2008-01-06, 19:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis
Vilket härligt pass, grattis till PB!
Ja man ska verkligen inte underskatta tankens kraft, att inse att man inte behöver vara ett offer för sina känslor är nog en av de starkaste upplevelserna i livet, även om man inte klarar det alla gånger så ger det ändå en otrolig styrka.
|
Tack!!!
Ja, verkligen. Förut när jag var ett offer och en bitter människa så trodde jag inte på sånt och ville inte ens lyssna till de som påstod det. Vilken himla tur att man kan lära om!
|
|
|
2008-01-07, 10:56
|
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
Du närmar dig mina vikter i hantelflyes, och det med stormsteg! Vet inte om jag ska sätta ut en  eller en  ... Får bli en  !
|
|
|
2008-01-07, 20:48
|
|
|
Registered User
|
Måndag 7/1 morgoncardio
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis
Du närmar dig mina vikter i hantelflyes, och det med stormsteg! Vet inte om jag ska sätta ut en  eller en  ... Får bli en  !
|
Är det sant? Tanken svindlar nästan...där ser man vad lite julmat kan göra. Nu känner jag mig rätt stark
Blev 40-45 min morgoncardio idag, promenad och lite jogging. Benen kändes jätteslitna så i morgon blir det sovmorgon. Ska köra ett mini-benpass på kvällen också.
Första arbetsdagen har tillbringats halvsovande, var sjukt trött. Hann knappt sätta mig på bussen hem innan jag somnade ohämmat
Har gjort ny träningssplit och den kommer att närmaste tiden fokuseras på ben och triceps/dips. Ibland blir det lite extra axlar också. Jag kommer att ha 2 olika upplägg som alterneras varannan vecka.
Måndag
Vila som vanligt, ypperlig dag att skippa gymmet och slippa alla klåpare som ska straffträna efter helgen.
Tisdag
Vecka 1 blir det ett litet benpass samt biceps. Vecka 2 axlar och ev lite baksida lår.
Onsdag
Vecka 1 axlar, om jag tränar på SVEA blir det även sittande adduktion/abduktion. Vecka 2 bröst och triceps.
Torsdag
Rygg och spinning.
Fredag
Vila eller axlar
Lördag
Ben och mage
Söndag
Vecka 1 blir det bröst och triceps. Vecka 2 körs biceps, triceps och ev baksida axlar.
Detta är preliminärt, ska testa nu och korrigera om jag kommer på något ännu bättre.
Morgoncardio körs efter lust och väderlek.
|
|
|
2008-01-08, 12:01
|
|
|
SL gudinna
Reg.datum: Sep 2007
|
Kul med ett nytt split. Alltid kul när nått nytt händer! Hur ligger vikten nu i jämförelse med tävlingsvikten??
Ursprungligen postat av Meister
Jobbar ens magen i marklyft?
|
|
|
|
2008-01-08, 13:43
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Luttis
Kul med ett nytt split. Alltid kul när nått nytt händer! Hur ligger vikten nu i jämförelse med tävlingsvikten??
|
Jag tycker också det känns kul, kanske ändrar lite efterhand också  .
Vikten ligger på mellan 4-5 kg över tävlingsvikten (beroende på om jag ätit pizza eller ej  ) och det är jag nöjd med. All cardio under julsemestern räddade mig från att gå upp alltihop igen, vilket jag lovat mig själv att inte göra. Dock vill jag lägga på mig lite mer massa nu och då går jag väl upp lite till. Men jag skyndar hellre långsamt och undviker på så sätt att inte fetta på mig lika mycket som förra vintern, så mitt kcal-överskott är lite mer blygsamt denna gång  .
|
|
|
2008-01-09, 11:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Luttis
Kul med ett nytt split.
|
+1 !
Nya planeringar är alltid spännande o se, tycker jag. Kul o fundera ut också  Det brukar kunna ge en lite motivationsboost för mig. Borde nog ta o fatta ett riktigt beslut om hur jag ska lägga upp min egen träning också.
