2023-11-01, 10:07
|
|
Living the good life
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Märkligt, jag har hängt på krog och klubb i 24 år nu. Allt från kvarterskrogar, sunkhak på söder, till deppiga stadshotell i norrlands inland. Både svartklubbar och rave, till även någon vända på stureplan i förvirrad ungdom.
Och jag har aldrig hamnat i ett läge där jag behövt "veva" Och för andra låter det som att det händer hela tiden.
|
Samma här, fast ett par gånger har det varit riktigt nära. En arab tog tex strypgrepp runt min hals då jag dansa för nära hans tjejer på en nattklubb i London. Hon hotade med att han skulle döda mig. Blev rejäla blåmärken på halsen ifrån strypgreppet. Det va inte jättelångt ifrån veven där, men blev rätt chockad av hans aggresitivet och lite rädd också, tror det va det som stoppade mig. Kompisarna ingrepp sekunderna efter och vi lämna stället, lite chockad, mest över dödshotet.
|
2023-11-01, 10:15
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Någon gång läste jag en krönika som citerade statistik om att män blir våldtagna lika ofta som kvinnor, men nästan aldrig anmäler det. Bara en faktoid som jag fortfarande undrar över sanningshalten i.
|
Kan nog vara lite fultolkning av statistik där det ställts frågor i stil med "har du känt dig tvungen att ställa upp på sex?" Och anledningen att man känt sig tvungen är att man vet att "tackar inte jag ja när hon tar initiativ kommer hon bli sur och då blir det ingen sex på en månad, så jag måste tacka ja".
|
2023-11-01, 11:50
|
|
Gammal Farbror
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Kan nog vara lite fultolkning av statistik där det ställts frågor i stil med "har du känt dig tvungen att ställa upp på sex?" Och anledningen att man känt sig tvungen är att man vet att "tackar inte jag ja när hon tar initiativ kommer hon bli sur och då blir det ingen sex på en månad, så jag måste tacka ja".
|
 Nej.
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
|
|
|
|
2023-11-01, 13:07
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Någon gång läste jag en krönika som citerade statistik om att män blir våldtagna lika ofta som kvinnor, men nästan aldrig anmäler det. Bara en faktoid som jag fortfarande undrar över sanningshalten i.
|
Män, inbegriper det även pojkar? Pedofiloffer...
Sen har ju bögar generellt ganska många sexpartners och där finns ju ofräscha subkulturer, så där kan det tolkas som våldtäkter.
Annars har jag svårt att se hur det skulle stämma?
|
|
2023-11-01, 18:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2019
|
Citat:
Märkligt, jag har hängt på krog och klubb i 24 år nu. Allt från kvarterskrogar, sunkhak på söder, till deppiga stadshotell i norrlands inland. Både svartklubbar och rave, till även någon vända på stureplan i förvirrad ungdom.
Och jag har aldrig hamnat i ett läge där jag behövt "veva" Och för andra låter det som att det händer hela tiden.
|
Hoppsan nu verkar du inte vara helt ärlig med oss min gode herre
https://www.kolozzeum.com/forum/show...1&postcount=18
Citat:
jag har för mycket att förlora, har gått in efter att en kompis hamnat i slagsmål, men jag ångrar det idag, han förtjänade att åka på däng så som han gick runt och muckade. fan att folk som inte kan sköta sig på fyllan dricker.
Det är problemet med vänner, man förväntas ställa upp på dem även när de har fel.
|
|
|
|
2023-11-01, 20:05
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Don H
 Nej.
|
 Jo. Ok nu har jag vart med väldigt få kvinnor och samma de senaste 25åren men av det underlaget jag har vågar jag mig på att hävda att ställer inte mannen upp på sex när kvinnan försöker initiera så kommer hon bli sur, kränkt, och sexvägra under en period.
Så man måste då ha sex fast man inte vill. Det är givetvis inte jämförbart med våldtäkt men det är åt samma håll.
|
2023-11-01, 20:11
|
|
Ljuset i mörkret
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Det är givetvis inte jämförbart med våldtäkt
|
Skalade bort tramset åt dig
|
2023-11-02, 19:46
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
|
|
2023-11-02, 19:51
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn
|
Jag gick in och avstyrde ett slagsmål. Jag gick inte in och vevade. Det räcker ofta med att bättra på oddsen så slutar folk vara sugna på att svinga
2023-11-02, 20:05
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Och för att förtydliga för mycket att förlora. Även om man anser att något är självförsvar så är det en stor skillnad mellan att ha rätt och att få rätt.
Och en misshandelsdom skulle förstöra 15+ års engagemang i hemvärnet
2023-11-02, 22:40
|
|
Ljuset i mörkret
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Och för att förtydliga för mycket att förlora. Även om man anser att något är självförsvar så är det en stor skillnad mellan att ha rätt och att få rätt.
Och en misshandelsdom skulle förstöra 15+ års engagemang i hemvärnet
|
|
2023-11-02, 23:48
|
|
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
Reg.datum: Oct 2018
|
Fred och kärlek, helt rätt Mental
|
|
|
|
2023-11-03, 00:25
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av stridis
|
Ouch.
|
|
2023-11-03, 11:24
|
|
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
Reg.datum: Aug 2001
|
För mycket östrogenkemikalier i våra dricksvatten.
|
2023-11-03, 11:27
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift
Jag vet att jag är kompetent, uppskattad i branschen, och inte alls försynt när det kommer till att säga min åsikt och stå upp för mig själv professionellt. Jag är heller inte någon liten prinsessa som inte fixar skit under naglarna eller skämt under bältet. Just den här situationen fick dock mig att känna mig otrygg. Jag får fundera på hur jag ska hantera det nästa gång för att bara avvika tycker jag egentligen inte är någon lösning.
|
Jag har väldigt svårt att se hur det skulle innebära ett förlorat uppdrag om du satte spegeln mot dem och bara sa "jag tycker att stämningen här börjar bli obehaglig. Jag kommer att dra mig tillbaka men vi kanske ses imorgon vid frukosten lite mer städade."
Någonstans finns ju en gräns för vad du gör för att få uppdrag. Du kanske ska reda ut för dig själv var din gräns går.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:28.
|

|