Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-22, 07:40   #181
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Reg.datum: Dec 2009
Datum: 2012-04-21
Tid: 16:50- 18:10
Plats: SAK
Morgonvikt: 87,0kg

Knäböj

5x52,5
5x67,5
3x80
5x100
3x112,5
0x127,5

Jaha ja, fail igen det blev inte ens en etta. Blir lite förbannad då det var så djävla nära att lyckas. Jag hade kommit upp ur bottenläget och förbi parallell men sen så fastnade jag helt. Det enda positiva var att ryggen inte var den svaga länken utan benen skötte failen helt själv. Djupet var mycket gott precis som vanligt vilket är som det ska. Nu när jag är hittat ett bra maxdjup så kommer nog resultaten bli mer lätt tolkade än när jag fick anpassa mig efter KTH-hallens powerrack. Sista cykeln i knäböj kommer därför att bli justerad något. Tanken är att gå tillbaka ett steg och köra därifrån. Sen när jag är färdigdeffad så startar jag om från mina nuvarande max.

Bänkpress
5x27,5
5x35
3x42,5
5x55
3x60
1x67,5

Ganska bra känsla rakt igenom men utan någon drömstyrka. Redan från 55 kg började det ta emot mer än det borde men jag hade gett mig fan på att lyckas och tron försätter berg. Detta innebär att jag så att säga räddat bänken från att vara helt misslyckad. Jag kommer köra om samma cykel och försöka att förbättra mina reps.

Stångrodd
10x45
10x45
10x45
10x45
10x45

Lite mer än jag hade tänkt mig faktiskt men jag var lite tjurig efter böjen. Ganska segt och slitigt men i alla fall OK hållning och genomförande.

Raka marklyft
10x45
10x45
10x45
10x45
10x45

Inga problem. Alla 1,25 kg vikter var på vift så jag behöll vikterna från rodden och körde på. Mycket hanterbart.

Kommentarer
Jag kan konstatera att den här cykeln varit mindre framgångsrik än jag hoppats på, i alla fall för böj och bänk. Jämför med mina skattade 1RM från förra cykeln är jag betydligt svagare i böjen. Förra cykel lyckade jag med en 3:a på 122,5 vilket för mig är ett komplett mysterium. I och för sig så konstaterade jag då att just de böjarna var grundare och långsammare. Grundare vill jag inte gå men långsammare knaske är något att tänka på. I bänken så står jag och svajar mellan 70 och 72,5 kg för mina skattningar så där är det ingen egentlig förändring. Det är bara det att med högre vikter så har det blivit färre reps vilker ger sken av att jag blivit svagare.

På onsdag blir det dubbelpass med marklyft och militärpress. Förhoppningsvis så kan jag fila på några personbästan. Marken är den enda övning som fortfarande går åt rätt håll. Sen så blir det en knapp vecka med vila innan sista cykeln drar igång. Då vikterna kommer vara lättare i åtminstone knäböj så kanske jag kan minska lite på maten så att jag lyckas ta mig ner något kilo till. Jag vill i alla fall komma ner och stanna på 85 kg innan jag är färdig.

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-23, 20:04   #182
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-04-21
Tid: 15:10- 16:25
Morgonvikt: 86,6kg

Frivändningar

5x45
5x45
5x45
5x45
5x45

Dåligt med känslan och koordinationen. Det lär inte ha varit mer än max ett rep som gick bra. Framför allt så får jag inte upp armbågarna vilket blåmärkena på mina nyckelben tydlig skvallrar om. Jag borde se till att få ett riktigt teknikpass någopn gång. Men dt känns lite på trängande att be om hjälp när det finns så många som faktiskt tävlar och måste få fokusera på sitt.

