Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-13, 19:38   #181
Alkro
Registered User

Alkros avatar

Reg.datum: May 2011
Det är ju lite trist attityd mot killen i inslaget i den här tråden. Med tanke på alla kommentarer om hur liten och kassa resultat han har är det kanske inte så konstigt att osäkra tonåringar faller för grupptrycket?
Alkro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 19:39   #182
kettlebellGuden
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Alkro Visa inlägg
Det är ju lite trist attityd mot killen i inslaget i den här tråden. Med tanke på alla kommentarer om hur liten och kassa resultat han har är det kanske inte så konstigt att osäkra tonåringar faller för grupptrycket?
Fasiken vilket bra inlägg.
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 19:53   #183
Giljotinen
Registered User

Giljotinens avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
+1! Orkade läsa två sidor.. Känns lite destruktivt och onödigt att "mobba" preppare för att vara små när de uppenbarligen preppar för att bli större. Säger ju sig självt vad det får för följder.. Lär ju dessutom vara rätt stor chans att killen läser detta.
Giljotinen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 20:10   #184
Sarwien
Registered User

Sarwiens avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
jag stör mig på folk som säger "ni som säger att han är liten, ni själv är säkert mycket mindre.." eller "varför klagar ni på hans resultat och storlek när ni själva är mycket mindre?"

vad är det för jävla argument? Så idiotiskt argument helt ärligt. Som att säga att en film är dålig så ska man argumentera som en 12 åring "men kan du göra en bättre film?". Vad spelar det för roll? Som när folk säger att "ge mig inte råd om kost när du själv ser ut som en speta" eller "ge mig inte träningstips när du inte är större än mig".. Argumentera med bättre argument. Han är säkert större än mig men jag tycker att med fyra års (miss)brukande av aas så borde man vara större. Han är liten för det han gör och den åldern han innehar. Någonting måste ju vara fel helt enkelt. Han har höga tankar om sig själv vilket man inser ganska snabbt.
+1

YouTube
Sarwien är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 20:18   #185
Robbmeister
Registered User

Robbmeisters avatar

Reg.datum: Feb 2011
Så liten var inte killen. Kanske inte den mest imponerande formen för att vara en preppare men inte var den så dålig som alla får det att låta.
Robbmeister är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 20:21   #186
IronBug
Banned User

Citat:
Du förstår att folk inte dissar hans fysik, utan hans fysik som ett resultat av 4år doping? Tycker inte ditt resonemang håller.
IronBug är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 20:29   #187
entropy
Dr Fitness

Reg.datum: Nov 2010
Killen kan vara 210 cm och vägt 180 kg när han började. I så fall har han fått ganska bra resultat. Är han nära normal längd och var normalviktig vid träningsstart går det inte att säga annat än att det är katastrofala resultat.
entropy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 20:37   #188
Alkro
Registered User

Alkros avatar

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av IronBug Visa inlägg
Du förstår att folk inte dissar hans fysik, utan hans fysik som ett resultat av 4år doping? Tycker inte ditt resonemang håller.
Det är ju jävligt barnsligt att hacka på någon som är ärlig och berättar om sitt liv. Att tråden drar iväg och handlar om killen är liten trots att ha preppat i 4 år visar ju bara på hur låg diskussionen är. Finns det inget mer konstruktivt att diskutera i reportaget?

Hur tror du ungdomar som läser den här tråden som är mindre än honom och har tränat ett par år reagerar på detta? Översittarattityder samt grupptryck är säkerligen en av de viktigaste orsakerna till att tonåringar börjar preppa.
Alkro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 20:41   #189
kettlebellGuden
Banned User

Citat:
Det är ju jävligt barnsligt att hacka på någon som är ärlig och berättar om sitt liv. Att tråden drar iväg och handlar om killen är liten trots att ha preppat i 4 år visar ju bara på hur låg diskussionen är. Finns det inget mer konstruktivt att diskutera i reportaget?