Har du några huvudsakliga mål du tränar mot nu?
|
|
|
2008-01-09, 20:31
|
|
|
Registered User
|
Tisdag 8/1, mini-benpass, biceps
Citat:
Ursprungligen postat av Ivar_Lo-J
Har du några huvudsakliga mål du tränar mot nu?
|
Har inte bestämt mig än, men jag tränar som om jag hade det
Gårdagens pass, det första för året på Atlantum:
Horisontell benpress
4 plattor: 18
Enbens dito
4 plattor: 12/ben
5 plattor: 7, 8, 8/ben
Sittande lårcurl
5 plattor: 18
Enbens
4 plattor: 9, 8, 8, 8/ben
Enbenspark
17,1 kg: 10, 10, 9/ben
Båda benen
34,3 kg: 3x8, helt slut
Kick Ass
11 plattor: 13, 12, 12/gluteus
Alternerande hammercurl, stående
2x12,5 kg: 4x4/arm och PB!  Bra att 11:orna var upptagna så jag tvingades köra tyngre, hahaha...
EZ-curl
EZ-stång+10 kg: 10
EZ-stång+15 kg: 6, 5, 4
Benträningen kändes sisådär pga extremt spänd rygg, höger höftböjare är helt utflippad just nu. Fick lite ryggmassage på kvällskvisten av sambon och han brukar hitta ett tokömt område nära kotorna i ländryggen på höger sida. Jag gissar på att det är ett av höftböjarnas ursprung som krånglar där, det brukar kännas ända ner i foten
|
|
|
2008-01-09, 20:50
|
|
|
Registered User
|
Onsdag 9/1, morgoncardio, axlar mm
Vaknade 4 i morse och kunde inte somna om  Det positiva var att jag slapp stressa på morgonen iaf. Blev 45-50 min morgonpromenad/jogg och jag kände mig riktigt fräsch i benen efter den lilla ryggmassagen föregående kväll, så joggningen kändes riktigt bra.
Ätit massa choklad på jobbet idag, enbart pga ilska och frustration. Måste lära mig att inte "humör"-äta!!!
Dock svullar jag alltid med stil, det var kvalitetsgrejer från en specialaffär med lyxig choklad
Eftersom mitt jobb är så stillasittande började ryggen snabbt muppa sig igen och när jag väl reste mig så knakade höger höft så att det hördes ett kraschande ljud. Har dessutom en rejäl låsning i bröstryggen, så nu har jag fått nog och bokat tid hos kiropraktorn på fredag! Lovely!
Dagens pass, som var årets första på SVEA:
Liggande CC för baksida axlar
2x10 kg: 12, 10, 8, 8, 7
varvat med
Enarms sidolyft med kabel
5 kg: 11, 7, 7, 6, 5/arm
Sittande press bakom nacken i Smith
20 kg: 10
22,5 kg: 6, 6, 6, 5
Framåtlutat sidolyft på lutande bänk
2x6 kg: 7, 7, 7, 6
Enarms dito
5 kg: 8, 7/sida
varvat med
Alternerande hantellyft framåt
2x6 kg: 11, 10, 8/sida
och
Hantellyft åt sidan
2x6 kg: 8, 6, 6, 6
Sittande adduktion/abduktion
20/25 kg. 4 set vardera, högreps
Damn, vad jag känner mig stark nu  Var tidspressad och tvingades superseta i högt tempo också, så pumpen var inte att leka med!
Sedan fattades det ju inte direkt kalorier i kroppen heller *whistle*
|
|
|
2008-01-10, 20:36
|
|
|
Registered User
|
Torsdag 10/1, morgoncardio, rygg, lite mage
Jobbade hemma idag och hann med lite morgoncardio igen - beslöt att skippa kvällens spinning istället, är ändå för spänd i ryggen för att få något vettigt ut av ett spinningpass.
Blev ca 40-45 min promenad och lite jogging. Slaskigt och halt, riktigt trist väder nu.
Var seg och inte helt motiverad på gymmet, dessutom muppig rygg, så det fick bli ett relativt lätt pass utan några större utmaningar.