Marklyft

5x60
5x75
3x90
5x112,5
3x127,5
2+2x142,5 (160 kg PB)
10x75
10x75
10x75
10x75
10x75

Fy fan, det är så här de skall vara när man tränar. Frivändningarna är kanske fula men det funbkar bra för att få lite explosivitet i marklyften. Bra fart under uppvärmningen och god form. Arbetssetten är stabila men små tunga så jag har inga större förhoppningar inför toppsetet. Men där har jag fel två sega men stabila går upp, trean lyckas nästan inna greppet sviker. Dammar på lite mer magnesia och tar mixat grepp. Lyckas stånka up två till med inte allt för dålig form och kanske ett rep kvar i tanken. Tiorna är ren konditionsträning men inte så farliga. Kanske lite fula lyft mot slutet framför allt ryggen. Men bra fart och känsla. Får se om någon baksmälla visar sig under de kommande dagarna.

Militärpress
5x20
5x25
3x30
5x40
3x45
1x50 PB
10x25
10x25
10x25
10x25
10x25

Mitt stora sorgebar visade upp sig från sin bättre sida. Bra värmining och 5x40 gick som smort. Lite struligt på 45 kg men klart hanterbart. Personbästat är mest en fråga om att jag aöldrig prövat en så hög vikt förut. Det var inte maxtunt men en två hade inte gått alls. Mycket konsekvent styrka i denna övning. Har utan undantag haft ett skattat max på 50 kg i militörpress. Bra fart i armarna undet tiorna triceps var verkligen på hugger i utlåsningarna.

Hängande benlyft
10xKV

Magträningen har varit lite eftersatt och då bålstyrkan börja bli ett problem så var det dags att skärpa sig. Blev bara en tia eftersom greppet var slut efter marklyftet

Plankan
3xF

Som komplement till benlyften. Ska dock försöka lägga in magträningen på en annan dag då det ändå är ganska mycket att göra på dubbelpasset.

Kommentarer
Smet iväg tidigt från jobbet idag. Dels så hade jag fastnat i mitt arbetet men dessutom så har jag en del att göra inna resan och vill få träna i lugn och ro. Det är fördelen med att vara doktorand, flextiden är utan dess like.

Bra avslut på cykeln. Det har varit den struligaste hittills med omväclande medioker och rent dålig styrka. Så att få avsluta med två PB är inte illa pinkat. Fast jag börjar omvärdera mina resultat i knäböjen. Jag har kollat på powerracket på KTH-gymmet och det tillåter inte mig attt gå mer än lite under parallellt. Jämför med mina nuvarande ATG-böjar så är det en stor skillnad. Att som sämst prestera 2,5 kg mindre på treor är i detta ljus inte så illa. Däremot så är det tydligt att jag var starkare förra cykeln då jag dammade iväg 3x122,5 något grunda kilo. Det har jag inte kommit i närheten av. Fast det kan ju mycket väl vara så att jag förtog mig och att jag med deffen inte riktigt lyckats återhämta mig. Nytt för idag är att för toppsetet redovisa mitt skattade 1RM inom parantes. Jag med det i mitt excellark och kan vara bra att spar även här. Det ger en viss fingervisning om hur dagsformen är även om vikterna förändras.

Tidigt imorgon så bär det av mot Milano och kendo-Vm. Så nu blir det träningsuppehåll till på tisdag eller onsdag nästa vecka då sista cykeln för deffen drar igång. Den slutgiltiga planen är att stå kvar i bänk och militärpress och försöka få ut några reps till, sänka i böjen då den varit katastrofal och höja i marken. Blanda kompott helt enkelt, men marken är nu ännu mer av en favorit.

Gammal 2012-05-31, 07:57   #183
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-05-30
Tid: 18:30 - 20:00
Plats: Lärarhögskolan

