Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-30, 19:35   #1816
GwP
Registered User

GwPs avatar

Reg.datum: Feb 2012
-7,4 kg på 4 veckor. Har ändå ökat på gymmet så det är ett bra tecken
GwP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 20:00   #1817
gQLLe
Banned User

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Ursprungligen postat av GwP Visa inlägg
-7,4 kg på 4 veckor. Har ändå ökat på gymmet så det är ett bra tecken
är du från en annan planet?
gQLLe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 14:30   #1818
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.

Carolinews avatar

Reg.datum: Dec 2006
Har nu stått stilla på exakt samma vikt i 4 dagar (69,8 tre dagar och 69,9 idag) och har ett kcal-intag på knappt 1000 kcal/dag samt kör kondition ungefär var tredje dag. Börjar bli jävligt förbannad nu...
Gammal 2012-03-31, 14:32   #1819
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Det tar tid innan vikten droppar. Du ligger på (för stort) kaloriunderskott med det intaget så det är bara att vänta och inte bli förbannad/sur/arg/frustrerad.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 14:38   #1820
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.

Carolinews avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Det tar tid innan vikten droppar. Du ligger på (för stort) kaloriunderskott med det intaget så det är bara att vänta och inte bli förbannad/sur/arg/frustrerad.
Det borde ju vara mot fysikens lagar att kunna gå upp/stå stilla på det här intaget. Men min kropp gör väl allt den kan för att få ligga kvar på samma vikt som jag gjort i många år.

Men det är svårt att hålla motivationen uppe alltså...
Gammal 2012-03-31, 14:41   #1821
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Det borde ju vara mot fysikens lagar att kunna gå upp/stå stilla på det här intaget. Men min kropp gör väl allt den kan för att få ligga kvar på samma vikt som jag gjort i många år.

Väg dig inte förrän om en vecka och fortsätt hålla intaget, strunta helt i vågen lite.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 15:29   #1822
gQLLe
Banned User

Reg.datum: Oct 2010
Citat:

alla har svackor någon gång i deffen... bara att fortsätta kötta! rekommenderar att du väger dig 1 gång i veckan eller max var tredje dag istället. Fast mitt bästa tips är att ta mått.. även om vikten står still så ljuger aldrig måttbandet!
gQLLe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 17:28   #1823
Zenot
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Ca 7kg sen starten i januari, gick långsamt i början pga rutten diet orsakad av lathet. :p

Har märkt hur jag på senare tid inte ens är sugen på snacks/skräpmat, istället för att bli sugen på chips när handlar och går förbi snackshyllan ser jag bara tid att förlora där, får se hur länge det håller!
Zenot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 17:40   #1824
gorby
Registered User

Reg.datum: Nov 2010
Började för 3 veckor sedan.

Startvikt: 77,9 kg
Nu: 74,3 kg (-3,6)

Mål: Slippa stå i vassen i sommar. (: = Runt 70-71 kg (~Vecka 19 borde jag vara i mål.)

Funkar bra hittills, ej märkvärt hungrig.. ser skillnad i spegeln varje vecka + plus att jag fortfarande ökar på gymmet. (:
gorby är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 18:21   #1825
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.

Carolinews avatar

Citat:
Ursprungligen postat av gQLLe Visa inlägg
alla har svackor någon gång i deffen... bara att fortsätta kötta! rekommenderar att du väger dig 1 gång i veckan eller max var tredje dag istället. Fast mitt bästa tips är att ta mått.. även om vikten står still så ljuger aldrig måttbandet!
Problemet är att väger jag mig för sällan så hinner jag bygga upp förväntningar vad gäller vågens siffror. Hade jag t.ex. väntat 5 dagar med att väga mig nu och då sett att jag väger exakt lika mycket som innan hade jag blivit lagom bitter och ledsen. Måttbandet står på exakt samma det också.

Samlar kroppen på sig vätska eller vad är det frågan om? Jag hann inte gå ner mer än ett drygt kilo (vilket då borde varit vätska?) och sedan tog det tvärstopp. Det händer varje gång jag försöker och förra gången gav jag upp efter att ha stått stilla i tre veckor. Något säger mig att det kommer bli likadant igen då allt pekar på det.
Gammal 2012-03-31, 19:27   #1826
rbs
Registered User

rbss avatar

Reg.datum: Feb 2009
Är inne på tredje veckan, fungerar fint.

Jag brukar försöka dämpa ner hela grejen med att jag deffar. Därför skippar jag vågen och optinojjan. Om jag vill göra en burrito på 150g nötfärs istället för sista proteindrinken så gör jag det. Man ska inte plåga sig själv över småsaker, då sitter man tillslut där med en chipspåse i handen och lipar över vad man gjort. 100 kalorier mer eller mindre ska inte ha någon betydelse.

Det som är avgörande är om du mentalt orkar fortsätta under en längre tid. Om min deff tar en vecka längre än om jag försökt leva optimalt så gör det inget.
rbs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 19:31   #1827
Musken
Registered User

Muskens avatar

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Ursprungligen postat av rbs Visa inlägg
Är inne på tredje veckan, fungerar fint.

