2012-03-25, 09:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Och för formens skull ska tilläggas att jag gjort mig skyldig till alla ovanstående punkter själv, men jobbar stenhårt på att göra mig av med de egenskaperna eftersom det inte går att vara nära den typen av människa under längre tid utan att antingen slå av sinnena eller förlora förståndet.
|
|
|
2012-03-25, 09:48
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Jag har mycket svårt att tro att alla är med på det i det här fallet, eller mycket svårt, spelar ingen roll vad Yes säger så kommer jag inte tro på det, inte ens chans att samtliga 3 tjejer går med på att han knullar/dejtar två andra samtidigt. Och OM de gör det så ser de troligen ut som fan-kom-o-hjälp-mig 
|
Du har fel. Det finns många snygga tjejer som inte har något som helst problem med att killen de ligger med ligger med andra.
|
|
|
2012-03-25, 10:04
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Du har fel. Det finns många snygga tjejer som inte har något som helst problem med att killen de ligger med ligger med andra.
|
Inte om dem gillar killen o kan tänka sig mer än KK-förhållande, knappast vanligt, om däremot tycker att killen inte betyder ett skit så ja då har du nog rätt.
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2012-03-25, 10:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Skaparn: precis av de anledningar du radade upp har jag också i stort sett givit upp internetdiskussion. Det blir oftast ett maraton av upprepningar, överdrifter, medvetna missförstånd och UFO-exempel.
Händer väldigt ofta att jag glider in i en tråd, ser något som jag borde kommentera men sen bara tänker: "...nä"
|
2012-03-25, 10:07
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
1. Semantiskt hårklyveri, semantik och hårklyveri. Även känt som rökridå av konstigheter och svåra ord* för att folk ska tro att det finns substans
3. Internetödmjukhet. Även känt som Ranelidism.
|
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
Skaparn: precis av de anledningar du radade upp har jag också i stort sett givit upp internetdiskussion. Det blir oftast ett maraton av upprepningar, överdrifter, medvetna missförstånd och UFO-exempel.
Händer väldigt ofta att jag glider in i en tråd, ser något som jag borde kommentera men sen bara tänker: "...nä"
|
Hur tycker ni att MikaelJ och Yes skulle formulerat sig, då?
|
|
|
2012-03-25, 10:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
Hur tycker ni att MikaelJ och Yes skulle formulerat sig, då?
|
Jag lägger ingen vikt vid den här diskussionen specifikt, jag har inte läst den. Jag blev bara chockad över hur slående lika punkterna i hans inlägg var de observationer jag själv gjort som lett till att jag också lagt ner internetdiskussion.
|
2012-03-25, 10:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
|
Det är också lite kul att det tog mindre än 20 timmar från mitt första inlägg tills jag hade tre bra exempel. Inte svårt att vara forskare här.
|
|
|
2012-03-25, 11:25
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Jag har mycket svårt att tro att alla är med på det i det här fallet, eller mycket svårt, spelar ingen roll vad Yes säger så kommer jag inte tro på det, inte ens chans att samtliga 3 tjejer går med på att han knullar/dejtar två andra samtidigt. Och OM de gör det så ser de troligen ut som fan-kom-o-hjälp-mig 
|
Jag knullar dom inte och dejtandet ligger på en rätt ytlig nivå hittils. Inga problem. Sånt här brukar faktiskt vara väldigt problemfritt fram tills man har sex. Beror såklart lite på hur man kopplat till varandra. Slår det gnistor på en gång och det börjar bli jätteromantiskt, då känns det ju bara billigt att springa runt till andra. Annars så, till en viss gräns är det i varje fall inte någon big deal. Det är inte alls en så stor grej som många tror.
Grundprincipen bör vara att aldrig göra något som får henne att känna sig förd bakom ljuset.
För övrigt skulle jag självklart aldrig dejta någon jag inte tycker är snygg.
|
|
|
2012-03-25, 11:30
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag ser att skaparn i vanlig ordning kör på sin dryga översittarstil. Du får gärna sluta förpesta en diskussion som mestadels hållit en trevlig och saklig ton.
|
|
|
2012-03-25, 11:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Haha, kattunge? Du är konstig. 
|
Kattunge eftersom det känns som att du svänger från att vara tiger som ligger runt till att presentera dig själv som mjuk och fluffig och go och ligga-med-en-i-taget.
Citat:
Vad jag syftar på är att ha flera i sin "pipeline". Vissa ytliga bekantskaper, någon eller några där det finns seriöst intresse, och inte samla för många panda-poäng så man glömmer bort hur man har sex medan man letar efter den rätta.
|
Jo, såklart. Tro det eller ej, men det händer att jag parerar pandapoäng ibland. Jag har bara inget pipeline-tänk som taktik. Är jag attraherad så är jag.
Citat:
Ptja, när man hittar rätt bör tankarna på andra tjejer rimligen försvinna. Sen är det klart att det blir svårare för en tjej att verkligen få en intresserad när man har många alternativ. Det är ingenting dåligt. Snarare tvärtom.
|
Biten att göra det så himla svårt för någon annan att fånga ens uppmärksamhet som nån slags strategi att komma närmre, den funkar inte om det är en trygg relation man är ute efter. Vad jag menar, och har försökt få fram med mina senaste inlägg, är att man behöver bidra (investera) för att ens ha en möjlighet att ”hitta rätt”. Att hitta rätt kommer knappast hända genom att man tittar på den andre och säger: ”du, jag är så jävla begärlig, ge mig nåt så kanske jag blir intresserad”. Risken med att dejta många samtidigt, förutom att man själv inte är riktigt närvarande och därför bidrar till att det blir ytligt, är att stabila, trygga personer drar öronen åt sig. De som istället fortsätter att träffa dig är tjejer som gillar drama, inte vill ha nåt seriöst eller som inte tror på sin egen förmåga att attrahera andra. Vill man gå den vägen, visst, men då blir relationen därefter.
