Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-02, 22:33   #2071
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
Hello Again!

Andra dagen på 2019 och jag sammanställde förra årets träningspass precis som jag gjort från 2016. Mitt mål med 2018 var att träna minst 200 träningspass och det nådde jag mer eller mindre precis. Totalt blev det 206 träningspass, blandat på joggning, cykling, motionscykel, gym och BJJ. Jag har fått till 100 BJJ-pass, vilket är 24 st mer från 2017. Gympassen har gått ner 10 st men inte bara i antal utan även kvalite. Jag tränar främst på jobbet nu och försöker få till 30 minuter per pass och köra lite mer intensivt. Blandar knäböj, bänkpress, hantelflyes, bicepscurl, skivstångsrodd, chins och pushdowns. Får ändå kört en del, trots att jag inte höjer vikter direkt. Känner mig nöjd så just nu då fokuset har legat på BJJ:n hela året. Det har faktiskt märkts, jag blir bättre och bättre hela tiden och väldigt få som är bättre än mig just nu på klubben. Det känns alltid så motiverande att kunna vinna mot någon som tidigare alltid vunnit mot en!

Jag hoppas kunna träna på lika bra även detta året och förhoppningsvis kunna hålla mig frisk och skadefri i så stor utsträckning som möjligt. På bilderna ser ni även de dagar jag har varit sjuk eller skadad. Det är alltså sjukdom eller skada som gjort att jag inte velat eller kunnat träna, t.ex. halsont, snuvig eller på annat vis känt av att något inte varit bra. Hoppas det håller sig på en liknande nivå eller lägre detta året, trots att vi har fått vår lilla Luna som troligtvis kommer dra på sig en del förkylningar..

Jag lägger upp en bild på den totala sammanställningen om någon är intresserad och om ingen är det så är det för mig själv i framtiden.

Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-21, 19:17   #2072
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Hello!

En liten uppdatering Jag ville träna något idag innan min sambo åkte till jobbet så kände att löpning går snabbt och smidigt samt ger högst kalori per minut-träning haha så började jogga, vilket jag inte gjort sedan förra året senast oc hdå endast sprungit 5 km tre gånger. Milen gjorde jag senast för säkert 5 år sedan.. Idag när jag kommit runt den vanliga rundan, ca 3.5 km, kände jag att jag inte var nöjd. Tänkte att jag kör iaf 5 km och fortsatte. När jag kom till 5 km tänkte jag, ska jag våga mig på milen? Orkar jag? Fortsatte och varje extra kilometer kändes det bättre och bättre, vid 8 km var jag riktigt trött men hörde från mobilen att jag låg bra till. Mitt mål var under 60 min på milen och när mobilen sa 9 km så kände jag att det blev lättare, visste att snart är det över haha.

Sluttiden blev 47 min 17 sekunder, vilket för mig var helt sjukt. Inte löpt på över ett - ett och ett halvt år och då endast 3 st 5 km-turer.. Gott att veta att lite cykling och min BJJ håller igång konditionen. Väger ju även 90.5 kg så blev riktigt nöjd med tiden. Mitt PB ligger på 42 min 53 s och tror detta sattes för 5 - 7 år sedan.
Gammal 2019-07-13, 20:55   #2073
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Hello again!
Nu var dagen här, dagen som jag kämpat för under tio års tid. Jag har fått svart bälte i Braziliansk Jiu-jitsu!

Totalt har jag tränat kampsport sedan jag var 14 år men hade ca 2 - 3 år som jag inte tränade alls. För tio år sedan började jag köra BJJ på allvar och körde 3 - 4 pass i veckan. När jag fick blått bälte körde jag lite mindre en period, ca 2 pass i veckan. Fick steppa upp för att få mitt lila och sedan har jag legat på misnt 3 pass i veckan men ofta 4. När jag trodde jag skulle få brunt bälte men inte fick det ändrade jag mig ännu mer. En period på ca 1 år körde jag 4 - 5 pass i veckan och riktigt hårt med fokus på att utvecklas. Det gjorde att jag fick mitt bruna bälte. Sedan har jag fortsatt och utvecklats och kört på riktigt hårt. Efter två år som brunbälte fick jag fyra stripes och efter detta blev det närmare mitt svarta bälte. Två år till har nu gått och jag kände att jag var värd mitt svarta bälte och det tyckte tränarna också! Så sjukt stolt över vad jag åstadkommit. Trots många skador så har jag kämpat på och kommit tillbaka och utvecklats.

