Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-06, 13:17   #196
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Reg.datum: Nov 2014
Dagens pass

Gymmade med syster. Blev fler övningar än planerat. Kan jag skylla marklyftsfailen på det?

Knäböj
20 x 5
30 x 5
40 x 4
60 x 5 x 3

Vettfan om det är fulldjupt i de två sista repsen. Eller är det vinkeln? Kritik e såklart välkommen! Vänligen håna inte mig för att jag blivit en vekling.

Militärpress
15 x 5
17 x 5
22 x 4
27 x 5
29 x 3 x 3 (första gången på 29, kunde dock inte pressa fram 5 reps)

Höftlyft
20? 29? x 5 x 3

Good mornings
30 x 5 x 3

Utfall
30 x gick omkring, tråkigt å räkna

Marklyft
40 x 5
50 x 5
70 x 4
90 x 3 ((((( e så svag. Skjut mig.

Chins (hjälpvikt 20?)
3 stycken
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-06, 13:39   #197
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Citat:
Ursprungligen postat av pazzion Visa inlägg
Hur mycket protein får du i dig varje dag? Har du sett till så att du får i dig någorlunda fullvärdigt protein (eftersom du inte verkar äta kött)?

Hur många kcal på en dag?

Det tog mig till i höstas att verkligen inse hur mycket mat som behövs för SS. Då hade jag använt SS-upplägget på passen, men aldrig följt programmet fullt ut. När jag började äta och dricka ca 5000 kcal om dagen ökade jag vikterna i allt. Helt plötsligt funkade det bara. Som "magi".

Du behöver självklart inte så mycket mat. Men du behöver antagligen mer än du tror.

Angående deffen hinner du svårligen få några avsevärda resultat på två veckor, om du samtidigt vill att de ska vara någorlunda konstruktiva. Jag tycker att det är viktigt att må bra också när man tränar och dietar. Man vill ju dessutom inte förstöra sina hårt förvärvade gainzz. Så I say embrace the hängbuk.
Jag har skippat att räkna kalorier, har ärligt talat höftat ganska mycket och det har gått bra fram tills nu. Kosten blir väl viktigare nu när ökningarna inte kommer lika lätt. Tillräckligt fullvärdigt protein, ja. Antal kcal... 2600?

Rippetoe rekommenderar väl 6000 om dagen och har någon sjuk besatthet vid "1 gallon of milk per day" va? Eller har jag fått det om bakfoten? 3 liter är sjukt mycket. Skulle kunna få upp kalorimängden till 3000 om dagen utan problem, och tror jag låg i de trakterna när jag dubblade middagen och åt massa jordnötssmör.

Gillar att vi har Rippetoe som gemensam guru. Han känns lite som en vän nu.

Fuck deffen. Festen e på lördag, efter tillräckligt mycket sprit bryr jag mig inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ich can be was ever du willst mich zu be!
Föreställer mig detta uttalat med Bruno-brytning. Fick jag välja hade jag velat ha dig som bayerskt lammkött i lederhosen. Det är hett.

Citat:
Ursprungligen postat av jflycore Visa inlägg
Mhm alkohol är enligt mig det som förstör mest gällande träning.
Tillochmed rökning känns bättre
Har en vitt period inplanerad från mitten av april, så kommer bli fett fräsch och stark då! Rökning har jag aldrig testat, kan inte.

Gammal 2015-04-06, 20:33   #198
jflycore
Banned User

Reg.datum: Nov 2012
Ingen av dina reps på knäböjen är fulldjup, utan bara parallelt, eller strax under.
Men det ser bra ut iaf

Vit månad/period är bra! Mest för att testa hur bra man mår utan skiten
jflycore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-06, 20:41   #199
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Ah, nej, uttryckte mig klumpigt! Menar inte fulldjup som i ATG utan ba parallellt. De två sista e nog lite för grunda.
Tack!

Ja fan, man känner sig så jävla hel! Älskar när man glömmer bort hur det känns att vara bakis. Det är något speciellt med att vakna upp utan bakistorr tunga!

Gammal 2015-04-06, 20:47   #200
jflycore
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Ajasoro Visa inlägg
Ah, nej, uttryckte mig klumpigt! Menar inte fulldjup som i ATG utan ba parallellt. De två sista e nog lite för grunda.
Tack!

Ja fan, man känner sig så jävla hel! Älskar när man glömmer bort hur det känns att vara bakis. Det är något speciellt med att vakna upp utan bakistorr tunga!
Ingen fara Det är tillräckligt djup enligt mig iaf.
Allihopa. Dom bygger ändå.

