Tre avsvnitt in i Alien drar jag ner betyget. Lite tröttsamt att se vuxna skådisar spela barn i tre avsnitt faktiskt. CGIn håller uppe intresset ett par avsnitt till om inget annat blir bättre...
Dom är ju inte bara barn heller utan den värsta sortens tröga barn med.
Otroligt märklig sak att ta med i en serie, undra om dom trodde det skulle vara lite typ "comic relief" ?
Ja, konstigt att det är 95% fokus på det i 3 avsnitt. Jag kan dock inte Alien-loren, kanske är jätteviktigt.
Ingen aning har bara sett AlienS (2an dvs) typ 100 gånger så jag är inte insatt heller, känns som att serien kommer ta en tråkig politisk vändning snart dock och bli ett riktigt sömnpiller.
Tre avsvnitt in i Alien drar jag ner betyget. Lite tröttsamt att se vuxna skådisar spela barn i tre avsnitt faktiskt. CGIn håller uppe intresset ett par avsnitt till om inget annat blir bättre...
Ganska kass tyvärr. Noll skräck och vuxna som spelar barn måste vara något av det fjantigaste som finns.
Sist på pucken, men jag har precis börjat kolla på The Expanse!
Sjukt bra - så jäkla coolt med realistiska rymdfärder och gravitation etc, inte så ofta man får se sånt
Köpte Telltalespelet också då det kom på 50% rea igår, det är tydligen som en prequel till serien
Sist på pucken, men jag har precis börjat kolla på The Expanse!
Sjukt bra - så jäkla coolt med realistiska rymdfärder och gravitation etc, inte så ofta man får se sånt
Köpte Telltalespelet också då det kom på 50% rea igår, det är tydligen som en prequel till serien
”Unlocked” på Netflix. Handlar om ett fängelse i USA där fångarna bara får gå fritt i fängelset 1 av dygnets 24 timmar (de är inlåsta i sin cell resten av tiden), men där man inför ett experiment att låta dem gå fritt dygnet runt. Intressant, för man undrar hur det ska gå, och en del av personporträtten är ganska gripande.
Har i likhet med många andra dokumentärer nackdelen att det kan bli lite repetitivt ibland — han bröt mot reglerna, då blev han sur, då blev han sur för att han lägger sig i, osv. Ibland misstänker jag dessutom att saker och ting är lite fejkade för att skapa drama.
Dokumentärens största behållning för mig är hur de intagna navigerar mellan att vara sunda, sansade, mänskliga och empatiska, och att hålla på sin tuffa gangster-attityd där det viktiga är att aldrig ta skit eller låta någon tro att man är svag. Förvånansvärt ofta landar de i det förstnämnda, och folk ber om ursäkt eller vänder andra kinden till. En slutsats som kan dras är väl att de allra flesta, även härdade brottslingar, i grund och botten inte vill ha trubbel eller göra andra illa.