Tänk att jag har haft som en dröm sedan jag var liten när de frågade klassen i lågstadiet vad man skulle göra när man blev större och jag sa "jag ska få svart bälte i någon kampsport" och här sitter jag, 31 år gammal och har fucking svart bälte i BJJ. Jag och ca 180 st till i Sverige har svart bälte i BJJ. Det är svårt att ta in hur mycket träning, ansträngning och mindset som behövs för att lyckas. Oklart hur många som börjar bjj men som aldrig tar sig dit men när man tänker att man måste vara dedikerad i ca 10 år så förstår man nog snabbt att det är en otroligt liten procent.

Gammal 2021-01-28, 12:47   #2074
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Hello!
Nu var det dags för den årliga uppdateringen. Har ingen aning om någon läser, annars får det bli enbart för min egen del då

år 2020 har ju varit ett ovanligt år.. Träningsmässigt har jag försökt köra på som vanligt. Dock har jag skadat båda mina knän i BJJ:n, vilket gjort att jag har två skador i menisken. Dock har det blivit bättre nu det senaste men vågar inte ta ut något i förskott. Får operera mig om jag vill enligt ortopeden men ha tyckte vi kunde vänta och se i några månader ifall det blev bättre.

Jag har fortsatt köra mycket BJJ och en hel del gym på jobbet där jag kör oftast 30 - 60 min styrketräning.

Totalt har jag lyckats få ihop 206 pass och mitt mål är att nå över 200 pass per år, vilket gjort att jag har lyckats i år igen. Har gjort över 200 pass sedan 2016 iaf.

Träningslokalen har egentligen varit nedstängd två gånger under året, vilket gjort att mindre folk tränat. Jag är ju dock instruktör nu mera och har egen nyckel, vilket gjort att jag har en mindre grupp med 4 - 6 pers som kört 2 - 4 pass i veckan. Det har varit välbehövligt och roligt.

Jag har dock varit mer sjuk än vanligt 2020 och haft Corona i april i två veckor. Sedan var jag sjuk i kraftig hosta men negativ i Corona i november. Då också sjuk i två veckor. Totalt sjuk frän träning har varit 62 dagar. Normalt verkar jag ligga på runt 30 - 40 dagar sjuk från att kunna träna ett "normalt år" enligt min excel-fil.

Viktmässigt har jag legat runt 88 - 91 kg, viket har varit väldigt stabilt.

Här är bild från min Excel-fil med mina antal pass sammanlagt per år. För större bild tryck på länken under.

https://ibb.co/cbgd22X
Gammal 2021-01-28, 13:21   #2075
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Under 2019 verkar det ju ha varit uppdateringar kvartalsvis - kanske håller i sig under 2020 också!
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-29, 13:57   #2076
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Under 2019 verkar det ju ha varit uppdateringar kvartalsvis - kanske håller i sig under 2020 också!
Ja, jag har nog uppdaterat när det varit något speciellt Roligt att titta tillbaka här ibland haha

Jag kan absolut skriva mer här! Kul att du läst och skrev
Gammal 2021-01-30, 09:30   #2077
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Ja, jag har nog uppdaterat när det varit något speciellt Roligt att titta tillbaka här ibland haha

Jag kan absolut skriva mer här! Kul att du läst och skrev
Haha

En gång i månaden vore ju stora framsteg! 206 pass är ju riktigt bra och skönt att ha en egen nyckel. Det underlättar ju en hel del i dessa tider.
Hoppas dock att menisken fortsätter bli bättre (skönt att det inte var korsbandet iaf)
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-15, 23:26   #2078
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Haha

En gång i månaden vore ju stora framsteg! 206 pass är ju riktigt bra och skönt att ha en egen nyckel. Det underlättar ju en hel del i dessa tider.
Hoppas dock att menisken fortsätter bli bättre (skönt att det inte var korsbandet iaf)
Ja, verkligen! Var orolig innan jag var säker. Kan fortsatt köra hårda pass men vissa grejer vågar jag inte köra och det är främst där mina underben trycks ihop mot rumpan, alltså typ sitta på knä eller liknande.. Svårt i submission wrestling, MMA eller BJJ men då jag är bland toppen på klubben så kan jag ofta bestämma matchen relativt väl med de flesta.