Kommentarer

Första kendopasset på på tok för länge. Men efter att ha suttit en hel helg och kollat på folk som tävlar så blir man definitiv ganska sugen på att träna själv. Lite segh när vi började men så fort det blev keiko så taggade jag till rejält. Jag förväntade mig att jag skulle vara mer än lovligt rostig och ur form. Att spring fram och tillbaka och sopa golvet gav mig betydligt mer puls än jag hade trott. Det kändes som ett dåligt omen. Fast träningen gick över lag bra. Visst blev jag ganska trött mot slutet men mest psykiskt. Det var inga specialare på meny för dagen utan bara lite grunder och lite harai-waza. Det var dessutom ganska mycket keiko. Först cirka femton minuter med nybörjarna, fast jag mötte bara en nybörjare så jag fick jobba på rätt bra. När nybörjarna var klara så blev det ytterligare cirka 30 minuter keiko. Jag han möta Ren och Kenichi två gånger vilket var lite otippat. Jag försökte fokusera på att få in fler kotehugg för att inte vara fult så enkelspårig. Det gav resultat och jag lyckades landa ett par helt ok hugg. Så här efter VM så blev det nog omedvetet lite mer tävlingsklendo än vanligt och lite mer hiki-waza, klyckades få in några bra hiki-do. Mot Mats gick det så bra som man klan förvänta sig. Landade någon men och kanske en eller två kote som jag kände mig näjd med. Däremot så var det fler anfall som slutade med att jag liksom roterade till någon form av hanmi. Mot Hasse så fick jag kritik på att jag använder höger hand för mycket och inte går nog mot nodo. Så jag fick nöta lite grunder med honom vilket är frustrerande men nyttigt. Jagg kan ju inte se mina attacker men jag undrar om slutsatse att jag använder högern verkligen stämmer. Det är vara i vänstern jag har blåsor och känner mig mör. Jag tror snarare att det är dåligt utförande men med rätt hand som det är frågan om. Men det är svårt att veta när man inte kan se sig själv utifrån.

Gammal 2012-06-01, 09:25   #184
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-05-31
Tid: 16:30- 18:05
Morgonvikt: 85,8kg

Knäböj

5x52,5
5x65
3x77,5
5x82,5
5x97,5
2x110
10x65
10x65
10x65
10x65
10x65

Ytterligare en genomklappning som visar att knäböjen inte vill mig väl. Viss feghet låg väl också bakom. Annars hade jag nog kunna pressa fram en eller två reps till. Men jag har inte som avsikt att gå till fail och/eller skada mig. Så jag håller mig bitter men säker en dag till. I ren protest så krigade jag mig igenom de alltid lika dryga tiorna. Något måste man ju göra rätt.

Bänkpress
5x27,5
5x35
3x42
5x47,5
5x55
3x60

Jaha varför ska inte en olycka få komma ensam. Inget att ge här heller så det vara bara att vika ner sig innan det sket sig på riktigt. Blev så paff och less att jag glömde tiorna

Raka marklyft
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50

Inte så tungt fast känsla saknades. Känner mer i ryggen än i baksida lår vilket kan tyda på att jag gick lite djup och tappade hållningen.

Stångrodd
10x45
10x45
10x45
10x45

Här började tröttheten sätta in på riktigt, inte bara muskulärt utan i allmänhet. Men jag gjorde i alla fall fyra set vilket får ses som godkänt.

Kommentarer
Allt annat än en smakstart på sista cykeln. Men vad ska man göra? Resan till Milano lär väl inte ha varit optimal varken vad det äller aktivitet eller kosthållning men lite mer fart hade jag räknat med. Jag skyller på att jag tog ut mig på kendo och intalar mig att det inte spelar någon roll eftersom deffen snart är över i vilket fall. Då känns allt bättre även om det inte är det.

Gammal 2012-06-03, 10:02   #185
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-05-31
Tid: 12:10- 13:35
Morgonvikt: 86,1kg

Frivändningar

5x45
5x45
5x45
5x45

Tekniken verkar bara gå bakåt nu för tiden. Total brist på känsla och max ett eller två lyckade lyft. Det uppenbarligen en massa fundamentala saker som jag inte förstår mig på som spökar. Det kan eventuellt vara läge att sänka och bara jbba på tekniken.

Marklyft
5x62,6
5x77,5
3x92,5
5x100
5x115
5x132,5 (154,5 kg)
10x77,5
10x77,5
10x77,5
10x77,5

Lite småseg och öm i benen efter böjarna så jag hade inte så stora förhoppningar på att prestera. Arbetseten var ganska sega och ville sig inte riktigt. Första försöket på toppsetet slutade innan stången ens lättade från marken. Det var bara att ladda om och då gick det bättre. Femman var inte maxtung men lämnade en hel del att önska tekniskt. Blev lite sur i ryggen så jag vaskade sista tian för att inte riskera något.

