Tränade bröst/axlar/triceps i förrgår och rygg/biceps igår. Bröstpasset gick bra och hade bra tryck. Bänken börjar gå lite bättre nu vilket känns kul
Igår så var jag fortfarande rätt sliten i benen så jag tog det lite halvlugnt med marklyften. Testade en lite annorlunda teknik i marklyften med höften lite högre upp vid startläget. Det kändes bra och jag ska nog försöka filma nästa markpass för att se om jag kan slipa lite mer på tekniken.
Jag brukar sällan träna 3 dagar i rad, de enda gångerna jag gör det är när jag har tänkt att gå ut på kvällen men att utgången inte blir av. Så var det igår nämligen. Men när jag kom hem från gymmet blev det ändrade planer så det blev utgång ändå, inte särskilt opti med whateva.
Det verkar som att jag har tappat lite disciplin när det gäller maten på senaste tiden. Jag köpte t.e.x. ett paket Start-flingor på fredagen och dom var slut på söndagen...
Men formen känns fortfarande helt okej och jag känner mig inte oaptitligt fet än iaf
Hantelpress
28.8x12 (pb) 28.8x7 26.4x7 (Bänken var upptagen så jag började med hantelpressar istället, blev rätt förvånad att 28.8 kändes så lätt när jag körde hantelpress först)
Tricepspushdowns med rep
38x12 42x9 35x12
Dips
20,15,10
Axelpress supersettat med sittande sidolyft
18.8x10 -> 13.6x12, 21x8->13.6x10
Bänk
60x8 60x6 60x5
Tricepsmaskin
105x12 115x10 85x12
Lutande flyes med hantlar
23.7x10 23.7x8 21x10
Sidolyft med hantlar
13.6x15 12 12
Sen lite lallande i cablecrossen 12-15 reppare 4-5 lätta set
"Congratulations, you have just set a new 1RM record!" blinkade till i mobilen rätt många gånger under passet Nu börjar bröstpassen kännas riktigt roliga istället för att ha semi-ångest för att vara så svag...
Tränade ben i lördags
Böj 120x6 120x6 100x15 100x12
Utfall med hantlar
42.5x8 39x8 34x10
Raka mark
100x10 110x6 110x8
Sen benpress myoreps, lite mage och nån till benövning.
Idag tränade jag Bröst/axlar/triceps
Bänk 75x4 70x6 70x4
Dips
20,15,10
Sen lite mer grejer, totalt mellan 20-30 set och riktigt bra pump och tryck.
Idag gjorde jag den beryktade taco-lasagnen. Den blev brutalt god!
Körde följande grejer:
500gr köttfärs 750 kcal 100gP
400g keso 312 kcal
240g krossade tomater(avrunnen vikt, en burk)
2dl mjölk
Lök, tacokrydda
250gr lasagneplattor 825 kcal tot runt 2200 kcal för hela kittet. Åt självklart upp hela efter träningen
Tackar! Fast brukar vara lite starkare i utfallen. Dock rätt jobbigt att reppa med 40+ kgs hantlarna när man har kört 15-reppare i böj precis innan
Idag körde jag rygg/biceps.
Jag bad en kompis filma när jag körde mark, rätt spännande eftersom att jag aldrig har sett hur jag lyfter.
150x10 (bara 8st på filmen, justerade greppet när filmen slutar)
Hur ser tekniken ut? Något jag borde tänka på?
Sen åt jag lasagne, det var gott. Såhär såg den ut:
2300 kcal och runt 190 gram protein innehöll den här badboyen
Jag tycker du ska försöka hålla ryggen rak. Av erfarenhet så vet jag att det inte är värt priset man kan få betala för att dra med krummad korsrygg, även om det bara är litegrann.
Jag tycker du ska försöka hålla ryggen rak. Av erfarenhet så vet jag att det inte är värt priset man kan få betala för att dra med krummad korsrygg, även om det bara är litegrann.
Jo, såg nu att jag inte har helt rak rygg på framförallt första repetitionen. Det kändes dock som att ryggen var rak. Får helt enkelt tänka på ryggen mer nästa gång. Lite dumt att ha väntat så länge på att filma ett lyft
Jo, såg nu att jag inte har helt rak rygg på framförallt första repetitionen. Det kändes dock som att ryggen var rak. Får helt enkelt tänka på ryggen mer nästa gång. Lite dumt att ha väntat så länge på att filma ett lyft
Jo, men du tappar ju iaf inte ryggen, du börjar ju dra med den krummad. Således borde du kunna ordna till det genom att tänka på ditt utförande och ta reda på om något begränsar din rörlighet eller liknande.
Försök att bygga upp ett rejält buktryck innan du greppar stången, brösta upp dig och rikta blicken lite högre istället för ner i backen. Sen tycker jag att du ska elda upp dina remmar och börja köra med död start på alla reps.
Kör man mixat grepp använder man i regel inte dragremmar.
Nu beror väl detta lite på vad man är ute efter man jag tycker man kan ha dödläge mellan varje repetition. Men man får säkert bättre kontakt på sättet som du kör.
Angående ryggen så kan du testa att böja knäna mer i bottenläget så att du kommer lite lägre med rumpan innan du börjar lyftet. Ryggen brukar bli rakare då. Det kommer kräva mer av ben och rumpa.
Sen ser det inte ut som att du låser ut helt och hållet i toppläget vid varje rep men även det gör man ju lite som man vill med.
Senast redigerad av vicarious den 2011-10-25 klockan 20:48.