Hur tror du ungdomar som läser den här tråden som är mindre än honom och har tränat ett par år reagerar på detta? Översittarattityder samt grupptryck är säkerligen en av de viktigaste orsakerna till att tonåringar börjar preppa.
Förhoppningsvis så tar de tipsen i tråden om att ta en titt på vad som är fel i deras träningsupplägg, diet, och annat.
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 20:45   #190
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
jag kan helt ärligt inte bry mig mindre om hur folk som tar anabola kommer att tycka när de läser detta. Kanske bättre att inse att de faktiskt kan uppnå MINST likadant resultat ren på fyra år med koll på kosten och träningen istället för att leva i sin lilla bubbla och tro att man måste använda AAS för att bygga en någorlunda massa på kroppen?

Hoppas ärligt de läser detta och får sig en tankeställare. Blir de arga och ledsna så bryr jag mig som sagt väldigt, väldigt lite. Att skylla på grupptrycket för att man börjar preppa är, för mig, idiotiskt. Det handlar om att folk vill ha resultat, och det nu! på engång! "VA, tar det flera år att bygga muskler? Men på flashback har jag läst om sprutor och att man växer som ogräs" Typ. Inget jävla grupptryck..
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 20:50   #191
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Men grappar. Det man reagerar på är ju inte att killen är liten efter 4 års AAS utan att han saknar självinsikt.
Gammal 2011-12-13, 21:15   #192
IronBug
Banned User

Citat:

Öh, de bör reagera på följande sätt - "AAS är ingen genväg om kvalitén på träning/kost/vila inte är hög, det är han ett bevis på". Varför skulle de tänka "shit, han blev inte stor på 4år med AAS, jag är inte heller stor, kanske ska jag börja med AAS"? Verkar dumt.
IronBug är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 21:16   #193
Zoidy
Midnight toker

Zoidys avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Nån gång i livet måste man ju dock lära sig att inte ta åt sig så jävligt av vad alla andra säger. Drivs man till att ta anabola för vad nån skrivit på kolozzeum så är det nog dags att skaffa hjälp med sitt självförtroende. Lite tramsigt att reagera på ett sånt sätt om man är äldre än 14 ärligt talat

Min poäng är alltså att man kan inte beskydda folk från allt. Att läsa en tråd på kolozzeum är dessutom ganska milt. Kanske är bättre att folk lär sig att hantera alla åsikter de hör istället för att behöva skyddas från allting jämt?

Senast redigerad av Zoidy den 2011-12-13 klockan 21:19.
Zoidy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 21:23   #194
Zoidy
Midnight toker

Zoidys avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
jag kan helt ärligt inte bry mig mindre om hur folk som tar anabola kommer att tycka när de läser detta. Kanske bättre att inse att de faktiskt kan uppnå minst likadant resultat ren på fyra år med koll på kosten och träningen istället för att leva i sin lilla bubbla och tro att man måste använda aas för att bygga en någorlunda massa på kroppen?

Hoppas ärligt de läser detta och får sig en tankeställare. Blir de arga och ledsna så bryr jag mig som sagt väldigt, väldigt lite. Att skylla på grupptrycket för att man börjar preppa är, för mig, idiotiskt. Det handlar om att folk vill ha resultat, och det nu! På engång! "va, tar det flera år att bygga muskler? Men på flashback har jag läst om sprutor och att man växer som ogräs" typ. Inget jävla grupptryck..
+1
Zoidy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 21:24   #195
Pzorz
Registered User

Pzorzs avatar

Reg.datum: May 2008
Det Alkro säger tycker jag låter vettigt. Jag väljer nog att se på folk som preppar som offer snarare än idioter. Att man har ett dåligt självförtroende kan ingen hjälpa. Och att sedan kalla någon patetisk, dum och tunn gynnar ingen.

Senast redigerad av Pzorz den 2011-12-13 klockan 21:26.
Pzorz är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:48.