Militärpress

5x20
5x25
3x30
5x35
5x40
2x45 (48 kg)
10x25
10x25
10x25
10x25
10x25

Dåligt, som synes. Kan ha varit lite väl snabb att ge mig på toppsetet men jag tvivlar på att det skulle gjort någon större skillnad. Bra drag i tiorna och det var tydligt att tricepts ar på hugget. Utlåsningarna gick snärtigt och fint.

Latsdrag
10x40
10x40
10x40
10x40
10x40

Yes! Nu är den tillbaka efter en lång väntan. Så nu kommer jag att börja jobba mig uppåt md latsdragen och eventuellt även slänga in några tappra försök till chinups. Det är nästan så jag börjar undra och jag får minska på ryggövningarna Den får betydligt med pisk än bröst och framsida. Men då kan man i alla fall inte kallas för discotränad.

Kommenatarer
Blandad kompott precis som vanligt. Kroppsvikten har stått still i nästan en månad nu men formen verkar däremot bli bättre. Magen ser ut att ligga stilla men en viss förbättring i definitionen av t.ex rygg och axlar kan skönjas. Dessutom börjar nya blodådoro poppa uppp och de som syntes innan är tydligare och mer tredimensionella. Så jag är försiktigt optimistisk att saker går åt rätt håll.

Gammal 2012-06-06, 07:45   #186
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-06-05
Tid: 16:45 - 17:45
Morgonvikt: 86,8 kg

Bänkpress

5x27,5
5x35
5x42,5
3x50
3x57,5
2x65 (70 kg)
10x35
10x35
10x35
10x35
10x35

Inget harmoni i lyften,vädigt mycket strul med ställningen. Min vanliga ställning var upptagen så jag fick ta en anna som mest används till knäböj. Den ville inte riktigt sammarbeta i form av höjd och även bredd. Det var störigt men kan nog inte beskyllas föf särskillt mycket. Inte en chans att tresan skulle sitt autan ett resolut FAIL! där. Men det var på det stora hela förväntat. JUst styrkan i bänken och militärpress är alltid det som först tar stryk.

Stångrodd

10x45
10x45
10x45
10x45
10x45

Här börjar det ta sig märker jag. Det var inte särskit explosi vt men i alla fall snyggt. Inte större rörelse i ryggen än jag kan acceptera och bra träffar på bröstet. Den tidigare tendensen till att tekniken havererar när det börja bli tungt är som bortblåst. Det var först i sista set jag fick lite problem men att hålla alla reps snygga.

Hängande benlyft
10
10

Fortsatt magkomp då jag tror det börjar bli en begränsnande faktor. Jag gillar verkligen inte övningen då den är tungt men utan att riktigt veta var den är tung. Jag brukar inte vara den som svamlar om kontakt och träff men här så kan man ju fråga sig.

Plankan

5xF

Här råder i alla fall inga tvivel om var det tar. Sen så ger det mig en försmak på hur det kan bli om man får Parkinsons. Det tar inte många sekunder innan jag darrar som ett asplöv. Men det är ju för att jag är dålig på det som jag gör det.

Kommentarer
Inte så illa allvarligt talat. Även om det var sur att missa toppsetet så ver det ett klart njutbart träningspass i all sin djävlighet. Dessutom så gav det resulatatet att jag började fundera på ett nytt upplägg inför framtiden. Inte så att jag går i från 5/3/1 men snarare hur jag ska cykla balans (vilket troligtvis blir bulk) och deff. Det skulle förhoppningsvis ge lite jämnare form och göra att jag slipper långdeffarna. Men det kräver nog en runda till genom hjärnan innan det är färdigt för omvärlden.

