Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-22, 10:29   #23806
jaaaaag
Guest

Du har nätdejtat en del själv Shadow, några erfarenheter? Tjejer som visat upp lite väl smickrande bilder?

Fyi så går killar som lägger upp bilder med bar överkropp (om de inte är privata) bort.

Gammal 2012-06-22, 10:33   #23807
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag Visa inlägg
Fyi så går killar som lägger upp bilder med bar överkropp (om de inte är privata) bort.
Varför?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-22, 10:33   #23808
jaaaaag
Guest

En muppkommentar jag fick i ett mail förresten:

"du har en klassisk tjockisbild som profilbild, exakt ifrån den vinkeln brukar tjocka tjejer fota sig för att se smalare ut. Tittar på dina andra bilder och du är ju inte tjock, hur tänkte du där?"

Ha ha...

Gammal 2012-06-22, 10:36   #23809
Fugly
Visa mig ditt anal.

Fuglys avatar

Reg.datum: Dec 2010
Citat:
Vad tror experterna på datingsidor om det här, GROV generalisering nurå:

Tjejer är skickliga på att visa upp sig ifrån sin allra bästa sida på sina bilder, smickrande myspace-vinklar, bra ljus och bra sminkade. Ser inte fullt lika bra ut i verkligheten eller lyckas precis leva upp till bilderna.

Killar fattar inte riktigt grejen med att gå runt och fota sig själv och har inte riktigt lika många foton på lager att välja och vraka mellan. Ser oftast bättre ut i verkligheten.

Snackade med några vänner om detta, åsikter?
Håller med. Det enda positiva med bildtageriet är att det slinker ner en och annan nakenbild som kan vara trevligt att se om man går igenom dennes bilder.
Fugly är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-22, 10:38   #23810
jaaaaag
Guest

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Varför?
Vet ej, skulle själv aldrig lägga upp bikinibilder tex, jag tycker att det luktar desperation.
Om inte profil + bild på ansikte och kropp med kläder på lockar mitt intresse så lär inte dina abs göra varken från eller till.
Jag tycker att det är attraktivt med människor som har snygga kroppar men inte måste skylta med det på förstasidan, skapar nyfikenhet.

Mailade med en kille på pancake som hade en rätt intetsägande profilbild men en press som ändå väckte mitt intresse. Visade sig att han har världens kropp men det var inget han behövde lägga fram direkt. Det tilltalar mig, känns självsäkert och tillbakalutat. Känns som motsatsen till en del av de desperata mailen jag får om bröllop och barn.

Gammal 2012-06-22, 10:40   #23811
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Vet ej, skulle själv aldrig lägga upp bikinibilder tex, jag tycker att det luktar desperation.
Om inte profil + bild på ansikte och kropp med kläder på lockar mitt intresse så lär inte dina abs göra varken från eller till.
Jag tycker att det är attraktivt med människor som har snygga kroppar men inte måste skylta med det på förstasidan, skapar nyfikenhet.

Mailade med en kille på pancake som hade en rätt intetsägande profilbild men en press som ändå väckte mitt intresse. Visade sig att han har världens kropp men det var inget han behövde lägga fram direkt. Det tilltalar mig, känns självsäkert och tillbakalutat. Känns som motsatsen till en del av de desperata mailen jag får om bröllop och barn.
Skulle nog definitivt hålla med där. En tjej som försöker visa mycket hud går säkert hem hos många, men inte hos mig.
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-22, 10:43   #23812
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Du har nätdejtat en del själv Shadow, några erfarenheter? Tjejer som visat upp lite väl smickrande bilder?

Jag kan säga som så att inte en enda person som jag har träffat har varit som jag förställt mig. En del har sett bättre ut i verkligheten, andra har sett annorlunda ut mot för vad jag byggt upp i min fantasi utifrån bilderna. Det räcker att någon är lik någon man träffat tidigare i livet eller så. Fantasin är kopiöst duktig på skapa en mental bild, ser man bara ett ansiktsfoto så fyller fantasin på med en fiktiv kropp - som kanske inte alls stämmer.

