Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-08-20, 17:04   #2041
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Texta henne och negga henne hårt för det där. Om ni får en bra flyt i diskussionen efteråt så är hon ok, annars så blockar du henne.
Jag vänsterswajpade henne, men fasen, jag skulle gjort som du sa.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-08-26, 09:21   #2042
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
En tjej högerswajpar mig, hon har ingen bild på sig själv och ingen text.

Hur tänker hon att jag ska tänka?

”Åh, hon är av korrekt kön! Henne måste jag ha!”
Haha, det hände igen. Två landskapsbilder utgjorde hennes hela bildgalleri, och hon hade två konsonanter istället för sitt riktiga namn.

Jag matchade och skrev ”Hej! Nu har du ju visserligen ingen bild på dig själv, och ingen profiltext, men jag är övertygad om att du är skitsnygg och skitrolig!” Hon avmatchade mig utan ett ord.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Gammal 2025-08-26, 10:35   #2043
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Haha, det hände igen. Två landskapsbilder utgjorde hennes hela bildgalleri, och hon hade två konsonanter istället för sitt riktiga namn.

Jag matchade och skrev ”Hej! Nu har du ju visserligen ingen bild på dig själv, och ingen profiltext, men jag är övertygad om att du är skitsnygg och skitrolig!” Hon avmatchade mig utan ett ord.
Du skulle ha neggat henne. inte simpa när hon inte ens försöker.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-08-26, 11:08   #2044
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Du skulle ha neggat henne. inte simpa när hon inte ens försöker.
Simpandet var ju inte seriöst menat. Det var ju underförstått att jag inte hade en aning om hon var snygg eller rolig.
Gammal 2025-08-26, 11:20   #2045
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

För övrigt står jag fast vid den teori jag har förespråkat förut: tjejer älskar simps, det är bara en myt att de vill ha någon som är principfast och orädd för konflikter.
Gammal 2025-08-26, 13:27   #2046
Ett Orm
Silver lifter

Ett Orms avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
För övrigt står jag fast vid den teori jag har förespråkat förut: tjejer älskar simps, det är bara en myt att de vill ha någon som är principfast och orädd för konflikter.
Du har nog inte fel. Problemet tror jag är respekten i långa loppet.
Gammal igår, 15:57   #2047
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Är det någon mer än jag som har problem med att vissa tjejer tror att man är ute efter sykolonsulent, inte en dejt?

Att man pratar om jobb är naturligt när man lär känna en ny person. Oftast går det till ungefär så här, för mig:

Tjejen - ”Vad jobbar du med?”
Jag - (Berättar.)
Tjejen - ”Aha, där ser man!” (Byter ämne)

Eller kanske så här:

Jag - (Berättar)
Tjejen - ”Aha, där ser man! Tycker du det är kul?”
Jag - ”Nä, hehe.”
Tjejen - ”Ja, det är inte lätt att hitta något man trivs med!” (Eller någon annan socialt kompetent kommentar. Kanske ”Jag förstår, skönt att ha jobb iallafall!”.) (Sen byter hon ämne).

Jag skulle säga att ungefär 80 % reagerar som här ovan. Men sen har vi ungefär 20 % som gör såhär:

Tjejen - ”Aha, där ser man! Trivs du med jobbet?”
Jag - ”Nä, hehe”.
Tjejen - ”Varför jobbar du inte med något du trivs med?”

Osv. Sedan forsätter konversationen ganska exakt som om man var på ett möte på Arbetsförmedlingen vid 23 års ålder och man sitter och pratar med en coach som försöker reda ut vilket program man ska välja på universitetet.

”Jaha, och vad är det för problem med det här då, käre Dio?” undrar du nu. Problemet är förstås att efter att jag har suttit i 40 minuter och radat upp alla negativa egenskaper jag har som gör att jag inte har ett jobb jag älskar (allt från ”jag har inget direkt jag vill jobba med” till ”jag har inte så många sociala kontakter”) så är kvinnan i fråga torrare i hennes privata regioner än en genomsnittlig Talibangrotta.

Hur ska detta hanteras? Jag ser tre möjliga vägar:

1) Ljuga och säga att jag älskar mitt jobb (känns dåligt för jag hatar att ljuga).
2) Skita i att dejta tills jag hittar ett jobb jag älskar (orimligt eftersom det är så liten chans att hitta ett jobb jag älskar).
3) Helt enkelt acceptera att det inte kommer funka med 20 % av alla tjejer.

