Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-26, 20:54   #181
KRILLE!
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
Typiskt gammla tjockisar att försöka ge sig i kast med ungdomarna

Skämt åsido, gillar dina principer gällande träning och tävlan och ska försöka komma igång med ett 3 veckors efter Norrländskan. Tänker köra uppbyggnad och grundträning efter det så passar det med 5or i set om 3?

Jag hoppas att vi får se dig med utrustning inom en snar framtid
KRILLE! är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 06:46   #182
Pinglan
Bananslukerskan.

Pinglans avatar

Reg.datum: Sep 2002
Så kan det gå! Det är inte alltid så bra att vara tävlingsmänniska Hoppas det går över snart igen!
Gammal 2006-04-27, 17:28   #183
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av KRILLE!
Typiskt gammla tjockisar att försöka ge sig i kast med ungdomarna

Skämt åsido, gillar dina principer gällande träning och tävlan och ska försöka komma igång med ett 3 veckors efter Norrländskan. Tänker köra uppbyggnad och grundträning efter det så passar det med 5or i set om 3?

Jag hoppas att vi får se dig med utrustning inom en snar framtid
Det låter som ett smart drag. 3*5 är ganska lagom tycker jag.
Fetknoppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 17:30   #184
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan
Så kan det gå! Det är inte alltid så bra att vara tävlingsmänniska Hoppas det går över snart igen!
Jag är inte orolig direkt. Redan idag känns det mycket bättre. Tyvärr är jag överhopad med arbete och hinner inte ens äta ordentligt. Kanske lika bra att ha ont då...
Gammal 2006-04-28, 20:20   #185
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Marklyft medeltungt och smal medeltung bänkpress

Fredag 20060428: Marklyft smalt med bälte, explosivt utförande, 3*5/220kg.

Riktigt lätta och fina marklyft idag. Kanske ett av mina lättaste pass någonsin på 220kg.

Greppträning. Tjocka skivstången (40mm grepp). Symetriskt grepp, 180kg 23 sekunder (pers).

Konstigt det här…jag har den senaste tiden varit ordentligt svag och trött i underarmarna, men med den tjocka stången slår jag pers rejält. Roligt måste jag säga! Valde att bara köra ett set pga den senaste tidens trötthet.

Smal bänkpress. 3*5/150kg.

Gick otroligt lätt på 150kg. Sista setet stannade jag länge på bröstet, säkert två sekunder, och ändå var det snudd på explosivt på uppvägen.

Körde också lite rehabilitering för axeln. Rotationsövningar, 3*20 utåtrotation.
Gammal 2006-04-28, 20:56   #186
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Kul att det går bra för dig!

Har du några synpunkter på detta lyftet? http://www.youtube.com/watch?v=JbvzJ_t1YIA
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-29, 00:39   #187
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n
Kul att det går bra för dig!

Har du några synpunkter på detta lyftet? http://www.youtube.com/watch?v=JbvzJ_t1YIA
Jag tycker att det ser fint ut. Stången ligger nära mot smalbenen då du drar igång den. Sittet i startögonblicket är lagom djupt och nästan allt är perfekt.

Om jag skall hitta något litet att kritisera så är det att du inte riktigt orkar trycka in svanken i startögonblicket. Ländryggen blir därför något krum, med resultat att lyftet tappar fart när du kommit en bit ovanför knäna.

Om du vill kan du testa att ställa dig bara några cm bredare med varje fot så rymmer du magen bättre mellan låren. Då kommer det att bli lättare att vanka ryggen, och lyftets avslutning blir därmed lättare.

En liten risk med detta är dock att du tvingas greppa stången lite bredare, och starten kan då bli något tyngre. Men jag tror att det kan fungera.

Om inte annat så kanske du skall testa att stå sumo? Det tror jag att många tungviktare skulle må bra av då det har lite svårare för att nå ner till stången med korrekt teknik.
Gammal 2006-04-29, 07:30   #188
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen
Jag tycker att det ser fint ut. Stången ligger nära mot smalbenen då du drar igång den. Sittet i startögonblicket är lagom djupt och nästan allt är perfekt.

Om jag skall hitta något litet att kritisera så är det att du inte riktigt orkar trycka in svanken i startögonblicket. Ländryggen blir därför något krum, med resultat att lyftet tappar fart när du kommit en bit ovanför knäna.

