2007-07-13, 21:47
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Granatgiraffen
Tror inte det finns något annat sätt än att ta en image på den. Frågan är ju hur du lyckades med G: från början, och hur det kan vara ett problem. 
|
Hur det gick till minns jag inte. Tror det blev så när en IDE-kabel strejkade och enheterna kastades om i Windows. Hursomhelst har det inte varit något problem så jag har låtit det vara, fram tills nu. Går inte att installera Maya om systemet inte ligger på C:.
|
|
|
2007-07-13, 21:49
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Hur det gick till minns jag inte. Tror det blev så när en IDE-kabel strejkade och enheterna kastades om i Windows. Hursomhelst har det inte varit något problem så jag har låtit det vara, fram tills nu. Går inte att installera Maya om systemet inte ligger på C:.
|
Köp en ny HD för 500 spänn, tycker jag.
Edit
Där var du snabb på att svara grabben! Tog ju bort det! Därsom.
|
|
|
2007-07-13, 22:02
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Granatgiraffen
Det går att ändra systembeteckningen också, vet inte om jag rekommenderar det förstås. Men du gillar väl att leva farligt?
http://www.petri.co.il/change_system...windows_xp.htm
Good luck!
Edit
Eller jag ångrar mig förresten. Pröva inte det där. Tror det blir mongoproblem om du ändrar en systemenhet.
|
Hoppar över det. Så jobbigt är det inte att installera om Windows, vilket dessutom är helt säkert.
Citat:
Köp en ny HD för 500 spänn, tycker jag.
|
Känns onödigt dyrt och krångligt. Jag behöver dock köpa en nedrans CD-R skiva så jag kan bränna en vettig image-fil av Windows(dvs. utan de bitar av Windows jag inte vill ha). Alternativt hitta ett sätt att lägga det på en DVD-R skiva istället...
|
|
|
2007-07-15, 09:11
|
|
Smalfet med lem
Reg.datum: Dec 2003
|
Har ett störigt problem med MSN Live.
Stängde och loggade ut på kvällen och på morgonen kunde jag inte logga in igen.
Den klagar på att det kan vara felaktiga proxy- eller brandväggsinställningar. Förstår inte varför dessa skulle vara ändrade eftersom jag inte rört dom. Men men går man då in i MSNs inställningar så finns där så man kan testa TCP, SOCKS, http. TCP och http funkar enligt dessa testen. Medans SOCKS säger ”Du måste ange ett namn på proxyservern för att kunna köra testerna” Vad ska jag ange här?
Någon som vet vad som kan vara fel?
Använder jag miranda så kan jag komma in på mitt msn konto utan problem.
|
|
|
2007-07-15, 09:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy
Har ett störigt problem med MSN Live.
Stängde och loggade ut på kvällen och på morgonen kunde jag inte logga in igen.
Den klagar på att det kan vara felaktiga proxy- eller brandväggsinställningar. Förstår inte varför dessa skulle vara ändrade eftersom jag inte rört dom. Men men går man då in i MSNs inställningar så finns där så man kan testa TCP, SOCKS, http. TCP och http funkar enligt dessa testen. Medans SOCKS säger ”Du måste ange ett namn på proxyservern för att kunna köra testerna” Vad ska jag ange här?
Någon som vet vad som kan vara fel?
Använder jag miranda så kan jag komma in på mitt msn konto utan problem.
|
Du behöver INTE köra test för SOCKS, det behövs bara om du använder en proxy, jag föreslår att du kollar in din brandvägg istället.
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
|
|
|
|
2007-07-15, 09:18
|
|
Smalfet med lem
|
Citat:
Ursprungligen postat av rememberence
Du behöver INTE köra test för SOCKS, det behövs bara om du använder en proxy, jag föreslår att du kollar in din brandvägg istället.
|
Testade att stänga av brandväggen och det blev samma fel.
|
|
|
2007-07-15, 11:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy
Testade att stänga av brandväggen och det blev samma fel.
|
Vad tråkigt, har problemet kommit bara sådär?
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
|
|
|
|
2007-07-15, 18:04
|
|
Smalfet med lem
|
Citat:
Ursprungligen postat av rememberence
Vad tråkigt, har problemet kommit bara sådär?
|
När jag loggade ut på kvällen och stängde datorn funkade det perfekt. Sen när jag skulle logga in på morgonen så gick det inte.
|
|
|
2007-07-18, 05:18
|
|
Banned User
|
Bump på denna!
Om sisådär 1-2 månader ser det ut som om jag kommer ha en hyffsat respektabel budget för datorköp. Frågan är bara vad som kommer hända på hårdvarumarknaden framöver? Ni som håller er uppdaterade, vet ni om det kommer släppas något nytt och spännande snart, som det kan vara värt att vänta på?
|
|
|
2007-07-18, 06:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Bump på denna!
Om sisådär 1-2 månader ser det ut som om jag kommer ha en hyffsat respektabel budget för datorköp. Frågan är bara vad som kommer hända på hårdvarumarknaden framöver? Ni som håller er uppdaterade, vet ni om det kommer släppas något nytt och spännande snart, som det kan vara värt att vänta på?
|
Det enda jag vet är att dom sänker priserna på Intel-processorer...
|
|
|
2007-07-18, 06:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Bump på denna!
|
Det kommer väl quad core snart och sen har ju direct x 10 korten precis börjat säljas där kommer det säkerligen hända en hel del.
|
|
|
2007-07-18, 15:30
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av FreCKo
Det enda jag vet är att dom sänker priserna på Intel-processorer...
|
Vet du när det kommer ske?
Är inte Intel på väg med hyperthreading till sina processorer snart också?
Citat:
Ursprungligen postat av dontomase
Det kommer väl quad core snart och sen har ju direct x 10 korten precis börjat säljas där kommer det säkerligen hända en hel del.
|
Quad core och DX10-kort är ju gammalt.
|
|
|
2007-07-18, 15:35
|
|
Besserwisser
Reg.datum: Aug 2004
|
DDR3-moderkort har precis kommit, borde komma festliga plattformar snart.
|
|
|
2007-07-18, 15:42
|
|
Banned User
|
DDR3 verkar klart trevligt, om bara priserna kammar till sig lite. Får hålla tummarna för att det rasar snabbt när det börjar komma lite mer.
|
|
|
2007-07-18, 15:54
|
|
Banned
Reg.datum: Oct 2003
|
DDR3 är ju bara onödigt, ingen prestandaskillnad än i princip och så kostar det mångdubbelt mer.
Däremot borde det komma en sänkning på Nvidias grafikkort ganska snart, om det sker så snart som inom 2 månader vet jag dock inte.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:10.
|

|