Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-10, 15:31   #19876
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av camilla Visa inlägg
Därför att dom skriver det. Tyvärr verkar det bara finnas två kategorier; dom som vill ****** och dom som vill skaffa barn.
Nej du. Det finns två kategorier, de som säger att de vill och de som påstår något annat.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-10, 15:31   #19877
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag tror inte jag kan göra en sådan generalisering, jag träffade ju i en period på kvinnor som blivit behandlade som skit istället. Våldtagna, misshandlade osv. De var vana vid att ge en massa men aldrig få tillbaka. Så jag kan nog inte säga att jag har snöat in mig på en viss gruppering eller kategori eller något sådant.
Hmm... De ser dig som en trygg sak, kanske? Någon som åker dit de bor; någon som de kan prata ut hos; någon som inte skulle göra nå't dumt mot dem, osv.

Positivt i vissa sammanhang, sämre i andra.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
<floskler>

Det vore väldigt naivt att tro att den personen ska bo i just göteborg.
Det trodde jag också förut... men avståndet är verkligen ett stort hinder.

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Nej du. Det finns två kategorier, de som säger att de vill och de som påstår något annat.
+1. Gullig bild av verkligheten dock, Camilla. :-)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-10, 15:33   #19878
camilla
Banned User

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Följande:

"att om man bara ska ha sex så ska det va med någon man inte riskerar att träffa på igen"

Det betyder att du inte vill träffa personen igen efter du haft sex, d v s bara ha sex en gång. Det låter rätt konstigt.
Betona på OM så kanske du förstår. Jag vill inte ligga med någon bara en gång, men om jag nu ska göra det så vill jag inte ens veta vad människan heter.
camilla är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-10, 15:36   #19879
camilla
Banned User

Citat:
[QUOTE

+1. Gullig bild av verkligheten dock, Camilla. :-)[/QUOTE]

Så ni tror inte det finns killar som vill bilda familj? Jag tycker det verkar som att när killar väl har bestämt sig för att binda sig, då ska det vara med någon som kan föda deras barn.
Gammal 2012-04-10, 15:42   #19880
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
[QUOTE

+1. Gullig bild av verkligheten dock, Camilla. :-)

Så ni tror inte det finns killar som vill bilda familj? Jag tycker det verkar som att när killar väl har bestämt sig för att binda sig, då ska det vara med någon som kan föda deras barn.[/QUOTE]

Jo det är klart det finns killar som vill det, kanske till och med de flesta.

Men när det gäller just nätdejting eller dejting i allmänhet så är det så klart man kan/har det som slutmål men det är mycket längre fram i planerna så att säga.

Dock är det till största del olika sätt att försöka sälja sig.

Om vi skulle t.ex. ta mig själv och dig och låt oss säga att du vill ha barn.

Vill jag ha barn med dig? Om jag var tvungen att säga ja eller nej nu så skulle jag säga nej men jag är inte helt omöjlig för att det skulle kunna ändras om vi träffades osv. Däremot så blir ju mina chanser antagligen 0 om jag säger "nej jag vill inte ha barn med dig".

Så jag tror inte att killarna är så mycket ute efter att "nu ska jag hitta den som ska föda mitt barn" som att "jag kan tänka mig barn i framtiden och genom att annonsera detta kan jag förhoppningsvis se attraktiv ut för en viss grupp."

Kortsiktigt så tycker vi ju generellt det är kul med sällskap och sex, långsiktigt vill vi nog alla ha barn och familj osv (jättegeneralisering såklart).
Gammal 2012-04-10, 15:47   #19881
camilla
Banned User

Citat:

Jo det är klart det finns killar som vill det, kanske till och med de flesta.

Men när det gäller just nätdejting eller dejting i allmänhet så är det så klart man kan/har det som slutmål men det är mycket längre fram i planerna så att säga.

Dock är det till största del olika sätt att försöka sälja sig.

Om vi skulle t.ex. ta mig själv och dig och låt oss säga att du vill ha barn.

Vill jag ha barn med dig? Om jag var tvungen att säga ja eller nej nu så skulle jag säga nej men jag är inte helt omöjlig för att det skulle kunna ändras om vi träffades osv. Däremot så blir ju mina chanser antagligen 0 om jag säger "nej jag vill inte ha barn med dig".

Så jag tror inte att killarna är så mycket ute efter att "nu ska jag hitta den som ska föda mitt barn" som att "jag kan tänka mig barn i framtiden och genom att annonsera detta kan jag förhoppningsvis se attraktiv ut för en viss grupp."

