2024-06-27, 10:33
|
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
RIP The Boys. Synd
|
2024-06-27, 10:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2021
|
Citat:
Ursprungligen postat av RökteUppMinKatt
Dark Matter är indeed riktigt bra.
Men gillar musteri starkt. Severence, Silo, kost, etc, etc.
|
Får kanske ge den en chans till då, Severance och Silo är ju grymma.
Kost = Lost, eller något annat??
|
|
|
2024-06-27, 13:21
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson
RIP The Boys. Synd
|
Vad tänker du? Jag tycker den har startat betydligt bättre än s03 t.ex.
|
|
2024-06-27, 16:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2020
|
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey
Får kanske ge den en chans till då, Severance och Silo är ju grymma.
Kost = Lost, eller något annat??
|
Lost, ja
Och mystery.
|
|
|
2024-06-27, 16:44
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2010
|
Citat:
Lost, ja
Och mystery.
|
Lost var den överlägset sämsta serien jag någonsin har sett. Den var anledningen till att jag slutade titta på tv-serier överhuvudtaget.
Såg någon intervju med J.J Abrams där han förklarade för publiken att mysteriet var viktigare än innehållet, ville spy rakt ut. Och det var ju just det Lost var, en massa konstigt skit som hände som ingen kunde förklara, avsnitt efter avsnitt.
Till syvende och sist handlar det om dåliga manusförfattare som saknar förmågan att få till en bra story, och istället bakar in allt till ett stort mysterium utan svar.
|
|
|
2024-06-27, 16:57
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av tomten1
Lost var den överlägset sämsta serien jag någonsin har sett. Den var anledningen till att jag slutade titta på tv-serier överhuvudtaget.
Såg någon intervju med J.J Abrams där han förklarade för publiken att mysteriet var viktigare än innehållet, ville spy rakt ut. Och det var ju just det Lost var, en massa konstigt skit som hände som ingen kunde förklara, avsnitt efter avsnitt.
Till syvende och sist handlar det om dåliga manusförfattare som saknar förmågan att få till en bra story, och istället bakar in allt till ett stort mysterium utan svar.

|
Ja, det där är bra shit. Behövs inte nödvändigtvis några svar
|
|
|
2024-06-27, 17:25
|
|
|
Registered User
|
För de som har samma smak så är här en lista på serier jag kan rekommendera. Är inte hemma annars kunde jag fyllt på med lite fler, men kanske är till hjälp för någon
Tar gärna emot tips också.
From
Lost
Silo
Severance
Archive 81
The 4400
V
Sense8
Westworld
Night Sky
Outer Range
Dark
3%
The OA
Alice in Borderlands
Squid Game
The Peripheral
The Lazarus Project
Devs
Humans
|
|
|
2024-06-27, 17:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2019
|
Låter som att du borde gilla The Leftovers
|
|
|
2024-06-27, 17:39
|
|
|
Registered User
|
Citat:
mysteriet var viktigare än innehållet
|
Mysteriet var ju helt klart det stora dragplåstret men jag tycker ändå att några karaktärer var ganska intressanta och att deras utveckling var sevärd.
|
|
|
2024-06-27, 17:40
|
|
|
Registered User
|
Början av Lost, första två säsongerna när man hittar luckan, datorn där man ska trycka in koden o.s.v var ju riktigt riktigt bra.
|
|
|
2024-06-27, 18:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:

|
Håller med dig till hundra procent. Lost var första riktigt stora serien som uttryckligen sa att vi hittar bara på skit för att göra fler säsonger.
Efter detta så gör alla det. Och därför har vi så mycket skit nuförtiden. Abrams är någorlunda bra på att hitta på premisser för serier eller filmer. Men han har aldrig någonsin kunnat skriva ett slut.
Det är ingen slump att miniserier om 6-8 avsnitt är vad folk gillar. Sen finns det en tämligen stor del av mänskligheten som klarar av att slötitta till den grad att dom inte behöver konsistens eller logik.
Och jag kan väl slötitta själv ibland, men då fungerar vadfansomhelst på svt1 eller 2 för mig. Att se en dramaserie skriven av tjugo imbeciller får mig bara uppretad.
Men nu är vi ju snart där var jag förutspådde för fem år sedan och streamingbolagen kan börja konka. Och då kan vi börja om cyklen igen med välskrivna serier.
|
|
|
2024-06-27, 18:30
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn
Början av Lost, första två säsongerna när man hittar luckan, datorn där man ska trycka in koden o.s.v var ju riktigt riktigt bra.
|
Alltså väldigt mycket med Lost var bra. Skådisarna var utmärkta, snyggt filmade landskap osv., men manuset var hemskt. De borde hållit den till en säsong men med ett välskrivet manus.
|
|
|
2024-06-27, 18:31
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg
Håller med dig till hundra procent. Lost var första riktigt stora serien som uttryckligen sa att vi hittar bara på skit för att göra fler säsonger.
Efter detta så gör alla det. Och därför har vi så mycket skit nuförtiden. Abrams är någorlunda bra på att hitta på premisser för serier eller filmer. Men han har aldrig någonsin kunnat skriva ett slut.
Det är ingen slump att miniserier om 6-8 avsnitt är vad folk gillar. Sen finns det en tämligen stor del av mänskligheten som klarar av att slötitta till den grad att dom inte behöver konsistens eller logik.
Och jag kan väl slötitta själv ibland, men då fungerar vadfansomhelst på svt1 eller 2 för mig. Att se en dramaserie skriven av tjugo imbeciller får mig bara uppretad.
Men nu är vi ju snart där var jag förutspådde för fem år sedan och streamingbolagen kan börja konka. Och då kan vi börja om cyklen igen med välskrivna serier.
|
Se där, t.o.m. vi kan hitta gemensamheter groggen!
|
|
|
2024-06-27, 20:20
|
|
|
Registered User
|
Citat:
För de som har samma smak så är här en lista på serier jag kan rekommendera. Är inte hemma annars kunde jag fyllt på med lite fler, men kanske är till hjälp för någon
Tar gärna emot tips också.
From
Lost
Silo
Severance
Archive 81
The 4400
V
Sense8
Westworld
Night Sky
Outer Range
Dark
3%
The OA
Alice in Borderlands
Squid Game
The Peripheral
The Lazarus Project
Devs
Humans
|
Sett nästan alla, får kika på resten  Ska kika på min Trakt om jag kan ha något bra tips.
Angående Lost var ju en stor del av charmen tiden mellan avsnitten när man satt och spekulerade på olika forum om vad fan som pågick. Och med kompisar under veckan. Det är omöjligt att återskapa, missade man det så missade man det. Inte en serie jag orkat se om när jag gett det ett försök.
Senast redigerad av intepurewhey den 2024-06-27 klockan 20:26.
|
|
|
2024-06-27, 22:21
|
|
|
Registered User
|
@RökteUppMinKatt
Penny Dreadful (Ny, halvbra hittils)
Midnight Pass
Wayward Pines
True Detective S01
Fargo
Shining Vale
The Head
1899
Strangers from hell
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:57.
|

|