Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-23, 20:16   #19126
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank Visa inlägg
Btw
Det är fredag, hon ville festa på lördag.
Lugna dig, hon är kanske upptagen ikväll.

Ett sms om ett par dagar utan några specifika frågor kan funka men annars låter det vara tills hon svarar, var inte clingy.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Jag kommer absolut inte hör av mig mer under helgen om hon inte gör det, bollen ligger oss henne. Palla vara på nån som ev kanske inte är intresserad, känns ibland som att hon försöker med något sort spel men det biter inte på mig blir bara trött påt.
Gammal 2012-03-23, 20:19   #19127
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Jag kommer absolut inte hör av mig mer under helgen om hon inte gör det, bollen ligger oss henne. Palla vara på nån som ev kanske inte är intresserad, känns ibland som att hon försöker med något sort spel men det biter inte på mig blir bara trött påt.
Citat:
Jag tror denna tjej är väldigt blyg av sig. Eftersom hon frågade om jag hade några förslag om att ses och då svarade jag att vi kunde se på tu man hand lr så kunde vi festa ihop och hon tyckte båda lätt bra men det var ett tag sedan hon festade pga hon varit sjuk.
Om hon är blyg så kommer hon tappa bollen. Om du inte tar upp bollen och sätter igång spelet igen så, ingen tjej. Blyga vill ofta att man själv sätter sig i en sårbar situation liksom. Klart det är jobbigt iom att du inte vet om hon är intresserad eller inte...

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2012-03-23, 20:22   #19128
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Om hon är blyg så kommer hon tappa bollen. Om du inte tar upp bollen och sätter igång spelet igen så, ingen tjej. Blyga vill ofta att man själv sätter sig i en sårbar situation liksom.
Ja men jag har ju redan börjat smsa, i nuläget kan jag inte göra så mycket mera. Det hänger på henne om hon ska med, jag har bara svårt att fatta att man kan tappa intresset efter bara 2 dagar utan kontakt. Hon verkade intresserad i onsdags men nu inte ett svar. Hon har ett projektarbete imorn vid 13 så att hon skulle festa ikväll tror jag inte men man vet aldrig. Hon kan vara upptagen men som sagt jag fattar inte att det är svårt att svara på ett litet sms.
Gammal 2012-03-23, 20:23   #19129
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Det finns tjejer som inte svarar även om de är intresserade, blyga och även sådana som leker svåra. Du släpper jättelätt hör jag.
Ja, såklart jag gör? Varför skall jag behöva påminna en tjej? Antingen så är hon intresserad och då svarar hon, eller så är hon inte intresserad och kan GTFO så letar jag upp nå'n annan. Hon är inte så speciell att hon kräver så mycket uppmärksamhet.

Citat:
Det är inte alls konstigt, egentligen. Helt naturligt. Bättre så?
Det är askonstigt och du verkar vara sjukt klängig.

Det gäller i och för sig allting. Skickar du SMS flera gånger till en kompis om den inte svarar direkt? Tokjobbigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Spettet
Ja men jag har ju redan börjat smsa, i nuläget kan jag inte göra så mycket mera. Det hänger på henne om hon ska med, jag har bara svårt att fatta att man kan tappa intresset efter bara 2 dagar utan kontakt. Hon verkade intresserad i onsdags men nu inte ett svar. Hon har ett projektarbete imorn vid 13 så att hon skulle festa ikväll tror jag inte men man vet aldrig. Hon kan vara upptagen men som sagt jag fattar inte att det är svårt att svara på ett litet sms.
Hoho, du måste trolla? Hur kan du hänga upp dig så mycket på en tjej du inte ens träffat, som troligtvis bara i förbifarten nämnde att hon skulle gå på en fest? Gör nå't av din fredagkväll istället, du lär kunna ha roligare än så här.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-03-23 klockan 20:25.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-23, 20:30   #19130
stridis

stridiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Ja, såklart jag gör? Varför skall jag behöva påminna en tjej? Antingen så är hon intresserad och då svarar hon, eller så är hon inte intresserad och då kan hon STFU så letar jag upp nå'n annan. Hon är inte så speciell att hon kräver så mycket uppmärksamhet.

Det är askonstigt och du verkar vara sjukt klängig.

