Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-13, 12:15   #211
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Reg.datum: Dec 2009
Datum: 2012-07-12
Tid: 16:00 - 17:00
Plats: SAK

Knäböj

5x45
5x55
3x65
5x82,5
3x95
4x105 (119 kg)
10x55
10x55
10x55
10x55
10x55

Problemet för dagen var ett verkligt konstigt problem. Vänster handled gjorde ont när jag skulle greppa stången vilket inte hänt på länge. Jag laborerade med olika grepp och bredd men det gjorde ingen skillnad. Fast smärtan kom fränst efter avslutade böjar så det påverkade inte resultaten. Lite stel från kendo men eftersom jag hade gott om tid på mig så han jag börja med att stretcha lite i lugn och ro. Det gjorde susen. Där efteer inga större problem även om ryggen kanske inte var den starkaste jag haft.

Raka marklyft
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50

Jobbade på att hålla upp huvudet så att ryggen fick rätt kurvatur. Det gjorde dessutom att det tog lite bättre. Inte jobbigt bara jobb som skulle göras.

Hängande benlyft
10xKV
10xKV
10xKV

Fick en rejäl smäll på armbåden i onsdags som gjorde sig påmind när jag skulle hänga. Så därförblev det bara tre tior. Däremot så var det bra höjd och snärt i benlyften vilket alltid är något att ta med sig.

Kommentarer
Ett förvånandsvärt lätt avslut på cykeln. Med alla problem jag haft med böjen så förväntade jag mig att det skulle gå segare än så här. Att sätta ett skattat 1RM som ligger 15 kg över +1 vikten säger väl egentligen det mesta. Då har jag i och för sig sänkt vikterna rätt rejält. Men det är nog enda sättet att gå tillväga på. Annars hade jag nog fastnat rätt snabbt igen vilket är ännu värre rent psykiskt.

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-13, 18:29   #212
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-07-13
Tid: 17:03 - 17:39
Distans: 6,03 km
Snittid: 5:34 min/km

Kommentarer

Skönt att det slutade regna nog länge för att jag skulle idas ta mig ut. Jag älska åska men det är regnet som jag ogillar. I övrigt ett ganska bra sätt att börja en semesterperiod på. Lite besviken över att jag hade sämre tempo än senast. Fast det var först på andra varvet runt naturreservated det började ta emot. Fram tills dess var det hur lugnt som helst. Även om flåset gjortde sig påmint så var det sviterna av böjpasset som var värst. Det var inte så att det gjorde ont eller att jag var helt slut. Men det gjorde sig påmint under sista halva och gjorde att jag inte fick till flytet riktigt. Annars hade jag nog kunna få en lite bättre tid. Men som jag får fortsätta att intala mig så är det att jag springer som räknas. Förra året så hade dessa distnaser varit möjliga men endast med största ansträning och inte under de rätt komfortabla omständigheterna jag har nu.

Gammal 2012-07-14, 14:15   #213
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-07-14
Tid: 11:45 - 12:15

Hängvändningar ss. Frivändningar

5x20/45
5x20/45
5x20/45
5x20/45
5x20/45

Inte bra alls. Vänster handled fortsätter att spöka viölket gör att det är svårt att landa stången på rätt sätt. När jag fulade mig och inte släpte greppet så gjorde det i all fall inte ont med då är det å andra sidan omöjligt att få upp armbågarna så att stången landar rätt. Bara skit.

Marklyft

5x57,5
5x72,5
3x85
5x107,5
3x120
4x135 (153 kg)
10x72,5
10x72,5
10x72,5
10x72,5
10x72,5

Inte så pjåkigt trotts allt. Den legendariska styrkan från föregåenden veckor var borta men det var inte så illa ändå. Även här bråkade handleden lite vilket gav vissa grepproblem. Lite besviken över att det "bara" blev en fyra på topsetet men under omständigheterna helt OK. Borde kanske tagit lite mer setvila.

