Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J
Vad satte herrn? Blev det 375?
|
Det är alldeles riktigt uppfattat. Jag är ganska slut nu efter 8 timmars tävlande på grund av jättemånga tävlande. Det blev:
Böj:
225 ooo
240 ooo (bälte)
257.5 ooo (bälte)
Bänk, F6/50 (min blå gamla trotjänare - samma som jag hade på SM):
190 ooo
200 ooo
207.5 ooo (5kg PB)
Mark, laserdräkten:
340 ooo
360 ooo
375 ooo
Böjen gick långt över förväntan. Den har gått bajsdåligt på grund av gubbknä och gubbrygg och en veckas sjukdom över påsken på det så är orsaken till 2.5kg PB med god mersmak fullständigt obegriplig. Jag kanske borde sluta träna så blir jag bättre.
Bänken gick ganska bra. Inget bra resultat så klart men ändå det bästa jag kan göra säkert innan jag får fason på Super Katanan nog mycket att kunna tävla i den.
I marken var jag i hårfint bättre form än på SM eftersom jag var i gott slag även raw. Nu gick jag inte tyngre än till 220 där men det var tom stång precis så som det ska vara och det var faktiskt ganska länge sen. Värmde med dräkten på 300 och det var tom stång. 340 var sen jättelätt, 360 ganska lätt men en total fullträff tekniskt så den kom snabbt. 375 var inte helt 100% träff och kändes rätt tung men filmen sa: Päron! Jag blev åtminstone medellycklig av att jag fick lyckas med den vikten. En dröm jag haft ganska länge att få ge mig i kast med 7 röda per sida + klov.
Mot 400 i markens lyft!