Det gäller i och för sig allting. Skickar du SMS flera gånger till en kompis om den inte svarar direkt?
Klängig? Jag? Hoho, mycket har jag blivit kallad men klängig har jag fram tills nu inte blivit kallad, någonsin.

En kompis är inte blyg/reserverad gentemot mig, så din liknelse haltar iom med det.

Blyga tjejer är blyga, ifall man nu vill få till det med dem så får man ju anpassa sig därefter. Det känner du inte för, det är fine. Notera att det här handlar om sådana man fattar är blyga, vanliga töser som håller på så där och man kör den taktik jag pratar om vore inte passande.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2012-03-23, 20:32   #19131
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Klängig? Jag? Hoho, mycket har jag blivit kallad men klängig har jag fram tills nu inte blivit kallad, någonsin.

En kompis är inte blyg/reserverad gentemot mig, så din liknelse haltar iom med det.

Blyga tjejer är blyga, ifall man nu vill få till det med dem så får man ju anpassa sig därefter. Det känner du inte för, det är fine. Notera att det här handlar om sådana man fattar är blyga, vanliga töser som håller på så där och man kör den taktik jag pratar om vore inte passande.
Jahaaaa, en blyg tjej behöver naturligtvis en extra påminnelse för att svara på SMS? Det borde jag ha tänkt på.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Gammal 2012-03-23, 20:32   #19132
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:

Men måste understryka att jag vet faktiskt inte om hon är blyg, kändes som det eftersom hon ville festa ihop men jag kan vara ute och cykla.
Gammal 2012-03-23, 20:42   #19133
stridis

stridiss avatar

Citat:
Jahaaaa, en blyg tjej behöver naturligtvis en extra påminnelse för att svara på SMS? Det borde jag ha tänkt på.
Se det inte som en påminnelse, en påminnelse är liksom överflödig, det handlar om en liten push i rätt riktning, som blyga definitivt kan behöva ibland.

stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2012-03-23, 20:44   #19134
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Se det inte som en påminnelse, en påminnelse är liksom överflödig, det handlar om en liten push i rätt riktning, som blyga definitivt kan behöva ibland.
Men det är en påminnelse eftersom hon inte har svarat på det första än.

Gör om, gör rätt.
Gammal 2012-03-23, 20:48   #19135
stridis

stridiss avatar

Citat:
Men måste understryka att jag vet faktiskt inte om hon är blyg, kändes som det eftersom hon ville festa ihop men jag kan vara ute och cykla.
Om du inte är rädd för att vara ute och cykla i blå skogen så är svaret givet.

Du gör inget direkt fel och hon bäddar för det onekligen genom sin undfallenhet. Är hon blyg så kan det kanske fungera och då är det väl win iom att du vill lära känna henne.

stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2012-03-23, 20:49   #19136
stridis

stridiss avatar

Citat:
Men det är en påminnelse eftersom hon inte har svarat på det första än.

Gör om, gör rätt.
Men, är du känslomässigt lobotomerad?

stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2012-03-23, 20:51   #19137
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Hon har inte gjort något på facebook så antingen är hon upptagen med något troligtvis hennes projektarbete lr något annat. Att smsa mer ikväll känns bara dumt och väldigt på, känns bättre att vänta tills imorn och kolla om hon loggar in på facebook och bedöma vad man ska göra därefter. Men som sagt hatar det skeva sätt...tjatar väldigt mycket om det men just att via intresse sedan inte visa något alls :S
Gammal 2012-03-23, 20:52   #19138
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Citat:
Om du inte är rädd för att vara ute och cykla i blå skogen så är svaret givet.

Du gör inget direkt fel och hon bäddar för det onekligen genom sin undfallenhet. Är hon blyg så kan det kanske fungera och då är det väl win iom att du vill lära känna henne.
Vad anser du vara det bästa att göra i denna sits?
Gammal 2012-03-23, 20:53   #19139
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Men, är du känslomässigt lobotomerad?
Ja, hurså?
Gammal 2012-03-23, 20:59   #19140
stridis

stridiss avatar

Citat:
Vad anser du vara det bästa att göra i denna sits?
Jag kan säga dig en sak iaf: smsa inte idag. Sedan, tja, att smsa någon när man är på väg ut om denne trots allt vill haka på är mer naturligt. Mikael vill tydligen göra det till en stor grej, men det behöver det inte alls vara.

stridis är uppkopplad nu  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:13.