Militärpress
5x20
5x25
3x27,5
5x35
3x40
2x45 (48 kg)
10x25
10x25
10x25
10x25
10x25

Om jag trodde att handleden gav mig besvär innan så var det inget mot hur militärpressarna kändes. Jag hittade en kvarlämnad handledslinda som gjorde att jag kunde göra det jag skulle men det var inte frågan om några toppresationer.

Latsdrag
10x45
10x45
10x45
10x45
10x45

Lätt, enkelt och snudd på onödigt lång ROM. Ska definitivt höja till nästa cykel.

Plankan
5xF

Mediokert

Kommentarer
Lite tråkigt avslut på veckan men sett till alla träningspass så har det gått bra. Betydligt bättre än förra första cykeln. En del av vikterna är nog lite lägre men känslan och hur kroppen svara är otroligt mycket bättre. När jag smygposerade i omklädningsrummet så kunde jag konstatera att jag faktiskt börjar se en del muskler på ryggen, späcket till trots. Framsidan är kanske inte lika imponerande vilket resultaten reflekterar. Jag kommer få gäst träna på LAK under nästa vecka så planen är att riva av två deloadpass på onsdag och fredag med en del löpning där emellean. Måste dock verkligen tänka på att ta det lite lugnt så jag inte är stel och trasig när fjällvandringen börjar.

Dagen upptäckt är att en post-workout dryck bestående av iskaffe med chockladprotein är riktigt gott när det är lite varmt och kvavt. Klart opti.

Gammal 2012-07-15, 16:00   #214
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-07-15
Tid: 13:37 - 14:10
Distans: 6,06 km
Snittid: 5:27 min/km

Kommentarer

Ett litet spontanspass. Det var varmt och kvavt i rummet och utanför var luften frisk av regnet som just fallit, vad göra? Uppenbarligen ge sig ut och springa. Hade inga direkt ambitioner och hade varit fullt nöjd med bara ett varv runt reservatet. Men när det var gjort så kände jag mig fortfarande pigg och hade haft ganska bra fart så jag tog ett till. Känslan var ovanligt god och den upplevda anstängningen ganska låg. Detta till trotts så gick det snabbare än i fredags. Man ska njuta av varje liten seger.

Gammal 2012-07-17, 12:28   #215
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-07-15
Tid: 08:58 - 09:30
Distans: 5,59 km
Snittid: 5:37 min/km

Kommentarer

Litet morgonpass efter en natt på tåget. Hoppades på att segheten skulle släppa vilket bara stämde delvis. Flåset var det inget fel på men de många backarna tog död på vaderna som kändes riktigt slitna. Det släpte precis innan jag var tillbaka men bara tillfälligt och nu är framför allt höger vad stel. Kan tänka mig att det har att göra med att jag inte druckit tilläckligt på tåget. Jag hade bara en flaska vatten och en liten tetra på 14 timmar. Imorgon blir det ett besök på LAK för lite fjesträning.

Gammal 2012-07-18, 16:55   #216
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-07-18
Tid: 15:30 - 16:30
Plats: LAK

Knäböj

5x45
5x55
3x65
3x72,6
3x82,5
3x92,5
3x92,5
3x92,5

Skulle ju egentligen bara var en trea på 92,5 kg men då det spelades Sabaton och Raised Fist så blev jag tydligen lite för exalterad för att komma ihåg det. Men istället för att kalla det ett misstag så såg jag det som ett tecken och behöll mönstret. Lätt och behändigt prcis som förväntat även om jag fick tänka lite på att hålla rygg och knän i position.

Bänkpress
5x25
5x32,5
3x40
3x42,5
3x47,5
3x55
3x55
3x55

Förvånansvär lätt jämfört med böjarna trots att det var på samma procentsats av mitt 1RM. Lite skamset att fjesa runt på så jlena vikter bland en massa storbänkare. Men att erkänna sin svaghet är första steg mot att överkomma den.

Raka marklyft
10x50
10x50
10x50

Sved bra i baksidan och tekniken kändes bra. Lite för lätt men då är allt som det ska med andra ord.