Gammal 2012-06-07, 07:52   #187
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-06-06

Kommentarer

Nationaldagskeiko fast man hade ju hoppats på att kunna ha en lite landskamp också, bara för att. Lite seg under uppvärmningen och hallen kändes som en bastu. Jag fick små flashbacks till Japan och träningar under monsunperioden. Naturligtvis var det ju inte så illa men både varmt och fuktigt så den räckte. då ordinarie termin är över så är träningen nu mera öppen för alla grupper. Så det var inget speciellt fokus med dagens träning utna mest lite grundtekniker. Det som var intressant var att Mats märkte att jag kom för nära i mina hugg. Det går ju att lösa genom att laborera med armarna men det är fwel väg att gå. Problem misstänker jag ligger i att jag har fått längra ma-ai men saknar tillräckligt flexibelt fotarbete. Jag har bara ett läge och det är 2 meter framåt attack. Det funkar inte så bra med tanke på att det är nära på omjligt att få köra från to-ma. Nej lösningen ligger uppenbarligen i att sluta låsa mig vid ett visst avstånd. Frågan är hur man enklast gör det. Kan tänka mig att oikomi-geiko är en variant.

Vi hann även med en dryg haltimme med keiko innan det var dags för att ge sig och även nybörjarna var med. Fokus var att inte fastna och nöta men utan åtmistone föra lite mer kote. Först ut var Josef inte direkt fick förta sig för att hålla mig borta. Men jag lyckade få in en men, kote och kote-men som var acceptabel. Men även några på tok för krokiga kote. Mot Ren så kändes det inte som att jag var med i matchen. Jag kan inte ha fått in mer än maximalt en OK träff sen var det på tok för mycket defensivt spel från min sida. Jag fick inte i känslan och rytmen. Konstigt nog så var det mot Mats det gick som bäst. Jag hade en kanske lite väl matchmässig men solid debana-kote som han erkände. Jag fick in en av mina patenterade gå-under-hugg-men. Men den stopra behållningen var att jag lyckades sätta en harai-age-kote. det är någon som inte händer ofta men som börjat komma smygande på sistonet. Den kräver att jag inte ta för långa steg och är därför en svår teknik. Men den skulle vara en fjäder i hatten inför gradering och tvingar mig att jobba på avståndet.- Den ska få mer träningstid framöver.

Gammal 2012-06-08, 07:56   #188
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-06-07
Tid: 16:30-18:00
Morgonvikt: 84,4 kg

Knäböj

5x52,5
5x65
3x77,5
3x90
3x102,5 (122,5 kg)
2x115
10x65
10x65
10x65
10x65
10x65

Ibland eller kanske till slut så händer det. Jag har äntligen hittat varför böjarna gått så förbannat dåligt i över en månad. Mina första gissningar på för lite mat, för dålig återhämtning och tappad muskelmassa var kanske inte hela sanningen. Det gick rätt segt redan under uppvärmningen och jag blev lite frustrerade. Så jag satt mig och vilade och visualiserade lyftet. då slog det mig, som en blixt från klar himmel, jag gör ju OL-böj. Alla tyngdlyftare på SAK hade smittat mig så att mina fötter var betydligt smalare än vanligt. Så inför första arbetssetet så ser jag till att komma ut löite bredare. BAM där var känslan, styrkan och skammen över vilket fåning misstag man gjort. Så nu var det ju inte ett särskilt bra pass ändå men det handlade mest om feghet. Jag har gjort så dåligt i från mig att jag inte riktigt vågade pressa fram trean. Men nu så ser jag en ljusning.

Raka marklyft
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50

En massa folk som tränade och jag orkade inte leta rätt på småvikterna så det fick bli det som fanns till hands. Märkte allvarligt talat ingen större skillnad. Inget att orda om det blev gjort varken mer eller mindre.

Kommenatarer
Jag har nog aldrig varit med om en träningsdag som förändrat så mycket. Den senaste månaden så har jag blivit svagare, stått stilla i vikt och sett fetare ut. Med andra ord har inget gått som det ska. När jag vaknar på morgonen så har jag tappat 2,4 kg och hittat en ny lägsta vikt. Dessutom så är det 2,4 väldigt visuellt viktiga kilo som ser ut att ha kommit rätt från magen. Det måste ha varit min långsittning på dass samt the mother of all whooshes som slog till. Just ett hårt kendopass verkar kunna ge den effekten. Mycket trevligt eftersom det ger mig 1 kg och två veckor till dess att målet är uppnått, än är inte undrens tid förbi. Att dessutom lyckas hitta den fåninga felet som stört mitt böjande är verkligen bara grädden på moset. Tillsammans ger det mig en harmoni och tillfredställelse jag inte haft kring min träning påå väldigt länge.

