Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-16, 21:24   #2296
Endura
Registered User

Enduras avatar

Reg.datum: Nov 2006
Bitterljuva ord du kommer med vännen... tråkigt att du lägger tävlandet på hyllan (hade sett fram emot att få äntra scenen samtidigt ) men också fullt förståeligt och beundransvärt beslut! Att som "presterare" äntligen våga ta steget att prioritera sig själv är en stor bedrift och det ska du ha all credit för!

Sluta dock inte skriva i journalen (kanske bara flytta den till icke-tävlingsaktiva så länge?) utan fortsätt hålla oss á jour om dina (dolda) framgångar!
Du kan räkna med en massa fortsatt pepp ivf!

Ha en skön midsommar om inte annat!
Gammal 2008-06-17, 07:21   #2297
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Trist att du inte ska tävla naturligtvis men ändå oändligt skönt att du prioriterar dig själv på rätt sätt, det är ju ändå det viktigaste.
Gammal 2008-06-17, 09:32   #2298
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Kram på er!

Vill alltså förtydliga att jag inte kastat in handduken helt, utan väljer att avstå i år.
Jag kommer att prioritera hälsan framöver och då menar jag främst den mentala. Rent fysiskt mår jag bra. Jag älskar träningen och har hittat en livsstil jag trivs med, men stress, press och utmattning i övriga livet sabbar mycket. Jag har andra issues att ta hand om och har inte rätt tävlingsfokus just nu.

På ett sätt prioriterade jag mig själv också när jag tävlade förra året, för jag uppfyllde en dröm. Det var otroligt lärorikt och jag insåg massor om mig själv som jag inte hade en aning om. Jag var tvungen att vara egoistisk, det är tufft att coacha sig själv och finnas till för andra samtidigt. Inte så populärt kanske när omgivningen vant sig vid att man är en uppoffrare.

Ja, jag är en presterare på alla plan och nu när jag inte ska prestera på tävling i år blir den stora utmaningen att också sluta prestera på det privata planet. Finns en del förändringar som måste ske, men först när jag orkar.
Svårt att förklara, det är ganska komplext. Jag både mår dåligt och mår bättre än på länge .

Tack så otroligt mycket för pepp och stöd! Självklart fortsätter jag skriva journal!!!

Ikväll blir det träning som vanligt, ser fram emot
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 20:27   #2299
cam
Registered User

cams avatar

Tisdag 17/6, morgonpromenad, baksida axlar, lite hamstrings, höfter och rygg

Ute och traskade i fint väder i morse, rätt kallt men inte ett moln på himlen. Vi verkar ha fint väder på morgnarna just nu även om det sedan regnar på dagen, inte mig emot då jag vill ha min lilla stund där på morgonen.

Låg dag på jobbet, varit apsur och konstant sugen på något. Köpte en Cola Zero som jag i stort sett svepte. Gav inget värdefullt till kroppen men det var gott. Jag har en gåta: Vad är det som är vätskefyllt, flottigare än en smörask i fejan och inte orkar föra ett vettigt samtal? Klura på det, jag tror tjejerna kommer på svaret först

Sedan träning. Jag kommer att köra mina Borlänge-pass på SVEA sista veckorna före semestern nu. Samma kedja som gymmet här, så jag har sånt där respass (dock begränsat antal ggr) så får det bli nytt kort på Atlantum efter semestern.
På SVEA har de såna där gynstolsmaskiner, det är ett plus
Gynstol, adduktion/abduktion
25 kg: 4 set/5 set
Liggande CC för baksida axlar
2x10 kg: 14
2x12,5 kg: 4x6
Enarms framåtlutat sidolyft i kabel
7,5 kg: 4x6/sida och PB!
Sittande enbenscurl
17,5 kg: 14/ben
20 kg: 10/ben
25 kg: 7, 6, 6/ben och PB igen, mohahaha
Båda benen
35 kg: 2 set
Sittande rodd
2 set
Knastrade loss ryggen efter en kontorsdag och det var skönt
Enarms latsdrag i ngn slags maskin
Valde hammergrepp och det tog sjukt bra på ett nytt sätt!!!
20 kg: 12/sida
25 kg: 8, 8, 8, 7/sida