Stångrodd
10x45
10x45
10x45

Inte fullt så bra fart med inget att klaga över direkt.

Hantelpress
10x10
10x12,5
10x12,5
10x12,5

Hade tänkt byta ut flyes mot hnatelpress. Jag trivs inte riktigt med flyes och hantelpress borde ge ungefär samma effekt. Lite laborerande med vilken rärelse banan som funkar bäst och lite taskig koordination. Men det löser sig tids nog.

Kommentarer
Tillbaka ner på grottan, fast nya och förbättrade grotta. Det var BörjeH/Patrik som släppte in mig och gav en snabb guidad tur och TjockeJocke/Jocke förnedrade någon stor och farlig vikt längst inne i lokalen. Vilken skillnad, både luft och utrymme så att folk kan träna loss. Om den nya lokalen blir ännu bättre så är det är nästan så jag vill flytta hem igen bara därför. Jag bestämde mig för att pröva det nya och eventuellt förbättra deload programmet från herr Wendler. Det bestär av 3x65% 3x75% 3x85%. Det är med andra ord samma procentsatser som på wave 1 fast bara treor. Vet inte exakt hur det är tänkt att funka men jag körde uppvärmningsseten, men de fick vara med och leka. innan och sedan ovannämnda vikter. Dessutom blev det lite extra eftersom inspirationen föll på.

Det blir marklyft och militärpress. Bara lite känsla och vana för är det något jag verkligen inte vill göra så är det att trötta ut ryggen innan den ska börja bära ryggsäck. Det skulle göra vandringen otroligt påfrestande om ryggen gnällde.

Gammal 2012-07-20, 20:46   #217
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-07-20
Tid: 15:30 - 16:05
Plats: LAK

Marklyft

5x57,5
5x72,5
3x85
3x120
3x120
3x120

Dealod kan beskrivas med månag ord, men jobbigt är inte ett av dem. Det var högt tempo på gränsen till konditionsträning. Det viktigaste jag kan ta med mig är att min bröstrygg ser något rundad ut i startläget. Jag ver inte om det faktiskt är så att den är rundad eler om det bara är skulderbladens position som ger det intyrcket. Men i vilket fall så är det något att hålla ögonen på.

Militärpress

5x30
5x30
3x40
3x40
3x40

Frivände uppvikten bara för att slippa ta en ställning för de få lyft som skulle göras. Lite bredare grepp än vanligt just av den anledningen. Jag var lite stressad så det gick lite tungt men inte allt för farligt.

Kommentarer
Hade väldigt ont om tid men att inte träna kändes inte aktuellt. Jag hade bar en halvtimme på mig innan jag blev tvungen att åka hem för en middag med mormor och morfar. Så därför blev det både högt tempo och få övningar. Ett lite snopet slut på min gästträning men vad ska man göra. Men som sagt så är det deload vilket skall tas på allvar samt att jag inte vill riskera något inför vanringen. Jag upprepar detta om och om igen men det förändrar inte det faktum att det är tråkigt att inte få ta i ordentligt. Men att bygga upp en träningslust är också en viktigt sak. Nu blir det en dryg veckas aktiv vila och sen börjar en ny cykel.

Gammal 2012-07-31, 16:03   #218
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-07-31
Tid: 13:15 - 14:20

Bänkpress

5x27,5
5x35
3x40
5x45
5x50
7x57,5 (71 kg)
10x40
10x40
10x40
10x40
10x40

Alla tidigare krämpor, framför allt handleden, var helt borta och det var mest bara att ånga på. Jag blev faktskt förvånad att jag lyckades med en sju även om det inte direkt är någon större prestation. Det kom som helt naturligt att göra en sjua även om det tog emot ganska mycket. Tiorna var dessdå tyngre men inte mer än att jag fick fokusera på vad jag gjorde.