Jag brukar försöka dämpa ner hela grejen med att jag deffar. Därför skippar jag vågen och optinojjan. Om jag vill göra en burrito på 150g nötfärs istället för sista proteindrinken så gör jag det. Man ska inte plåga sig själv över småsaker, då sitter man tillslut där med en chipspåse i handen och lipar över vad man gjort. 100 kalorier mer eller mindre ska inte ha någon betydelse.

Det som är avgörande är om du mentalt orkar fortsätta under en längre tid. Om min deff tar en vecka längre än om jag försökt leva optimalt så gör det inget.
tack, nu gick jag ner och köpte en kebabtallrik!
Musken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 19:35   #1828
rbs
Registered User

rbss avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Musken Visa inlägg
tack, nu gick jag ner och köpte en kebabtallrik!
Hoppas den smakar!

Ett väldigt gott alternativ dom har på pizzerian här brevid är kycklingtallrik bestående av kyckling (duh), pommes, sallad, tomat, gurka och vitlökssås. Denna måltid ligger uppskattningsvis på 1000kcal (har jag för mig att jag kom fram till).

För att komma fram till detta beställde jag helt enkelt en tallrik med sås i en burk vid sidan om. Sedan gick jag hem och vägde maten var för sig, och kollade sedan upp näringsinnehållet på nätet. Livsmedelsverket har specifierat en viss typ av pommes efter "gatukök", denna ligger på 270kcal/100g.

Gjorde samma sak veckan efter och siffrorna stämde helt okej.
rbs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-01, 10:01   #1829
paatrik
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Problemet är att väger jag mig för sällan så hinner jag bygga upp förväntningar vad gäller vågens siffror. Hade jag t.ex. väntat 5 dagar med att väga mig nu och då sett att jag väger exakt lika mycket som innan hade jag blivit lagom bitter och ledsen. Måttbandet står på exakt samma det också.

Samlar kroppen på sig vätska eller vad är det frågan om? Jag hann inte gå ner mer än ett drygt kilo (vilket då borde varit vätska?) och sedan tog det tvärstopp. Det händer varje gång jag försöker och förra gången gav jag upp efter att ha stått stilla i tre veckor. Något säger mig att det kommer bli likadant igen då allt pekar på det.
Trust science, om du bara håller i kommer det ge med sig. Jag skulle däremot undvika ett så pass stort underskott under flera veckors tid, kanske behöver din kropp helt enkelt "vänja sig" vid en ny nivå. Orkar du inte fortsätta så tvinga dig till 200-300kcal underskott, låt veckorna gå, kroppen kommer anpassa sig. Hoppas det går bra

När jag ändå skriver kan jag rapportera de egna resultaten. Bulkade fem månader förra året, tyvärr blev det rätt misslyckat. Lärdomarna blev däremot många varför jag nu är riktigt taggad inför en ny period. Vilket som, bestämde mig för deff i november men det blev utdraget, tog aldrig tag i det och tvekade lite kring mina träningsmål (fortsätta med uthållighetsidrott eller verkligen köra hårt med styrketräningen).
Nu har jag dock bestämt mig och även fått bort ett par kg som jag inte ville ha i början av en uppbyggnad.

Kroppsvikt senaste tiden:

Söndag 26 februari: 76,5 kg
Måndag 5 mars: 75,8 kg
Måndag: 19 mars 73,7 kg
Tisdag 27 mars: 75 kg
Torsdag 29 mars: 73,7 kg
Lördag 31 mars: 72,9 kg

Som sagt, låg i balans kring december/januari (då deff behövdes) för att nu ha tagit tag i det. Skönt att börja bygga igen, gillar inte när man tränar mållöst och inte har någon plan.

Senast redigerad av paatrik den 2012-04-01 klockan 10:05.
paatrik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-01, 10:17   #1830
uf_74
Registered User

uf_74s avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av uf_74 Visa inlägg
-7,3 på 9 veckor. 10-15 kg to go. Vi får se hur det ser ut på 90 (-10 ytterligare).

Stats 38 år
185 cm

21/1 107 kg
24/3 99,7 kg

Käkar mindre och bättre med fokus på protein. Stillasittande arbete så det blir en djävla massa spinning som kardio. Just nu 4 pass spinning/veckan och 3 pass styrka. Målsättning att se vältränad ut samt bättra på hälsan. Tränat styrka till och från halva livet. Finns lite kvar där under späcket....
Update: 31/3 vikt 98,8 kg. Totalt 8,2 kg nu på 10 veckor. Trodde att det skulle vara mer då jag aldrig kört så mycket kardio som jag gör nu (4 spinningpass/vecka) samt ligger på ett beräknat underskott på 750 kcal/dag (ex kardio). Jag har iofs ett stillasittande arbete så min grundförbränning utan kardio måste vart lägre än jag trodde....

Positiva förutom att jag de facto har gått ner 8,2 kg är att kondisen har blivit grym (i mina mått mätt). Körde att pass igår där jag låg på >83% av maxpuls i 40 min vilket är för mig mycket..
uf_74 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:15.