Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-10, 21:30   #2146
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Klassiskt klipp.

En vacker sport.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 21:30   #2147
tntballe
Baconanist

tntballes avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Huvudtränaren i filmen, är det Abadijev?
Japp

edith*
Erotik 10 sekunder in i Ytklippet
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 21:36   #2148
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Reg.datum: Apr 2006
Sub-VM 2001 i Sotchi där jag deltog så sades det vara 2000 personer och titta på de tunga klasserna. Själv uppskattade jag det till hälften dvs 1000 personer. Men tryck var det i lokalen och speciellt för mej som pga mitt österländska utseende fick samma stöd som ryssarna och ukrainarna.
Bänk-VM i Stockholm 2005 var det kanske 300-500 pers men mycket liten lokal så även där var det fint tryck.

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 21:46   #2149
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tntballe Visa inlägg
Japp

edith*
Erotik 10 sekunder in i Ytklippet
Haha.

Vad var det egentligen som hände med Alexiev där? Såg ut som han bara gav upp och sket i att "ens" frivända stången. Var väl i slutet på hans karriär? Såg tjockare ut också jämfört med tidigare år.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Sub-VM 2001 i Sotchi där jag deltog så sades det vara 2000 personer och titta på de tunga klasserna. Själv uppskattade jag det till hälften dvs 1000 personer. Men tryck var det i lokalen och speciellt för mej som pga mitt österländska utseende fick samma stöd som ryssarna och ukrainarna.
Bänk-VM i Stockholm 2005 var det kanske 300-500 pers men mycket liten lokal så även där var det fint tryck.
Wow.

What? Det är ju svinmånga för att vara SL. Jag minns Bänk-EM i Bratislava nu i somras. Kan det ha varit 20 pers på läktarna och 20 pers runt podiet (varav de flesta var deltagare och tränare)
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Gammal 2010-11-10, 21:48   #2150
tntballe
Baconanist

tntballes avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Haha.

Vad var det egentligen som hände med Alexiev där? Såg ut som han bara gav upp och sket i att "ens" frivända stången. Var väl i slutet på hans karriär? Såg tjockare ut också jämfört med tidigare år.
Han gör så även på träningen, känner väl tidigt att det inte kommer gå.
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 21:48   #2151
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Okej. Ser lite väl dramatiskt ut i klippet kanske.
Citat:
Gammal 2010-11-10, 21:51   #2152
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Haha.

Wow.

What? Det är ju svinmånga för att vara SL. Jag minns Bänk-EM i Bratislava nu i somras. Kan det ha varit 20 pers på läktarna och 20 pers runt podiet (varav de flesta var deltagare och tränare)
Ja, har varit på en del tävlingar i Tjeckien och Slovakien och alltid samma sak. Inga utomstående och tittat.
Jag menar får jag 250 åskådare till en liten tävling på min gård så måste man ju få 2500 på ett VM i en storstad bara man VILL och KAN marknadsföra sig.

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 21:55   #2153
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Ja, har varit på en del tävlingar i Tjeckien och Slovakien och alltid samma sak. Inga utomstående och tittat.
Jag menar får jag 250 åskådare till en liten tävling på min gård så måste man ju få 2500 på ett VM i en storstad bara man VILL och KAN marknadsföra sig.
Verkligen. Jag har varit på två internationella mästerskap och kollat, det har varit i Tjeckien och Slovakien och det har varit rätt lite publik på båda.

Hans majestät konungens far sa en rolig och träffsäker sak en gång. Han sade att VM i mobiltelefonkastning i Helsingfors hade fler åskådare och högre prispeng än VM i Styrkelyft samma år. Jag vet inte om det är roligt, tragiskt eller både och.
Citat:

Senast redigerad av stevebc den 2010-11-10 klockan 22:01.
Gammal 2010-11-11, 09:01   #2154
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Haha.

Kanske det var såhär: http://chidlovski.net/liftup/a_rigert_alexeev_1980.asp

Citat:
Alexeev's troubles began almost two years prior to the 1980 Olympics. At the World Championship in Gettysburg, USA, he snatched 185KG and got an injury. He wasn't able to finish the competition. That was the first time in many years when the gold medal went abroad - to Jurgen Heuser, East Germany.

So what? That can happen to everybody! We all hoped that like many times before Alexeev would come back with new records or world-class results (the worst case scenario) and his powerful figure would be again in the line-up of strongmen.

