Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-08, 21:53   #181
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Thaiboxning: 1815 - 1945

Fortfarande kvar i Helsingborg så det är ett fortsatt gästande hos deras thaiboxningsklubb. Tycker det är jätteskoj att träna här. Verkligen jättekul. Man får sparras med andra än samma fem personer från hemstaden, och får lite mer utbyte därigenom. Tror att min träningspartner idag var lite av den vekare varianten dock. Han klagade efter var tredje lowkick (det var ändå en tjock härlig kudde mellan mitt ben och hans). Såg till att ta det lugnare så att han inte ville avbryta.

Sparringen gick bra och var kul. Omväxlande var det definitivt. Fysen var rätt brutal, mådde nästan illa i slutet men skrattade som vanligt mig själv igenom allting . Imorgon är det mer av samma vara.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 12:17   #182
Daniel L
Regesterid User

Daniel Ls avatar

Reg.datum: Nov 2008
Hur kom du igång med att köra en massa OL-övningar?
Det verkar sjukt kul, faktiskt!
Daniel L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 16:53   #183
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel L Visa inlägg
Hur kom du igång med att köra en massa OL-övningar?
Det verkar sjukt kul, faktiskt!
Testade lite OL i Kalifornien, när jag besökte staten i September förra året. Har fått lite mer praktisk coachning under ett par månader. Gör det som sagt mest för att det är skoj .
Gammal 2009-06-10, 17:01   #184
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Styrketräning: 1515 - 1700

Uppvärmning: Styrkevändningar á 50kg samt en massa andra bökiga övningar för att få igång cirkulationen.

Marklyft:

2x90kg
2x120kg
2x130kg Stången börjar rulla betänkligt i mitt pronerade grepp.
1x140kg
2x140kg
2x140kg
2x140kg

Wee! Skoj med lite marklyft igen. 140kg kändes relativt lätt och det är alltid bra .

Push press

3x50kg

För att testa ifall axlarna ville vara med och leka idag.

Överstötar:

2x50kg
2x50kg
2x50kg

Inga risker med axlarna som inte kändes tipptopp idag, så det fick bli jetelett. Däremot var tekniken i princip felfri och jag fick en jävla fart på stången. Dock så tycker jag inte att det räknas eftersom det inte är 1xkroppsvikt .

Lutande hantelpress:

6x20kg
6x27,5kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg

Mrrrr, sista set på 30kg var segt.

Omvända flyes:

12x7kg
12x7kg
10x7kg

Lutande sit-ups

En hel radda repetitioner med 5kg, samt utan tyngd när jag inte orkade det längre.

Skönt pass idag, det flyter på rätt bra. Detta trots att jag var inne på tredje träningsdagen i rad och alltså börjar känna mig lite sliten. Vila imorgon med andra ord! Dessutom blir det ett besök i hufvudstaden.
Gammal 2009-06-14, 23:01   #185
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Styrketräning 2000 - 2115

Styrkevändning:

3x50kg
3x60kg
2x70kg
1x75kg
1x77,5kg Tangerat PB
1x80kg PB!!
0x82,5kg Nära att få upp den, drog aldrig klart.
0x82,5kg sämre försök än första

JA! Där satt den! Ytterliggare en jämn siffra som besegrats. 80kg stänktes upp som papper, därefter gick det trögare. 7,5kg över den egna kroppsvikten är ett faktum.

Marklyft:

3x90kg
2x120kg
1x140kg
1x150kg utan bälte och för första gången så kändes det rätt bekvämt. Självförtroendet var på topp.
1x160kg PB!!
1x165kg Maddafacking PB!!

Jävlar vad stark jag var i marklyft idag! Ingen rädsla och en jävla vilja. Gamla personbästat var på 155kg.

Därefter blev det inga mer seriösa övningar. Energin var i princip slut.
Gammal 2009-06-15, 20:50   #186
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Styrketräning: 1400 - 1530

Kroppsvikt: 73kg

Bänkpress:

??x50kg
8x70kg
5x80kg
5x85kg
5x85kg
4x85kg

Herrejösses vad bänken har blivit dålig på senare dar. Kan ha att göra med att man inte underhållit den på någon månad. Lite ändring på det så!

Lutande hantelpress:

6x25kg
5x30kg
5x30kg
4x30kg

Var segt och rätt tungt faktiskt. Pressövningarna går som vanligt rätt segt. Lite skoj att skönja lite pump dock.

Tricepsextensions:

3x40kg (Nej!! Axlar och triceps sa ifrån. De var för trötta från tidigare)
10x30kg
10x30kg
8x30kg

Mmmm.. Irriterande svag. Så går det när man inte gjort en övning på länge. Den var däremot rätt skoj att göra. Triceps fick jobba hårt.

Viktade, lutande sit-ups

+20x5kg
12x5kg

Därefter kände jag mig nöjd. Helkroppspassen får stryka på foten denna vecka eftersom jag har celebert besök från USA. Gissar på att jag hade sämre tryck idag p.g.a. de härliga resultat jag presterade igår.
Gammal 2009-06-15, 20:53   #187
LindaS
Registered User

LindaSs avatar

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Gissar på att jag hade sämre tryck idag p.g.a. de härliga resultat jag presterade igår.
Ja.

Finfina pb:n där.

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 21:54   #188
Ironbabe
Preciousss Posterior

Ironbabes avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg

Styrkevändning:

3x50kg
3x60kg
2x70kg
1x75kg
1x77,5kg Tangerat PB
1x80kg PB!!
0x82,5kg Nära att få upp den, drog aldrig klart.
0x82,5kg sämre försök än första
GRATTIS! Jag har ett långsiktigt mål att styrkevända 70 kg (om sisådär 5 år) först ska kroppsvikten vändas

Har du varit i sthlm än?