Strategin att försöka visa sig ”bättre än”, ”mer värd” och som den som är ”priset” kommer aldrig funka på personer som har en stabil grund i sig själva, helt enkelt för att det är avtändande att bli behandlad som mindre viktig i en relation.
Ehm... ja. Alltså jag vill inte vara en glädjedödare, jag hoppas ni har det riktigt trevligt ihop du och tjejerna.
|
|
|
2012-03-25, 12:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Undrar en sak till, jag och denna tjej smsade lite igår. Det vart ingen fest pga det vart för stressigt för hennes del att komma hem från där hon går i skolan. Jag sa det att skippa festen ikväll och det är en fest nästa lördag om du fortfarande är intresserad. Och hon tyckte att jag var en förstående människa och sa att hon var skit trött. Hon tyckte det lät kul med den andra festen och undrade vart den skulle vara. Jag svarade att jag vet hur det är med projektarbete och det kommer alltid fler fester. Och den festen är här i byn.
Sen svarade hon inte och kan bara gissa att hon somnade. Men till det jag undrar, är det inte vanligt att man fortsätter en sådan konversation dagen efter? Kollade av Fb förut och hon var inloggad men hon hade inte hört av sig.
|
2012-03-25, 12:05
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet
Men till det jag undrar, är det inte vanligt att man fortsätter en sådan konversation dagen efter? Kollade av Fb förut och hon var inloggad men hon hade inte hört av sig.
|
Jo. Hon måste ju berätta för dig om hon vill gå på festen eller inte, lite taskigt att låta dig gå och vänta så du inte kan göra planer.
|
|
|
2012-03-25, 12:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Jo. Hon måste ju berätta för dig om hon vill gå på festen eller inte, lite taskigt att låta dig gå och vänta så du inte kan göra planer.
|
Ja men lite. Visst hon kanske inte vet hur den helgen ser ut. Men nåt svar som "vi kan ju höras i veckan och se hur vi gör lr liknande"
En lite liknande sak vi mejlade på Fb och mitt i en konversation loggade hon ut. Så jag skrev " Du får ha en trevlig helg så hört vi" och det svarade hon inte på.
|
2012-03-25, 12:14
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet
Ja men lite. Visst hon kanske inte vet hur den helgen ser ut. Men nåt svar som "vi kan ju höras i veckan och se hur vi gör lr liknande"
En lite liknande sak vi mejlade på Fb och mitt i en konversation loggade hon ut. Så jag skrev " Du får ha en trevlig helg så hört vi" och det svarade hon inte på.
|
Det där sistnämda tycker jag inte du ska lägga så stor vikt vid. Folk har olika uppfattningar om vad som är "hyfs" på Internet. Inte så konstigt egentligen; till skillnad från saker som bordsskick och ta i hand när man möter främlingar, så har vi ju aldrig fått lära oss hur man "ska" bete sig på Internet.
Vad jag vill komma fram till är att många bara loggar ut från chatter utan att säga hejdå, utan att se något konstigt med det. Samma sak med SMS; många avslutar aldrig långa konversationer med ett "måste dra nu" eller nåt, utan slutar bara SMS-a när de har slut på saker att säga. Och detta är inte så konstigt egentligen; när jag skriver på detta forum t ex så säger jag ju inte "måste gå nu, ha det fint" i varenda tråd jag skrivit i innan jag loggar ut.
Angående det där med att inte svara på SMS etc; kan det vara så att din tjej är lite tankspridd och helt enkelt glömmer svara?
|
|
|
2012-03-25, 12:20
|
|
Registered User
|
Citat:
Det där sistnämda tycker jag inte du ska lägga så stor vikt vid. Folk har olika uppfattningar om vad som är "hyfs" på Internet. Inte så konstigt egentligen; till skillnad från saker som bordsskick och ta i hand när man möter främlingar, så har vi ju aldrig fått lära oss hur man "ska" bete sig på Internet.
Vad jag vill komma fram till är att många bara loggar ut från chatter utan att säga hejdå, utan att se något konstigt med det. Samma sak med SMS; många avslutar aldrig långa konversationer med ett "måste dra nu" eller nåt, utan slutar bara SMS-a när de har slut på saker att säga. Och detta är inte så konstigt egentligen; när jag skriver på detta forum t ex så säger jag ju inte "måste gå nu, ha det fint" i varenda tråd jag skrivit i innan jag loggar ut.
Angående det där med att inte svara på SMS etc; kan det vara så att din tjej är lite tankspridd och helt enkelt glömmer svara?
|
Stämmer det du säger. Problemet är att jag känner henne knappt, har inte ens träffat hennes. Det enda jag tror om henne är att hon verkar ganska blyg av sig. Om hon är tankspridd vet jag inte. Jag frågade det angående facebook om hon hade problem eftersom hon inte svarade och då sa hon det att hon hade problem med mobilen och att det var strul att svara men då hade det gått ca 2 dagar utan svar.
Men som igår så hade hon fått dåligt samvete pga hon svarade så sent, vilket jag tycker att det borde hon inte få. Jag kommer höra av mig till henne i nästa vecka och kolla mer angående festen men jag hoppas att hon tar initiativet och startar en konversation men kan vara svårt om hon nu är lite blyg av sig.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:17.
|

|