Weeks passed. Months passed. Championship after championship passed. Alexeev disappeared. Before, he loved to compete. He didn't miss a single chance to show his exclusive superiority. And suddenly he began to ignore the tournaments. It looked like after Gettisburg he didn't train for the whole year.
Han var otränad och tjock.

Citat:
The Olympic tournament was coming fast and with a lot of noise around it. In the preliminary list of athletes, Alexeev was shown with the following information: born on 01/07/42, height 192 cm, weight 149 kg (he actually weighed in 161.75 kg - the heaviest participant). Best results: 190KG snatch, 256KG cj and 445KG total. However, his qualification result as of 03/09/80 was 375KG which meant that, among 15 super heavyweights, he was on the fourth place from the bottom of the table.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö

Senast redigerad av Nitrometan den 2010-11-11 klockan 09:05.
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-11, 09:04   #2155
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Citat:
Hans majestät konungens far sa en rolig och träffsäker sak en gång. Han sade att VM i mobiltelefonkastning i Helsingfors hade fler åskådare och högre prispeng än VM i Styrkelyft samma år. Jag vet inte om det är roligt, tragiskt eller både och.
Men att kasta Nokia är ett roligare spektakel att titta på än SL.

SL är verkligen ingen rolig publiksport.

Jag kan titta i flera timmar på SL, men då är jag ju en insnöad lyftare.

Jag tycker inte att tävlingsmomentet i SL är roligt för publiken. Det är inte självklart vad som händer och vem som leder eller vem som jagar när tre lyft ska läggas ihop.

Vill man att SL ska bli roligt för en publik så måste man fundera över hur upplägget ska se ut.

TK Trossö
Gammal 2010-11-11, 10:14   #2156
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Jag tycker att Fitness5 är en schysst publiksport. Det har likheter med SL. Vad kan läras?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2010-11-11 klockan 10:15.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-11, 10:21   #2157
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Nu missade jag att det var rycken Alexiev missade, och inte en frivändning inför en stöt.

Håller med dig om publikdragningskraften. Men som Sisu skrev, det beror ju uppenbarligen på hur man marknadsför sig. Om han kan locka 5 gånger så stor publik hemma på sin gård än på ett EM i Bratislava, hur går det till? Och hur kan man i Japan (?) ha 1000-2000 påhejande åskådare om sporten är tråkig?

Fitness5 tror jag är riktigt mycket marknadsföring. Som Strongman, Crossfit och andra grejer. Lätt att komma in i och förstå, det blir ett jippo över det hela som är lite smaklöst, och godtycklighet (djupet i knäböjen på Fitness5 t ex) men det funkar för att locka publik.
Citat:

Senast redigerad av stevebc den 2010-11-11 klockan 10:23.
Gammal 2010-11-11, 10:23   #2158
Saft und Kraft
Hoch die Hämmer

Saft und Krafts avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Jag tycker att Fitness5 är en schysst publiksport. Det har likheter med SL. Vad kan läras?
Efter ett uttalande som detta är mitt förslag kort och gott "veta hut".

These buns are made for walking and that's just what they'll do
Saft und Kraft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-11, 10:38   #2159
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Fitness5 tror jag är riktigt mycket marknadsföring. Som Strongman, Crossfit och andra grejer. Lätt att komma in i och förstå, det blir ett jippo över det hela som är lite smaklöst, och godtycklighet (djupet i knäböjen på Fitness5 t ex) men det funkar för att locka publik.
Eller i barrsänkningarna. Barnsjukdomar tror och hoppas jag på. Det kanske är sättet det presenteras på? Jag tyckte att det var ett njutbart upplägg.

Vad är det smaklösa i det?

Citat:
Ursprungligen postat av Saft und Kraft Visa inlägg
Efter ett uttalande som detta är mitt förslag kort och gott "veta hut".
Ja, SL-arrangörerna bör definitivt lära sig veta hut. (för det var väl det du syftade på?)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-11, 10:54   #2160
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Eller i barrsänkningarna. Barnsjukdomar tror och hoppas jag på. Det kanske är sättet det presenteras på? Jag tyckte att det var ett njutbart upplägg.

Vad är det smaklösa i det?
De dömde olika på olika deltagare. De dömde olika på olika deltävlingar.

De krävde inte det som "folk som kan" förväntar sig av nån av grenarna.

Sen körde de väl kurls före räckhäv?

I vilket fall som helst, F5 är mer spektakel än riktig tävling.

TK Trossö

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:27.