2011-09-25, 15:01
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Greg
Rashad kommer göra mos av Jones.
|
Sluta vara så sherdog. Det är klart att det finns en chans, en bättre chans än Rampage sannolikt, men tror inte den är särskilt stor. Jones blir bara bättre och bättre.
|
|
|
2011-09-25, 15:11
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av -squat-
Jag är rädd för att Jones ska bli lika arrogant som Silva.
|
Tvivlar på det knäböjen..
Jones verkar vara mkt sympatisk och utåt jämte fans och media. Inte uppblåst och arrogant som Rampage tex.
Pd
|
2011-09-25, 15:15
|
|
Pink belt
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pdaddy
Tvivlar på det knäböjen..
Jones verkar vara mkt sympatisk och utåt jämte fans och media. Inte uppblåst och arrogant som Rampage tex.
Pd
|
Det lustiga är att särskilt i USA så tycker många "hardkår" fans tvärtom.
Personligen finner jag Rampage jobbig, så undviker kolla hans intervjuer, men upplever varken Jones eller Silva som det minsta arroganta. Jones kan vara lite corny ibland iof med sitt gud-snack, men big whoop.
Om det är någon som är arrogant så är det Bisping.
|
|
|
2011-09-25, 15:25
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Det lustiga är att särskilt i USA så tycker många "hardkår" fans tvärtom.
Personligen finner jag Rampage jobbig, så undviker kolla hans intervjuer, men upplever varken Jones eller Silva som det minsta arroganta. Jones kan vara lite corny ibland iof med sitt gud-snack, men big whoop.
Om det är någon som är arrogant så är det Bisping.
|
tru dat !
Tycker att som reporter och intervjua Rampage är otroligt tråkigt. Han kommer bara med massa nedlåtande kommentarer, och inte bara mot de han skall möta men även den personen som intervjuvar !!!
GSP är annars det bästa fightern utåt i mitt tycke.
Pd
|
2011-09-25, 16:45
|
|
man vänjer sig
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Jag vet inte, jag blev imponerad av Rampage de första 2 ronderna, d.v.s. han var bättre än jag trodde. Lyckades försvara alla takedowns, var nära med några slag osv. Denna Rampage skulle nog vinna mot de flesta. Men i slutändan så räckte det förstås inte mot Jones.
|
Håller med här, var lite impad av Rampage.
|
|
|
2011-09-25, 17:51
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Gick väl som väntat med Jones-Rampage. Rampan är såklart långt ifrån sin prime, men lyckades ändå hålla sig stående längre än jag trott.
Han är för enkelspårig och har för dålig verktygslåda för att plocka en kille som Jones.
Rampans stil passar dessutom riktigt dåligt mot Jones som med lätthet kan slå och sparka utanför hans egna räckhåll, och när det går i clinch så är Jones en bättre brottare och riskerar ta ner Rampage, mycket svårt det där.
Det är även svårt att veta vilken typ av fighter som i dagsläget skulle kunna besegra Jones. Denne måste antingen vara en riktigt duktigt counterstriker, som Lyoto och duktig på marken, som Lyoto. Ja Machida kan vara en intressant utmanare.
Eller så måste det vara en riktigt aggressiv striker som inte ger Jones det utrymme han behöver, ligga på nära, pressa och samtidigt vara bra brottare och inte vara rädd för att gå ner till marken.
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2011-09-25, 18:02
|
|
Pink belt
|
Som sagt blir det intressant när/om Jones går till HW. I LHW så finns egentligen bara Machida (mot vem det riskerar att bli en tråkig match) och kanske Rashad. Dan Henderson tror jag inte har så mycket mer ost på bordet än Rampage och Shogun. Kanske Alex, men då skulle han behöva förbättra sin brottning en hel del, även om den blivit bättre.
|
|
|
2011-09-25, 18:11
|
|
pot of tea? (_)IO
Reg.datum: Sep 2003
|
Har Jones någon gång pratat om att gå till HW? Jag tycker det känns som ett jävligt stort steg för honom att ta..
|
2011-09-25, 18:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mago
Har Jones någon gång pratat om att gå till HW? Jag tycker det känns som ett jävligt stort steg för honom att ta..
|
Varför?
Tungviktsdivisionen är inte proppfull av talanger precis..
|
|
|
2011-09-25, 18:14
|
|
Pink belt
|
Citat:
Ursprungligen postat av cero
Varför?
Tungviktsdivisionen är inte proppfull av talanger precis..
|
Det finns stora starka pojkar där, och nog finns det talanger. Cormier. Cain. JDS. Barnet. Overeem.
I vilket fall så är det den mest prestigefyllda divisionen, och Jones kommer sannolikt få svårt att hålla vikten så småningom.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-09-25 klockan 18:16.
|
|
|
2011-09-25, 18:18
|
|
Registered User
|
Citat:
Det finns stora starka pojkar där, och nog finns det talanger. Cormier. Cain. JDS. Barnet. Overeem.
I vilket fall så är det den mest prestigefyllda divisionen, och Jones kommer sannolikt få svårt att hålla vikten så småningom.
|
Nu tänkte jag mest på UFCs division, men killarna från Strikeforce kommer väl antagligen över förr eller senare.
Varför skulle han få det svårare att hålla vikten?
|
|
|
2011-09-25, 18:23
|
|
Pink belt
|
Citat:
Nu tänkte jag mest på UFCs division, men killarna från Strikeforce kommer väl antagligen över förr eller senare.
Varför skulle han få det svårare att hålla vikten?
|
Har du sett hur han ser ut? Och han har själv sagt att han "växer" fortfarande. Det beror säkert på gener o dyl, men de flesta brukar med åldern gå upp en viktklass, pga olika anledningar som nedsatt ämnesomsättning, sämre återhämtning osv
Overeem, som har en snarlik kroppsbyggnad, kunde ju t.ex. inte styrketräna ordentligt när han var LHW pga att han ökade för mycket i vikt. Det är dessutom svårt att träna på energiminus.
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-09-25 klockan 18:25.
|
|
|
2011-09-25, 18:42
|
|
Registered User
|
Växer fortfarande vet jag inte.. hur menar du att man går upp en viktklass genom att få sämre återhämtning/ämnesomsättning?
|
|
|
2011-09-25, 18:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2006
|
Alla vet ju att de e coolare/tuffare o va större.
|
|
|
2011-09-25, 19:06
|
|
Pink belt
|
Citat:
Växer fortfarande vet jag inte.. hur menar du att man går upp en viktklass genom att få sämre återhämtning/ämnesomsättning?
|
Växer på bredden då alltså. Hans "frame" tillåter en hel del kilon till.
Du minns kanske hur svårt det var att lägga på sig muskelmassa när du var tonåring (om du tränade då, d.v.s)? Många har det iaf pga en hög ämnesomsättning o dyl, särskilt någon med smeknamnet "bones". Detta förändras när man är 20-something. 30+ och ämnesomsättningen börjar ordentligt gå neråt, och samma sak för återhämtning från hård fysisk träning. (Jag kunde äta en häst varenda dag, och ändå gick jag inte upp ett endaste kilo. Numer så äter jag som en sparv, och går ändå upp i vikt.)
Att dessutom ligga på lägre energiintag än förut är svårt. Att cutta vikt är dessutom påfrestande för kroppen, och blir svårare ju äldre man blir. Klart som korvspad?
Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-09-25 klockan 19:09.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:42.
|

|