Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-07, 06:37   #2266
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Lördag 7/6, morgonpromenad, hjärtsnörp och shoppingcardio

Jorå, en promenad i solen idag med. Känns som man laddar batterierna rejält dessa morgnar
Idag hände dock ett litet missöde, det kom en svart lös hund springande emot mig morrandes och skällandes. Jag höll på att skita på mig, samtidigt som jag tänkte "får inte visa hur rädd jag är" samtidigt som jag instinktivt vände mig lite bort och höll upp armarna som skydd.
Ägaren var en ytterst generad dam. Jag pep något om att jag är hundrädd och hon bad om ursäkt och sa "jag tycker inte att han ska göra så där". Nä, men koppla hundjäveln då

Hade sån hjärtklappning en bra stund efteråt att jag skakade och mådde illa.
Borde kanske träffa på lösa hundar oftare, lika bra som HIIT och man slipper anstränga sig

Well, nu är det frukost, hopp in i duschen och sedan shoppingcardio i Borlänge. INGEN som helst gymträning idag
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 12:26   #2267
Endura
Registered User

Enduras avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
INGEN som helst gymträning idag
Amen to that sister!
Gammal 2008-06-08, 10:11   #2268
cam
Registered User

cams avatar

Söndag 8/6, morgonpromenix

Citat:
Ursprungligen postat av Endura Visa inlägg
Amen to that sister!
Hahaha, ja du vet ju själv vad en hel lördag i Kupolen gör med en Man är inte direkt upplagd efter det..

Brände massa pengar igår Faktiskt massa nyttiga grejer, basplagg inför sommaren och pyssla-om-grejer som fotvårdsprylar, tandvårdprylar men även lite flärd. Lovely!
Drack för lite vatten och åt för mycket kolisar och är lite svälld idag, men det ordnar nog upp sig i slutändan. Köpte en kula glass varav jag gav bort halva till sambon. Är inte ens sugen längre, tycker det är för sött och vill bara ha fräscha grejer just nu. Se där vad lite bättre matbalans och skippat allt-eller-inget-tänkande kan göra. Jag äter mig mätt på bra (och goda) grejer och sedan är jag nöjd.

Promenerat nu på morgonen. Underbart! Det var ett rejält åskväder igår kväll och luften var rensad, men redan ordentligt varmt och fuktigt. Man får dock passa på att njuta lite nu, ska ju bli regn i veckan.

Senare idag blir det armpass. Hittade lite triceps igår
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Soltricce.jpg (60.7 KB, 150 visningar)
Gammal 2008-06-08, 16:31   #2269
cam
Registered User

cams avatar

Söndag 8/6, armar, mage, lite bröst

Dagens träning:
Pushdown
36 kg: 9
41 kg: 6, 6, 5
Enarms omvänd dito
13 kg: 6, 7, 6, 5, 5/arm
Enarms hantelextension bakom huvudet
7 kg: 3/arm
6 kg: 7, 6, 5, 4/arm
Kickback med hantel
4 kg: 3 set/arm
Stående alternerande hammercurl
2x11 kg: 7, 7, 6/arm
Scottcurl med hantel
11 kg: 4x7/arm
Koncentrationscurl i kabel
18 kg: 4x4/arm
Flyes i CC uppifrån
2x18 kg: 9
2x23 kg: 7, 7, 6, 6
Knästående crunches i kabel
50 kg: 4 set
Knälyft/crunches på bänk
5-6 set som jag klämde in här och var mellan andra övningar

Blir klenare när det är varmt. Men det får duga, jag tar mig iaf iväg och tränar. Gymmet ekade i övrigt tomt kan jag säga