Hehe så sant som det va sagt! Va länge sen jag va full nu, eller ens drack mig lite lullig. Drack 2 glas vin när jag va i danmark för 2 veckor sen, men annars är man typ nykterist nu.
Gammal 2015-04-06, 22:04   #201
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Citat:
Ingen fara Det är tillräckligt djup enligt mig iaf.
Allihopa. Dom bygger ändå.

Hehe så sant som det va sagt! Va länge sen jag va full nu, eller ens drack mig lite lullig. Drack 2 glas vin när jag va i danmark för 2 veckor sen, men annars är man typ nykterist nu.
Betryggande att höra!

Åh, vin! Det var ett tag sen, bara druckit massa öl! Hållt det på någorlunda vettiga nivåer, men låtit det ersätta mat så blivit sliten av det. Det jag saknar mest under vita perioder är att gå ut och dansa. 💃💃💃 Är alltid roligare full.

Du förresten, är du duglig på att uppskatta procent kroppsfett?

Gammal 2015-04-06, 22:06   #202
jflycore
Banned User

Citat:
Betryggande att höra!

Åh, vin! Det var ett tag sen, bara druckit massa öl! Hållt det på någorlunda vettiga nivåer, men låtit det ersätta mat så blivit sliten av det. Det jag saknar mest under vita perioder är att gå ut och dansa. 💃💃💃 Är alltid roligare full.

Du förresten, är du duglig på att uppskatta procent kroppsfett?
SÅ lite så

Jag va en öl-kille förut, men har blivit en vin-herre! Älskar vin
ÄLSKAR att dansa!! Det måste jag nog göra snart.

Mjae, duglig är jag väl. Men ingen expert. Gäller det dig eller?
Gammal 2015-04-06, 22:16   #203
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Citat:
SÅ lite så

Jag va en öl-kille förut, men har blivit en vin-herre! Älskar vin
ÄLSKAR att dansa!! Det måste jag nog göra snart.

Mjae, duglig är jag väl. Men ingen expert. Gäller det dig eller?
Åh, om man måste välja är jag lätt en sprittjej. Kanske lite fjortisvarning över det hela, men jag har en grej för rysk blingvodka. Och fireball!

Men ja! Blir bara så trött på att gå ut ibland. Antingen så är det massa hipsters med pinnar i röven eller så är det brats som ska tafsa. Men när det är bra är det amazing!

Yepp, gäller mig! Jag tippar 24 %. Baserat på noll erfarenhet. Jag googlade ba "body fat percentage women". Din gissning?

Gammal 2015-04-06, 22:20   #204
jflycore
Banned User

Citat:
Åh, om man måste välja är jag lätt en sprittjej. Kanske lite fjortisvarning över det hela, men jag har en grej för rysk blingvodka. Och fireball!

Men ja! Blir bara så trött på att gå ut ibland. Antingen så är det massa hipsters med pinnar i röven eller så är det brats som ska tafsa. Men när det är bra är det amazing!

Yepp, gäller mig! Jag tippar 24 %. Baserat på noll erfarenhet. Jag googlade ba "body fat percentage women". Din gissning?
Haha jag är en Sambuca-dude! Men gillar vin som fördricka
Alla som inte rör på sig är konstiga människor. Så tråkiga.

Mkt bra gissning! Jag skulle gissa mellan 21-25% ca.
Så olika. Fett sitter på olika ställen. Det är svårt att gissa tycker jag.

Senast redigerad av jflycore den 2015-04-06 klockan 22:27.
Gammal 2015-04-06, 22:23   #205
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Sambuca är kul! Med eld!

ALLT mitt fett sitter på magen. Gud hatar mig.

Senast redigerad av Ajasoro den 2015-04-06 klockan 22:29.
Gammal 2015-04-06, 22:28   #206
jflycore
Banned User

Citat:
Sambuca är kul! Med eld!

Skulle du snälla kunna redigera bort den låttiteln? Vill inte ha den i min journal, känsligt osv.

ALLT mitt fett sitter på magen. Gud hatar mig.
Haha allt med eld är alltid kul!

Done

Hehe samma här! Har typ 3% på bröst/axlar, men typ 33% på magen
Gammal 2015-04-06, 22:34   #207
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Har faktiskt bara gjort sambuca-eld-kaffe-sugrör en gång, men känslan var wild! Är väl det närmsta jag kommer komma en drogupplevelse. Kan ha varit omgivningen också; en sjaskig bar i en rysk småstad. Vågar nästan inte testa det igen av rädsla för att förstöra det första minnet.

Tack som fan!

Vi får väl nöja oss med att vi kan rocka snortajta stuprörsjeans utan att se ut som stoppade korvar!