Sen var det plötsligt dags att gå till tåget.
Satt några småungar bakom mig som sparkade på mitt ryggstöd hela tiden, blev jag ju inte mindra grinig av. Omständigheter vid hemkomsten gjorde att magen blev arg, tror jag har en släng av magkatarr just nu också. Visst är det synd om mig? *gnällig och kinkig* Dags att sova så får vi se om jag är lite snällare i morgon...
Gammal 2008-06-18, 20:02   #2300
cam
Registered User

cams avatar

Onsdag 18/6, morgonpromenad, bröst, axlar, extra triceps

Tjoho!
Är så aptrött att jag knappt ser vad jag skriver. Menm der gör inhe så myvket va?

Promenerat i morse, sedan jobbat hemma.
Dagens träning var som följer:
Enarms bröstpress i friviktsmaskin
20 kg exkl maskin: 4x5/sida
Pallade inte köra hantelpress idag, då hade jag väl tappat skiten och krossat hela plytet...
Lutande hantelflyes
2x13,5 kg: 8, 8, 7, 7
Flyes i CC nedifrån
2x13 kg: 8, 6, 6
Stående enarms sidolyft i kabel
5 kg: 7, 6, 6, 6, 6/sida
Enarms axelpress i friviktsmaskin
10 kg exkl maskin: 8, 6, 6, 6/sida
Drag till hakan med V-handtag
41 kg: 8, 8, 8, 7
varvat med
Enarms omvänd pushdown
13 kg: 6, 6, 5, 5/arm
Hantellyft åt sidan
2x8 kg: 8, 7, 6, 6, trodde det var 7 kg-hantlarna först och tyckte det var lite tungt men tvingade mig till 8 reps för att inte känna mig som en räka
2x7 kg: 8
varvat med
Enarms hantelextension bakom huvudet
7 kg: 4, 3/arm
6 kg: 7, 6/arm

Några knälyft/crunches på bänk emellanåt också. Skulle kört knästående crunches men the halsbränna (throat-burn?) from hell stoppade mig.
Dåligt tryck i musklerna idag, var nog sömnbristen. Men envis och träna ska man.

Sedan kravla till Ica och komplettera midsommarinköpen. Murphy´s lag rådde och kassan ballade ur så hela kön fick flytta till kassan bredvid. Det känns så bra med sånt när man har magkatarr och blodsockret i tårna.

Nu är jag iaf mätt och nöjd och ska kravla till kojs
Gammal 2008-06-19, 19:38   #2301
cam
Registered User

cams avatar

Torsdag 19/6, morgonpromenad, rygg, baksida axlar

Sov liiite bättre i natt, nice!
Promenix i morse, verkade regntungt först men jag hade sol hela promenaden. Någon där uppe kanske gillar mig

Jobb endast till 12 idag, sedan skulle jag ta en powernap men det blev mest bara avslappningsstund. Svårt att varva ned när man ska fixa inför besök i helgen. Tog mig dock tid till ett hyfsat ryggpass:
Chins Oambitiösa
8, 6, 6
Latsdrag
50 kg:8, 7, 8, 7
Enarms hammerrodd i friviktsmaskin
15 kg exkl maskin: 7, 6, 7, 6, 6/sida
Enarms face pull/baksida axlar i kabel uppifrån
18 kg: 15/sida
23 kg: 9, 8, 9, 8/sida
varvat med
Sittande rodd
50 kg: 8, 8, 7
45 kg: 8, 7
Stångrodd
50 kg: 3x10
Lätta marklyft
50 kg: 3x10
som varvades med
Stående pulldown i kabel
3 set
Enarms framåtlutat sidolyft i kabel
5 kg: 7, 6, 6/sida
varvades med
Enarms sittande rodd För vänstersidan
15 kg: 3 set
Ryggresningar/sidoryggresningar
3 set vardera

Inte så upphetsande vikter men jag hade extra fokus på kontakt idag. Det lönade sig för jag hade pump i hela ryggen, hoppas att det lönar sig i form av sveda och värk i morgon

