Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-22, 09:04   #18961
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Åtminstone testosteronnivån? Det är den som står för initiativtagande och annat. Efter sex orkar ju inga män göra nå't.
Nu har jag inte läst på om detta men kan inte tänka mig att den ligger bakom den tröttheten. Så snabb är inte dess påverkan och jag skulle bli förvånad om serum-nivåerna faktiskt flukturade så mycket.
Trance är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 09:07   #18962
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Jag kan ju faktiskt erkänna att ja jag är lite bitter Men det är för att jag varit o har erfarenhet av båda lägren, en där jag var mr nice guy/mes/tönt whatever o blev dumpad mer än jag dumpade, o en där jag "spelade" alfahanne o fick ligga som aldrig förr o dumpade mer än jag blev dumpad. Har erfarenhet av hela spektrat o kan se det ur bådas synvinkel
Typisk invändning:

"Jamen, klart du måste vara intressant och ta för dig. Ingen gillar ju en försynt mes som håller sig till kulisserna"

Översättning:

"Ja, klart du måste vara en alfahanne. Ingen gillar en betahanne"

QED.

Det samma gäller inte för killars syn på tjejer - någonsin hört en kille ställa de kraven på en tjej? Nej, precis. Tjejer har de kraven på killar, även om de försöker låtsas som om de inte finns...

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Nu har jag inte läst på om detta men kan inte tänka mig att den ligger bakom den tröttheten. Så snabb är inte dess påverkan och jag skulle bli förvånad om serum-nivåerna faktiskt flukturade så mycket.
Nå't är det iaf. En sexuellt frustrerad kille gör något annorlunda val än den ej sexuellt frustrerade killen.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-03-22 klockan 09:09.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 09:12   #18963
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Gäller samma för de råd som tjejer kan läsa om killar i Veckorevyn och Cosmo?
Du som läser dessa tidningar kan väl upplysa oss andra vad de ger för råd?

Ah, eller vänta nu... du tittade bara in här för att vara en drygf*tta utan att egentligen ha något att komma med?
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 09:37   #18964
Trance

Trances avatar

Citat:
Typisk invändning:

"Jamen, klart du måste vara intressant och ta för dig. Ingen gillar ju en försynt mes som håller sig till kulisserna"

Översättning:

"Ja, klart du måste vara en alfahanne. Ingen gillar en betahanne"

QED.

Det samma gäller inte för killars syn på tjejer - någonsin hört en kille ställa de kraven på en tjej? Nej, precis. Tjejer har de kraven på killar, även om de försöker låtsas som om de inte finns...
Fast jag anser att ni drar för stora slutsatser baserat på för lite data eller väljer ut den datan som passar er. Jag kan ta ett annat exempel för att visa detta:

En smal tjej med stora bröst attraherar ofta killar sexuellt och man ser ofta att killar uttrycker uppskattning för denna kroppstyp. [insert några spelukationer löst baserade på biologi om sekundära sexuella uttryck och ålder]

Slutsatsen blir att alla killar attraheras av denna kroppstyp och finner andra kroppstyper oattraktiva. Därför måste en tjej, för att kunna attrahera en kille, uppnå en sådan kroppstyp.
Gammal 2012-03-22, 09:52   #18965
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Fast jag anser att ni drar för stora slutsatser baserat på för lite data eller väljer ut den datan som passar er. Jag kan ta ett annat exempel för att visa detta:

En smal tjej med stora bröst attraherar ofta killar sexuellt och man ser ofta att killar uttrycker uppskattning för denna kroppstyp. [insert några spelukationer löst baserade på biologi om sekundära sexuella uttryck och ålder]

Slutsatsen blir att alla killar attraheras av denna kroppstyp och finner andra kroppstyper oattraktiva. Därför måste en tjej, för att kunna attrahera en kille, uppnå en sådan kroppstyp.
Det är inte det minsta kontroversiellt att en midje-höft-kvot på 0,6-0,7 hos en kvinna är vad män finner mest attraktivt, så javisst. Välkommen in i leken, Trance. Var det nå't du hade att säga?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Gammal 2012-03-22, 10:14   #18966
Trance

Trances avatar

Citat:
Det är inte det minsta kontroversiellt att en midje-höft-kvot på 0,6-0,7 hos en kvinna är vad män finner mest attraktivt, så javisst. Välkommen in i leken, Trance. Var det nå't du hade att säga?
Du förstod inte poängen.
Gammal 2012-03-22, 10:16   #18967
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Du förstod inte poängen.
Jag skiter i din meta-diskussion om hur formatet bör se ut. Argumentera emot sakfrågorna istället.
Gammal 2012-03-22, 10:20   #18968
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Ni som gillar (utan att lägga värde i om det fungerar eller inte, det gör det säkert) detta alfahanne spelet, vad är tjusningen i det annat än att man får en snygg tjej? Jag förstår att om man har extremt svårt med tjejer och/eller är desperat att det blir lockande, men för er andra?

Det jag kan utläsa lite snabbt från Rational Male och lite från hans blogroll så handlar det mycket om att hålla ner kvinnan (kanske inte med stort K, utan den du är intresserad av iaf), glorifiera dig själv bortom förstånd, få personen att känna sig otrygg och därmed med benägen att vara till lags hela vägen till "nödvändigheten i kvinnomisshandel". (http://www.inmalafide.com/blog/2012/...estic-violence)

Inte helt oväntat så verkar Nietzsche vara en väldigt populär filosof bland dessa.

