Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-08, 13:00   #1726
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Reg.datum: Jan 2005
Hej cam!

Tyckte det va ett bra pass du fick iväg

Kör du väldigt mkt cardio offseason?
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 13:23   #1727
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Fin avatar!

Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 15:19   #1728
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
tigerofsweden: Tack!
Har inte kört mycket cardio tidigare, men nu har jag upptäckt hur skönt och roligt det kan vara. Dessutom är det ett sätt för mig att hålla en hyfsad form eftersom jag har sjukt lätt att fläska till mig Tänker inte låta den långa dieten vara helt bortkastad och dessutom vill jag ha en hyfsad kondition

Chaaan: Tack!!! Jag är lite nöjd med den faktiskt...
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 18:07   #1729
cam
Registered User

cams avatar

Lördag 8/12, ben och mage

Och så ett litet ben/magpass avklarat mitt i julpyssel .

Uppvärmning med lite benspark.
Böj i Smith
Halva fuskböj typ, något annat var inte att tänka på idag. Min rygg var jättespänd pga sömnbristen.
45 kg: 13
55 kg: 3x10
Utfall i Smith
45 kg: 9, 8, 8, 8/ben
Liggande lårcurl Det tunga skrället
13 kg: 10
Enbens
5 kg: 8, 6, 6, 5/ben
Båda
13 kg: 6
9 kg: 8
Stående enbenscurl i kabel
23 kg: 9, 8, 8/ben
Knästående crunches i kabel
Medan jag ändå hade den...
45 kg: 14
50 kg: 3x8
varvat med
Knälyft/crunches på bänk
4 set
Benspark Den tunga
15 kg: 8
Enbens
5 kg: 10, 11, 9, 8/ben
Båda
15 kg: 8, 7
Vader i benpress
150 kg: 12, 12, 14, 14

Sedan hemåt. Gissa om det är skönt att slippa ge sig på cardio efter benpasset nu för tiden?
Lagom pass för övrigt, körde inte skiten ur mig men är rätt mör i benen
Gammal 2007-12-08, 18:58   #1730
Ivar_Lo-J
Registered User

Ivar_Lo-Js avatar

Reg.datum: Jul 2007
Måste instämma i att din nya avatar är supersnygg! Ljuset blev jättebra tycker jag. Ser väldigt proffsigt ut.

Kul att morgoncardion fortfarande känns trevlig. Det är fascinerande hur man faktiskt kan lägga sig till med helt nya vanor på relativt kort tid ändå.

Förresten måste det ju vara skönt att du tävlade nu innan hela julgrejen satte igång så du verkligen nu kan passa på att njuta av julen.
Ivar_Lo-J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-09, 07:47   #1731
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ivar_Lo-J Visa inlägg
Måste instämma i att din nya avatar är supersnygg! Ljuset blev jättebra tycker jag. Ser väldigt proffsigt ut.

Kul att morgoncardion fortfarande känns trevlig. Det är fascinerande hur man faktiskt kan lägga sig till med helt nya vanor på relativt kort tid ändå.

Förresten måste det ju vara skönt att du tävlade nu innan hela julgrejen satte igång så du verkligen nu kan passa på att njuta av julen.
Åh, tack!

Ja, är man öppen för nya saker så kan man göra en hel del förändringar i sitt liv. Jag tycker det är skönt att vara vaken tidigt och "ha världen för sig själv", samt att jag bara har tid för cardio då på vardagarna eftersom jag pendlar och kommer hem sent.

Haha, skojar du...igår kväll avnjöt jag varm nybakad saffransbulle (fylld med mandelmassa) och till det ett glas iskall minimjölk. Namnamnam. Idag är det ju andra advent och då blir det mer fika. Tur att man kör lite mera cardio nu då
Gammal 2007-12-09, 10:15   #1732
cam
Registered User

cams avatar

Söndag 9/12, morgonrunda

Underbar morgonpromenad idag Lite kallare, mestadels torrt väglag, singlade först ner några snöflingor men sen kom solen fram lite grann.
Joggade några korta sträckor i början, men sen ville kroppen bara promenera så jag lyssnade på den. Var ute i en dryg timme.

Lika underbar är gröten just nu med skivat päron och färsk ingefära, smaksatt med Fairings äpple/päron-protein och toppad med kanel, kardemumma och valnötter
Gammal 2007-12-09, 11:10   #1733
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
tigerofsweden: Tack!
Har inte kört mycket cardio tidigare, men nu har jag upptäckt hur skönt och roligt det kan vara. Dessutom är det ett sätt för mig att hålla en hyfsad form eftersom jag har sjukt lätt att fläska till mig Tänker inte låta den långa dieten vara helt bortkastad och dessutom vill jag ha en hyfsad kondition
Då förstår jag Jo det är trist när toppformen försvinner allt mer och mer, det håller jag med om!

Kondition är absolut så viktigt, speciellt inom AF juh
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-09, 12:06   #1734
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
Då förstår jag Jo det är trist när toppformen försvinner allt mer och mer, det håller jag med om!

Kondition är absolut så viktigt, speciellt inom AF juh
Samtidigt måste man ju hitta en balans där, ska man bygga på sig lite måste man ändå äta så pass att man fungerar optimalt och mår bra. Och tävlingsform är inget välmående tillstånd, det blev jag ganska varse sista veckorna på dieten

Ja absolut, ska så småningom börja vässa min kondition lite mer
Gammal 2007-12-09, 16:00   #1735
Simson
Forskare

Simsons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
Fin avatar!

