2012-02-11, 18:59
|
|
|
Registerered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi
Haha, nejnej. Jag menar att absolut är det långt ifrån majoriteten som är hemlösa och utslagna.
I andra länder kan jag tänka mig att de finns fler hemlösa och utslagna narkomaner och alkolister än i Sverige.
|
Jag fattade inte först, trodde du menade tvärtom. Men sen insåg jag ju vad du menade.
|
|
|
2012-02-11, 19:03
|
|
|
My boobs are Ok
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage
Quote for truth.
Ja men det är ju bara sorgligt att kalla dem dumma för det. Jag är också mot AAS men inte fan har jag någon fix idé om att alla brukare är dumma i huvudet, det är ju bara rent ut sagt korkat. Och att kalla dem dumma, vad hoppas du uppnå med det?
På sin höjd så lär det duga till att provocera, det krävs ofta lite mer för att få människor att ändra uppfattning än att kalla dem dumma.
Slumpmässiga tester däremot, det kan jag tänka mig är mer effektivt. Men då ska de vara just slumpmässiga, inte att det blir som somliga här fått uppleva "du ser dopad ut, nu ska du gå och pissa under övervakning" och så ser alla på gymmet det och drar samman ett och ett, och tror nu att stackarn som testades är dopad. Kul. Nä, slumpmässigt ska det vara.
För att dra ännu en parallell så står det inte på cigarettpaket att rökare är dumma, utan det står om riskerna som rökning medför.
Det kanske vore ett bättre sätt att avråda doping, genom att lista upp riktiga biverkningar och inte en massa skitsnack.
|
Inte för jag känner att jag behöver försvara kampanjens uttryck, men jag kan inte tycka det är idiotiskt uttryck. Det är faktiskt i de flesta fall ganska korkat att dopa sig. Så helt fel ute är de ju inte. Och kampanjen riktar sig inte mot folk som dopar sig utan mot folk som kanske annars skulle valt att dopa sig. I RF finns vad jag vet inga tester som inte väljs ut slumpmässigt förutom att duktiga aktiva testas oftare, så där blandar du nog ihop det med inköpta tester.
|
|
|
2012-02-11, 19:36
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
De har långa slanka muskler. Man får stora bulliga muskler om man dopar sig, och det vill man inte ha i häcklöpning.
|
Det glömde jag. F'låt.
|
|
|
2012-02-11, 21:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Jag har aldrig sett en sådan affisch, var har de suttit uppsatta?
|
På Friskis&Svettis där jag tränar.
|
|
|
2012-02-11, 21:38
|
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe
Det är en del i en opinionskampanj för att få folk som tränar att inte börja med doping. Jag brukar bära en sådan tröja när jag tränar för att stödja arbetet med att få färre att börja dopa sig. Vi har en sådan affisch nere i vår klubblokal som hänger ihop med vaccinera klubben. Det är att visa medlemmarna vilket ställningstagande klubben har ang doping. Vi har RF-tester, vi har tävlande samt vi har motionärer. Vill man dopa sig så får man pallra sig iväg någon annanstans.
|
Jag tror alla på forumet förstår vad poängen är med dessa affischer. Jag står dock fast vid att det är olämpligt att sätta upp affischer om att människor är dumma.
|
|
|
2012-02-11, 21:42
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe
Inte för jag känner att jag behöver försvara kampanjens uttryck, men jag kan inte tycka det är idiotiskt uttryck. Det är faktiskt i de flesta fall ganska korkat att dopa sig. Så helt fel ute är de ju inte. Och kampanjen riktar sig inte mot folk som dopar sig utan mot folk som kanske annars skulle valt att dopa sig. I RF finns vad jag vet inga tester som inte väljs ut slumpmässigt förutom att duktiga aktiva testas oftare, så där blandar du nog ihop det med inköpta tester.
|
Så kampanjen är riktad till idrottsmän?
|
|
|
2012-02-11, 22:22
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Är Gladiatorerna "fejk" ? Alltså efter brottningen där Daniel (killen i blått, inte säker på namnet) fick spö på några få sekunder så hoppar gladiatorn ned på han och fortsätter, är sånt bestämt innan eller är det rage?
|
|
|
2012-02-11, 23:30
|
|
|
Illrar pillrar
Reg.datum: Jul 2005
|
Den gladiatorn är väl alltid het på gröten, det är liksom hans grej.
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
|
|
|
2012-02-11, 23:39
|
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av LeBron
Är Gladiatorerna "fejk" ?
|
Det är en illusion från Hobbex.
|
|
|
2012-02-11, 23:41
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Är Gladiatorerna "fejk" ?
|
Nej, för sjutton. Gladiatorerna är precis det som de utges vara när de presenteras.
|
|
|
2012-02-11, 23:41
|
|
|
Banned User
|
jag hatar troll
|
|
|
2012-02-11, 23:43
|
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats
Den gladiatorn är väl alltid het på gröten, det är liksom hans grej.
|
Vem var det? Wolf? Pansar?
|
|
|
2012-02-11, 23:43
|
|
|
Absolutist
Reg.datum: Jun 2006
|
Citat:
Är Gladiatorerna "fejk" ? Alltså efter brottningen där Daniel (killen i blått, inte säker på namnet) fick spö på några få sekunder så hoppar gladiatorn ned på han och fortsätter, är sånt bestämt innan eller är det rage? 
|
Förmodligen show för tv'n bara
|
|
|
2012-02-12, 00:25
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Vem var det? Wolf? Pansar?
|
Pansar I think  Inte wolf iaf
|
|
|
2012-02-12, 01:16
|
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
jag hatar troll 
|
Troll? Aldrig hört talas om den gladiatorn förut. Tror du att han är dopad?
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:30.
|

|