Smalt latsdrag med V-handtag
40 kg: 10
50 kg: 6, 5
45 kg: 7, 6, 6
Chins Ej maxning
7, 6, 5, 6
Sittande rodd
50 kg: 8, 7, 8, 8, 8, 7
Enarms
15 kg: 3 set
Enarmsrodd i hammermaskin
10 kg exkl maskinen: 8, 7, 7, 7, 7/sida
Ryggresningar och sidoryggresningar
5 set vardera
Knälyft/crunches på bänk
3 set
Crunches
4 set
I morgon är det vila från gymmet, istället ska jag till kiropraktorn. Inte en dag för tidigt!
|
|
|
2008-01-11, 17:48
|
|
|
Fitness4Life
Reg.datum: Jan 2005
|
Bra chins o lycka till hos kiropraktorn!
O ja trevlig helg
|
|
|
2008-01-11, 21:32
|
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
Sov gott, det brukar man ju göra efter kiropraktorbesök! Ett litet tips för att slappna av i Erector Spinae, fokusera på en punkt mitt i muskeln och försök slappna av den, funkar mycket bättre än att försöka slappna av i hela muskeln samtidigt.
|
|
2008-01-12, 06:27
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis
Sov gott, det brukar man ju göra efter kiropraktorbesök! Ett litet tips för att slappna av i Erector Spinae, fokusera på en punkt mitt i muskeln och försök slappna av den, funkar mycket bättre än att försöka slappna av i hela muskeln samtidigt.
|
Det funkade ju  Lyckades "släppa ned" höger höft en liten stund! Tack för tipset!
|
|
|
2008-01-12, 08:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Hallå!
Låter som vi har lika, min höger sida är oxå hopdragen och blir värre av stress. Skulle behöva skaffa lite mera muskler i tyggen men det är svårt när jag inte kan styrketräna..
Skum dröm, är ju jobbigt när de påverkar en även när man är vaken.
Nån träning idag?
Ha en skön helg!!
|
2008-01-12, 08:35
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av NoSugarcoating
Hallå!
Låter som vi har lika, min höger sida är oxå hopdragen och blir värre av stress. Skulle behöva skaffa lite mera muskler i tyggen men det är svårt när jag inte kan styrketräna..
Skum dröm, är ju jobbigt när de påverkar en även när man är vaken.
Nån träning idag?
Ha en skön helg!!
|
Intressant, det får vi snacka vidare om!!! Har du också skolios?
Synd att du inte kan träna, för bålträning och specialträning för vänster sida (för att "lära" den ta över lite jobb från högersidan) hat hjälpt mig jättemycket!
Ska träna, men vet inte om det blir ben eller bröst/triceps. Har ben-dag, men kroppen protesterar mot gårdagens behandling genom att "spänna emot" och det blir inte bättre av att jag vaknade för tidigt och inte kan somna om. Blir ännu mer spänd av sömnbrist
Nåväl, ska försöka sova middag och slappna av sen så får vi se.
Trevlig helg du med (och födelsedag  )
|
|
|
2008-01-12, 12:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Intressant, det får vi snacka vidare om!!! Har du också skolios?
Synd att du inte kan träna, för bålträning och specialträning för vänster sida (för att "lära" den ta över lite jobb från högersidan) hat hjälpt mig jättemycket!
Ska träna, men vet inte om det blir ben eller bröst/triceps. Har ben-dag, men kroppen protesterar mot gårdagens behandling genom att "spänna emot" och det blir inte bättre av att jag vaknade för tidigt och inte kan somna om. Blir ännu mer spänd av sömnbrist
Nåväl, ska försöka sova middag och slappna av sen så får vi se.
Trevlig helg du med (och födelsedag  )
|
Ne, men jag har roterat bäcken, ett ben som är lite längre än det ena och 2 diskbråck som ställer till det för mig... Kör ju iof sjukgymnastik men det är fokus på båda sidorna. Kanske kan vara värt att pröva nåt som stärker vänster lite. Några tips??
Sover själv illa och vet hur mycket det påverkar spänningar och smärta, inge roligt alls..
Ska ha en bra Föedelsedag!
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:12.
|

|