Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-26, 06:51   #2341
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Reg.datum: Jan 2005
70,2kg imorse, ohh its so close that I can feel the taste

Motivationen är just nu på topp trots att sommarvädret lyser med sin frånvaro. Är riktigt taggad att gå hela vägen nu. Kommer öka mitt dagliga kcal-intag så att jag i genomsnitt ligger på ungefär samma som nu, fast jämnt fördelat över alla dagar istället för lägre på veckodagar och en ätardag på helgen. Proteinet kommer minskas en aning och kolhydraterna ökas. Nu börjar man närma sig en så pass bra form att underskottet inte får vara allt för stort.

Har redan börjat skissa på bulk-planerna till hösten och ser väldigt mkt fram emot det. Försöker "plugga" så mycket tränings- och kostlära (spank u all gurus on youtube) så att utveckligen kan få en knuff i rätt riktning. Den stora utmaningen blir dock fortfarande att fortfarande vara ganska restriktiv med vad jag stoppar i mig under uppbyggnad så jag inte grisar loss som jag brukar. Samma mat som nu fast i större mängder måste jag hålla mig till
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 10:58   #2342
daloatf
Räkbesserwisser

daloatfs avatar

Reg.datum: Oct 2009
Gött

Är det så mycket mer än progressiv träning och högt kolhydratsintag som behövs?
Gammal 2012-06-26, 11:16   #2343
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av daloatf Visa inlägg
Gött

Är det så mycket mer än progressiv träning och högt kolhydratsintag som behövs?
Högt kolhydratsintag vet jag inte om det skulle behövas, progressiv träning är nog däremot A och O Sen är det nog dags att börja träna smartare också.
Gammal 2012-06-26, 11:20   #2344
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Och en sak till, tror jag överskattat mitt proteinbehov tidigare, kommer nog undan med 2g/kg kroppsvikt
Gammal 2012-06-26, 12:04   #2345
daloatf
Räkbesserwisser

daloatfs avatar

Ja det händer mer nu när jag tränar progressivt. Långsam progression just nu. Allt för att inte skada mig mera.
Gammal 2012-06-26, 14:36   #2346
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Argh, idag är en otroligt dryg dag, känner mig hungrig, segare än kola, orkeslös osv Tankarna vandrar iväg på mat konstant. Många verkar uppleva det enklare att dieta när de samtidigt sysselsätter mig med annat, jag är nästan tvärtemot. God frukost på jobbet och någon smaskig lunch ute förgyller en arbetsdag något otroligt.

Såja, skönt att få whina loss. Nu ska jag försöka träna benen på väg hem från jobbet. Hoppas jag inte presterar lika segt som jag känner mig. Funderar faktiskt på att köpa mig en burk light-tjack för att rädda sådana här hemska dagar
Gammal 2012-06-26, 17:48   #2347
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
Har redan börjat skissa på bulk-planerna till hösten och ser väldigt mkt fram emot det. Försöker "plugga" så mycket tränings- och kostlära (spank u all gurus on youtube) så att utveckligen kan få en knuff i rätt riktning. Den stora utmaningen blir dock fortfarande att fortfarande vara ganska restriktiv med vad jag stoppar i mig under uppbyggnad så jag inte grisar loss som jag brukar. Samma mat som nu fast i större mängder måste jag hålla mig till
Som vanligt känner jag igen mig i mycket av det du skriver. Släpper jag på tyglarna och s as äter helt vad jag känner för blir det "ofrivillig bulk" och vips har jag lagt på mig +10kg på ett halvår varav säkert långt över merparten är ren fettmassa. (Och det trots att vikterna på gymmet ökar undertiden). Tror egentligen bulk går att optimera nästintill oändligt mycket, kanske t om mer än deff om det är just kvalitativa ökningar man är ute efter. Ska bli spännande att följa dina bulkplaner och genomförandet.

(Kan notera att vi även har i princip samma avslutningsdatum för deffen i sommar).
Gammal 2012-06-26, 18:38   #2348
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Reg.datum: Jul 2011
Snart är du under 70kg!! Du får tänka på det så kanske suget efter mat släpper lite iaf! Pepsi Max ftw!!! Säkert 30 tomma 1.5liters hemma nu och alltid 2-3 fulla i kylskåpet! Hoppas du får till ett gött benpass! Jag skall också försöka mig på en ordentlig bulk men det är långt tills dess då deffen går segt.

