"After a drug deal gone wrong, a bruised detective must fight his way through a criminal underworld to rescue a politician's estranged son, while unravelling a deep web of corruption and conspiracy that ensnares his entire city."
Inte direkt ett tips med såg Zero Day (2024). Blev dock aldrig riktigt klok på den. Och är inte heller säker på om vad jag tyckte om den.
Tyckte den var vag i konturerna på något vis. Allt är lite sådär halv-ok inklusive premissen och DeNiro. Men jag såg alla avsnitt, förmodligen för att jag inte var säker på om jag ogillade den eller inte.
Tyckte det var lite märkligt med dissonant domedagsmusik hela tiden även när dom avhandlade torr byråkrati.
Senaste säsongen av Reacher har verkligen börjat bedrövligt. Manuset är korkat, ologiskt och det hela är ganska dåligt utfört. Dessutom helt utan spänning, så det är som att sitta och äta en påse chips utan smaksättning. Den är kanske inte fullt så värdelös som säsong 2 men det är fortfarande helt hjärndöd action utan speciellt mycket action. Och de actionscener som finns sitter jag mest och skakar på huvudet åt. Meningslöst.
Helt bisarrt att de väljer att gå vidare med samma story som spelet, när de hade chansen att ta storyn från första spelet och göra alternativ fortsättning som inte är total katastrof.
Det är som att se HBO göra en remake på sista säsongen av Game of Thrones, men sen ändå göra exakt samma story.