Sedan lite matinköp, hade lågt blodsocker och svettades och ville bara hem. Självklart ska då folk passa på att krångla allt de orkar. Önskade mig ett maskingevär eller en machete eller nåt. En blåslampa kanske hade räckt
Gammal 2008-06-08, 18:57   #2270
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Vad säger sambon om allt promenerande och dietande? har inte fått intrycket av att du direkt har sällskap i dessa aktiviteter. Det är ju lättare om man är två och gör samma sak och det känns meckigt att vara två men göra det själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 19:57   #2271
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Vad säger sambon om allt promenerande och dietande? har inte fått intrycket av att du direkt har sällskap i dessa aktiviteter. Det är ju lättare om man är två och gör samma sak och det känns meckigt att vara två men göra det själv.
Alltså jag har aldrig varit ihop med någon som tränar och äter som jag, så jag vet inte hur det är. Och det har fungerat bra ändå. Man får ju respektera varandras val och livsstilar, jag har inget behov av att lägga mig i hur andra äter och lever (om inte de uppenbarligen mår piss av det eller om de frågar om ngt) och jag räknar med samma respekt tillbaka. I mina skafferin har Oboy-pulver trängts med proteinpulver Och då killen så väl märker hur bra jag mår av träningen och hur nöjd jag är med vad jag väljer/väljer bort, så är det liksom lugnt. Dock har det nog varit lite gnäll ibland om hur mycket tid som läggs på gymmet. Däremot sover min sambo när jag gör mina morgonrundor och struntar blankt i om jag är borta då

Jag behöver heller inget sällskap som motivation utan har rejält stark drivkraft i mig själv.

Men det finns ju både för- och nackdelar såklart. Ibland känns det ensamt också och att det skulle vara kul om man var likasinnade. Framför allt har man ju ingen som helst support vid eventuella tävlingar eftersom han inte har en susning om vad det innebär .
Gammal 2008-06-08, 22:34   #2272
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Det är väl framförallt käkandet som jag ser som störst problem. Skulle aldrig orka göra annan mat än de andra i familjen. Men lite stöttning, visat intresse och en dos uppskattning vill man ju ha om man satsar många timmar av ens fritid på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 19:21   #2273
cam
Registered User

cams avatar

Måndag 9/6, morgoncardio

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Det är väl framförallt käkandet som jag ser som störst problem. Skulle aldrig orka göra annan mat än de andra i familjen. Men lite stöttning, visat intresse och en dos uppskattning vill man ju ha om man satsar många timmar av ens fritid på det.
Vi gör gemensam mat på helgerna fast jag då ibland kanske har andra tillbehör till köttet/fågeln/fisken eller nåt. Annars lagar vi ofta varsin mat till matlådor och sånt. Hm, jag har aldrig ens reflekterat över detta. Jag gör gärna egen mat och gillar att experimentera, så det känns inte jobbigt alls.

Jo, även om jag inte direkt begär några stående ovationer för mitt slit så är det ju lite trevligt med stöttning. Jag tycker ändå att jag får så pass mycket acceptans och stöd man kan begära, då han inte gnäller över att jag lägger ned mycket tid (och han hakar ju på till gymmet ibland) utan tycker det är bra att jag gör det jag mår bäst av. Eller så är det jag som är för ödmjuk och borde kräva mer? Sedan så är jag ju som sagt väldigt självgående då jag gör detta för min egen skull och inte behöver höra att jag är "duktig".
Undrar om jag är lite konstig...

Wohoo, äntligen måndag och ny fantastisk arbetsvecka!!!
Äh, jag skojade bara..
Joho då, visst blev det en liten runda i morse. En del jogging inkluderat också, mest för att jag blev lite skraj för en figur som jag tyckte såg skum ut

I övrigt vila från träning. Medioker dag på jobbet och min hjärna är inställd på semester. Nu är jag trött och ska börja runda av dagen. Klart slut för idag.
Gammal 2008-06-10, 20:25   #2274
cam
Registered User

cams avatar

Tisdag 10/6, morgonrunda, lite ben, gluteus, rygg, bakre axlar

Tjoho, äntligen tisdag! Även (iaf på vårt kontor) kallat för veckans längsta dag...
För mig innebär det dock numera att, trots att veckan nyss börjat, det nääästan känns som snart helg iom att jag jobbar hemma onsdag-torsdag och sen är det liksom bara fredag kvar. Helt galet!

Blev en liten promenad i morse med. Skönt var det som vanligt. Ovanligt varmt också för att vara så tidigt.