Det lutar helt klart åt trean.
Gammal igår, 21:00   #2048
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Citat:
Är det någon mer än jag
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal igår, 21:58   #2049
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.

Lafayettes avatar

Reg.datum: Oct 2018
Jag är impad att du fortfarande orkar analysera
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal igår, 22:32   #2050
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag är impad att du fortfarande orkar analysera
Det är inget som kräver ansträngning, det är bara sånt jag naturligt går runt och tänker på utan att rå för det.

Den här tråden är nog rätt bra för att ge mig utlopp för tankarna.
Gammal igår, 23:44   #2051
Ekko
Registered User

Reg.datum: Sep 2015
Citat:
Är det någon mer än jag som har problem med att vissa tjejer tror att man är ute efter sykolonsulent, inte en dejt?

Att man pratar om jobb är naturligt när man lär känna en ny person. Oftast går det till ungefär så här, för mig:

Jag - (Berättar.)
Tjejen - ”Aha, där ser man!” (Byter ämne)

Eller kanske så här:

Jag - (Berättar)
Tjejen - ”Aha, där ser man! Tycker du det är kul?”
Jag - ”Nä, hehe.”
Tjejen - ”Ja, det är inte lätt att hitta något man trivs med!” (Eller någon annan socialt kompetent kommentar. Kanske ”Jag förstår, skönt att ha jobb iallafall!”.) (Sen byter hon ämne).

Jag skulle säga att ungefär 80 % reagerar som här ovan. Men sen har vi ungefär 20 % som gör såhär:

Tjejen - ”Aha, där ser man! Trivs du med jobbet?”
Jag - ”Nä, hehe”.
Tjejen - ”Varför jobbar du inte med något du trivs med?”

Osv. Sedan forsätter konversationen ganska exakt som om man var på ett möte på Arbetsförmedlingen vid 23 års ålder och man sitter och pratar med en coach som försöker reda ut vilket program man ska välja på universitetet.

”Jaha, och vad är det för problem med det här då, käre Dio?” undrar du nu. Problemet är förstås att efter att jag har suttit i 40 minuter och radat upp alla negativa egenskaper jag har som gör att jag inte har ett jobb jag älskar (allt från ”jag har inget direkt jag vill jobba med” till ”jag har inte så många sociala kontakter”) så är kvinnan i fråga torrare i hennes privata regioner än en genomsnittlig Talibangrotta.

Hur ska detta hanteras? Jag ser tre möjliga vägar:

1) Ljuga och säga att jag älskar mitt jobb (känns dåligt för jag hatar att ljuga).
2) Skita i att dejta tills jag hittar ett jobb jag älskar (orimligt eftersom det är så liten chans att hitta ett jobb jag älskar).
3) Helt enkelt acceptera att det inte kommer funka med 20 % av alla tjejer.

Det lutar helt klart åt trean.
Vem fan gillar att jobba, Är nog bara de som haft turen att gilla att vara wage-cucks. Men det är en rätt illa situation om du frågar mig. Tror nog på ärlighet i detta fall då det kommer ge ett intressant svar
Ekko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal idag, 07:41   #2052
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ekko Visa inlägg
Vem fan gillar att jobba, Är nog bara de som haft turen att gilla att vara wage-cucks. Men det är en rätt illa situation om du frågar mig. Tror nog på ärlighet i detta fall då det kommer ge ett intressant svar
Ja, i allmänhet är det en illa situation varje gång dejting övergår i ”psykologsamtal”.

Nu tog jag exemplet med jobb för det hände mig igår, men det har förekommit även gällande andra ämnen. Det råkar t ex vara så att jag aldrig har haft ett långvarigt förhållande. Det händer att tjejen frågar ”när hade du ditt senaste långvariga förhållande, då?” i chattmeddelande nummer tre, jag svarar ärligt, hon frågar varför, och sedan är cirkusen igång. Det blir lite svårt att få till ett flörtigt samtal när man suttit i fyrtiofem minuter och redogjort för hela ens livs sociala, psykologiska och ekonomiska problem. Visst, det hade hade varit en sak om det skedde tre månader in i förhållandet… Men tre meddelanden?

Men jag får se det från den ljusa sidan. Tjejen ger mig gratis vad det hade kostat mig femhundra spänn att få från ett psykolog. (Att få 45 minuter gratis av vad som hade kostat 500 spänn hos ett proffs är trots allt en stor anledning till att många använder Tinder.)

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:50.