Citat:
Ursprungligen postat av kalajset
Som vanligt känner jag igen mig i mycket av det du skriver. Släpper jag på tyglarna och s as äter helt vad jag känner för blir det "ofrivillig bulk" och vips har jag lagt på mig +10kg på ett halvår varav säkert långt över merparten är ren fettmassa. (Och det trots att vikterna på gymmet ökar undertiden). Tror egentligen bulk går att optimera nästintill oändligt mycket, kanske t om mer än deff om det är just kvalitativa ökningar man är ute efter. Ska bli spännande att följa dina bulkplaner och genomförandet.
(Kan notera att vi även har i princip samma avslutningsdatum för deffen i sommar). 
|
Ja vi fundera i samma banor

Då får vi se vem som har psyke att ta sig bäst i form

Hoppas på framgång för oss båda!
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack
Snart är du under 70kg!! Du får tänka på det så kanske suget efter mat släpper lite iaf! Pepsi Max ftw!!! Säkert 30 tomma 1.5liters hemma nu och alltid 2-3 fulla i kylskåpet! Hoppas du får till ett gött benpass! Jag skall också försöka mig på en ordentlig bulk men det är långt tills dess då deffen går segt.
|
Jo litervis med Pepsi Max går det åt, allt för att dämpa suget!
Mer kolhydrater igår resulterade i en liten viktökning imorse, 70,7kg. Skulle bara vilja flika in att min respekt för de som tävlar i kroppsbyggning ökar för varje dag som går. Att dieta sig ner till tävlingsform var och varannat år måste vara otroligt jobbigt, jag håller ju på att avlida bara av att ta mig i bra strandform
Hungern är faktiskt inget problem överhuvudtaget, jo kanske morgontimmarna fram till mitt första mål kl 12:00, men efter det är det som Jay Z sjunger, I got 99 problems and the hunger is not one of them

Suget är däremot helt galet, känns som att belöningssystemet i min hjärna är gigantiskt och bara skriker efter att bli tillfredställd! 5 fukkin veckor kvar imorgon, känns som en evighet. Föreställ er att ni står nedanför Mount Everest i foppatoffler och har som mål att ta er till toppen, så känner jag nu! Men jag kommer inte vika mig, dont worry.
Sist och minst, passet igår
Böj
70kg x 5, 80kg x 5, 90kg x 5, 100kg x 3
Benpress
140kg x 12, 12, 12
Enbens benspark
40kg x 3 set +10 reps
Liggande lårcurl
50kg x 6, 60kg x 5, 55kg x 6, 50kg x 6
Avslutade med några magövningar
Som ni ser så är jag märkbart klenare i böj. Det beror säkert på flera saker, kör utan bälte nu och riktigt djupt, försöker ta i med benen och inte använda ryggen så mkt, men sen känner man naturligtvis av alla tappade kroppskilon och visst har benträningen fått lida det senaste halvåret. Även om tankarna vandrar iväg till de 20reps jag gjort på 100kg med bra form så är det inte svårt att acceptera styrkeförlusten när man lyfter på tröjan och gör en formkoll. Nästa uppbyggnadsperiod blir det två benpass i veckan och då kommer styrkan tillbaka.