Då var ännu ett lopp avklarat! Var väldigt osäker på formen och kroppen innan och eftersom vädret först verkade bli dåligt hade jag ingen bra race-plan.
Eftersom jag hade sällskap av en kompis från Sthlm som inte tränat så mycket det här året så anpassade vi tempot efter vad han klarade.
Vi höll hela tiden ett tempo som skulle ge oss båda 2 ett nytt PB om det skulle hålla hela vägen in i mål.
Jag fick dra honom mer och mer efter 11km samtidigt som min puls höll sig strax under 150Bpm hela tiden. Jag kände mig väldigt pigg förrutom att jag hade hemskt ont i magen ända från 9-10km och knäna började bli trötta.
Jag kände mig väldigt pigg så vid 18,2km släppte jag mitt sällskap och tryckte på ganska ordentligt. Ökade upp tempot från 4:54 till 4:20 och passerade mållinjen efter 1:43:03!
Ett PB med 2min07s!!

Snittpulsen hamnade på 154Bpm till slut.
Kan bara spekulera i hur mycket fortare det hade gått om jag inte fokuserat så mycket på att hjälpa min kompis. Känns ändå väldigt bra då jag inte ville köra får hårt då tiden för återhämtning är kraftigt begränsad.
Imorgon skall jag jobba och har tänkt vara på gymmet redan vid 05 som vanligt