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-27, 07:04   #2349
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av kalajset Visa inlägg
Som vanligt känner jag igen mig i mycket av det du skriver. Släpper jag på tyglarna och s as äter helt vad jag känner för blir det "ofrivillig bulk" och vips har jag lagt på mig +10kg på ett halvår varav säkert långt över merparten är ren fettmassa. (Och det trots att vikterna på gymmet ökar undertiden). Tror egentligen bulk går att optimera nästintill oändligt mycket, kanske t om mer än deff om det är just kvalitativa ökningar man är ute efter. Ska bli spännande att följa dina bulkplaner och genomförandet.

(Kan notera att vi även har i princip samma avslutningsdatum för deffen i sommar).
Ja vi fundera i samma banor Då får vi se vem som har psyke att ta sig bäst i form Hoppas på framgång för oss båda!

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Snart är du under 70kg!! Du får tänka på det så kanske suget efter mat släpper lite iaf! Pepsi Max ftw!!! Säkert 30 tomma 1.5liters hemma nu och alltid 2-3 fulla i kylskåpet! Hoppas du får till ett gött benpass! Jag skall också försöka mig på en ordentlig bulk men det är långt tills dess då deffen går segt.
Jo litervis med Pepsi Max går det åt, allt för att dämpa suget!

Mer kolhydrater igår resulterade i en liten viktökning imorse, 70,7kg. Skulle bara vilja flika in att min respekt för de som tävlar i kroppsbyggning ökar för varje dag som går. Att dieta sig ner till tävlingsform var och varannat år måste vara otroligt jobbigt, jag håller ju på att avlida bara av att ta mig i bra strandform

Hungern är faktiskt inget problem överhuvudtaget, jo kanske morgontimmarna fram till mitt första mål kl 12:00, men efter det är det som Jay Z sjunger, I got 99 problems and the hunger is not one of them Suget är däremot helt galet, känns som att belöningssystemet i min hjärna är gigantiskt och bara skriker efter att bli tillfredställd! 5 fukkin veckor kvar imorgon, känns som en evighet. Föreställ er att ni står nedanför Mount Everest i foppatoffler och har som mål att ta er till toppen, så känner jag nu! Men jag kommer inte vika mig, dont worry.

Sist och minst, passet igår

Böj
70kg x 5, 80kg x 5, 90kg x 5, 100kg x 3

Benpress
140kg x 12, 12, 12

Enbens benspark
40kg x 3 set +10 reps

Liggande lårcurl
50kg x 6, 60kg x 5, 55kg x 6, 50kg x 6

Avslutade med några magövningar

Som ni ser så är jag märkbart klenare i böj. Det beror säkert på flera saker, kör utan bälte nu och riktigt djupt, försöker ta i med benen och inte använda ryggen så mkt, men sen känner man naturligtvis av alla tappade kroppskilon och visst har benträningen fått lida det senaste halvåret. Även om tankarna vandrar iväg till de 20reps jag gjort på 100kg med bra form så är det inte svårt att acceptera styrkeförlusten när man lyfter på tröjan och gör en formkoll. Nästa uppbyggnadsperiod blir det två benpass i veckan och då kommer styrkan tillbaka.
Gammal 2012-06-27, 07:07   #2350
daloatf
Räkbesserwisser

daloatfs avatar

Bara kämpa på! Själv har man 20 veckor kvar på bulken.
Gammal 2012-06-27, 21:32   #2351
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Suget är däremot helt galet, känns som att belöningssystemet i min hjärna är gigantiskt och bara skriker efter att bli tillfredställd! 5 fukkin veckor kvar imorgon, känns som en evighet. Föreställ er att ni står nedanför Mount Everest i foppatoffler och har som mål att ta er till toppen, så känner jag nu! Men jag kommer inte vika mig, dont worry.
Detta tycker ju jag är intressant, jobbar ju med livsstilsförändringar så att säga. Skulle det vara enklare att fokusera på kort sikt? Nästa träningspass, nästa dag eller dylikt? För att göra det lite mer hanterbart och enklare menar jag. Blir målet för stort och för avlägset är det ju enklare att det känns hopplöst, lite enklare då att dela upp det. Eller vad tror du?

