Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-17, 19:28   #17251
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Man får ju inte ta tag i motståndarens handskar, lite svårt att göra det då antar jag
Iof finns det flera där man inte behöver ta tag i handskarna.
http://www.grapplemonkey.com/2010/09...j-wrist-locks/

Vad innebär det exakt med att man inte får ta tag i handskarna? Får man inte lägga handen över handskarna och greppa sidan av handen/fingrarna t.ex?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-05-17 klockan 19:31.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 19:30   #17252
Kräket
Registered User

Kräkets avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av krellik Visa inlägg
crossfit fysen?

Kan vara allt från muskeluthålighet, mjölksyretålighet, aerob kondition till mental tuffhet som man vill komma åt med kampsports fys.
Sen är ofta "vanliga" delar av träningen lika jobbiga,att bli pressad på padsen, sparring, etc...

Bara något man måste köra för att bli matchklar...
Kampsports-fys är nog ett bättre begrepp. En annan sak jag undrar över är väl hur "slitsamt" kampsportsfys är för kroppen?

Själv kör jag gymträning 5 dagar i veckan och försöker få till 2 pass BJJ och 1 pass SW i veckan. Blir en och annan dag med kampsportsfys och ibland känns övningarna ganska riskabla med tanke på bla. axlar m.m.
Kräket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 19:38   #17253
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Kampsports-fys är nog ett bättre begrepp. En annan sak jag undrar över är väl hur "slitsamt" kampsportsfys är för kroppen?

Själv kör jag gymträning 5 dagar i veckan och försöker få till 2 pass BJJ och 1 pass SW i veckan. Blir en och annan dag med kampsportsfys och ibland känns övningarna ganska riskabla med tanke på bla. axlar m.m.
Finns så mycket olika övningar man kan köra, men generellt har jag svårt att se att jag kört någon övning som i sig känts särskilt riskabel. Däremot finns det alltid en risk när man kör i högt tempo och när man pressar sig över sina gränser och imho så finns det en poäng här att du behöver hålla koll på din kropp så du inte skadar dig i intensiva fysdrillar och att detta hjälper dig att ha denna medvetenhet i sparringen av olika moment (där du också kan pressa dig hårt och där det finns ett större antal överasknings moment jämfört med de flesta fysdrillar...)
krellik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 20:28   #17254
eternallord
Registered User

eternallords avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg

Det värsta inom MMA är nog brottningen. Rygg, knä och anklar är alltid i farozonen vid nertagningar, scrambles osv. MMA-fighters skadar sig rätt ofta och jag skulle nog uppskatta att 70% av de skadorna fås i samband med brottningsrelaterad sparring. Det måste göras såklart, men det är obehagliga skador man kan dra på sig där, pajade ledband och dylikt kan jaga en hela livet.
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 20:39   #17255
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det värsta inom MMA är nog brottningen. Rygg, knä och anklar är alltid i farozonen vid nertagningar, scrambles osv. MMA-fighters skadar sig rätt ofta och jag skulle nog uppskatta att 70% av de skadorna fås i samband med brottningsrelaterad sparring. Det måste göras såklart, men det är obehagliga skador man kan dra på sig där, pajade ledband och dylikt kan jaga en hela livet.
Lätt otäckaste bitarna att sparra! Specielt om man inte har en gedigen bakgrund inom någon brottningsstil eller judo...

Otäckaste jag varit med om inom mma träning som inte varit en slump olycka var att bli kastad på nacken av en riktigt duktig grekrom kille, hände inget mer än att jag blev lite stel i nacken men kändes som att vi landade med båda våran kroppsvikt på min stackars lilla nacke... Trodde en milisekund att jag skulle äta mat genom sugrör för resten av livet.
krellik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-17, 20:42   #17256
Pungis
Registered User

Reg.datum: Sep 2007
Definitivt nedtagningar och brottning som man skadar sig mest i.. Jag gick över från mma till thai för jag skadade mig hela tiden
Pungis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 16:55   #17257
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Pödz tränar inför fighten!

Gammal 2011-05-18, 17:05   #17258
Krampus
Jag kan en rolig historia.....

Krampuss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Pödz tränar inför fighten!

Mariusz trening!
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 17:06   #17259
lei
Bergseremit

leis avatar

Reg.datum: Jun 2010
Är inte så insatt i boxning men ser han inte rätt seg ut i sparringen fortfarande?

2013: Träning: 200-130-207,5 Tävling: 190-120-200
2014: Träning: 200-125-210 Tävling: 000-000-000
2015: Träning: 170-102,5-190 Tävling: 155-100-172,5
lei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 17:17   #17260
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av lei Visa inlägg
Är inte så insatt i boxning men ser han inte rätt seg ut i sparringen fortfarande?
Looks like a typical Floyd Mayweather to me!
Gammal 2011-05-18, 18:16   #17261
delta_mats
Illrar pillrar

delta_matss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av lei Visa inlägg
Jo det ser segt och stelt ut, ungefär som en nybörjare. Jag tycker man kan kräva mer av någon som på "heltid" ägnar sig åt MMA. Möjligtvis tränar han rätt mycket styrka fortfarande och även brottning får man väl hoppas. Hade varit mer intressant att se honom sparras och rulla lite.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 19:39   #17262
eternallord
Registered User

eternallords avatar

Han ska möta James Thompson så de slagen räcker nog gott och väl. Där har vi en stackare som borde lagt av för många, många herrans år sedan. 11 KO-förluster i sin karriär och har gått 1 - 9 i sina senaste 10 genomförda fighter.

Det är väldigt synd när fighters håller på såhär länge, brawlers som håller sig kvar alldeles för länge för att betala hyran. James Thompson, Gary Goodridge mfl har det bäddat för väldigt svåra hjärnskador i framtiden.

Senast redigerad av eternallord den 2011-05-18 klockan 19:44.
Gammal 2011-05-18, 19:42   #17263
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Han ska möta Josh Thompson så de slagen räcker nog gott och väl. Där har vi en stackare som borde lagt av för många, många herrans år sedan. 11 KO-förluster i sin karriär och har gått 1 - 9 i sina senaste 10 genomförda fighter.
Nä, Josh e för liten.

Det är James "Megapunk" "Colossus" "DVD-Collection" Thompson han skall möta.
Gammal 2011-05-18, 19:44   #17264
eternallord
Registered User

eternallords avatar

Menade givetvis James! Läste något nyss om Josh Barnett sen blev det kortslutning i huvudet.
Gammal 2011-05-18, 20:00   #17265
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Vem vet, Josh Thompson kanske hade vunnit , då Pudz Cardio är exceptionell..

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:01.