Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-19, 10:23   #23371
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Shit o.O Jag trodde att ingen ville ha något som var så plastigt.
Äh!
Partille-Johnny hade nog inte bangat på denna bruden!

Asdf är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-19, 10:26   #23372
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av TREX Visa inlägg
Ja det var mest mikaelJ som i vanlig ordning skulle försöka förstora det hela.

Men tycker inte det är något fel i att vilja ha hårförlängning, fixa naglarna eller sola. Fast ni är väl mer SL tjejer här inne så för er kanske allt det här är främmande jag är mera åt byggarhållet och är vanare vid AF tjejer som nästan bara bryr sig om sitt utseende och solar.

Ser inte problemet i att vilja vara fin och vacker, om man har pengar och ork till det så varför inte.

KIRURGI ÄR DOCK EN HELT ANNAN SAK OCH INGENTING JAG ÄR FÖRTJUST I HELLER SÅ BEHÖVER INTE TRO ATT JAG GILLAR DET ALLT TYP AV FIX SOM INTE INVOLVERAR ETT PRECISIONSVERKTYG/KNIV ELLER MOTSVARANDE.
Heh, jag är lite mittemellan där. Fixar och trixar en hel del men samtidigt inte ens i närheten av vad vissa tjejer gör.

Men om jag hade haft cashen så vettefasiken om jag inte lagt in mig för en helrenovering

Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Pics or it didn't happen.
Heh, hade nog blivit ett jäkla liv då.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-19, 10:27   #23373
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Men tycker inte det är något fel i att vilja ha hårförlängning, fixa naglarna eller sola. Fast ni är väl mer SL tjejer här inne så för er kanske allt det här är främmande jag är mera åt byggarhållet och är vanare vid AF tjejer som nästan bara bryr sig om sitt utseende och solar.
Då förstår jag din vinkel, för jag säger ju istället urk till fitness-tjejer och föredrar SL/kampsports/friidrottstjejer, d v s någon som använder sin kropp till något annat än att få den att se snygg ut.

Men to each his own, såklart.

Citat:
mikaelj; Smink är evolutionär fördel för kvinnor. En massa djurarter lockar varandra på olika sätt. Varför är det konstigt att kvinnor sminkar sig men inte män?
wat

Har du jämfört manliga mot kvinnliga påfåglar på sistone? Det är hanarna som gör allt för att attrahera kvinnorna, inte tvärtom.

Män sminkar sig också och har gjort i alla tider. Att vi inte gör det de senaste 100 åren är en fluga.

Återigen: du håller kvinnor för en annan standard än dig själv. Det känns lite ruttet.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-19, 10:30   #23374
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!

Sparven från Minsks avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Män sminkar sig också och har gjort i alla tider. Att vi inte gör det de senaste 100 åren är en fluga.
Det där vore enormt intressant att se en källa på.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-19, 10:31   #23375
TomasB
Registered User

TomasBs avatar

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
åh, värsta söta tjejen på bild, 26 år, vill ha hus i skogen utanför staden, men inte för långt från staden, tränar, umgås med vänner, gillar hem o inredning, matlagning som intresse... herregud jag gifter mig!!! ... tänkte jag åtminstone innan jag såg att hon sökte män i åldern max 32. Jag gjorde som gubbarna som raggar på mela, jag dundrade iväg en flirt ändå, vafan, 35 år, cant be worse!!!!! Inte ett svar.

Jag har gått o blivit gubbe, nu är det bara övergivna träskpaddor på dansbanor, öststatsimport eller nyskilda 3-barnsmorsor med tonåringar som gäller. Godnatt!
HAHAHAHAHAHAHAHA! Fy fan va kul! *förlåt*
Gammal 2012-06-19, 10:31   #23376
Angel
Ge mig nått fint nu!

Kan irritera mig som fasiken på pimp-tjejerna på gymmet ibland om de kommer för nära. Då vill jag bara gråta och gå hem. Sen ser man dem i duschen...
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-19, 10:32   #23377
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ja det var mest mikaelJ som i vanlig ordning skulle försöka förstora det hela.

Ser inte problemet i att vilja vara fin och vacker, om man har pengar och ork till det så varför inte.

KIRURGI ÄR DOCK EN HELT ANNAN SAK OCH INGENTING JAG ÄR FÖRTJUST I HELLER SÅ BEHÖVER INTE TRO ATT JAG GILLAR DET ALLT TYP AV FIX SOM INTE INVOLVERAR ETT PRECISIONSVERKTYG/KNIV ELLER MOTSVARANDE.
Så detta:

Är snyggare än detta:

edit: F*n dåliga bilder för att illustrera :P lol. Men min poäng är att man kan vara tillpiffad och snygg utan att behöva sätta på lösögonfransar och allt annat som gör att man ser ut som .. ja.. jag vet inte
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner

Senast redigerad av mela den 2012-06-19 klockan 10:35.
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-19, 10:32   #23378
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Ja men vad spelar det för roll om det är en fluga?

Jag förstår vad du är ute efter men män och kvinnor kommer aldrig bli precis lika. Kvinnor vill göra sig fysiskt vackrare (t ex smink) eftersom de vet att män tenderar att lägga lite mer tonvikt på den aspekten och män skaffar sig pengar, bra jobb etc eftersom kvinnor går mer på status och personlighet än utseende, rent generellt. Det är mer biologi än socialt konstruerade könsroller.

