träna överkropp sen blir det filefrossa på Rådhuskällaren i Malmö  Kött fifan
|
|
|
2012-07-06, 08:00
|
|
|
Räkbesserwisser
|
Du kommer sitta på din ruuuuumpa länge.
Jag vinner över dig i midjemått, jag har 78,8cm! Men på 67kg hade jag 72,5cm.
Vad är "speciellt länge"? månader eller veckor?
Jag kommer börja med köra balans veckor, kommer ta längre tid att bygga troligen men kanske är bättre för "hälsan". En till två månader efter varje deff/bulk period. Då är man i bra form i två extra månader och vid bulk kan man mjölka lite extra gains i två månader.
|
2012-07-06, 08:13
|
|
|
Registered User
|
Vinner? Jag har störst midja iaf! 86-87cm nu o hade ca 94 på bulken! Man undrar hur man hade sett ut med 10cm mindre midja
Sluta väg dig några dagar och kolla bara midjemåttet! Känns som du ligger galet lågt på ditt intag med!
|
|
|
2012-07-06, 08:40
|
|
|
Räkbesserwisser
|
Citat:
Vinner? Jag har störst midja iaf! 86-87cm nu o hade ca 94 på bulken! Man undrar hur man hade sett ut med 10cm mindre midja
Sluta väg dig några dagar och kolla bara midjemåttet! Känns som du ligger galet lågt på ditt intag med!
|
Men du är ju biff, vi är räkor!
|
2012-07-06, 08:52
|
|
|
Fitness4Life
|
Citat:
Du kommer sitta på din ruuuuumpa länge.
Jag vinner över dig i midjemått, jag har 78,8cm! Men på 67kg hade jag 72,5cm.
Vad är "speciellt länge"? månader eller veckor?
Jag kommer börja med köra balans veckor, kommer ta längre tid att bygga troligen men kanske är bättre för "hälsan". En till två månader efter varje deff/bulk period. Då är man i bra form i två extra månader och vid bulk kan man mjölka lite extra gains i två månader.
|
Nej vi snackar dagar  Har som sagt alltid börjat bulka dagen efter avslutad diet, funkar inte. Du är på helt rätt spår, ja kommer definitivt göra samma sak i hopp om att få en lägre set point.
|
|
|
2012-07-06, 08:55
|
|
|
Fitness4Life
|
Citat:
|
Jag hade mindre midja när jag sprang typ varje dag, men den ser bättre ut nu
Jo spegeln och måttband är egentligen det enda man behöver. Ligger nog lite högre i genomsnitt med tanke på att jag regelbundet kör refeeds. Håller t ex aldrig lågt kaloriintag i en vecka, utan brukar slänga in dagar då jag äter mer. Förr brukade de dagarna bestå av snask, nu äter jag istället mer mat och jag märker väldigt stor skillnad. Hålla sig borta från massa socker är win
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:22.
|

|