Såg dokumentärserien "bilhandlarens dotter" på SVT.
Fy för del lede vilken usel produktion. Röriga tidshopp och enorma luckor och massor av missad info.
Nä, gör om gör rätt.
Jag håller egentligen med om era klagomål över Foundation, men för mig vägdes det upp av att jag hela tiden var nyfiken på vad som skulle hända framöver. Så för mig var den sevärt, de två och en halv säsong jag hann se medan jag bodde hos min kusin som har Apple TV.
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn
Men ja, det är ju en riktigt luddig serie med folk som "dör" som blir hologram som sen återuppstår och folk som färdas i tid och rum. Flera avsnitt där folk är under hypnos typ och man inte har någon aning om vad som är vad.
Såg klart första säsongen av The Foundation. Ett sånt pretentiöst sömnpiller. Jag skulle kunna skriva en halv uppsats om varför den vi tyckte att den var usel, men det skulle bli ungefär samma sak som jag skulle skriva om Rings Of Power eller typ allt nytt från Disney, så jag kanske låter bli. Jag har svårt att tro att resten skulle vara intressant.
Trist story, träiga karaktärer, löjlig dialog där allt antingen är exposition eller tell-don't-show, helt orimliga beslut och allting är väldigt convenient to the plot. En sån tur att hon landade med sin lilla podd på sin hemplanet precis utanför sin hemstad och att hon lyckades se lite ljusglimmer från havsbotten och där hittade hon exakt den personen som sökte efter henne, med exakt rätt grunka i handen! En sån tur att matematikern bodde i den magiska grunkan och att han dök upp när det var som mest lägligt, dvs när alla höll på att slå ihjäl varandra. En sån tur att alla bara följer honom blint utan att ställa kritiska frågor trots att han ljuger hela tiden och aldrig berättar för folk vad den riktiga planen är.
Gaaaah.
Såg klart första säsongen av The Foundation. Ett sånt pretentiöst sömnpiller. Jag skulle kunna skriva en halv uppsats om varför den vi tyckte att den var usel, men det skulle bli ungefär samma sak som jag skulle skriva om Rings Of Power eller typ allt nytt från Disney, så jag kanske låter bli. Jag har svårt att tro att resten skulle vara intressant.
Trist story, träiga karaktärer, löjlig dialog där allt antingen är exposition eller tell-don't-show, helt orimliga beslut och allting är väldigt convenient to the plot. En sån tur att hon landade med sin lilla podd på sin hemplanet precis utanför sin hemstad och att hon lyckades se lite ljusglimmer från havsbotten och där hittade hon exakt den personen som sökte efter henne, med exakt rätt grunka i handen! En sån tur att matematikern bodde i den magiska grunkan och att han dök upp när det var som mest lägligt, dvs när alla höll på att slå ihjäl varandra. En sån tur att alla bara följer honom blint utan att ställa kritiska frågor trots att han ljuger hela tiden och aldrig berättar för folk vad den riktiga planen är.
Gaaaah.
Låter bedrövligt. Jag och min pojkvän (som arbetar inom narrativ inom gaming) började titta på Wayward spontant. Intressant första avsnitt med en plot som kunde varit fantastisk, redan avsnitt 2 började det gå utför med massa convience och uteblivna konflikter där det var helt nödvändigt utifrån plot. Vi bröt mitt i ett avsnitt och läste resten av plotten och vi är båda glada att vi sparade några timmar, helt vansinnigt skriven!
Några serier på Netflix som jag personligen gillar iallafall.
Lockwood & Co
Warrior Nun
Lucifer
F14 Academy (documentärserie)
Wednesday
Alexa And Katie