Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-22, 13:16   #19021
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Det verkar som att skuggan et al med flit missförstår vad jag, WHITEFOLKS och Yes har sagt hela tiden.
Äh skuggan är bara som en kille med bra gener som inte förstår varför man ska lägga ner prat på träningsmetoder och kost. Träna hårt!
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 13:18   #19022
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Ja, och de metoder som fungerar är de som visar hur man bygger upp självförtroendet, blir mer utåtriktad, lär sig kommunicera bättre och ger en förståelse för hur attraktion fungerar osv.

Man behöver inte hålla på med tönterier som att lära sig neggar och optimala raggningsrepliker.
Hur ser du på att vara nog med att bara ge 2/3 mot vad kvinnan ger dig? Tönterier eller förståelse hur attraktion fungerar?
Trance är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 13:19   #19023
LarsLasr
Registered User

LarsLasrs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Äh skuggan är bara som en kille med bra gener som inte förstår varför man ska lägga ner prat på träningsmetoder och kost. Träna hårt!
I lol'd
LarsLasr är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 13:22   #19024
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Jag tror att det beror på att ni diskuterar ur ett, ja, hur skall jag förklara mig; intellektuellt/vetenskapligt synsätt.

Använder man den approachen när man diskuterar förhållanden/dateing blir folk av någon anledning purkna och får en drift att länka facepalm-meme-bilder och kalla er för losers.

Varför en hel del människor reagerar så när någon diskuterar relationer/dateing från en sådan synvinkel vet jag inte. Men jag har noterat att det händer.
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 13:23   #19025
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Hur ser du på att vara nog med att bara ge 2/3 mot vad kvinnan ger dig? Tönterier eller förståelse hur attraktion fungerar?
Tönterier.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 13:23   #19026
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Sen har jag för mig Skuggan "klagade" på hur bra hans kompis var på att ragga upp tjejer på tågstation en helt vanlig vardag osv, tror du han föddes sådan? Bara vipps så kunde han ragga hem varenda tjej han såg? Om så, tror du aldrig någonsin att du skulle kunna bli sådan bara du lade ner energi på att bli det? Man kan bli bra på allt, om det så är fotboll eller ragga tjejer, bara man tränar o försöker o lär sig hur man kan/"ska" agera. Självklart hittar var person på sin grej som funkar, men min ståndpunkt är att man aldrig bör lägga sig platt o ge upp, som i det fallet när du beklagade dig över din kompis "skillz". Vad säger att du inte kan?
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 13:24   #19027
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Det är tabu att erkänna mental svaghet, filmjölk. Att förbättra sitt utseende är däremot socialt accepterat.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
ragga tjejer, bara man tränar o försöker o lär sig hur man kan/"ska" agera.
Nej, det får man inte göra. Det är fult och manipulativt.

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Eller hur!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 13:32   #19028
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Tönterier.
Varför? Rationalmale skriver ju att det är så man behåller attraktionen. Typiskt alfahannedrag. Så varför är det töntigt men inte andra saker han skriver?
Trance är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 13:32   #19029
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Träna på att ragga/flirta, varför inte? Något jag tror är bra är att träna på en kompis av motsatt kön som man känner sig trygg med, och som är införstådd med att man övar. Funkar det dåligt, så har man säkert skitkul och skrattar rätt mycket. Funkar det för bra får man sex eller kanske ev en partner. . win-win vilket som.
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 14:02   #19030
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Varför? Rationalmale skriver ju att det är så man behåller attraktionen. Typiskt alfahannedrag. Så varför är det töntigt men inte andra saker han skriver?
Därför att det är ett konstlat utbyte. För en person med god självkänsla räcker det med att svara på det värde man ser hos den andra personen. Visa vad man värdesätter och tycker om hos den andre, av ingen annan anledning än att det är ett rimligt svar på det man ser. Vad man ska undvika är att ge i någon slags förhoppning om att få. DET är ett typiskt "betabetéende".

Jag har knappt läst någonting av Rationalmale och det jag läst har inte direkt gjort mig nyfiken på mer. Han har säkert sina poänger men det är inget jag brytt mig om att undersöka närmare.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 14:21   #19031
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja, lite så, istället för att folk ska spendera timmar på forum för att få veta om EAA ska tas 22 min istället för 30 min före ett pass, så skulle nog många vinna mer i sin träning på att fokusera på det viktiga istället. Sedan kan det mycket väl vara så att näringstimeing med EAAn är en boost om man väl sköter de grundläggande delarna.