Sannolikt är en stor del av allt vi gör i livet kopplat till vår motivation att fortplanta oss. Oavsett om det är att vara rockstjärna, skriva en bok, vara vältränad etc. Man vill bli någon, synas, få status (och få ligga). Särskilt för män då.

Senast redigerad av tjing den 2012-06-19 klockan 10:34.
tjing är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-19, 10:38   #23379
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Mela: Ser inte båda väldigt lika ut? Förutom att den första har några ton smink mer på.

Citat:
Ja men vad spelar det för roll om det är en fluga?

Jag förstår vad du är ute efter men män och kvinnor kommer aldrig bli precis lika. Kvinnor vill göra sig fysiskt vackrare (t ex smink) eftersom de vet att män tenderar att lägga lite mer tonvikt på den aspekten och män skaffar sig pengar, bra jobb etc eftersom kvinnor går mer på status och personlighet än utseende, rent generellt. Det är mer biologi än socialt konstruerade könsroller.

Sannolikt är en stor del av allt vi gör i livet kopplat till vår motivation att fortplanta oss. Oavsett om det är att vara rockstjärna, skriva en bok, vara vältränad etc. Man vill bli någon, synas, få status (och få ligga). Särskilt för män då.
Det var angående den här:

Citat:
Ursprungligen postat av tjing
Jag vill inte ha tjejer som går runt osminkade och "naturliga" hela tiden. Det känns rätt trist faktiskt och som att man inte orkar fixa till sig.
Det hade känts ungefär lika trist med en tjej som inte var fysiskt aktiv eller inte var särskilt smart. (Som min fördom säger att de som lägger överdrivet mycket tid på sitt utseende inte är.) Personkemi från personlighet, utseendet kommer från träningen. Smink ovanpå det är ... meh, sak samma.

Det kanske var det Angel menade med det hon skrev ovan? Att de ser bra ut med kläder på, men utan så....?

Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Kan irritera mig som fasiken på pimp-tjejerna på gymmet ibland om de kommer för nära. Då vill jag bara gråta och gå hem. Sen ser man dem i duschen..
Eller vad menade du?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-06-19 klockan 10:39.
Gammal 2012-06-19, 10:40   #23380
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Smink utanpå är väl inte skit samma? Antar att man har olika smak helt enkelt.

Sanningen är ju den att majoriteten av alla tjejer blir bra mycket attraktivare med smink och det tycker nog i stort sett alla män, men det får man ju inte säga av någon anledning. Därmed inte sagt att det behöver vara mycket alls, men helt osminkade tjejer blir lätt lite grå och har uppenbarligen svårare att i regel konkurrera med sminkade tjejer om mäns gunst. Därav sminkets vara.

Hade ingen tjej sminkat sig hade tjejer ju tävlat på andra sätt. Alla vill ha en fördel när det gäller partnerselektion; kolla på alla killar som "sminkar" sig här med att skaffa muskler och deffade magrutor.

Senast redigerad av tjing den 2012-06-19 klockan 10:42.
tjing är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-19, 10:45   #23381
TREX
Banned User

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
edit: F*n dåliga bilder för att illustrera :P lol. Men min poäng är att man kan vara tillpiffad och snygg utan att behöva sätta på lösögonfransar och allt annat som gör att man ser ut som .. ja.. jag vet inte
Ja det var rätt dåliga bilder, hon den blonda ser ju helt skev ut.

Det är klart att man kan vara det, men det är snygga detaljer "Det lilla extra"

Cheryl Cole är väldigt vacker även utan extra ögonfransar

Men ser ju bättre ut med.

Senast redigerad av TREX den 2012-06-19 klockan 10:47.
TREX är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-19, 10:46   #23382
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Sanningen är ju den att majoriteten av alla tjejer blir bra mycket attraktivare med smink och det tycker nog i stort sett alla män, men det får man ju inte säga av någon anledning. Därmed inte sagt att det behöver vara mycket alls, men helt osminkade tjejer blir lätt lite grå och har uppenbarligen svårare att i regel konkurrera med sminkade tjejer om mäns gunst. Därav sminkets vara.
Jag upplever det som att tränande tjejer har en helt annan lyster/färg än icke-tränande tjejer, även osminkade, som lyser igenom "gråheten" du nämner.

Det är förvisso lite motsägelsefullt hos mig också: jag hade aldrig varit ihop med en tjej som inte tränade, men jag skulle å andra sidan inte vilja vara ihop med en tjej som tränade konstant hela tiden.
Jag antar att det beror på syftet: någon som gör det för att prestera/må bra, eller någon som gör det tvångsmässigt för att "man ska" eller så. Neurotiska fitnesstjejer? Nej tack.

Citat:
Antar att man har olika smak helt enkelt.
Japps!
Gammal 2012-06-19, 10:46   #23383
Angel
Ge mig nått fint nu!

Micke: Ja, jag menade som du trodde.

Mela: Hehe, kasst exempel. Tjejer på nedersta bilden har väl garanterat isatt hår iallfall?
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-19, 10:48   #23384
Angel
Ge mig nått fint nu!

Känner f.ö igen den översta tjejen massor..hmm..
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-19, 10:49   #23385
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!

Sparven från Minsks avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Det där vore enormt intressant att se en källa på.
Bump Mikaelj
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:26.