2012-02-11, 17:57
|
|
|
Kärvt maskulin
Reg.datum: Nov 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami
Det är väl allmänt vedertaget att alkohol och knark är dåligt för en människa och är ett problem i samhället. Att ha planscher på gym om att knark och alkohol fuckar upp en är inte så relevant jämfört som att ha planscher om doping.
|
Ja det har du ju rätt i, tänkte inte ens på det. Men faktum kvarstår att man påstår att de som brukar AAS är dumma. Och det tycker jag mig inte se på planscher på allmänna platser, eller höra "experter" uttala sig på samma sätt om t.ex alkolister. Det är en skillnad på hur de behandlas.
Citat:
Tycker synd om alkoholister och narkomaner har jag aldrig skådat på, vad jag förstår är dessa människor isolerade från samhället, grovt sagt och generaliserat, bor på plattan i Stockholm eller hänger på en parkbänk om dagarna.
|
Jag kan bara tala utifrån egen erfarenhet
Citat:
Att bli anklagad för doping som vältränad får man ta, får höra det själv ibland. Det är bara skratta åt det och ta det som en komplimang.
|
Det är ju en bra inställning att du kan rycka på axeln åt det och se det positiva i anklagelsen, att den också innebär att för den som anklagar dig måste du te dig som väldigt stark/stor.
Men jag tror inte det är särskilt kul som väldigt målinriktad tränande mot volym, som många här på forumet, som får slängt i ansiktet att de "minsann inte klarat av det de uppnått utan AAS, de har bara tagit di där anabåla utan att jobba för det".
De flesta vill väl gärna få lite positiv feedback på det de uppnår, inte bara nått föraktfullt uttalande om att de bara fuskat.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
|
|
|
2012-02-11, 17:59
|
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage
Tycker klappjakten på doping är väldigt konstig. På gymmet där jag tränar står det t.ex på väggen "dum, dummare, dopad". Vafan, liksom? Jag har aldrig sett maken till liknande. Aldrig sett "dum, dummare, alkolist" eller "dum, dummare, narkoman". Drar till med "dum, dummare, överviktig" - for good measure.
Människor som har problem med sådant tycker samhållet synd om och puttinuttar med, men människor som har samma problem med AAS ses på med förakt.
Om man vill hjälpa de som har problem med AAS kanske det vore bra att behandla dem med samma respekt som alla andra människor förtjänar.
Och ge fan i att komma med dopinganklagelser mot alla som är mer vältränade än en själv vore också trevligt. Inte tror jag alla på kolo är dopade bara för att de är starkare än mig.
Fast det vore iofs en trösterik tanke 
|
Håller med. Särskilt om "Dum, dummare, dopad". Har alltid tyckt att det är ett konstigt sätt att råda bot på problemet med de affischerna.
|
|
|
2012-02-11, 18:16
|
|
|
Registerered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Tycker synd om alkoholister och narkomaner har jag aldrig skådat på, vad jag förstår är dessa människor isolerade från samhället, grovt sagt och generaliserat, bor på plattan i Stockholm eller hänger på en parkbänk om dagarna.
|
Det är väl ändå långt ifrån majoriteten av alkoholisterna och narkomanerna som är hemlösa och utslagna?
|
|
|
2012-02-11, 18:17
|
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Jag har aldrig sett en sådan affisch, var har de suttit uppsatta?
|
|
2012-02-11, 18:17
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Citat:
Ursprungligen postat av rajjan_dammit
Det är väl ändå långt ifrån majoriteten av alkoholisterna och narkomanerna som är hemlösa och utslagna?
|
"grovt sagt och generaliserat" sa han ändå
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Jag har aldrig sett en sådan affisch, var har de suttit uppsatta?
|
Sitter en vid hantlarna på STIL tror jag, och garanterat en där folk brukar köra mark och böj, där det finns 2 rack och 2 powerrack, vid fönstren.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
Senast redigerad av BelowAverage den 2012-02-11 klockan 18:19.
|
|
|
2012-02-11, 18:18
|
|
|
Pissening, no homo.
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
|
Haha, det tror jag absolut. I alla fall i Sverige.
Citat:
|
Jo, men det där var ju fullkomligt felaktigt.
Skulle kännas som en liten seger.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
|
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
|
|
|
|
2012-02-11, 18:23
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi
Haha, det tror jag absolut. I alla fall i Sverige.
Jo, men det där var ju fullkomligt felaktigt.
|
Det beror väl också på om man när man hör ordet narkoman tänker man ofta på en helt ned-dekad och fattig narkoman snarare än på en välbeställd överklass festnarkoman. Finns väl alla typer och alla är ju narkomaner, men tror det flesta tänker på just de fattigaste mest utblottade. Vilket fortfarande nog gör påståendet felaktigt, men..ja.
Rika missbrukare är helt enkelt inte narkomaner i mångas ögon, lols.
|
Senast redigerad av BelowAverage den 2012-02-11 klockan 18:28.