Stångrodd
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50

En femkilos höjning kändes klart befigat efter att ha harvat runt på 45 kg under ?hela? deffen. Lite ovant och svårt att hitta klippet men det löste sig lagom till andra set då det bara började bli tungt. De absolut sista fem repsen var inte mycket att hänga i julgranen men kom i alla fall över minimumkravet för att räknas, om än med minsta marginal.

Hantelpress
10x12,5
10x12,5
10x12,5
10x12,5
10x12,5

Här gälde det att laborera lite med den rätt obefintliga tekniken. Jag hittade ett läge me något indragna armbågar som kändes bra och rätt stabilt. Men det extra vinglet gjorde att dert gick riktigt segt mot slutet. Men jag har stora förhoppningar om att detaa ska vara övningen som ger det lilla extra för bänkpressen. Triceps får redan nu ganska mycket pisk och med hantelpress så hoppas jag komma ikapp lite med bröstet.

Kommentarer
Skönt att vara igång igen. Inte för att jag kan påstå att jag latat mig. Fjäll turen blev cirka 90 km på fyra heldagar och två halvdagar så även om vi inte stressade så lyckades vi hålla ett ganska OK tempo. Detta i misserabelt väder. Det var sol dag ett och dag sex. Där emellan regnade det mer eller mindre oavbrutet med kyla och stormbyar. Det var skitkul ändå, så skadad är man. Och i söndags så blev det en heldag med paintball. Det var väldigt glädjande att se att min träning gett resultat. Väskan kändes lättare. Jag blev inte lika anfådd av backarna och återhämtade mig bättre mellan varje dag. Känslan av akumulerad trötthet i kroppen var inte alls lika påtaglig. Då kan man ju dunka sig själv i ryggen en stund och skita i att man inte har ett sexpack.

Jag började uppladdningsfasen med kreatin imorse och det ska bli spännande om det påverkar något annat än vikten. Man kan ju i alla fall hoppas. Planen är nu att skära ner lite på maten och träna på för allt vad tygen håller så ska nog en eventuell viktuppgång vara rätt kvalitativ. Jag har en hel del skaer som skall göras så att vara pigg i kroppen är dock rätt viktigt. De två viktigaste punkterna är KFÖ:n i början av oktober och 3-Dan graderingen i slutet av oktober. Så det gäller att balansera träning med återhämtning så att båda kan genomföras på ett bra sätt. Vad det gäller KFÖ:n så är det inget speciellt jag tänkt mig utan get går inom ramen för övrig träning. Vad det gäller kendon så är ambitionen att gå från en till två träningar i veckan, där med även träna på fredagen. Därför så hade jag tänk kasta om lite i programmet från och med när kendoterminen börjar.

Måndag - Knäböj
Tidags - Vila alternativt löpning
Onsdag - Kendo
Torsdag - Bänkpress
Fredag - Kendo (när teminen börjar)
Lördag - Marklyft och Militärpress
Söndag - Vila alternativt löpning

Det gör att knäböjen på torsdag som brukar kunna sabba möjligheten till kendoträning på fredagarna flyttas så långt bort från kendoträningana jag förmår. Det ger i alla fall i teorin bättre återhämtning och presationsförmåga. Målsättningen är även att lyckas få i minst ett löppass i veckan och två om orken finns. Det kommer bli ganska tufft för någon med min blygsamma träningsbakgrund men jag ska göra ett tappert och förhoppningsvis smart försök. Det där med vikten borde ju vara ganska självreglerade under dessa förutsättningar.

Gammal 2012-08-02, 07:57   #219
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-08-01
Tid: 18:30 - 20:15
Plats: Lärarhögskolan

Kommentarer

Uppstartspass efter det lilla uppehållet jag haft från kendo. Jag anade att det skulle gå lite segt. Vandringen har blött upp fötterna och en del av min hårt tillkämpade förhårdnader var borta, högerfoten är lite lätt stukad och armarna kände som bly efter bänkpresspasset. Lyckligtvis så var det bara den stykade foten som jag mig några tydliga besvär. Jag hade inte riktigt koll på vad den gjorde och fick några väl hårda fumikomi med hälen som resultat.