I morgon tänker jag köra mitt benpass för jag hinner nog inte träna på lördag (då midsommaraftonsgästerna byts ut mot syster yster med man som är hemma från Irland på besök). Skippar nog morgonpromenaden för att orka och det ser ändå ut att bli regn. Kvällen blir lugn med god mat och vänner, men jag vill inte däcka av trötthet redan vid åtta

Glad midsommar på er!!!
Gammal 2008-06-20, 12:23   #2302
cam
Registered User

cams avatar

Fredag 20/6, ben, mage

Benpass idag dårå. Tur att jag skippade promenad i morse, var tillräckligt seg i benen ändå

Utfall i Smith
25 kg: 15/ben
55 kg: 8, 10, 10, 10/ben, väldigt instabilt i första setet
Böj i Smith Bara för att köra igenom
55 kg: 3x12
Benpress Bara för att köra igenom
90 kg: 3x12
Liggande lårcurl
3 set
Enbens
4 set/ben
Stående enbenscurl i kabel
28 kg: 8, 7, 7, 7/ben
varvat med
Lyft åt sidan/abduktion
5 kg: 4 set/ben
Benspark
3 set
Enbens
4 set/ben
Knästående crunches i kabel
50 kg: 4 set
Knälyft/crunches på bänk
4 set

Japp, det var det. Har käkat, nu ska jag försöka sova lite middag, sedan laga mat och ta emot gäster. Äta GOTT.
Tog en bild på de trötta midsommarbenen i omklädningsrummet
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Midsommarben.jpg (53.6 KB, 118 visningar)
Gammal 2008-06-20, 15:04   #2303
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Ser ut att vara schyssta vader. Promenaderna?

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-20, 15:12   #2304
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Ser ut att vara schyssta vader. Promenaderna?
Och schyssta gener kanske. Tränar dem knappt
Gammal 2008-06-21, 07:52   #2305
cam
Registered User

cams avatar

Lördag 21/6, morgonpromenad

Och vad gör undertecknad när de flesta andra ligger däckade på midsommardagens morgon? Jo, vaknar tidigt och traskar en timme i underbart soligt väder

Jag var ju uppe ända till midnatt igår (SENT för att vara jag) så kroppen var lite schysst och lät mig sova till 6.25 iaf Fick tassa upp för att inte väcka gästerna.

Gårdagen bjöd på massa, massa god mat, kubbspel nere vid Siljan, en iskall och blåsig vända ut på långbryggan och sen lite kvällsmat.
Nu äter jag lovely frukost med bl a lax och grönsaker från igår samt yoghurt, minikeso och överblivna jordgubbar
Gammal 2008-06-22, 14:32   #2306
cam
Registered User

cams avatar

Söndag 22/6, morgonpromenad, armar, mage, promenad igen

Nu har alla gäster åkt, även syster yster och svåger. Jag var uppe före alla andra som vanligt i morse, men hade lagt mig tidigare och fick faktiskt sova en nästan normal natts sömn vilket syntes i spegeln och kändes i kroppen

Promenerade 1 timme i underbart väder. Sedan underbar frukost med bl a min underbara lax från i fredags (jag har nog fått en överdos omega 3 i helgen ).

Lite senare ett armpass. Som vanligt när jag överätit blir jag svagare dagen efter

Enarms omvänd pushdown
9 kg: 12/arm
13 kg: 6, 5, 5, 4/arm
9 kg direkt efter: 6/arm
Pushdown
36 kg: 4x7
Enarms hantelextension bakom huvudet
7 kg: 3/arm
6 kg: 7, 6, 6, 6/arm
Kickbacks
4 kg: 2x10/arm
Jag gillar känslan av kickbacks och att avsluta med några såna set, att det nyper så. Men det kan inte hjälpas att jag känner mig som en kärring som vill punktförbränna gäddhänget...
Scottcurl med hantel
11 kg: 9, 8, 8, 7/arm
Stående alternerande hammercurl
2x11 kg: 3x5/arm
Koncentrationscurl i kabel
18 kg: 5x5/arm
Knästående crunches i kabel
50 kg: 2 set
45 kg: 2 set
Knälyft/crunches
4-5 set här och var

Sedan en liten promenad på ca 30 min. Idag försöker jag ligga på ett litet underskott av energi, har ätit som en besatt i 2 dagar och tanken är att hålla en hyfsad form i sommar. Nu blir det slanka linjen innan jag drar till huvudstaden på fredag för en liten minisemester, där ska det ätas gott minsann.

