"The Expanse will charge into interplanetary battle before the year concludes.
The sci-fi drama’s sixth and final season will kick off on Friday, Dec. 10, it was announced Friday during the show’s New York Comic Con panel. The six-episode swan song will roll out weekly on Fridays, wrapping with the series finale on Jan. 14, 2022."
Jag kanske nämnt den innan, men podden Ty & That Guy är bra om man vill ha en Expanse-fix så länge. Ganska mycket skitsnack men ändå en hel del intressant BTS kuriosa.
Sett squid game. Absolut sevärd. Var tvungen att se den, väldigt omtalad och hypad bland barn och unga som jag möter i mitt jobb. Väldigt många har sett den (Vilket är intressant tycker jag, hur föräldrar låter barn som är 7-15 ha fri tillgång till netflix, internet, allt och låter dom se vad som helst. Tankar om det?)
Såg i tråden att foundation är ute, läst böckerna och ska se serien!
lääänge sedan jag läste böckerna. ska nog fräscha upp minnet först
Senast redigerad av panzerpig den 2021-10-17 klockan 09:25.
Tror inte barn och unga förstår mörkret i squid game, det är en sån serie man ser när man är 18 och tycker den är cool men ser om vid 28 och tycker den är mörk och hemsk.
Det finns ju ett "Är det värt att sträva efter pengar och missa vad som egentligen är viktigt i livet (Din familj)" koncept som jag inte tror unga förstår.
Senast redigerad av skyffelmördarn den 2021-10-17 klockan 10:23.
Tror inte barn och unga förstår mörkret i squid game, det är en sån serie man ser när man är 18 och tycker den är cool men ser om vid 28 och tycker den är mörk och hemsk.
Det finns ju ett "Är det värt att sträva efter pengar och missa vad som egentligen är viktigt i livet (Din familj)" koncept som jag inte tror unga förstår.
Jo, men det är väldigt mycket våld och blod i den, tveksamt om barn som är 8-12 bör se sånt.. (min dotter går i sexan, typ hela hennes klass har sett den, men inte hon).
Resten håller jag med om. filmen Joker som kom för något år sedan tycker jag var väldigt jobbig att se, att få se en människa som mår psykiskt dåligt må sämre och sämre tycker jag var hemskt. Flera unga jag mött som sett den tycker bara den var tråkig och seg
Det är desperata människor som hålls förtryckta av ett trasigt system (kapitalism/marknadsekonomi).
456:s mamma var ju döende om han inte fick pengar och han kunde inte få vårdnaden om dottern utan stora mängder pengar (lösa skulder + advokat).
Nordkoreanska tjejen behövde pengar för att återförena sin familj.
Finanstjuven behövde pengar för att köpa sig fri.
De tvingas försaka sin mänsklighet. De rika tvingar fram beteenden som de själva felaktigt tillskriver arbetarklassen.
Eh, nej..
Det är desperata människor som hålls förtryckta av ett trasigt system (kapitalism/marknadsekonomi).
456:s mamma var ju döende om han inte fick pengar och han kunde inte få vårdnaden om dottern utan stora mängder pengar (lösa skulder + advokat).
De tvingas försaka sin mänsklighet. De rika tvingar fram beteenden som de själva felaktigt tillskriver arbetarklassen.
Eh, nej..
Det inlägget kändes på något sätt lite "plastigt"
__________________ I’ve been too fucking busy – or vice versa.