Innan jag bröt spå han jag med att få Keiko mot Ren, Hans, och Mats vilket måste ses som en ganska god skörd. Det gick inge vidare ärligt talat. framför allt så skanade sden alltför viktiga dynamiken där man känner att det man gör påverkar motståndaren. Nu for jag mest runt och viftade med armarna. Men man har sånna träningar till och från, det är är svärdets väg. Nu när trämningarna blir lite mer kontinuerliga så ska det nog släppa. Jag försökte mig på några suriage-kote och suriage-kote-men fast utan någon större framgång.

Gammal 2012-08-03, 07:54   #220
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-08-02
Tid: 15:30 - 16:40

Knäböj

5x47,5
5x57,5
3x70
5x75
5x87,5
7x100 (123,3 kg)
10x57,5
10x57,5
10x57,5
10x57,5
10x57,5

Inledde träningen med en inte obetydlig mängd fruktan. Av någon anledning, troligtvis mina misslyckanden under deffen, så har jag fått en helt ny respekt för övningen. Så en viktigt del av min träning ligger i att på nytt bygga upp självförtroendet. Överlag inte så illa pinkat faktiskt men sjuan att långt inne och de två sista var redigt fula. Det värsta var väl att knäna föll inåt. Tiorna började segt men när jag tvingade mig själv till att andas mer mellan varje rep och inte stressa så gick det rätt bra.

Raka marklyft
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50

Inget att orda om.

Hängande benlyft
10xKV
10xKV

Ganska sliten och trött vid det här laget, så de fick stryka på foten. Fegt med antalet men de som gjordes var höga och fina.

Kommentarer
Har inte skött mig inför det här passet. Jag borde ha sett till att äta bättre efter kendo. Men att trycka för mycket mat så pass sent är inte alltid en höjdare. Dessutom var det vart, kvavt och inte ett fönster öppet. Varför händer det just på knäböjsdagarna? Det första punkten ska jag jobba lite mer på. Jag måste se till att äta ordentligt efter träningen i övrigt ska jag hålla igen lite. Jag tror också att det planerade bytet av träningsdagar kommer hjälpa en del.

Gammal 2012-08-04, 16:00   #221
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-08-04
Tid: 11:30 - 13:30

Marklyft

5x60
5x75
3x87,5
5x95
5x110
8x125 (158 kg)
10x75
10x75
10x75
10x75
10x75

Bra dag idag. När jag gjorde mitt första lyft på 110 kg så var jag helt övertygad om att jag lastat fel, vikten formligen flög upp. Men allt var som det skulle, jag hade helt enkelt bara fått in ett snudd på perfekt lyft. Försökte hitta tillbaka till samma kännsla men det var naturligtvis omöjligt. Men en komponent var att jag började med stången närmare kroppen. Resten av marklyften ångade på obehindrat.

Militärpress
5x20
5x25
3x30
5x32,5
5x37,5
6x42,5 (51 kg PB)
10x25
10x25
10x25
10x25
10x25

Ganska lätt och ledigt. Men jag fick naturligtvis jobba på toppsetet.

Frivändningar
5x40
5x40
5x40
5x40
5x40

Hade glömt bort frivändningarna. Men när folk runt mig gjorde frivändningar och visade hur det skulle göras så var det bara bot och bättring som gälde. När jag prövade med bara stången så hittade jag något som kändes som rätt teknik. Det var inte lika lätt att få till med lite vikt på stången men lyften blev ändå astronomiskt mycket bättre. Ska bli kul att få jobba vidare nu när jag gjort ett litet genombrott.

Latsdrag
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50

Planerad höjning med fem kilo. Det märktes kan jag säga fram emot slutet så började det ta emot något enormt. Men alla utom sista gick fint. Det absolut sista kom inte riktigt ner till bröstet men en bra bit under hakan så den räknas ändå.