Eftersom jag var så taggad i går så passade jag även på att pröva mina nya löpskort, Merrell Sonic Golve. Det är ett par riktigt tunna saker för fram/mittfotslöpning som skiljer sig från alla annat jag prövat innan. Första paret jag prövade och de satt som gjutna vilket inte händer ofta. När man ska ha skor i storlke 48 så brukar man få ta de skorna man får på sig. Jag tog bara en ytterst kort runda runt kvarteret för att få känna lite på skorna. Jag blev inte besviken det var verkligen sköna att springa i. Ikväll så blir det en riktig löprunda men ingen dräpare utan bara för att mjukstarta och hitta känslan, ett trivselpass förhoppningsvis.

Gammal 2012-06-08, 16:58   #189
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-06-07
Tid: 17:01 - 17:20
Distans: 3,14 km
Snittid: 6:08 min/km

Kommentarer

Ett litet mjukstartspass som ändå blev över förväntan. Planen var att bara ta en lite tur runt i området då jag bara gått vägen mellan tunnelbanan och hemma.Det visade sig finnas en hel hög med backar åt alla håll så det blev lite mer jobb än jag räknat med. Dessutom gjorde sig gårdagens böjar påminda. Detta till trots ett bra uppmjukningspass. Skorna sitter där de ska och skaver inte. Blåsorna under trampdynorna gnällde lite men inte mer än att det precis kändes. Vaderna var inte det minsta trötta efter åt vilket var lite förvånande, men än finns det chans för träningsvärk. Fast under förra årets löpning så var det inga problem och då var jag tyngre och hade betydligt mindre kendo i benen.

Är faktiskt sugen på att ge mig ut igen men ska hålla mig i skinnet. Bättre att bygga upp löpglädje så att träningen blir kontinuerlig än att börja plåga sig så man slutar nästa direkt. Målet på lite kortare sikt är att kunna springa en mil utan att avlida, där efter klara milen på under 55 minuter. Vad det gäller kortare distanser så är över 2600 m på coopern det mest omedelbara målet.

Gammal 2012-06-09, 14:20   #190
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-06-09
Tid: 10:25 - 11:45
Morgonvikt: 85,4 kg

Marklyft

5x62,5
5x77,5
3x92,5
3x107,5
3x122,5
4x140 (158,5 kg)
10x77,5
10x77,5
10x77,5
10x77,5
10x77,5

Bra start på dagen trotts att varken styrkan eller stabiliteten kändes på topp. Men den kom smygande allt eftersom. Inga problem upp till toppsetet. Andra lyftet var lite knöligt. Först så började jag lite för långt i från kroppen vilket gjorde att ryggen fick jobba mer än vad som är optimalt. Det gjorde att lyftet blev segt och svårt att låsa ut vilket i sin tur fick greppet att börja krokna. Godkänd var det men inte vackert. Laddade om, körde med mixat grepp och fokuserade på att låta stången gå nära kroppen. Då satt trean fint och distinkt och fyran kunde brottas upp. Den sista var inte helt vacker men snyggare än tvåan.

Militärpress
5x20
5x25
3x30
3x37,5
3x42,5
1x47,5
10x25
10x25
10x25
10x25
10x25

Ja jo det var väl förväntat att det skulle gå på röven i mitt sorgebarn till övning. Men jag har inte blivit svagre under deffen utan bara legat stilla. Det är om inte optimalt så i alla fall godkänt. Snart så får jag en ärlig chans att öka mitt max även här.