Så i mångt och mycket tycker jag foton överlag är vanskliga, men jag brukar be om fler foton eller så använder jag mina IT-skillz och snokar upp tjejen på nätet (bloggar, vimmelbilder eller facebook t.ex.) och försöker se om jag kan hitta mer vardagsbilder. Det har räddat mig otaliga gånger, det är rätt många träffar som jag ställt in då jag hittat t.ex. tjejens facebooksida och sett hennes riktiga jag.

Många tjejer (kanske samma hos killar?) har dock mestadels festbilder. Det är då kameran har åkt fram liksom. Det är bara lite trist o se festkläder+vinglas på vart och vartannat foto.

Å varför alla resbilder? En enda bild på tjejen och sedan 14 bilder till på olika resmål. I bästa fall skymtar man tjejen i förgrunden. Vafan jag går ju inte in på en datingsite i tron om att det ska vara Discovery Channel?

Ansiktsfoton i myspacevinkel med urringat/mycket bröst brukar iaf ringa varningsklockor för övervikt för min del.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-22, 10:48   #23813
jaaaaag
Guest

Hah! jag har också lagt märke till det där med resebilder, fattar inte det heller. Men hela grejen går ju ut på att komma i kontakt med folk och sälja in sig och vissa vill väl visa upp att de är beresta. Några killar har haft tio olika bilder, var och en ifrån något nytt land i någon ny turistattraktion.

Yes, Google is your friend bl.a. Massa extra bilder och fortsatt kontakt.

Gammal 2012-06-22, 10:59   #23814
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Journalen
Gammal 2012-06-22, 11:02   #23815
jaaaaag
Guest

Haha (versaler!!!)

Senast redigerad av jaaaaag den 2012-06-22 klockan 11:03.

Gammal 2012-06-22, 11:05   #23816
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
[img]http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/thetruth-1.jpg[/.img]

Kanske är så pass omvänt att de mer normala bilderna blir de unika bilderna som folk börjar leta efter bland profilerna?
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-22, 11:11   #23817
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Vad tror experterna på datingsidor om det här, GROV generalisering nurå:

Tjejer är skickliga på att visa upp sig ifrån sin allra bästa sida på sina bilder, smickrande myspace-vinklar, bra ljus och bra sminkade. Ser inte fullt lika bra ut i verkligheten eller lyckas precis leva upp till bilderna.

Killar fattar inte riktigt grejen med att gå runt och fota sig själv och har inte riktigt lika många foton på lager att välja och vraka mellan. Ser oftast bättre ut i verkligheten.

Snackade med några vänner om detta, åsikter?
Å andra sidan kan ju de där fåtalet bilder väljas med omsorg.
För övrigt tycker jag alla vänner har en skyldighet att ha med sig en riktig kamera och lära sig hur man tar smickrande bilder. Det är ett välkänt faktum att killar med lite mer "action"-bilder prioriteras - bilder där man gör någonting eller befinner sig i social sammanhang. Istället ska den jävla mobilen fram. Fatta att jag har smalt ansikte och framträdande haka. Okej!?

Sorry för roidandet... Jag kan bara utgå från mina egna erfarenheter. Där tycker jag i regel tjejer ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild. Jag brukar å andra sidan inte luras så mycket av myspacevinklar, smink och ljus. Ibland har tjejer helt skeva uppfattningar om vad som är snyggt också. Det kan vara saker som att håret ser fantastiskt ut, samtidigt som hon är så full att hon är skelögd och har ett blåsvart leende av allt vin(true story!).
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-22, 11:28   #23818
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Å andra sidan kan ju de där fåtalet bilder väljas med omsorg.
För övrigt tycker jag alla vänner har en skyldighet att ha med sig en riktig kamera och lära sig hur man tar smickrande bilder. Det är ett välkänt faktum att killar med lite mer "action"-bilder prioriteras - bilder där man gör någonting eller befinner sig i social sammanhang. Istället ska den jävla mobilen fram. Fatta att jag har smalt ansikte och framträdande haka. Okej!?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-22, 11:29   #23819
rememberence
Registered User

rememberences avatar

Reg.datum: Jan 2005
Har tagit "pandor" lite mer seriöst, för varje månad så blir min avatar argare.
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
rememberence är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-22, 11:30   #23820
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
i lol'd

Journalen

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:37.