Jag ser det lite på samma sätt vad gäller attraktionskraft. Jobbar man med sig själv så kommer det mycket gratis, men om man försöker spela rollspel, försöker agera på ett visst sätt för att attrahera fler personer så är det inte samma sak som att man stärker sin självkänsla.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 14:27   #19032
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Sen har jag för mig Skuggan "klagade" på hur bra hans kompis var på att ragga upp tjejer på tågstation en helt vanlig vardag osv, tror du han föddes sådan? Bara vipps så kunde han ragga hem varenda tjej han såg? Om så, tror du aldrig någonsin att du skulle kunna bli sådan bara du lade ner energi på att bli det? Man kan bli bra på allt, om det så är fotboll eller ragga tjejer, bara man tränar o försöker o lär sig hur man kan/"ska" agera. Självklart hittar var person på sin grej som funkar, men min ståndpunkt är att man aldrig bör lägga sig platt o ge upp, som i det fallet när du beklagade dig över din kompis "skillz". Vad säger att du inte kan?
Stämmer fint det, du har bra minne min käre Boris. Det är faktiskt en koloit dessutom som jag pratade om då. Han har extremt lätt att få damer på kroken.

Jag faller dock tillbaka på att det är inget jäkla spel han lärt sig spela. Däremot är han riktigt trygg i sig själv och bryr sig föga om han får nobben av någon. Han gillar o ta kontakt med folk och är lite osvensk i sitt sätt att vara när det gäller att just ta kontakt. Vi svenskar, på temat generalisering, kan vara rätt stela och tråkiga (stockholms tunnelbana [tm]) i sociala sammanhang när det egentligen kryllar av möjligheter att få nya sociala kontakter - som kan leda till mer.

Att läsa en bok eller en artikel som förklarar att "ett kön är si och därför ska du göra så" är inte det som gjort honom framgångsrik. Han är snygg och vältränad, vilket är två bra grundläggande attribut, men sedan är han trygg i sig själv och bryr sig inte om att bli nobbad.

Jag vet att jag skulle kunna attrahera fler tjejer, men återigen, då måste jag stärka mitt självförtroende ytterligare. Jag är idag inte helt komfortabel med känslan "tänk om hon säger nejtack och bara går".

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 14:31   #19033
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Däremot är han riktigt trygg i sig själv och bryr sig föga om han får nobben av någon. Han gillar o ta kontakt med folk och är lite osvensk i sitt sätt att vara när det gäller att just ta kontakt. Vi svenskar, på temat generalisering, kan vara rätt stela och tråkiga (stockholms tunnelbana [tm]) i sociala sammanhang när det egentligen kryllar av möjligheter att få nya sociala kontakter - som kan leda till mer.
Just det som är målet. Det tycker du är OK. Men du tycker inte att det är OK att lära sig det? Utan det måste komma "naturligt"?

Lite som att det är fusk att träna teknik i styrketräning, för då vet man ju inte hur stark man är på riktigt, eller nå't.

Citat:
Jag vet att jag skulle kunna attrahera fler tjejer, men återigen, då måste jag stärka mitt självförtroende ytterligare. Jag är idag inte helt komfortabel med känslan "tänk om hon säger nejtack och bara går".
Med ditt eget resonemang är det att "spela spelet" att stärka ditt självförtroende.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-03-22 klockan 14:40.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 14:40   #19034
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Största skillnaden är att de försöker förklara och förstå varför det är på ett visst sätt och hur saker förhåller sig till varandra snarare än "ät bra och träna hårt".

Ät bra och träna hårt hjälper inte om man inte vet vad det är man äter som är dåligt och vilket del av träningen som inte är hård. Han äter ju massor av "nyttig pasta och grönsaker" och tränar bänkpress tills mjölksyran sprutar.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 14:41   #19035
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
men sedan är han trygg i sig själv och bryr sig inte om att bli nobbad.
Även trygg i sig själv o att inte bry sig om att bli nobbad kan man träna sig till, or play the game if you want
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Just det som är målet. Det tycker du är OK. Men du tycker inte att det är OK att lära sig det? Utan det måste komma "naturligt"?

Lite som att det är fusk att träna teknik i styrketräning, för då vet man ju inte hur stark man är på riktigt, eller nå't.

Med ditt eget resonemang är det att "spela spelet" att stärka ditt självförtroende.
+1
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:26.