Nu har mitt jobb bestämt sig för att stänga ner gymmet pga Corona, vilket är ett jävla skämt. Så nu blir det mindre träning pga. detta om jag inte vill köra hemma efter jobbet.. Tråkigt att köra kroppsövningar hemma i mitt tycke.

Mitt mål är att mina knän ska bli så bra att jag kan springa utan att få ont i flera dagar. Hade gärna försökt springa en mil igen, mitt rekord som jag fick dagen innan jag skadade vänsterknät var 43 minuter om jag minns rätt.
Gammal 2024-07-04, 15:38   #2079
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Update!

Skriver ju inte så ofta här längre men tycker det är kul att titta tillbaka på sitt tidigare liv så varför inte göra en update för mig själv och om någon skulle titta.

Senaste åren har träningen fungerat riktigt bra. Jag såg att senast jag gjorde en uppdatering var 2021 och att jag gjorde typ 206 pass på det året. Sedan dess har jag fortsatt logga mina pass för att kunna se vad jag tränar, hur ofta och hur lång tid jag tränat. Loggar även hur ofta jag är sjuk eller skadad. Jag försöker också skriva in min vikt varje fredag för att på så vis få en bättre koll på om jag är påväg upp eller ner i vikten. Detta har blivit viktigare i år än tidigare. Ger riktigt rolig info när man tittar tillbaka på det.

2022
blev det 225 pass, varav 62 gympass, 126 BJJ/SW/MMA, 24 motionscykel och 4 övrigt. Vikten var första veckan 2022 91.4 kg och jag ser att jag pendlat rejält upp mot 94,7 kg föra tt sedan avsluta året med 92.1 kg. Detta året var vad jag kommer ihåg ett år där jag bara tränade och åt som jag ville typ, vilket resulterade i en väldigt hög kroppsvikt. Kommer ihåg när jag låg på ett hotellrum under en utbildningsvecka till instruktör inom prehospital sjukvårdsledning och kände mig så jävla tjock. Magen stack ut som den aldrig gjort tidigare och jag kände mig så svullen. Denna vecka åt jag hotellfrukostbuffe, buffe till lunch, kvällsbuffe på hotellet och åt godis typ. Helt sjukt. Mycket var säkert vätska men direkt när jag kom hem från utbildningen började en viktnedgång. Under 2022 tränade jag på jobbet men kommer ihåg att jag körde väldigt basic och typ 3 - 4 övningar i ca 30 - 40 minuter kanske. Tog inte i så mycket vill jag minnas.

2023
Totalt blev det 221 pass (4 st färre än året innan), varav 66 gympass (4 st fler än året innan), 5 motionscykel och 5 övrigt.

Detta året började jag köra betydligt bättre gympass på jobbet. Jag sa upp mitt gymkort runt 2018 - 2019 och har sedan dess tränat på jobbets gym. Jag kommer ihåg att jag helt plötsligt fick faktisktbättre resultat av att köra relativt lätta vikter men med bättre teknik, typ som folk pratar om idag, mind muscle connection. Körde mycket cableflies för brösten och körde triceps med rep. Aldrig tidigare fått så bra resultat i just bröstmusklerna, även när jag tränade som mest styrketräning. Jag har nog inte förstått det här med att förflytta vikten mot att faktiskt känna muskelkontraktionen i övningarna.

Jag bröt svanskotan på en träning i september 2023, som jag hade riktiga problem med smärta vid sittande eller minsta belastning på just svanskotan och det är fortsatt än i dag. Jag kan inte sitta nedhasad i soffan eller i stolen utan måste hela tiden byta position och det är nästan ett år sedan nu. Ser dock att jag fortsatt träna men jag kommer ihåg hur ont jag hade efter varje träning.

