Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-25, 19:22   #19981
eternallord
Registered User

eternallords avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Overeem, som har en snarlik kroppsbyggnad, kunde ju t.ex. inte styrketräna ordentligt när han var LHW pga att han ökade för mycket i vikt. Det är dessutom svårt att träna på energiminus.
Overeems uttalande om hans egna viktsitution är nog en god idé att ta med en nypa, alternativt några flak, salt.
Gammal 2011-09-25, 19:26   #19982
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Overeems uttalande om hans egna viktsitution är nog en god idé att ta med en nypa, alternativt några flak, salt.
Jag har absolut ingen anledning att tro att han ljuger. I vilket fall så går redan Jones runt på en rippad vikt av ca 220 lbs. Det kommer knappast bli lättare om några år att gå ner om han fortsätter lägga på sig massa. Det är klart att det går, men om man kollar på hans brorsor så....
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 19:43   #19983
olwe
Registered User

olwes avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag tror faktist, helt ärligt, att Alex har bäst chans i divisionen p.g.a. stil. Han eller Lyoto. Båda klarar av att stänga avstånd ganska snabbt (på olika sätt dock) vilket man ju måste göra mot UFCs längsta reach.
Gammal 2011-09-25, 19:58   #19984
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av olwe Visa inlägg
Jag tror faktist, helt ärligt, att Alex har bäst chans i divisionen p.g.a. stil. Han eller Lyoto. Båda klarar av att stänga avstånd ganska snabbt (på olika sätt dock) vilket man ju måste göra mot UFCs längsta reach.
Tror Alex är för klen och inte tillräckligt bra brottare för att matcha Jones. Stående är det en helt annan sak.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 20:01   #19985
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Alex behöver några år på sig för att ha en sportslig chans...
Gammal 2011-09-25, 20:03   #19986
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Angående Jones vikt är det ju snarare så att man som ung bygger lättare med muskler än då man blivit fullvuxen. Han är inte knallhård till matcherna heller så det finns att plocka där också.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 20:32   #19987
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Angående Jones vikt är det ju snarare så att man som ung bygger lättare med muskler än då man blivit fullvuxen. Han är inte knallhård till matcherna heller så det finns att plocka där också.
Det är inte riktigt så enkelt. Har man en hög ämnesomsättning, och samtidigt tränar hårt, och mycket kondis, så är det svårare. Jag har t.ex. mycket lättare att bygga muskler nu än vad jag hade när jag var runt 20-års åldern.
Jag väger i runda slängar 10 kg mer, och jag äter mycket mindre än vad jag åt då.
Det finns ju också fenomenet "bekväm vikt", vad gäller hur mycket man gillar äta osv. Han kanske inte kommer tycka han kan träna effektivt på den mängden mat som krävs för att hålla honom på LHW så mycket längre. Kolla på Anderson som började i WW, gick upp i MW så småningom, och nu egentligen lätt skulle kunna slåss i LHW. Aging is a bitch.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-09-25 klockan 20:38.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 22:31   #19988
Petoria
Sponsored by Soros

Petorias avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Ursprungligen postat av krellik Visa inlägg
Aight, inte så "bara" föresten, hoppas inte det lät så, vilken klubb i Malmö? Försöker själv komma igång med lite pyjamasrullande och mma brötande efter många år borta efter skada...
Haha nej det är sant, menade mest att det inte är lika "mycket" som MMA fast tränar mer nu än jag gjorde innan såå Tränar på MMA alliance, kan verkligen rekomendera det också
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 22:55   #19989
Pansartax
Banned User

Reg.datum: Sep 2008
Machida känns som någon som skulle kunna klara sig skapligt mot Jones, just för att Machida är ganska snabb när det väl gäller och sen har båda en väldigt passiv stil.

Varför är Jones Vs Silva ett så konstigt matchval? Skiljer bara 10 kg och båda är så pass långa så det finns gott om utrymmen för extra kilon utan att se för stor ut, Silva är fan 197 cm och väger 83 kg, han skulle kunna väga 93 utan problem och fortfarande se skinny ut.
Pansartax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 23:00   #19990
Greg
HBG:s Johnny Depp

Gregs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Inte en chans! Det finns ingen i UFC idag som kan plocka Jon "Bones" Jones, han är helt enkelt överlägsen!
Du skojar väl? En ur form Shogun och Rampage har han vunnit mot. De är flera nivåer under en i form Rashad Evans.