Plankan
5xF

Började bra och stabilt men gick allt sämre. Som vanligt men lite bättre med andra ord.

Kommentarer
Över lag mycket bättre än böjpasset. Att ha ätit ordentligt spelar en stor roll. Det borde var uppenbart men ibland så glömmer man det. Däremot så var träningsvärken inte att leka med. Att ta sig upp ur sängen och till tunnelbanan var en viljans kamp. Det ska man i och för sig glädja sig över eftersom det tyder på att jag tagit i. Däremot så var mitt löppass på fredagen inte att tänka på. Både benen och foten satte stop för det. Förhoppningsvis känns det bättre imorogn.

Gammal 2012-08-05, 11:41   #222
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-08-05
Tid: 11:03 - 11:25
Distans: 4,08 km
Snittid: 5:18 min/km

Kommentarer

Det är kul att överraska sig själv. Förra löppasset gjorde att min högervad var som en trästock, jag har inte sprungit på två veckor, har stukat ena foten och träningsvärk of DooM från böjarna. Vad gör man då? Ger sig ut och springer naturligtvis. Dessutom med ett helt acceptabelt tempo och ansträngningsnivå. Jag hade lätt kunnat ta ett varv till men hade lovat mig själv att ta det lungt och smyga igång löpningen. Tempot var nog i själva verket något bättre än av appen anger eftersom jag fick fippla lite med telefonen efter jag startade mätningen. Oavsett så gjorde jag det jag skulle. Jag tog mig ut, vilket är svårt nog och jag fick mjuka upp mina stela och ömma ben,

Gammal 2012-08-07, 07:44   #223
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-08-04
Tid: 16:10 - 17:15

Knäböj

5x47,5
5x57,5
3x70
3x82,5
3x92,5
6x105 (126 kg)
10x57,5
10x57,5
10x57,5
10x57,5
10x57,5

vilken skillnad från förra veckan. Mycket bättre styrka och uthållighet, nästan så man kan tro att det var en annan person som tränade. På toppsetet så var de första tre repsen snygga men sen blev det lite väl mycket rygglyft. Jag tror att det till viss del beror på att jag hade ställningen lite för lågt men till större delen så lär det nog vara teknik och bristande bålstyrka. Att böja mot en spegel är alltid intressant. Jämfört med sista jag råkade se mig själv i spegeln så är det ännu fler ådror som pulserar, vackert är var det är.

Raka marklyft
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50

Börjar få till den här övningen. Jag har rörligheten för att ta ut rörelsen där den ska och inte krumma ryggen. Just idag så bet den inte jättebra men jag kände mig rätt mörbultad i benen. Nästa cykel så ska jag nog höja lite och eventuellt ställa mig på en lite plattform.

Hängande benlyft
10xKV
10xKV
10xKV

De första två seten var riktigt bra med rejält höga knän. Sen så började jag tappa lite. När jag precis bestämt mig för att trotts allt köra ett fjärde set så blev ställningen tagen så jag fick avbryta. Skönt men kanske inte bra.

Kommentarer
Den rätt brutala träningsvärken hade vid det här laget börjat ge sig. Men det var fortfarande så pass att jag grimaserade rätt mycket när jag skulle ställa mig upp. Så jag var inte helt övertygad om att det sklulle gå vägen, men det gick deet ju. Nu är träningsvärken som bortblåst i vilket fall. Imorgon så är kreatinladdning avslutat och kan gå ned till underhållsdoser. Jag borde få tummen ur och väga mig för att få en lite formkoll men det känns allvarligt talat lite drygt. Jag har på känn att jag kommer väga betydligt mer än jag borde.

Gammal 2012-08-10, 07:37   #224
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-08-09
Tid: 15:25 - 16:30

Bänkpress

5x27,5
5x35
3x40
3x47,5
3x55
5x60
10x40
10x40
10x40
10x40
10x40

Ganska bra men också ganska otillfredsställande. Jag det kändes inte det minsta förrän på 55 kg. Men då gick det utför väldigt snabbt. Kände framförallt som att triceps inte riktigt var med i matchen. Framför allt var det nog känslan som saknades.