Kan någon utveckla?
young_george är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 10:27   #18969
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av young_george Visa inlägg
Ni som gillar (utan att lägga värde i om det fungerar eller inte, det gör det säkert) detta alfahanne spelet
Vad är "alfahanne-spelet"? Vem menar du i tråden gillar det?

Citat:
Ursprungligen postat av young_george
vad är tjusningen i det annat än att man får en snygg tjej?
Irrelevant fråga.

Citat:
Jag förstår att om man har extremt svårt med tjejer och/eller är desperat att det blir lockande, men för er andra?
Semi-irrelevant. Du verkar tro att det är en manual?

Citat:
Det jag kan utläsa lite snabbt från Rational Male och lite från hans blogroll så handlar det mycket om att hålla ner kvinnan (kanske inte med stort K, utan den du är intresserad av iaf), glorifiera dig själv bortom förstånd, få personen att känna sig otrygg

Nej.

Citat:
Kan någon utveckla?
Ställ en konkret fråga.
Gammal 2012-03-22, 10:29   #18970
Trance

Trances avatar

Citat:
Jag skiter i din meta-diskussion om hur formatet bör se ut. Argumentera emot sakfrågorna istället.
Vilket format? Jag poängterade det absurda i att med hjälp av hårt selekterad data dra slutsatser om hur en hel grupp agerar. Motsvarande logisk deduktion:

1. D-kupa attraherar vissa män.
2. Därför krävs d-kupa för att attrahera en man.

Ni söker stöd hos de kvinnor som stödjer hypotesen, i.e. det krävs en alfahanne för att attrahera dem och skriver så i deras profil på datingsidor. Men ni ignorerar samtidigt den datan som tyder på att folk som ni nog ser som beta är i förhållanden och faktiskt attraherar de av motsatta könet.
Gammal 2012-03-22, 10:33   #18971
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Vilket format? Jag poängterade det absurda i att med hjälp av hårt selekterad data dra slutsatser om hur en hel grupp agerar. Motsvarande logisk deduktion:

Ni söker stöd hos de kvinnor som stödjer hypotesen, i.e. det krävs en alfahanne för att attrahera dem och skriver så i deras profil på datingsidor. Men ni ignorerar samtidigt den datan som tyder på att folk som ni nog ser som beta är i förhållanden och faktiskt attraherar de av motsatta könet.
Ja, visa på den datan och kom med motexempel.

Tror du att det är en slump att ämnet diskuteras så mycket? Noll verklighetsförankring utan nå'n sorts påhittad grej bara för att fördriva tiden? "Women are fickle" på Google genererar en fantasiljon automatgenererade sidor som The Game-konspirationen hittat på för att sälja mer litteratur? Eller va?

Senast redigerad av mikaelj den 2012-03-22 klockan 10:34.
Gammal 2012-03-22, 10:33   #18972
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Vad är "alfahanne-spelet"? Vem menar du i tråden gillar det?
Det jag frågar, vad är det?

Den som känner sig träffad får svara, därför jag inte specificerade någon särskild person utan skrev "Ni som gillar det". Hur svårt kan det vara att utläsa det?

Citat:
Semi-irrelevant. Du verkar tro att det är en manual?
Vilket verkar vara en manual? Jag skriver min uppfattning jag fått efter att läsa bloggarna.

Citat:
Irrelevant fråga.
Ok, då förstår jag bättre.

Citat:
Ställ en konkret fråga.
Nej, jag bad någon att utveckla kring det jag skrev så att jag kunde förstå bättre vad det handlar om. Men jag är inte längre intresserade av dina svar, eftersom de antagligen kommer fortsätta i samma dryga ton.
young_george är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 10:35   #18973
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av young_george Visa inlägg
Det jag frågar, vad är det?
Det finns inget "alfahanne-spel". Du får ställa konkreta frågor om de delar du undrar över i det du har nämnt "alfahanne-spel", så kan jag se om jag kan besvara det.

En gissning är att du tror att man förställer sig och låtsas vara någon annan, eftersom du använder termen "spel". Det är felaktigt. Därför undrar jag vilka delar av det du kallar "spel" du undrar över.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-03-22 klockan 10:36.
Gammal 2012-03-22, 10:39   #18974
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Hm sitter och funderar över valet av profilbild. Ni som är erfarna dejtingsida-användare, hur brukar ni tänka? Förövrigt brukar ni ladda upp fler bilder än profilbilden?

Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Sex utan känslor +att man inte lägger sig i vad den andra gör på sidan, är väl snarare en ganska cementerad definition på KK? Börjar man sätta upp gränser, så är det ett förhållande man har (om än ett dåligt sådant).
Så kk relationen övergår till ett förhållande om man kommer överens om att inte ha sex med andra? Känns som det där bör vara helt upp till personerna ifråga. Som sagt har jag ingen erfarenhet av det hela, jag kan dock förstå att det blir ännu knepigare att ha en sådan relation om man börjar sätta gränser.
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2012-03-22, 10:44   #18975
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:

Nej, det är inte vad det är frågan om. Tillbaks och läs Veckorevyn med dig.
Yes är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:47.