2015-10-08, 20:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple
Ptja, 32 Pers sover i samma rum med tillgång till en toalett och hinkar i hörnen. Möglig mat, dålig värme och ingen tillgång till sanitära anläggningar. Typ så.
|
Låter som värnplikten. Jobbigt? Ja. Misär? Nej.
|
2015-10-08, 20:17
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2015
|
Tycker du verkar väldigt naiv Red Apple. Seriöst, det kommer 2000 varje dag nu, AKA 56.000 per månad. Du måste väl för bövelen inse att det inte håller?
|
|
|
2015-10-08, 20:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Nej, men sen tänker jag inte lägga särskilt mycket energi på någon som inte ved vad de pratar om. Miljarder i akut behov av hjälp? Pls. Jag ger dig ett ordentligt svar när du slutar hitta på.
|
Du har inte svarat något av mina inläggs frågor.
Är du medveten om att ingen av migranterna i Sverige flyr för sina liv och är i akut behov av hjälp? _noll_ peroner. 0. Zero. Nada. You understand?
Sent from my iPad using Tapatalk
|
|
|
2015-10-08, 20:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ja, då skulle pengarna liksom gå till de icke-vinstdrivande organisationerna som försöker husera flyktingar i dagsläget.
Ptja, 32 Pers sover i samma rum med tillgång till en toalett och hinkar i hörnen. Möglig mat, dålig värme och ingen tillgång till sanitära anläggningar. Typ så.
|
Men Bert sitter ju inte på övermänskliga rättigheter. Varför startar inte någon av dessa icke-vinstdrivande organisatörerna ett identiskt upplägg som BK, får rätt till statligt stöd och sedan återinvesterar all eventuell vinst?
|
|
|
2015-10-08, 20:27
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
Låter som värnplikten. Jobbigt? Ja. Misär? Nej.
|
Jobbigt i en veckas fältövning. Misär om det är vardag i ett år medan en väntar på beslut om uppehållstillstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av Fatslim
Tycker du verkar väldigt naiv Red Apple. Seriöst, det kommer 2000 varje dag nu, AKA 56.000 per månad. Du måste väl för bövelen inse att det inte håller?
|
Arå. Det är därför vi måste lägga politiskt tryck på våra grannländer så att de skärper sig. Men det är inget alternativ att inte hjälpa människor i nöd så länge vi kan erbjuda den hjälpen. Strömmen avtar dock snart.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Du har inte svarat något av mina inläggs frågor.
Är du medveten om att ingen av migranterna i Sverige flyr för sina liv och är i akut behov av hjälp? _noll_ peroner. 0. Zero. Nada. You understand?
|
Asså, vah?! Hört talas om Islamiska Staten? Inbördeskriget som varat i 4 år? Jag svarar dig inte för att du snackar rasistisk, paranoid, verklighetsfrånvänd skit.
|
|
|
2015-10-08, 20:29
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Jobbigt i en veckas fältövning. Misär om det är vardag i ett år medan en väntar på beslut om uppehållstillstånd.
Arå. Det är därför vi måste lägga politiskt tryck på våra grannländer så att de skärper sig. Men det är inget alternativ att inte hjälpa människor i nöd så länge vi kan erbjuda den hjälpen. Strömmen avtar dock snart.
Asså, vah?! Hört talas om Islamiska Staten? Inbördeskriget som varat i 4 år? Jag svarar dig inte för att du snackar rasistisk, paranoid, verklighetsfrånvänd skit.
|
Du menar de tusentals som flyr från det krigsdrabbade landet Danmark eller?
|
|
|
2015-10-08, 20:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fatslim
|
Vadå, det är väl ingenting. Bara bygga ett fullskaligt sjukhus, 7-8st småskolor, 3 högstadieskolor, 2 gymnasieskolor. 280st lägenhetskomplex, 3500 villor, 3500 radhus, ca 15-20 förskolor, 5-6 vårdcentraler, 1 badhus, anlägg 25-30st fotbollsplaner, 6-7 fritidsgårdar + all infrastruktur till det.