Gammal 2015-04-07, 20:19   #208
pazzion
Registered User

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Dagens pass

Gymmade med syster. Blev fler övningar än planerat. Kan jag skylla marklyftsfailen på det?

Knäböj
20 x 5
30 x 5
40 x 4
60 x 5 x 3

Vettfan om det är fulldjupt i de två sista repsen. Eller är det vinkeln? Kritik e såklart välkommen! Vänligen håna inte mig för att jag blivit en vekling.

Militärpress
15 x 5
17 x 5
22 x 4
27 x 5
29 x 3 x 3 (första gången på 29, kunde dock inte pressa fram 5 reps)

Höftlyft
20? 29? x 5 x 3

Good mornings
30 x 5 x 3

Utfall
30 x gick omkring, tråkigt å räkna

Marklyft
40 x 5
50 x 5
70 x 4
90 x 3 ((((( e så svag. Skjut mig.

Chins (hjälpvikt 20?)
3 stycken
Bra böj! Det enda jag egentligen har att säga (förutom att de sista två repsen verkligen är på håret om huruvida de är tillräckligt djupa eller inte) är att jag skulle rekommendera att du

1. flyttar in hälarna lite, så att du pekar ut mer med tårna, och sedan pressar ut knäna att peka åt samma håll som tårna, och

2. sitter bak (tänk verkligen "sitt bak" eller "pressa bak rumpan") mer efter ungefär halva vägen ned.

Det kommer förhoppningsvis att göra dig lite stabilare, ge dig mer hip drive samt göra att stången håller sig över mitten av foten även i bottenläget. Just nu ser det nämligen ut som att den åker fram över tårna i botten. Så bak med rumpan och våga luta fram ryggen lite djupare.

Sen ser du verkligen inte vek ut heller. Det finns många kg kvar på den stången innan det börjar bli för tungt!
Yes: "Uppfattningen jag fått är att killar har mer av ett konstant driv, medan tjejer klarar sig rätt bra på shopping och att hänga upp nya gardiner. Fast det är svårt att veta sånt här, om man inte är tjej. De brukar ju liksom vara lite mer kåta i smyg. "
pazzion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-07, 20:23   #209
pazzion
Registered User

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Jag har skippat att räkna kalorier, har ärligt talat höftat ganska mycket och det har gått bra fram tills nu. Kosten blir väl viktigare nu när ökningarna inte kommer lika lätt. Tillräckligt fullvärdigt protein, ja. Antal kcal... 2600?

Rippetoe rekommenderar väl 6000 om dagen och har någon sjuk besatthet vid "1 gallon of milk per day" va? Eller har jag fått det om bakfoten? 3 liter är sjukt mycket. Skulle kunna få upp kalorimängden till 3000 om dagen utan problem, och tror jag låg i de trakterna när jag dubblade middagen och åt massa jordnötssmör.

Gillar att vi har Rippetoe som gemensam guru. Han känns lite som en vän nu.

Fuck deffen. Festen e på lördag, efter tillräckligt mycket sprit bryr jag mig inte.

Föreställer mig detta uttalat med Bruno-brytning. Fick jag välja hade jag velat ha dig som bayerskt lammkött i lederhosen. Det är hett.

Har en vitt period inplanerad från mitten av april, så kommer bli fett fräsch och stark då! Rökning har jag aldrig testat, kan inte.
1 gallon är till och med 4,2 liter. Men ja, han är lite besatt av det. Vilket jag kan förstå, för det är ett mycket enkelt sätt att få människor som "absolut inte kan gå upp i vikt" att faktiskt gå upp i vikt. Men ok. 2600 kcal med tillräckligt med protein (vad tycker du är tillräckligt?) låter ju som en bra nivå. Testa att öka ytterligare (kanske 3000 kcal) på träningsdagar och dra ned lite (säg 2200 kcal) på vilodagar? Jag tyckte det gjorde stor nytta för mig under förra sommaren (jag låg inte på de nivåerna, men körde den taktiken).

Och eller hur! Rippetoe känns som en mysfarbror. En otrevlig mysfarbror. Det är precis så jag vill uppfattas av min omgivning när jag blir äldre.
Yes: "Uppfattningen jag fått är att killar har mer av ett konstant driv, medan tjejer klarar sig rätt bra på shopping och att hänga upp nya gardiner. Fast det är svårt att veta sånt här, om man inte är tjej. De brukar ju liksom vara lite mer kåta i smyg. "
pazzion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-08, 12:04   #210
421
422

421s avatar

Reg.datum: Aug 2013
En US Gallon (fluid) är 3.78L.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:55.