Vikten 2023 började på 91.3 kg och under året har jag pendlat som till mest 93.2 och det var efter jag började med kreatin, innan dess vägde jag 91.4 typ. Kommer ihåg att jag tyckte kreatinet gjorde stor skillnad i min ork och just att musklerna kändes större. Placebo? Avslutade året med att väga som mest 93.3 kg men då jag började med kreatin 6 veckor tidigare så försökte jag intala mig att det var just vätskevikt.

2024
Detta året började som sagt med en hög vikt runt 93 kg och som mest har jag vägt 93.7 kg. Jag bestämde mig för att skaffa gymkort igen och tänkte att jag ville se om jag skulle använda gymmet eller inte och om jag inte använde det så skulle jag säga upp det. Jag gick tillbaka till mitt gamla gym som är en förening och mer av ett styrkelyftargym. Det kändes så otroligt härligt att få komma in där igen och jag fick sånt driv av att vara tillbaka på gymmet. Jag förstod inte att jag saknat det så mycket som jag faktiskt gjort. Från att ha kört ett gympass i veckan till att köra mellan 5 och 20 pass på en månad. Jag tror jag började gå till gymmet i april och sedan dess har jag kört 11 pass i april, 20 pass i maj och 18 pass i juni.

240412 bestämde jag mig för att köra en diet då jag blev väldigt inspirerad av en kille på MMA-träningen som gick ner inför en tävling. Såg hur han blev mindre och snabbare och tänkte nu är det dags. Jag fyllde 36 år 26 april och tänkte att jag skulle iaf köra till juni inför sommaren med ca -500 kcal per dag.

Jag har MÅNGA gånger varje år försökt gå ner till 85 kg men bara en gång har jag nått målet och det gick snabbt uppåt när jag väl var där. Det har alltid varit så att jag varit väldigt nöjd med min kropp runt 88 kg och jag har sett magrutor, om än dåligt. Då har jag börjat tulla på att att inte äta godis och gott för att sedan återgå till att äta lite varje dag och snart är man uppe på 92 kg igen för att sedan börja om igen.

Dock har jag utvecklats otroligt på min BJJ, SW och MMA då jag blivit ett annat monster än jag tidigare varit. Jag har blivit mer aktiv och konditionen är på en helt ny nivå detta år än tidigare samtidigt som jag blivit så mycket bättre. Får höra detta hela tiden nu att folk tycker jag är helt sjukt bra, snabb, stark etc. Jag är numera instruktör i både BJJ och SW och min huvudtränare sa för några veckor sedan att han och dom andra tränarna kommit överens om att jag är bäst på klubben haha. Någon dag senare låste jag ut min huvudtränare för första gången på nästan 16 år! Man sa inte skryta om sånt men det gör jag. Det har aldrig tidigare hänt och vi har inte kört många matcher dom senaste åren så detta är bara ett bevis på min dedikation och utveckling.

Tillbaka till gymmet. Sedan i April har jag gått mycket på gymmet och bestämde mig för en långsam viktnedgång utan ett utsatt mål. Jag har räknat alla kalorier varenda dag sedan vecka 15, med start 12 april. Jag har satt ca 2100 kcal som gräns och jag ser att veckor jag tränar mycket kampsport så ligger jag oftast väldigt bra till med ibland upp mot 1000 kcal kvar att äta för att nå detta. Detta har jag sparat till helgen för att kunna äta godis men jag har dragit ner på mängden något enormt. Från att kunnat käka 1 chipspåse, 3 st kinderchoklad (6 små chokladkakor) på totalt 720 kcal per förpackning samt dipp till chipsen per helg har jag nästan helt slutat äta chips med dipp. Jag äter oftast kinderchokladen dock. Så genom att dra ner på kalorierna samt sparat kalorier från veckan har det blivit att jag legat i snitt 550 kcal minus varje vecka och under mina snart 13 veckor deff har jag gått ner från 93,7 till nu 88 kg. Detta blir alltså nästan minus 0.5 kg per vecka. Som lägst har jag varit på 87,5 kg. Väger mig alltid på morgonen.