Om du vill kan du testa att ställa dig bara några cm bredare med varje fot så rymmer du magen bättre mellan låren. Då kommer det att bli lättare att vanka ryggen, och lyftets avslutning blir därmed lättare.

En liten risk med detta är dock att du tvingas greppa stången lite bredare, och starten kan då bli något tyngre. Men jag tror att det kan fungera.

Om inte annat så kanske du skall testa att stå sumo? Det tror jag att många tungviktare skulle må bra av då det har lite svårare för att nå ner till stången med korrekt teknik.

Tack för svaret! Ska testa att stå lite bredare! Sumo vetefan
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-01, 19:50   #189
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Knäböj medeltungt och explosivt

Måndag: 20060501. Knäböj djupt med bälte: 3*3/275kg.

Ingen höjdardag precis. Har efter en tids övervägande beslutat mig för att köra det medeltunga passet på 275kg. Tyvärr gick inte ens den vikten lätt idag. Som tur är finns det en förklaring. Har den senaste veckan arbetat som en galning, ja nästan dygnet runt de senaste fyra dagarna. Arbetet har kostat på i form av allt för lite sömn och allt för lite mat. Självklart inverkar det negativt på träningen. Som om detta inte vore nog hjälpte jag och min sambo några kompisar med att dra ihop en stor brasa till valborgsmässoafton. Jag fick bära allt från stockar till delar av husväggar, kvistar, heminredningar, ja det var ett slitsamt arbete. Avslutningsvis fick jag trötta ut ryggen ordentligt när jag idag lade på sommardäcken på bilen. Jag gissar att detta i alla fall delvis förklarar den taskiga dagsformen.

Körde ingen greppträning idag.

Mage, chrunches i maskin, 2*16 med hela viktmagasinet.

Rehabilitering för axeln. Rotationsövningar, 3*20 utåtrotation.
Gammal 2006-05-03, 20:16   #190
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Bänkpress tungt

Onsdag 20060503: Bänkpress plant med stopp på bröstet varje reps. 1*5/160kg, 1*5/175kg, 1*4/190kg, 1*3/195kg (pers).

Fantastiskt vad bra det går… Treveckorscykeln har fått min bänkpress att fungera igen. Det känns verkligen suveränt. Om det fortsätter såhär kommer jag att nå mitt mål på en femma på 200kg innan sommarvilan.

Fyran på 190kg var riktigt lätt, men då det var tangerat pers vågade jag inte sätta målsättningen högre och slutade därför trots att det var klar mersmak i lyften. En av mina klubbkamrater som tittade på sa att jag garanterat hade orkat göra en femma, ja kanske till och med en sexa. Nåväl, något roligt skall jag ju göra om tre veckor också. Känns skönt att spara ett mål till då. Trean på 195kg var också lätt, och faktiskt personligt rekord, även om det inte är bättre än en tvåa på 200kg som jag gjorde för tre veckor sedan. Roligt, roligt.

Mage, chrunches i maskin, 3*16 med hela viktmagasinet.

Rehabilitering för axeln. Rotationsövningar, 3*20 utåtrotation.
Gammal 2006-05-03, 20:22   #191
KRILLE!
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
Grattis till personbästa och kul att höra att det har släppt för dig
KRILLE! är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-04, 06:33   #192
Pinglan
Bananslukerskan.

Pinglans avatar

Grattis! Fina bänkar Jag körde din specialmagövning igår förresten, den kändes alldeles utmärkt men den var jobbig
Gammal 2006-05-04, 12:24   #193
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av KRILLE!
Grattis till personbästa och kul att höra att det har släppt för dig
Tack, det är verkligen roligt.
Gammal 2006-05-04, 12:27   #194
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan
Grattis! Fina bänkar Jag körde din specialmagövning igår förresten, den kändes alldeles utmärkt men den var jobbig
Jo det är en tuff övning, men den är bra om man har dåligt i ryggen. Antar att du har lite träningsvärk i idag
Gammal 2006-05-04, 12:41   #195
Pinglan
Bananslukerskan.

Pinglans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen
Jo det är en tuff övning, men den är bra om man har dåligt i ryggen. Antar att du har lite träningsvärk i idag
Jepp, träningsvärk har jag (vilket känns väldigt bra eftersom det var länge sedan jag hade träningsvärk öht )

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:20.