Kommentarer
Lite rumphugget pass då det var klubbmästerskap på SAK. Jag såg därför till att vara på plats tidigt så jag skulle vara klar till dess att det började. Jag var ute genom dörren när det var fem minuter till tävlingsstart. Därför så fick jag skippa komplementövningarna och bara fokusera på de stora. Det kan nog ha varit lika bra då jag var duktigt trött när jag kom hem. Mat och en halvtimmes slummer som avbröts av ett samtal om en marknadsundersökning fick bli kompelmentet för dagen. När jag inte bara lyckas somna utan vill sova så tidigt på dagen vet man att det gått hårt.

Gammal 2012-06-11, 16:38   #191
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-06-11
Tid: 16:50 - 17:15
Distans: 4,35 km
Snittid: 5:42min/km

Kommentarer

Fortsatt ganska prestigelöst löpande som syftar till tillvänjning och att utforska mitt närområde. Den här gången så undvek jag kullarna och sprang på betydligt planare mark. Jag märkte att jag var lite seg och öm i vaderna fast det är inget jag tänkt på i övrigt. Det gjorde att mitt löpsteg blev lite annorlunda men till det bättre. Jag har så pass mycket kraft i vaderna att jag inte behövde sätta ner hälen alls förra löppasset men det är kanske att gå till överdrift. Nu så var den ner och vände lite lätt vilket gav bättre flyt. Det blev lite små segt fram mot slutet då jag fick irra lite för att hitta hem, det är jobbigt psykiskt fram för allt. Men ingen dräpare utan mest småmysigt. Jag vill främst få in vanan att springa så kan jag roa mig med späkning senare, när deffen är över.

Visade sig att miljön var helt annorlunda åt det här hållet med skog, hagar och ängar. Hittade även ett litet naturreservat med ett fint promenadstråk. Det kan nog mycket väl bli så att jag kommer tillbaka dit

Gammal 2012-06-13, 07:42   #192
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-06-12
Tid: 16:45 - 18:15
Morgonvikt: 86,0 kg

Bänkpress

5x27,5
5x35
3x42,5
5x55
3x60
1x67,5 (70 kg)
3x60
10x35
10x35
10x35
10x35
10x35

Ett helt OK sista bänkpass även om det inte bjöd på några överraskningar. Man ska ju inte gnälla när man lyckas med alla mål. Det var på hårdet att jag lyckades med en tvåa men det sket sig. fick sedan lite tips om hur jag skulle andas. Tydligen så borde jag börja andas ut lite tidigare. Vet inte om det stämmer men jag lyckades med en trea på 60 väldigt komfortabelt när jag gjorde så. Det som är mest intressant äratt mitt skattade 1RM har pendlat mella 70 och 72,5 hela perioden. Så någon faktisk styrkeförlust har inte inträffat. Det har istället varit ett för högt ingångsvärde och att repsen blivit färre med högre vikter. Då vet jag var jag ska börja efter deffen. Förhoppningsvis så kan jag fila lite på mitt max

Stångrodd
10x45
10x45
10x45
10x45
10x45

Ganska snygga och stabila lyft även om styrkan började svika mot slutet. Fast det är tydligt att jag fått bättre kraft i roddarna. Tidigare så var det alltid betydligt fulare och kämpigare att få upp stången. Mer av detta i framtiden.

Hängande benlyft
10xKV
10xKV
10xKV

Börjar få till tekniken så att jag verkligen får upp knäna. Det vete fan om de känns så mycket i magen men jobbigt är det. Ryggen krummas i alla fall och det känns inte i höftböjarna så det är väl en bra början. Greppet vill inte riktigt vara med men det visar bara att jag måste träna upp det.

Plankan
3xF

Lite dåligt med kräm kvar i magmusklerna efter benlyften men tre vibbrerande vändor orkades med. Lite dålig tid men det kan jag acceptera.

Kommentarer
Lite småsegt men inte farligt. Helgens alkoholintag räckte inte till en bakfylla men det enorma mängderna muffins och kakor som jag tröck i mig var kanske mindre smart. Men det ger i alla fall kraft och fethet. Men det ska jag nog lyckas överkomma. Sett till dagens vikt så skulle jag vilja plocka bort minst två kilo till innan nästa tisdag. Med tanke på att jag varit ner på 84,4 så tror jag mig veta att det nog inte är två kilo fettt det handlar om. Lite restriktivt kaloriintag och fortsatt träning ska nog göra susen utan att jag blir helt knäckt.