Inte nog med att jag vägt all min mat och räknat alla kalorier under dessa veckor så har jag haft som mål att försöka nå 200 g protein per dag. Ibland har det blivit 150 g och ibland mer än 200 g protein men jag hamnar nästan alltid runt 180 - 210 g protein. Detta tillsammans med stenhård gymträning har gjort att jag faktiskt även blivit större muskulärt än jag varit tidigare samtidigt som jag gått ner i vikt. Visst, musklerna blir ju mer synliga nu men jag känner jag mycket starkare på just kampsporten. Tidigare när jag gått ner har jag blivit mindre och förlorat fett men även muskler så jag tycker jag hela tiden bara sett mindre ut.

Jag provade köpa EAA från proteinbolaget, candy monkeys, och de var nästan som godis helt ärligt. Jag vet att det egentligen inte gör till eller från men jag har börjat dricka detta under passet just för att få i mig lite vätska och samtidigt är det SÅ gott. Efter varje pass tar jag 30 g proteinshake. Dessa 13 veckor har jag nästan uteslutet ätit kyckling och ris, oftast 220 g kokt jasminris och 200 - 230 g stekt kyckling med creame fraiche, ca 50 g som någon sås. Annars har det blivit köttfärssås och spagetti, fläskfile och ris eller pasta. Det har varit rätt enkla rätter men jag har inga problem med att äta samma sak, tyvärr har min familj inte lika lätt för detta. Det positiva med detta är att det blivit mindre pizza och annan snabbmat. Har dock aldrig varit ett större problem utan godis är mitt stora problem. Har ätit en pizza på dessa 13 veckor men har blivit lite hamburgare med pommes dagar som hemlagat inte varit det enklaste. Dock inga stora mängder.

Min frukost består av enbart kvarg, oftast 250 g, istället för som tidigare varit två mackor med pålägg. Dock är oftast kvällsmaten två mackor som tidigare.

Nu har dagarna varit så att jag tränat gym på morgonen och kampsport på kvällen. Så många gånger har det blivit två pass per dag, senaste fyra månaderna har jag haft över 30 pass per månad. Tidigare när jag tränade körde jag mycket pressar och inte så mycket mer. Nu har jag försökt köra mer fokus på axlar, biceps och triceps än tidigare. Fokus ligger också i kontakten och att försöka hitta vinklar som gör att jag faktiskt tar i med den muskeln jag vill ta i med. Struntat helt i vikterna och kör nu t.ex. hantelpress med 30 kg typ och försöker hitta spänningen i just bröstmusklerna istället för att pressa vikten upp och ner som jag gjort tidigare. Då tog jag utan problem över 50 kg i hantelpressen.

Mina gympass har varit halvkroppsinspirerade

Bröst/axlar/biceps/triceps
Hantelpress 3 set
Lutande hantelpress 2 set
Cablecross flies 5 set
Cablecross flies uppåt 2 set

Cablecross axeldrag åt sidan 5 set
Baksida axlar 3 set
Cablecross pushdown med rep 5 set
Cablecross bicepscurl med stång 5 set

Ben/rygg
Hack squatt 3 set
benspark 3 set
bencurl 3 set

Sälrodd 3 set
Rodd i maskin 3 set
Latsdrag 3 set
Rodd sittande 3 set

Detta har fungerat ganska bra men mina pass är nästan exakt en timma och jag börjar förlora fokus och ork efter 45 min märker jag. Jag tränar rätt intensivt och kör även superset mellan två övningar för att spara tid. De sista övningarna är inte lika bra som dom första och jag tror därför jag behöver gå över till tre split just för att få bättre fokus på passen. Tänkte då körda PPL men lägga in biceps och triceps på bendagen. Dock kan detta påverka passet efter. Får se hur det känns och om det fungerar. Bättre att köra igenom kroppen halvkropp 2 gånger per vecka istället för 1.5 för att man ska lägga till ett enskilt benpass men får se hur jag gör.

För er som är intresserade kan titta på mina tidigare år och hur de sett ut nedan.