Anledning: derp
|
|
|
2012-02-11, 18:34
|
|
|
Pissening, no homo.
|
Citat:
Det beror väl också på om man när man hör ordet narkoman tänker man ofta på en helt ned-dekad och fattig narkoman snarare än på en välbeställd överklass festnarkoman. Finns väl alla typer och alla är ju narkomaner, men tror det flesta tänker på just de fattigaste mest utblottade. Vilket fortfarande nog gör påståendet felaktigt, men..ja.
Rika missbrukare är helt enkelt inte narkomaner i mångas ögon, lols.
|
Precis. Därför håller jag delvis med om det du sa. Att man tycker synd om alkolister och narkomaner och ser deras problem som en sjukdom som det krävs mirakulös dedikation för att få bot på. Alla de är hemlösa, panka, arbetslösa och lever på plattan i Stockholm medan såna som missbrukar AAS är samhällets slödder och är de enda personer som gjort ett frivilligt val. Ungefär...
|
Citat:
|
Citat:
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
|
|
|
|
2012-02-11, 18:40
|
|
|
Registerered User
|
Citat:
|
Men om det inte ens stämmer för hälften, hur kan man då generalisera?
Senast redigerad av rajjan_dammit den 2012-02-11 klockan 18:41.
|
|
|
2012-02-11, 18:40
|
|
|
Registerered User
|
edit: fel
|
|
|
2012-02-11, 18:41
|
|
|
My boobs are Ok
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto
Håller med. Särskilt om "Dum, dummare, dopad". Har alltid tyckt att det är ett konstigt sätt att råda bot på problemet med de affischerna.
|
Det är en del i en opinionskampanj för att få folk som tränar att inte börja med doping. Jag brukar bära en sådan tröja när jag tränar för att stödja arbetet med att få färre att börja dopa sig. Vi har en sådan affisch nere i vår klubblokal som hänger ihop med vaccinera klubben. Det är att visa medlemmarna vilket ställningstagande klubben har ang doping. Vi har RF-tester, vi har tävlande samt vi har motionärer. Vill man dopa sig så får man pallra sig iväg någon annanstans.
|
|
|
2012-02-11, 18:43
|
|
|
Pissening, no homo.
|
Citat:
Men om det inte ens stämmer för hälften, hur kan man då generalisera?
Du menar att i andra länder har narkomanerna det bättre ställt?
|
Haha, nejnej. Jag menar att absolut är det långt ifrån majoriteten som är hemlösa och utslagna.
I andra länder kan jag tänka mig att de finns fler hemlösa och utslagna narkomaner och alkolister än i Sverige.
|
Citat:
|
Citat:
|
|
|
|
2012-02-11, 18:47
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Alla vet vi ju att häcklöpare aldrig dopar sig.
|
|
|
2012-02-11, 18:56
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi
Precis. Därför håller jag delvis med om det du sa. Att man tycker synd om alkolister och narkomaner och ser deras problem som en sjukdom som det krävs mirakulös dedikation för att få bot på. Alla de är hemlösa, panka, arbetslösa och lever på plattan i Stockholm medan såna som missbrukar AAS är samhällets slödder och är de enda personer som gjort ett frivilligt val. Ungefär...
|
Quote for truth.
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe
Det är en del i en opinionskampanj för att få folk som tränar att inte börja med doping. Jag brukar bära en sådan tröja när jag tränar för att stödja arbetet med att få färre att börja dopa sig. Vi har en sådan affisch nere i vår klubblokal som hänger ihop med vaccinera klubben. Det är att visa medlemmarna vilket ställningstagande klubben har ang doping. Vi har RF-tester, vi har tävlande samt vi har motionärer. Vill man dopa sig så får man pallra sig iväg någon annanstans.
|
Ja men det är ju bara sorgligt att kalla dem dumma för det. Jag är också mot AAS men inte fan har jag någon fix idé om att alla brukare är dumma i huvudet, det är ju bara rent ut sagt korkat. Och att kalla dem dumma, vad hoppas du uppnå med det?
På sin höjd så lär det duga till att provocera, det krävs ofta lite mer för att få människor att ändra uppfattning än att kalla dem dumma.
Slumpmässiga tester däremot, det kan jag tänka mig är mer effektivt. Men då ska de vara just slumpmässiga, inte att det blir som somliga här fått uppleva "du ser dopad ut, nu ska du gå och pissa under övervakning" och så ser alla på gymmet det och drar samman ett och ett, och tror nu att stackarn som testades är dopad. Kul. Nä, slumpmässigt ska det vara.
För att dra ännu en parallell så står det inte på cigarettpaket att rökare är dumma, utan det står om riskerna som rökning medför.
Det kanske vore ett bättre sätt att avråda doping, genom att lista upp riktiga biverkningar och inte en massa skitsnack.
|
|
|
|
2012-02-11, 18:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Alla vet vi ju att häcklöpare aldrig dopar sig.
|
De har långa slanka muskler. Man får stora bulliga muskler om man dopar sig, och det vill man inte ha i häcklöpning.
|
C4L
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:20.
|

|