Det är oftast utsidan som tänder en låga,
men det är insidan som håller den brinnande.
Ironbabe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 22:30   #189
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Ja.

Finfina pb:n där.
YAY! Tack så mye!

Citat:
Ursprungligen postat av Ironbabe Visa inlägg
GRATTIS! Jag har ett långsiktigt mål att styrkevända 70 kg (om sisådär 5 år) först ska kroppsvikten vändas

Har du varit i sthlm än?
TACK!!

Jag var i Stockholm förra veckan, men mitt schema gjorde det omöjligt att besöka STK på måndag, onsdag eller fredag .

Kommer åka ner mot söder igen efter midsommar. Skall definitivt se om jag kan viga några dagar åt Stockholm igen!

Som en liten notis kan jag också nämna att nojam som vissa på brädan besitter över sin form nästan är obefogad. Jag hade varit borta från träningen i 1½ vecka. Den tiden spenderades med att vara sjuk, äta glass och skräpmat. När jag menar skräpmat så menar jag att varje måltid bestod av sunkig jäkla mat som kebab, hamburgare, pizza eller liknande.

När jag kom hem stod vågen på 74,5kg och formen såg hemsk ut. Efter två dagar så är jag i princip tillbaka på min bästa form igen, styrkan är bättre än förr. Folk nojar sig i onödan med andra ord.
Gammal 2009-06-23, 14:34   #190
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Styrketräning: 1230 - 1400

Styrkevändningar:

3x50kg
3x60kg
2x70kg
1x75kg
1x75kg

Det lossnar mer och mer. Tekniken är mycket bättre än för bara någon månad sen. Får till ett bra klipp nu.

Push press

6x50kg
6x50kg
6x50kg

Lite halvdrygt på slutet. Fortfarande svag i pressövningar ovanför skallen.

Knäböj

6x50kg
3x80kg
2x100kg
1x105kg
2x105kg
2x105kg

Börjar nästan tycka att knäböj är tråkigt .

Stångrodd från backen

6x75kg
6x75kg
6x75kg

Kul övning! Höll på att få ridå när jag var klar med settet. Det konstanta trycket i buken gjorde sitt till för det.

Supinerade chins:

6
6
6

Lätta som vanligt, har thaiboxning ikväll och vill ha fräscha armar, axlar och rygg.

Allt som allt ett bra pass. Var definitivt inte på topp men lyckades ändå prestera i de explosiva övningarna.
Gammal 2009-06-23, 20:52   #191
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Thaiboxning i Helsingborg: 1815 - 1950

Grymt långt pass idag. Sparring under större delen av passet och jag fick många komplimanger för explosiviteten och tempoväxlingarna . Kritiken kom från att jag visade lite för mycket respekt och var för passiv mot vissa. Har fortfarande stora problem med att slå och sparka tjejer, det känns bara så otroligt fel.

Sista svängen innan fys var rolig. Ante (instruktören) bestämde sig för att köra med oss. Samma sparringpartner under cirka 10 minuters non-stop sparring. Jag tyckte det var skitskoj, min partner tyckte inte det var roligt någonstans. Anledningen till att det var roligt för egen del var för att jag var sprängfylld med energi och styrde tempot rätt bra. Alltså fick jag vila när jag ville och pressade honom när han blev tröttare. Det slutade med att han klev av efter ett tag, så jag fick stå och vänta på att någon skulle bli ledig .

Överlag, jätteroligt pass. Garderingen satt hyfsat bra.
Gammal 2009-06-23, 21:20   #192
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Kör du böj och thaiboxning samma dag? Det lät jävligt jobbigt
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-23, 22:32   #193
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Lätta böj jue . Styrkepasset hade knappast någon påverkan på thaiboxningspasset, förutom den slutliga fysen (blev väl en 100 böj på kroppsvikt ungefär). Intensiteten på styrkepasset var inte så stort, lugnt tempo och jag hade ett par timmar att vila upp mig på. Hade jag däremot kört högre volym på någonting, då kan jag garantera att det blivit bra mycket jobbigare. Känns bra att man har såpass mycket erfarenhet så att man kan anpassa sig .

Det enda jag kommer känna imorgon är min ömma hud från att gardera slag (handske i pannan och sen en häckarns massa stötar på det).

Kul att du läser journalen!
Gammal 2009-06-25, 19:46   #194
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Styrketräning: 1145 - 1300

Passet var väldigt lätt idag. Styrkevändningar, stötar, hantelrodd och några frontböjar på pisslätta vikter var på tapeterna eftersom jag ville spara mig inför...

Thaiboxning: 1815 - 1945

Sparkträning, sparkträning och balansträning. Väldigt kul, men jösses vad trött jag blir i benen.

Under den fria bensparringen utan skydd så började jag och en av instruktörerna att bara släppa lös. Kontringarna haglade, vi pustade och skrattade som tusan. I princip så kom det sig att en spark från mig följdes av en kontring av honom, som i sin tur kontrades av mig osv. Ujujuj vad skoj det var, vi skrattade rakt ut och sparkade på!! Han avslutade snyggt med en horse kick som besvarades med en fintad rundspark till horse kick.

Lyckades vricka foten under passet också. Med andra ord tummade jag lite på siktet och träffade någons guard med foten . Ingenting som skall bekomma en förrän efter passet dock.

En lyckad dag alltså! Förutom foten . Är alltid fantastiskt glad efter ett roligt pass.
Gammal 2009-06-26, 11:38   #195
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Har du som mål att gå matcher? Eller gör du redan det?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:07.