Citat:
Sluta vara så sherdog. Det är klart att det finns en chans, en bättre chans än Rampage sannolikt, men tror inte den är särskilt stor. Jones blir bara bättre och bättre.
Varför skulle jag hänga på sherdog?

Klart Jones blir bättre och bättre, det får man hoppas på. Men Rashad är, i mitt tycke, en bättre atlet och betydligt smartare än Jones. Samtidigt som han är flera nummer bättre än både Shogun och Rampage när det kommer till det stående.
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-25, 23:18   #19991
dared
Know what im sayin´?

dareds avatar

Reg.datum: Oct 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Machida känns som någon som skulle kunna klara sig skapligt mot Jones, just för att Machida är ganska snabb när det väl gäller och sen har båda en väldigt passiv stil.

Varför är Jones Vs Silva ett så konstigt matchval? Skiljer bara 10 kg och båda är så pass långa så det finns gott om utrymmen för extra kilon utan att se för stor ut, Silva är fan 197 cm och väger 83 kg, han skulle kunna väga 93 utan problem och fortfarande se skinny ut.
Silva är 1.88 m och hans frame är perfekt för MW imo, dock så skulle han ju fortfarande kunna göra riktigt bra ifrån sig i LHW... men han har knappast optimal kropp för den viktklassen.

Edit: 197 cm är hans reach föressten, tror du har förväxlat med det.
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 02:49   #19992
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Eller så måste det vara en riktigt aggressiv striker som inte ger Jones det utrymme han behöver, ligga på nära, pressa och samtidigt vara bra brottare och inte vara rädd för att gå ner till marken.
Detta är jag också väldigt nyfiken på, skulle vara spännande att se hur han klarar sig under press. Än så länge har han fått göra lite vad han vill under matcherna.

Citat:
Ursprungligen postat av krellik Visa inlägg
Alex behöver några år på sig för att ha en sportslig chans...
+1, han är inte i samma klass öht än, om han någonsin når den.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 03:25   #19993
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.

Grazzafukkinrazzis avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Jag vet inte, jag blev imponerad av Rampage de första 2 ronderna, d.v.s. han var bättre än jag trodde. Lyckades försvara alla takedowns, var nära med några slag osv. Denna Rampage skulle nog vinna mot de flesta.
+1 på det, Rampage var knappast dålig, det tog dock slut snabbare än vad han sparade sig för.

Citat:
en riktigt aggressiv striker som inte ger Jones det utrymme han behöver, ligga på nära, pressa och samtidigt vara bra brottare och inte vara rädd för att gå ner till marken.
Det tror jag med, det syntes när Rampage väl klev på att Jones inte alls var bekväm med slagserierna som kom flygandes runt huvudet på honom. Synd att han sparade sig för mycket och aldrig klev på lika mycket som man önskade. Jag tror Rampage haka fortfarande hade klarat av att ta ett par slag för att få in ett avgörande själv.
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 06:46   #19994
panzerpig
Registered ulcer

panzerpigs avatar

Reg.datum: Jul 2007
5 anledningar till att Rashad kommer vinna: http://lowkick.blitzcorner.com/in/1/13919

Tror inte själv att Rashad kommer vinna, men han har helt klart en bättre chans än Rampage. Machida är mitt tips.
Gammal 2011-09-26, 13:39   #19995
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Sitter och funderar...

Silva är en totalt orublig best i MW, Jones ser jävligt dominant ut i LHW. Båda är svarta och Jones första utmanare var en svart man och är Rashad nästa utmanare så har vi ytterligare en svart man i kö.

Och potential för att Alistair ska glida in som dominant i tungviktsdivisionen.

Kan ni se en snar framtid där de tyngre viktklasserna av mma är en angelägenhet främst för svarta atleter som det länge var i boxning?
Isånafall är det nytt i mma, för inte länge sen såg stridsmarken ut såhär i lhw tex; Ortiz, Lidell, Belfort, Wand, Randy med en svart seriös atlet i Rampage.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:47.