2012-03-22, 08:29
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
Det var ett exempel.. finns nog en miljard olika varianter på det där .. men oftast pratas vi ju mer detaljerat och länge om allt.
|
Killar vill förmedla ett budskap. För tjejer är förmedlingen budskapet.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-03-22, 08:30
|
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
MrBoris - hade siffrorna (95/5) haft något som helst underlag hade jag kunnat acceptera generaliseringen lättare.
|
Jag tycker det finns ett välgrundat underlag eftersom det är baserat på vad 95% av folket har erfarit såhär långt, som vi som synes ser många också uttrycka i tråden, förutom en del avstickare som blir flyförbannade o bojkottar den istället
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2012-03-22, 08:31
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Å herregud. Jag kommer att sätta den här tråden i karantän tills Micke helt konverterar till att skriva relationsinlägg på Flashback med de andra kvinnoexperterna. Nu handlar den inte om relationer, den handlar om maktkamp.
|
"Mickes åsikter är så fåniga att jag inte ens tänker bry mig om att bemöta dem, för de är så självklart felaktiga. Därför säger jag bara att han har fel, dissar diskussionen och slutar sedan diskutera"
Snyggt försök till en s.k. härsarteknik, mini.
Varför inte bemöta det du anser vara fel?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-03-22, 08:32
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
När vi ändå generaliserar friskt så skulle jag vilja bidra med att påstå att all ondska i världen bottnar i mannens sexuella frustration. Nån som håller med om detta?
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2012-03-22, 08:35
|
|
|
|
Förövrigt älskar jag Mikaelj:s och MrBoris inlägg. Dom är så härligt bittra. Rätt har dom ju oftast också, i grunden.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2012-03-22, 08:39
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
MrBoris - hade siffrorna (95/5) haft något som helst underlag hade jag kunnat acceptera generaliseringen lättare. Som det är nu har jag svårt att ta det som mycket mer än frustration från bägge lägren där man hellre säger "män är", "kvinnor är" än att titta på "jag är".
|
Är det en myt att kvinnor kommunicerar subtilt och att män kommunicerar explicit? Är det en modell som de där töntiga "Game-killarna" har uppfunnit och försökt passa in på verkligheten?
Eller. Kan det vara så att det faktiskt är baserat på riktiga observationer? Att både män och kvinnor har annorlunda förutsättningar för kommunikation, vilket formar deras vän- och kärleksrelationer? Sandra81 beskrev det ovan. Skall du bunta ihop henne med resten av PUA-scenen?
+1 på vad MrBoris skrev om normalfördelning och anomalier.
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
När vi ändå generaliserar friskt så skulle jag vilja bidra med att påstå att all ondska i världen bottnar i mannens sexuella frustration. Nån som håller med om detta?
|
Åtminstone testosteronnivån? Det är den som står för initiativtagande och annat. Efter sex orkar ju inga män göra nå't.
Citat:
Förövrigt älskar jag Mikaelj:s och MrBoris inlägg. Dom är så härligt bittra. Rätt har dom ju oftast också, i grunden.
|
Haha. Jag är inte det minsta bitter faktiskt, utan blir istället mer och mer munter ju mer jag läser på om ämnet. Jahaaa-ögonblick hela tiden. Även om mitt sätt att uttrycka sig i skrift säkert får det att låta som att jag får nobben gång på gång och hatar kvinnor, typ.
(klart vi har rätt. WHITEFOLKS briljerar för övrigt i den här tråden, han och Yes ligger på en delad förstaplats.)
Senast redigerad av mikaelj den 2012-03-22 klockan 08:46.
|
|
|
2012-03-22, 08:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
Prata kärlekskänslor med killar är oftast inte så poppis dom flyr bara in i sin lilla grotta och kommer ut när allt lugnat sig lite. Vi får älta å fråga om råd med andra tjejer istället om ditten å datten.. Killar är som sagt inte så verbala som vi tjejer är.
|
Men vi som tillhör den sorliga lilla minoriteten som faktiskt klarar av sådana bedrifter som att snacka kärlek och känslor (och faktiskt tycker om det) är inget att ha ändå, då finns inget kvar för er att jaga hos en som redan "kan/klarar" sånt dvs en snäll, lojal, känslsosam, trogen, ärlig och tråkig kille.
|
2012-03-22, 08:49
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri
Men vi som tillhör den sorliga lilla minoriteten som faktiskt klarar av sådana bedrifter som att snacka kärlek och känslor (och faktiskt tycker om det) är inget att ha ändå, då finns inget kvar för er att jaga hos en som redan "kan/klarar" sånt dvs en snäll, lojal, känslsosam, trogen, ärlig och tråkig kille.