Gammal 2012-06-14, 08:26   #193
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-06-013

Kommentarer

Var inte i högform igår. Jag var seg redan innan och den stress och förväntan som visningen av lägenheten örde med sig gjorde inte saken bättre. Jag var där ovanligt tidigt och upåpfann en ny övning som jag tror passar mig. Jag hittade en del av golövet med ovanligt många linjer och roade med att plocka linjer. I detta fall attack steg från linje till linje. Målet var att utan att stirra på golvet vara tvungen att hitta och anpassa mitt avstånd. Det skulle kunna ge liote av den flexibilitet mitt fotarbete skanar. För ovanlighetens skulle så var det Imamura som höll i träningen. Det blev några oikomi-geiko varianter följt av keiko. Jag bröt träniongen kvart i eftersom jag kände mig lite trasig. Dessutom så hade jag svårt att fokusera med annat som snurrade runt i mitt huvud och ville inte vara borta från telefonen längre än nödvändigt. Visst det var fegt och dåligt men man kan inte alltid vara på topp. Det visade sig dock vara onödigt att vaka vid telefonen eftersom jag inte fick lägneheten, shit happends.

Gammal 2012-06-15, 08:11   #194
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-06-14
Tid: 16:30- 18:00
Morgonvikt: 84,5 kg

Knäböj

5x52,5
5x65
3x77,5
5x97,5
3x110 (120 kg)
0x122,5
10x65
10x65
10x65

Väldigt seg i benen framför allt under värmningen men formen gick uppåt allt eftersom. Den var inte långt i från att jag skulle klara toppsetet. Jag kände precis hur det började bli lite lättare när jag gick in i väggen. Det handlade om centimetrar så hade det gått vägen. En liten men skön bekräftelse på att att den värsta svackan är över. Har inte riktigt bestämt vad mitt max för omstarten ska vara då det pendalat en hel del. Men mellan 120 och 130 någonstans blir bra.

Raka marklyft
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50

Ovanlöigt bra känsla faktiskt. Ryggen hängde med och djupet fick bli där efter. Tog ovanligt mycket i baksidan och iongen antydan till baksmälla i ryggen. Väldigt trevligt.

Kommentarer

Lite i någon toppform varken nu eller igår. Det är mest en lite diffus känsla av att vara lite sliten. Fast något annat vore väl konstigt. Vikten rör sig nedåt och deffen är nästan slut. Dessutom så har ju träningsdosen ökat något i och med att löpning börjar fasas in. Så allt är i sin ordning. Nästa stora fråga är när jag officiellt ska avsluta deffen. Antingen kan jag göra det på lördag i och med att jag gjort klart denna wave och bara har en deload kvar. Eller så kan jag hänga kvar till tisdag i hopp om att lyckas skala bort lite till. Fast då måste jag klara mig igenom helgen utan att frossa och förstör allt. Ständigt dessa beslut.

Gammal 2012-06-15, 16:46   #195
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Datum: 2012-06-15
Tid: 16:31 - 16:56
Distans: 4,22km
Snittid: 5:58 min/km

Kommentarer

Det pågår någon form av ombyggnation precis ovanför mitt kontor. Så hela dagen har det varit stötvis slagborrande. Kring halv tre fick jag nog och gick hem. Jag satt ändå och jobbade uppkopplad mot en extern server så det kunde jag göra hemifrån. Dessutom hade jag precis gjort ett litet men fint genombrott så det var lika att sluta på topp. Vad gör man med lite extra fritid? Man tränar. Hade egentligen ingen större energi till träning men ett litet trivselåpass går det alltid att ta. Hittade mig hela vägen runt naturreservated och tog en liten omväg upp på ett berg. Så för att ha varit ett ganska avslaget pass så var resultatet klart godkänt. Dessutom kommer middagen smaka godare.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:14.