Vill verkligen inte jobba i morgon, har söndagsångest å det grövsta och är mentalt inställd på semester nu. 2 veckor kvar och nedräkningen har börjat... (känns dock som ett smart drag att tjuvstarta lite denna vecka ).
Gammal 2008-06-24, 15:31   #2307
Fultjack
Registered User

Fultjacks avatar

Reg.datum: Nov 2001
Tråkigt att det inte blir någon tävling

Men känns det inte rätt så gör det inte, bara försöka må väl sålänge. Det kommer alltid fler tillfällen i framtiden
Lic. Fystränare
Blogg: http://mixedcorner.shapemeup.se/
Fultjack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 16:09   #2308
Susi
Registered User

Susis avatar

Reg.datum: Oct 2006
Blir alltid så otroligt inspirerad av dig. Att hälsa på dig ger mig alltid sånt himla sug att träna, och en extrem energikick. Inte blev det bättre av att svärföräldrarna kör GI-mat och bara tapastallrik på kvällen, såhär dagarna efter midsommarens gräddtårtor och släktbesök i Värmland där vi blev iproppade allsköns bullar, kakor o tårta...
Nu har vi ju inget vettigt gym, och jag tror inte vi har råd att lägga en massa pengar på fria vikter just nu, så jag använde mina sista presentkort på Intersport till att köpa ordentliga löparskor! Nu ska här springas. Gym med vettiga maskiner finns inte i centrala Clonakilty men vägar finns ju att springa på. Konditionsträning är aldrig fel! Speciellt som min sämre hälft (hehe) är i ännu mer skriande behov av att träna, och han blir alltid mer motiverad om jag också gör det.

Jag försöker med ny journal också. Nu när mitt liv inte längre styrs av landstinget, är det ju lite mer möjligt att hålla sig till träningen.
Susi aka Sinead.

Ha en bra vecka!
Susi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 19:09   #2309
cam
Registered User

cams avatar

Fultjack: Ja, det känns trist men ändå lite bra att jag kan stoppa mig själv innan jag kör in i väggen. Så i år är jag inte mentalt redo för tävling, men vi får se vad framtiden bjuder på

Susi: Blir du? Det var som tusan...och jag som ändå bara häckade i soffan och proppade i mig mat nu . Hade varit kul att umgås lite längre men man kan ju inte få allt.
Så skönt att slippa bli trugad sötsaker nu då efter besök i fetto-Dalarna? Jag skulle älska det.

Ni får väl bänkpressa och bicepscurla varandra där hemma

Kul att du tittade in! Min vecka började piss men ska bli så mycket bättre, räknar timmarna till fredag nu...
Gammal 2008-06-24, 19:21   #2310
cam
Registered User

cams avatar

Tisdag 24/6, morgonpromenad, hamstrings, bröst

Idag orkar jag redovisa träning, är MYCKET piggare och gladare

Vaknade tidigt men mycket mer utvilad och promenerade såklart, soligt ute var det också men däremot lite kallt.

Sedan ett pass på SVEA:
Sittande lårcurl
30 kg: 15
40 kg: 8, 7, 7
Enbens dito
20 kg: 4x8/ben
Stående enbenscurl i maskin
20 kg: 7, 7, 6, 6/ben
Flyes i CC ovanifrån
4 set
Fick lov att ta en mycket tyngre muppmaskin och då vill jag inte redovisa viktangivelserna
Lutande hantelpress
2x16 kg: 8, 7, 6
Sittande bröstpressmaskin, körde enarms
20 kg: 11/sida
25 kg: 9, 8, 7/sida

Sedan var det hög tid att ta sig till stationen, tar evigheter nu när de bygger om och spärrar av hela Borlänge pga Peace & Love. Skönt att man ska jobba hemma 2 dagar nu .

Nu ska räkningar fixas och sedan ska jag börja fundera på packning

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:53.