Senast redigerad av mattilainen den 2024-07-04 klockan 15:44.
Gammal 2024-09-24, 14:54   #2080
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Update

Senaste update var i juli och tänkte att nu har det gått ett par månader till. Träningen flyter på bra och jag känner att jag blir större rent visuellt samtidigt som jag sakta går ner i vikt. Styrkan har gått ner rejält på gymmet, från att köra hantelpressar på 33 - 36 kg med bra farm och enbart fokus på kontakt i bröstmusklerna till att få köra på 26 - 28 kg för att lyckas hålla liknande kontakt och ungefärligt antal reps. Känner mig rent generellt rätt sliten, speciellt på hårda pass på SW/MMA/BJJ. Orken är inte det samma som det var för kanske 10 veckor sedan. Tror mina glykogennivåer är rätt låga till och från, även om jag äter gott på helgen.

Har nu räknat alla kalorier och allt protein senaste 22 veckorna. Jag har haft ett par veckor med något mindre träning och lite mer mat och godis till helgerna vilket gjort att jag legat rätt viktstabil runt 87 - 88 kg. Detta har varit blandade anledningar som att jag känt mig på väg att bli sjuk, blev lätt förkyld och att jag varit instruktör i utbildningar på jobbet som gjort att jag jobbade kl 08 - 20 i fyra dagar och missade träningen helt dom dagarna. Blev även fika dessa dagar.

Nu från förra veckan bestämde jag igen att försöka hålla ner godis och liknande på helgen. Maten går inte att klaga på, ätit helt otroligt bra senaste året och speciellt senaste nio månaderna. Mycket ris och kyckling, köttfärssås och spagetti etc. Håller mig runt 180 - 200 g protein per dag fortfarande.

Senast idag vägde jag 86,6 kg och som lägst låg jag 86,2 kg för ca 4 veckor sedan. Får se hur veckan blir, mitt mål är runt 85 kg och försöka bli viktstabil där.

Räknar jag ihop mina pass från 1 januari till idag 24 september så har jag 249 st träningspass. Det är ju helt jävla sjukt om jag får säga det själv. Har haft som rekord på runt 256 pass på ett år tidigare och då tränade jag ändå mycket tyckte jag. Gymmet har gjort stor skillnad. Jag försöker köra gym 1 timma på morgonen och sedan måndag till torsdag kör jag SW/MMA/BJJ på kvällen om det går.

Förra året fick jag ihop ca 17 270 min aktiv träning och hittills i år har jag tränat 18 810 min aktiv träning. Slår man ut detta per vecka är det ca 8,25 timmar aktiv träning i veckan. Rätt mycket om man ser det på det viset.

Hoppas kunna fortsätta så här framöver så försöker jag göra lite mer avstämningar här inne så fort jag tycker det finns något att skriva om!
Gammal 2024-10-31, 22:46   #2081
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Update

Idag satt jag och grejade lite i mitt Excel-ark och automatiserade så jag slipper räkna varje månad manuellt. Nu kan jag bara skriva in t.ex. 18 och så kommer det stå 18 st eller dagar direkt och den kommer räkna automatiskt antal pass etc.

När jag väl var klar med detta så såg jag att jag har redan lyckats nå över 300 pass i år. Totalt hittills har jag tränat 301 pass och gick därför över 300-sträcket idag! Aldrig tidigare tränat så här mycket. Känns riktigt coolt att jag nått över 300 träningspass där varje träningspass är antingen 60 eller 90 minuter. Jag har två månader kvar att träna så hoppas på en frisk november och december så jag kan träna på

Min form är riktigt bra just nu och jag har senaste tre veckorna haft en lite dipp i motivationen att fortsätta ner i vikt. Har ätit lite godis på veckodagarna, vilket jag undvikit de andra 25 veckorna. Jag har känt mig mer sugen än tidigare och varit svårt att undvika. Jag var förkyld förra veckan och det är min absolut svåraste period när det kommer till att undvika godis.

Denna veckan tog jag tag i det igen och inte ätit godis på veckodagarna, vilket gjort att jag ligger runt 86,7 kg i vikt. Detta är ändå riktigt bra! Mitt mål är fortfarande att hamna runt 85 kg och försöka lägga mig stabilt där.

Jag har räknat alla kalorier och allt protein senaste 28 veckorna. Försöker hamna runt 2g protein per kg. Sällan jag äter under 1.6 g/kg och väldigt ofta över 1.8 g/kg.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:10.