Idag har en av mina bästa vänner varit på intervju på mitt jobb. Det var jag som tipsade chefen och sedan henne, eftersom vi behöver mer folk. Tänk om vi blir kollegor i höst, vore skitkul ju.

Blev som vanligt på tisdagar ett blandat träningspass på Atlantum med prioriterade muskler samt det som känns roligast just denna vecka. Typ följande:
Liggande utfall i horisontell benpress
3 plattor: 12/ben
4 plattor: 10/ben
Mest för att komma igång...
Sittande enbenscurl
4 plattor: 10/ben
5 plattor: 4x7/ben
Enbenspark
17,1 kg: 4x10/ben (konstiga vikter, jag vet)
Kick Ass
12 plattor och fullt mag: 3x12/glutte
Framåtlutat enarms sidolyft i kabel
1 platta: 12, 10, 9, 9, 8/sida
Assisterade chins
3 plattor: 12, 7, 7, 6
varvat med
Framåtlutat hantellyft
2x6 kg: 10, 10, 8, 8
Sittande rodd
7 plattor: 4 set

Ska öka på fettintaget nu, känner att jag varit lite snål med det. Jag gillar inte att äta mycket kolisar då jag inte mår bra av det och i motsats till alla andra bara blir slö på gymmet (självklart äter jag ändå en viss mängd och främst i samband med träningen samt frukt då och då). Nu behöver jag mer energi och då får det bli lite mera fett istället. Bra för hud och hormoner och sånt också

Började med att köpa en hel färsk laxfilé till extrapris, fatta vilken lycka Har nyss kört halva i ugnen med bl a ingefära och orange pepper på. Ojojoj vad GOTT det blev!!! Det blir också mera avocado, makrill, nötter, olivolja och ägg framöver. Inget jag är ledsen för direkt
Gammal 2008-06-11, 11:18   #2275
cam
Registered User

cams avatar

Onsdag 11/6, morgonpromenad

Japp japp, det vanliga...vaknat i ottan pigg som en lärka, promenerat lite, ätit gott, jobbat hemma. Har nu lunch och avnjuter bl a en bit av gårdagens lax som är helt divine

Köpte 2 nya träningstoppar i sommarhärliga färger igår
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Turkos.jpg (42.9 KB, 111 visningar)
Gammal 2008-06-11, 11:19   #2276
cam
Registered User

cams avatar

Osså den andra
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Korall.jpg (41.3 KB, 91 visningar)
Gammal 2008-06-11, 12:46   #2277
Endura
Registered User

Enduras avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Det blir också mera avocado, makrill, nötter, olivolja och ägg framöver. Inget jag är ledsen för direkt
Vadå, går det att leva utan!?

Citat:
Köpte 2 nya träningstoppar i sommarhärliga färger igår
Hehe, insåg att jag inte tänkte så mycket på att topparna var nya... jag kollade mer på klubborna och inte minst axlarna - snyggt snyggt

---

Tror du förresten på en vacker midsommar i Dalarna i år? Har fortfarande inte bestämt vad jag ska göra med den helgen (första gången nånsin)
Gammal 2008-06-11, 13:29   #2278
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Endura Visa inlägg
Vadå, går det att leva utan!?

Hehe, insåg att jag inte tänkte så mycket på att topparna var nya... jag kollade mer på klubborna och inte minst axlarna - snyggt snyggt

---

Tror du förresten på en vacker midsommar i Dalarna i år? Har fortfarande inte bestämt vad jag ska göra med den helgen (första gången nånsin)
Nej, inte leva utan...men mer är ännu bättre

Tack! Well, man vill ju visa topparna på ett representativt sätt...

Jag trodde 10 plusgrader och regn var standard på midsommar överallt? Vädergudarna förbereder för fullt här iaf, för nu har det slagit om till svalt och plask. Själv planerar jag för inomhusaktiviteter
Gammal 2008-06-11, 14:14   #2279
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Reg.datum: Apr 2006
Bra form du sitter inne med!

Topparna var också fina

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-11, 14:44   #2280
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
Bra form du sitter inne med!

Topparna var också fina
Like she said!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:29.