Repetera processen ovan varje månad.
Acceptera att bostadskön i t.ex. Stockholm 503.000 pers och Göteborg 70.000 pers inte kommer förbättras trots nybyggandet ovan.
Lätt som en plätt, en kul historisk utmaning.
|
|
|
2015-10-08, 20:33
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Du menar de tusentals som flyr från det krigsdrabbade landet Danmark eller?
|
Det här är så dumt. Jag orkar inte.
|
|
|
2015-10-08, 20:34
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Det här är så dumt. Jag orkar inte.
|
Ok. De 70% som inte är från syrien ursprungligen då?
Det låter som att du bara svamlar runt.
|
|
|
2015-10-08, 20:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
|
Du må väl ändå begripa vad han menar? Är det krig i flyktinglägren? I alla länder de passerar på sin väg till sverige? Nej. Alltså handlar det om att fly till ett bättre liv. Det kan man knappast klandra någon för, men man måste samtidigt begripa att hundratals miljoner människor skulle få det bättre i Sverige än i sina hemländer. Även i länder utan krig uppger ca 20-40 procent av befolkningen i Mellanöstern och Afrika att de skulle flytta till väst om de kunde.
När de tar sig över gränsen från Syrien till turkiet, till exempel. Så flyr de från krig.När de sedan sticker från ett flyktingläger eller traskar genom danmark, så flyr de för ett bättre liv. Det är stor skillnad, och ingenting som behöver diskuteras. Det kallas fakta.
Senast redigerad av JamesD den 2015-10-08 klockan 20:35.
|
|
|
2015-10-08, 20:35
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av JamesD
Du må väl ändå begripa vad han menar? Är det krig i flyktinglägren? I alla länder de passerar på sin väg till sverige? Nej. Alltså handlar det om att fly till ett bättre liv. Det kan man knappast klandra någon för, men man måste samtidigt begripa att hundratals miljoner människor skulle få det bättre i Sverige än i sina hemländer. Även i länder utan krig uppger ca 20-40 procent av befolkningen i Mellanöstern och Afrika att de skulle flytta till väst om de kunde.
När de tar sig över gränsen från Syrien till turkiet, till exempel. Så flyr de från krig.När de sedan sticker från ett flyktingläger eller traskar genom danmark, så flyr de för ett bättre liv. Det är stor skillnad.
|
Ajabaja. Nu snackar du rasistisk smörja.
|
|
|
2015-10-08, 20:37
|
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Sluta förstöra tråden, ni kommer att få den låst som de sjuhundra andra trådarna samma personer går in i och får låsta!!
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2015-10-08, 20:39
|
|
|
Registered User
|
Ursäkta då. Men tycker att man ska räkna med att få svar på samma sätt som man frågar.
|
|
|
2015-10-08, 20:40
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2015
|
Citat:
Arå. Det är därför vi måste lägga politiskt tryck på våra grannländer så att de skärper sig. Men det är inget alternativ att inte hjälpa människor i nöd så länge vi kan erbjuda den hjälpen.
|
Men är det verkligen alla andra som måste skärpa sig då, kanske det är VI som har "fel" och måste skärpa oss - Och alla andra insett det förutom oss (eller ja, svenskar har ju i regel insett det då SD toppar var och varannan undersökning numera, men snarare våra nuvarande regerande politiker) ?
|
|
|
2015-10-08, 20:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
|
En veckas fältövning x 10. Att bo på logement är inte överdrivet bekvämt och det finns inte gott om plats heller kan jag informera.
Misär för mig är skyttegravskrig á la första världskriget eller svältkatastrofer i Afrika. Inte att man kostnadsfritt får tak över huvudet, mat i magen och kläder på kroppen medan man väntar på svar om man får stanna kvar i ett land där man i godan ro kommer kunna starta upp ett nytt liv då man får tillgång till ett välutvecklat skattefinansierat socialt skyddsnät.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:08.
|

|