Löpning. Långpass
23,69 km
Tid 1:50.22
4:39 min/km
tempokurva.jpg
Det blev ett långpass iallafall. Om än lite kortare än jag önskade. Tidsbristen gjorde att jag fick hålla ett högre tempo.
Negativt: Det här var i princip en maxning. Det är svårt för mig att i nuvarande form hålla ett högre tempo på en så pass lång distans.
Positivt: Min form är inte den bästa nu. Jag är rätt sliten och mina ben var fortfarande inte i toppform efter 30 km-passet i söndags.
Tyvärr har jag inga pulsuppgifter från passen. Det hade varit intressant på de snabba långpassen. Jag har tröttnat på mitt trilskande pulsband som halkar ner hela tiden. Jag får se om jag orkar hitta en lösning på det där. Sport-bh som machine gun nämnde kanske är något.
Förutom svaga ben kändes det bra. Flera långpass i högt tempo börjar äntligen ge resultat. Det känns bra att jag faktiskt fick till ett långpass trots att det såg mörkt ut. På kurvan är det skönt att se hur lite jag var över 5 min/km. Även om det gick lite ojämnt så hade jag några riktigt snabba partier. Bra också att jag inte har en negativ trend på slutet.