Kortsiktigt så tycker vi ju generellt det är kul med sällskap och sex, långsiktigt vill vi nog alla ha barn och familj osv (jättegeneralisering såklart).
När dom annonserar att dom vill ha barn så väljer jag bort dom direkt eftersom jag inte planerar att klämma ur mig några ungar. Vill dom inte ha barn så har dom redan, så det finns inte så stort urval för mig.
Gammal 2012-04-10, 15:49   #19882
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
När dom annonserar att dom vill ha barn så väljer jag bort dom direkt eftersom jag inte planerar att klämma ur mig några ungar. Vill dom inte ha barn så har dom redan, så det finns inte så stort urval för mig.
Ja och då är de inte attraktiva för dig men antagligen så är de det för en viss grupp.
Gammal 2012-04-11, 13:43   #19883
mbo
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Därför att dom skriver det. Tyvärr verkar det bara finnas två kategorier; dom som vill ****** och dom som vill skaffa barn.
Hur skaffar man barn utan att *****?

Citat:
Haha. Ganska syniskt. Alla vill väl *****, problemet är väl om man vill mer än bara ***** och den andra bara vill *****.
mbo är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-11, 13:47   #19884
mbo
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Om du inte vill ha barn så är det väl jätte bra att va ihop / bo ihop med någon som har barn varannan vecka. Det är ju inte så att du blir barnens mamma och får något ansvar för dom bara för att du är ihop med deras pappa. Det är väl lite som för farmor och farfar, man kan leka och skämma bort dom och slipper bekymret med uppfostran och dylikt.
mbo är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-11, 13:49   #19885
Pdaddy
Registered User

Pdaddys avatar

Reg.datum: Jan 2004
De var ett jävla tjaffs om skaffa barn å pöka..

Ja kan ju säga att bara hur min situation är och hur den var när jag träffade mitt ex.

Just nu så har jag ju två barn och är frånskilld, inte så att jag känner ett behöv av mer kids, men när man väl träffar någon så spelar det ingen roll hur mkt du än inte vill innan.
Allt sånt kommer ju bara, helt plötsligt känns det bara så rätt och då blir det av.

När jag träffa exet så var det ju inge snack om barn (var 22 då), men två år senare så blev det en liten tjej, och det jobbade vi för. Knodd nummer 2 blev en bonus då det igentligen inte var planerat, men ändå inte något som vi inte var beädda på.

Så ja tycker att man skall åsidosätta allt sånt, spelar ingen roll hur än desperat tjejen är på att skaffa ungar beroende på ålder eller kris mm. Det kommer när det kommer och även de tjejer som sagt att de ALDRIG skall skaffa barn kommer att efter en stund vilja ha det ändå

PD
Gammal 2012-04-11, 14:07   #19886
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Pdaddy Visa inlägg
Det kommer när det kommer och även de tjejer som sagt att de ALDRIG skall skaffa barn kommer att efter en stund vilja ha det ändå

PD
Eller inte.
Gammal 2012-04-11, 14:10   #19887
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av semiramis Visa inlägg
eller inte.
+1

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-11, 14:21   #19888
Pdaddy
Registered User

Pdaddys avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Eller inte.
Återstår att se

Pd
Gammal 2012-04-11, 14:30   #19889
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mbo Visa inlägg
Hur skaffar man barn utan att *****?

Haha. Ganska syniskt. Alla vill väl *****, problemet är väl om man vill mer än bara ***** och den andra bara vill *****.
Hur cyniskt man tycker att det är beror på hur man väljer att tolka det.

Som du själv påpekade så blir det ju inga barn gjorda utan det heller och jag tror knappast de som VILL skaffa barn tror att det måste ske med den första de träffar som "ok:ar deras vänförfrågan".
Gammal 2012-04-11, 14:30   #19890
camilla
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av mbo Visa inlägg
Om du inte vill ha barn så är det väl jätte bra att va ihop / bo ihop med någon som har barn varannan vecka. Det är ju inte så att du blir barnens mamma och får något ansvar för dom bara för att du är ihop med deras pappa. Det är väl lite som för farmor och farfar, man kan leka och skämma bort dom och slipper bekymret med uppfostran och dylikt.
Jättebra är väl en överdrift, men det är möjligt att det skulle fungera om inte ungarna är alltför odrägliga.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:48.