+1

Grym, där fick du en bonus från tävlingen
Gammal 2007-12-09, 20:13   #1736
cam
Registered User

cams avatar

Söndag 9/12, bröst och triceps

Citat:
Ursprungligen postat av Simson Visa inlägg
+1

Grym, där fick du en bonus från tävlingen
Tack!!!
I know

Dagens pass:
Bänkpress
Minns inte när jag körde fritt senast, inget man känner sig taggad att göra på diet...
Stången 20 kg: 15
30 kg: 10
40 kg: 2½, nähä...kroppen vill inte köra tungt just nu, bara att lyda
32,5 kg: 10, 8
Lutande hantelpress
2x13,5 kg: 8
2x16 kg: 6, 4, 5, 5
Liggande flyes i CC
2x9 kg: 5, 7, 7, 6
Så sjukt segt och ojämnt motstånd i den CC:n, kan de inte fixa den eller köpa en ny?
Sedan skulle jag köra triceps och hade bestämt att INTE köra dips. Men dipsställningen liksom kallade på mig, så det blev några st iaf
Dips
3x5, sen fick det vara nog.
Pushdown med vinklat handtag
36 kg: 6, 5, 5
Enarms dito med underhandsgrepp
10,25 kg: 6, 6, 5/arm
Enarms stående hantelextension
6 kg: 5, 4/arm
5 kg: 5/arm
Armhävningar
15, dags att gå hem..

Efter-träningen-maten bestod idag av, förutom protein, en knäckemacka med mosad potatis och kalkon som jag grundade med, därefter saffransbulle, mjuk pepparkaka och en bit nougat/mandelmassarulle. Nu har jag ont i magen. Har verkligen blivit avvänjd från socker senaste åren, mår pyton om jag äter någon relativt stor mängd.
Gammal 2007-12-10, 19:36   #1737
cam
Registered User

cams avatar

Måndag 10/12, morgonpromenad

Usch, har stressat som bara den i helgen med julpyssel och grejer. Under dieten fanns ju inte precis tid över att fixa och dona hemma.
Hade svårt att varva ned igår och i natt har jag bara sovit 3 timmar trots att jag verkligen behöver sova Det blir ju inte direkt lättare när man är medveten om hur mycket man ligger efter med sömnen.

4.20 klev jag upp, blev tokig av att ligga och svettas. Var uppe och stökade lite till med julpyssel, sen tog jag en promenad på ca 50 min. Lite lätt jogging här och var också.

Kände direkt när jag kom till jobbet att jag inte var i form att vara där, så jag tog ut lite inarbetade timmar och drog redan vid 14. Kändes fint Handlade lite, bl a några julklappar, och gick sedan hem och åt värsta smaskiga omeletten med spenat, fetaost, keso mm. Sedan har jag bakat värsta smarriga saffranskakan som jag ska ha med till jobbfikat på onsdag. Slängde i några droppar citronessens för en extra pikant touch och det luktar gudomligt från köket

Ska koppla av nu och lägga mig tidigt, har förkylningssvid i näsan pga sömnbristen. I morgon blir det definitivt sovmorgon (ända till 5.45 ). Efter jobbet ett litet styrkepass på Atlantum.

Preliminär träningssplit ser ut som följer:
Måndag: Vila
Tisdag: Extra minibenpass med fokus på baksida och rumpa, samt biceps
Onsdag: Axlar inkl. baksida
Torsdag: Rygg och spinning
Fredag: Vila
Lördag: Ben
Söndag: Bröst och triceps

Cardio slängs in här och var på morgnarna, förmodligen mån, tors, lör och sön.

Inte riktigt nöjd men det får duga så länge. Ställer fortfarande inga högre krav på mig nu efter tävlingen, utan kör på känsla.
Gammal 2007-12-10, 20:33   #1738
Stumpis
Starkast i Lomma.

Stumpiss avatar

Reg.datum: Oct 2004
Kul med nytt upplägg, bränn inte ut dig med en massa morgoncardio, bara... Jag menar bara att det inte får bli något tvång; så länge du tycker att det känns skönt att gå upp i ottan för att ge dig ut så är det ok, men vill du stanna i sängen nån morgon så ska du ju kunna göra det.

Låt kroppen känna att det inte är diet längre, så den "fattar skillnaden" om du förstår vad jag menar?

Var du tvungen att skriva om så mycket gott i senaste inlägget?? Nu är jag hungrig och jag åt ju för bara 1 1/2 timme sen...

Gammal 2007-12-10, 20:56   #1739
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis Visa inlägg
Kul med nytt upplägg, bränn inte ut dig med en massa morgoncardio, bara... Jag menar bara att det inte får bli något tvång; så länge du tycker att det känns skönt att gå upp i ottan för att ge dig ut så är det ok, men vill du stanna i sängen nån morgon så ska du ju kunna göra det.

Låt kroppen känna att det inte är diet längre, så den "fattar skillnaden" om du förstår vad jag menar?

Var du tvungen att skriva om så mycket gott i senaste inlägget?? Nu är jag hungrig och jag åt ju för bara 1 1/2 timme sen...

Morgoncardion är långtifrån något tvång, snarare tvärtom. Jag kanske är ovanlig, men jag gillar det verkligen och nu blir det ju bara så ofta jag känner för det och inte varje morgon. I januari-februari då det kan bli nedåt 25-30 minus här, då blir det nog däremot en hel del morgnar då jag föredrar att stanna i sängen...

Provsmakade en tunn slice av kakan och kan upplysa om att den lär bli populär på onsdag
Gammal 2007-12-11, 11:46   #1740
no1fitness
no1bootybuilder

Reg.datum: Mar 2003
Skönt att du kommit in i träningen direkt. Vissa kan ha svårt med motivationen efter en tävling för det blir liksom så tomt.
Själv har jag inte tränat än, men drar nog av ett pass i morrn, typ helkropp för att vakna till.

Julbaket smakar så mycket bättre efter en diet.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:04.