Bara att kämpa på oavsett!! Jag tänker följa
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-28, 06:56   #2352
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av daloatf Visa inlägg
Bara kämpa på! Själv har man 20 veckor kvar på bulken.
Din stackare Tack för peppet!

Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Detta tycker ju jag är intressant, jobbar ju med livsstilsförändringar så att säga. Skulle det vara enklare att fokusera på kort sikt? Nästa träningspass, nästa dag eller dylikt? För att göra det lite mer hanterbart och enklare menar jag. Blir målet för stort och för avlägset är det ju enklare att det känns hopplöst, lite enklare då att dela upp det. Eller vad tror du?

Bara att kämpa på oavsett!! Jag tänker följa
Kul du tittar in!
Känns så löjligt egentligen att man gör värsta grejen av det här lilla hobbyprojektet men jag tror det är en rätt rejäl utmaning för merparten att ta sig i riktigt bra form. Har många vänner/bekanta som försökt och misslyckats, ja även jag i tidigare dieter. Många frestelser som måste undvikas. Precis som du säger så försöker jag ta en dag i taget nu för att inte tappa motivationen. Brukar ge mig själv en klapp på axeln och dra en lättnads suck varje kväll när det är sängdags att jag tog igenom mig ännu en dag. Att sätta upp delmål som du säger är nog en bra tanke, känner absolut att det blir mer hanterbart på de här sättet. Att redovisa framstegen här i journalen funkar också till viss del, då känner jag att jag måste prestera, vilket som sagt både är på gott och ont.

Morgonvikt 70,2kg
Gammal 2012-06-28, 09:06   #2353
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
God frukost på jobbet och någon smaskig lunch ute förgyller en arbetsdag något otroligt.
Nu vet jag inte hur stort (litet) dagsintag du tillåter dig, men det går ju att äta skitgott på få kalorier, även ute. Gå till en bra köttrestaurang och välj filé eller biff, be om diverse primörer till istället för pommes. Undvik bearnaisesås i dricksglaset. Ät, se magrutorna bli tydligare än någonsin. Vinn.

Med lite kreativitet fixar du det!
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-28, 17:49   #2354
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Personligen ogillar jag starkt att äta ute under diet. Även om man beställer väldigt "ren" mat så vet man ändå inte hur mycket kcal man får i sig. Men sen är jag lite manisk också..
Gammal 2012-06-28, 17:52   #2355
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Citat:
Kul du tittar in!
Känns så löjligt egentligen att man gör värsta grejen av det här lilla hobbyprojektet men jag tror det är en rätt rejäl utmaning för merparten att ta sig i riktigt bra form. Har många vänner/bekanta som försökt och misslyckats, ja även jag i tidigare dieter. Många frestelser som måste undvikas. Precis som du säger så försöker jag ta en dag i taget nu för att inte tappa motivationen. Brukar ge mig själv en klapp på axeln och dra en lättnads suck varje kväll när det är sängdags att jag tog igenom mig ännu en dag. Att sätta upp delmål som du säger är nog en bra tanke, känner absolut att det blir mer hanterbart på de här sättet. Att redovisa framstegen här i journalen funkar också till viss del, då känner jag att jag måste prestera, vilket som sagt både är på gott och ont.

Morgonvikt 70,2kg
Du har väl även lyckade dieter och du har väl varit i riktigt grym form? Se det positiva och lär från dina erfarenheter! Dåliga såväl som bra, kanske mest de dåliga? För mig låter det som, och rätta mig om jag har fel, att du gått in i dieten med tankesättet "nu kommer detta bli skitjobbigt,fy fan". Kanske ett annat fokus på tankarna kan hjälpa? Typ "genom att göra detta så kommer jag nå mina mål/delmål, fan vad skönt!". Eller vad tror du?

Bra vikt! Keep at it

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:58.