Stångrodd
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50

Första set var riktigt bra men sen vete fan vad som hände. Jag kunde inte få till bra och jämna drag. Antingen så var det högern eller vänstern som släpade. Hade det bara varit vänstern så hade jag trott att det helt enkelt var dålig styrka. Men nu känns det snarare som att jag bara inte hade koordinationen som krävdes.

Hantelpress
10x12,5
10x12,5
10x12,5
10x12,5
10x12,5

Lite lättare än det borde ha varit. Kan ha varit ett räknefel från min sida förra veckan. Men man kan ju unna sig att något i alla fall går lätt. Fast jag får nog höja lite framöver om det känns lika lätt.

Kommentarer
Som jag skrev tidigare så kändes inte träningspasset helt tillsfredsställelse. Man kan vara trött på många olika sätt men nu var det en svag trötthet och inte en shit-vad-jag-mördat-mig-själv trötthet. Däremot var det skönt att det gick snabbt att träna så jag kunde komma hem och jobba på mitt målarprojekt.

Gammal 2012-08-12, 14:25   #225
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-08-01
Tid: 14:25 - 16:30

Hängvändningar ss Frivändningar

5x20/45
5x20/45
5x20/45
5x20/45
5x20/45

Teknikträningen börjar ge resultat jag börjar hitta någon form av känsla fö hur jag ska få med höften i lyftet. Det är långt ifrån alla hängvändningar som kommer i närheten av målet men en viss medvetenhet har byggts upp. När höften kommer fram så kommer själva frontböjen mycket mer naturligt. Svårt att få med tekniken i i frivändningarna så det blir väldigt mycket power och väldigt lite clean, men betydligt bättre än för en månad sedan. Cissa tendenser att fega ur med att möta och fånga stången och istället bara lyfta stången på plats. Men dessa har jag inte räknat utan gjort om.

Marklyft
5x60
5x75
3x87,5
3x102,5
3x117,5
6x132,5 (158,7 kg)
10x75
10x75
10x75
10x75
10x75

Bra fart fram till topsetet där jag började segna ihop lite. Framför allt var det greppet som svek men ett lyft med tumlås (lite obehagligt) och två med mixatt grepp gjorde susen. Pluslyften var lite bökiga och små fula min inte överdrivet mycket.

Militärpress
5x20
5x25
3x30
3x35
3x40
4x45 (50,9 kg)
10x25
10x25
10x25
10x25
10x25

En väldigt snygg stegning på vikterna, det gör mitt matematiska sinne mycket tillfreds. Fyran på 45 var inte maxtung utan det fanns en lite gnutta reservkraft kvar. Jag fick inte riktigt brotta upp den som tidigare. Det är ett litet men betydande formbesked som inte syns i siffrorna.

Latsdrag
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50

Bra fart till en början men sen började den allmäna segheten göra sig påmind. Men ökad setvila räckte för att rädda situationen och kunna genom för alla reps hela vägen ner till bröstet.

Plankan

5xF

Den riktiga topstabiliteten vägrade infinna sig men överlag rätt bra uthållighet.

Kommenatrer
En viss smygande känsla av bakfylla präglade träningen, mjödet på Sjätte Tunnan måste ha slagit hårt. Men jag unnade mig sovmorgon för att kompensera så det hade ingen större effekt på förmågan. Nästa vecka blir spännande då det är dags för 1+ lyften. Dessa är alltif väldigt osäkra i hur de kommer arta sig. Det verkar som att mina bästa maxningar ligger på 3+ dagarna. Men att känna på tyngre vikter är nog så viktigt.

Om nu regnet bara behagar upphöra så ska jag ta mig ut och springa en sväng. Foten ge mig fortfarande vissa problem men jag tror nog att en lugn runda kan se till att mjuka upp den lite.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:09.