|
Det går att göra båda. Du är inte tråkig för att du är lojal & känslosam, antagligen, utan för att:
Citat:
|
Ursprungligen postat av RationalMale
Women enjoy the communication more than the information being transferred. It’s not a problem to be solved, it’s the communication that’s primary. When a chump supplies her with everything all at once we think, yeah, the mystery is gone, he’s not a challenge anymore, why would she be interested? This is true, but the reason that intrigue is gone is because there’s no more potential for stimulating that need for communication or her imagination.
|
|
|
|
2012-03-22, 08:50
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Du får ju även fråga dig hur många killar i relationer som hamnar i bra relationer (tror inte vi behöver fördjupa oss i definitionen på "bra").
|
Om jag tittar runt lite så är de som är i stabilast och längst relationer också de killarna som jag ser som "mesigast". Finns självklart undantag men generellt är det så i min bekantskapskrets.
|
|
|
2012-03-22, 08:51
|
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Jag tycker det finns ett välgrundat underlag eftersom det är baserat på vad 95% av folket har erfarit såhär långt, som vi som synes ser många också uttrycka i tråden, förutom en del avstickare som blir flyförbannade o bojkottar den istället
|
Jag tror att jag har ett rätt stort hat som skiner igenom här, mot just generalisering, och speciellt i sådana här sammanhang. Effekten av att ha jobbat med HBT där "välgrundade observationer" legat till grund för så mycket stereotypiskt BS som jag själv som arbetade inom HBT-kulturen knappt bevittnade mer än knappt en handfull gånger under sju år.
Det jag menar är att folk gärna vill tro på förenklingar. Sen om detta faktiskt stämmer eller inte, det är en helt annan sak, och gör det faktiskt det så är det ju intressant att spekulera. Men jag ifrågasätter underlaget.
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Är det en myt att kvinnor kommunicerar subtilt och att män kommunicerar explicit? Är det en modell som de där töntiga "Game-killarna" har uppfunnit och försökt passa in på verkligheten?
Eller. Kan det vara så att det faktiskt är baserat på riktiga observationer? Att både män och kvinnor har annorlunda förutsättningar för kommunikation, vilket formar deras vän- och kärleksrelationer? Sandra81 beskrev det ovan. Skall du bunta ihop henne med resten av PUA-scenen?
+1 på vad MrBoris skrev om normalfördelning och anomalier.
|
Men sluta nu, jag buntar inte ihop någon med något. Vad var det nu du sade till Mini om att försöka tillämpa härskartekniker?
Jag ifrågasätter ihopbuntandet om något. Att det finns skillnader mellan kvinnor och män tvivlar jag inte på, men på den nivån som hålls i den här tråden så tror jag snarare att man hade mått bättre av att titta på individnivå snarare än grupp. Men det är ju svårt det också, för all del, speciellt eftersom vi oftast bara ser en av individerna, medan det oftast är två eller fler involverade. Tror inte så många har de här problemen med högerhanden direkt.
|
|
|
2012-03-22, 08:52
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
|
Gäller samma för de råd som tjejer kan läsa om killar i Veckorevyn och Cosmo?
|
|
|
2012-03-22, 08:53
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri
|
Det ena utesluter ju inte det andra? Klart man kan snacka känslor, och vara känslosam, även om man är alfa.
Det är när man blir en tönt, som tjejerna tröttnar på en. Det är nåt helt annat. Men folk envisas med att blanda ihop dem.
|
|
|
|
2012-03-22, 08:54
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Om jag tittar runt lite så är de som är i stabilast och längst relationer också de killarna som jag ser som "mesigast". Finns självklart undantag men generellt är det så i min bekantskapskrets.
|
+1
Dom som träffar "rätt" tjej tidigt och bildar familj.
|
|
|
|
2012-03-22, 08:59
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Åtminstone testosteronnivån? Det är den som står för initiativtagande och annat. Efter sex orkar ju inga män göra nå't.
|
Joe Rogan påpekar ofta vikten av regelbunden sädestömning som en del av det grundläggande underhållet av kroppen. "Få bort lite oönskad sperma ur kroppen", som han så fint formulerar det. Annars byggs det upp frustration som i förlängningen leder till lidande för hela planeten. Kolla Afganistan et al.
|
|
|
|
2012-03-22, 09:03
|
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
|
Jag kan ju faktiskt erkänna att ja jag är lite bitter  Men det är för att jag varit o har erfarenhet av båda lägren, en där jag var mr nice guy/mes/tönt whatever o blev dumpad mer än jag dumpade, o en där jag "spelade" alfahanne o fick ligga som aldrig förr o dumpade mer än jag blev dumpad. Har erfarenhet av hela spektrat o kan se det ur bådas synvinkel
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.
|

|