Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn
Lost spårade ju ur på precis samma sätt.
Märkligt att manusförfattare aldrig lär sig.
|
Nu vet jag inte om det var så för lost. Men ser man på dom flesta serier så är det så att dom har bytt manusförfattare dom sista dåliga säsongerna.
Snubben som gjorde lost har gjort åtminstone tre andra serier som är lika värdelösa för övrigt. Jag hatar dom jävla hacksen som bara är bra på att ställa frågor och aldrig knyta ihop dom.
JJ abrams och shanalhaimmanana för att bara nämna några. Nåja shanalaimanamahana lyckades åtminstone i sina första filmer. JJ abrams och idioten som startade lost och tre andra serier har aldrig lyckats.
Jag gissar att dom är bra på att luncha och få finans.
Hörde för övrigt att Brett Easton Ellis skulle få regissera en serie. Det kan bara gå åt helvete. Det finns en anledning till att han skrivit 40 piloter och ingen velat gå vidare.
American Psycho är genial och är nog vad jag skulle kalla "groundbreaking" men allt annat han gjort är så mediokert. The Shards var oerhört välskriven men trivial. Han är helt ok när han skriver Stephen King fan fiction (har glömt vad den hette men det var något med blue moon). Men det blir aldrig i närheten av orginalet längre dom sista tjugo åren.
Och nu kan han inte längre mjölka Ground Zero. Men visst ingen önskar mer än jag att han blir en nutida Truman Capote. För det vore bra för honom men tyvärr inte så intressant för mig.