Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-15, 09:19   #1696
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Nisseg Visa inlägg
Ett halvt dygn senare. Har idag ätit 1488 kcal men jag väger mer än jag gjort under dessa drygt två veckor jag deffat. Jag kan bara konstatera att det är något sjukt fel på min förbränning.

Som sagt tidigare slutade jag med kortison för ca 3 veckor sedan så det kan vara detta som spelar in. Imorgon blir det bastun för att försöka tömma vätskedepåerna som verkar gigantiska. Jag dricker mycket vatten men pissar fan inte ens ut en 1/10 känns det som.
Nej, jag har mycket svårt att tro att du har något sjukt fel på din förbränning, snarare fel på ditt tålamod. Åt du verkligen 1000kcal mer än du gör idag när du var viktstabil? Och hur bra koll har du på intaget.

Om du ligger på 1500kcal och är säker på det är det ju bara att köra på och låta termodynamiken lösa resten. Sluta nojja över vikten.
Gammal 2012-03-15, 09:23   #1697
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Reg.datum: Jan 2005
Det går bättre nu när jag slutat med periodisk fasta och äter mindre mål oftare. Hungern känns mer kontrollerad och jag får inte ballongmage efter jag har ätit
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 09:49   #1698
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
Det går bättre nu när jag slutat med periodisk fasta och äter mindre mål oftare. Hungern känns mer kontrollerad och jag får inte ballongmage efter jag har ätit
Jag funderar också på att sluta med PF, har kört det nu i 10 veckor och har funkat okej. Men nu ligger jag väldigt lågt och hungern på morgonen är ganska så påtaglig nu. Däremot tror jag att det finns fördelar (inbillar mig det) med att träna på fastande mage med EAA innan och efter. Men just de där 16 timmarna vet i sjutton.

I övrigt har det gått mycket bra, snart inne på v.11 och har gått ner ca 10.5kg och midjan ligger på -10cm. På tok för snabbt tycker väl de flesta men jag orkar inte med att dra ut på skiten, vill bara bli färdig. Sen kommer jag försöka öka 1kg i månaden och ha koll på intaget annars är man snart där igen och ska ha bort 15kg bara för att se sin taniga lilla kropp titta fram...

Jo jag är sjukt hungrig och bitter idag
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 09:56   #1699
Denniss
Workoholic

Dennisss avatar

Igår dök en lång ådra upp över bröstet upp mot axeln! Ett positivt tecken
Denniss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 09:58   #1700
Holmeros
Plomeros

Holmeross avatar

Reg.datum: Jun 2010
Min deff går väl sådär.. Lite trytande motivation och tålamod. Jag vill bara att fettet ska vara borta, det är ju ett jävla jobb att få bort.

Men det är väl bara att hålla ut, annars når jag aldrig dit jag vill. Lite trist att det hela just nu känns som en motgång bara, det vore lättare om det hade varit roligt. Jag saknar att vräka i mig precis vafan jag vill..
10 veckor kvar, nu gäller det att köra stenhårt och försöka ligga på att gå ner 1 kg / vecka så blir det nog hyffsat bra när jag drar till Grekland :-)
Holmeros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 10:20   #1701
Baboom
Dwarfar bulkig Axon varje dag i veckan.

Babooms avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Jag funderar också på att sluta med PF, har kört det nu i 10 veckor och har funkat okej. Men nu ligger jag väldigt lågt och hungern på morgonen är ganska så påtaglig nu. Däremot tror jag att det finns fördelar (inbillar mig det) med att träna på fastande mage med EAA innan och efter. Men just de där 16 timmarna vet i sjutton.

I övrigt har det gått mycket bra, snart inne på v.11 och har gått ner ca 10.5kg och midjan ligger på -10cm. På tok för snabbt tycker väl de flesta men jag orkar inte med att dra ut på skiten, vill bara bli färdig. Sen kommer jag försöka öka 1kg i månaden och ha koll på intaget annars är man snart där igen och ska ha bort 15kg bara för att se sin taniga lilla kropp titta fram...

Jo jag är sjukt hungrig och bitter idag
Testa att äta lite mer mättande och mer "volym" mat. Kokt potatis, kokt ägg istället för stekt (eller omelett), magrare kött (och addera bea, majo eller liknande för fettet) och mer grönsaker. Så tror jag att du kommer få det lättare.
Gammal 2012-03-15, 10:52   #1702
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Baboom Visa inlägg
Testa att äta lite mer mättande och mer "volym" mat. Kokt potatis, kokt ägg istället för stekt (eller omelett), magrare kött (och addera bea, majo eller liknande för fettet) och mer grönsaker. Så tror jag att du kommer få det lättare.
Men det är ju inte lika gott

Men nej du har rätt, planen har varit att äta som jag gjort så länge det går och har enbart siktat på att hålla 3g protein. Men det får bli mer kycklingfilé, grönsaker osv nu när jag ligger så lågt.

btw här är mitt nya tillbehör i dietköket

Senast redigerad av Gober den 2012-03-15 klockan 10:54.
Gammal 2012-03-15, 11:18   #1703
Baboom
Dwarfar bulkig Axon varje dag i veckan.

Babooms avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:

Men nej du har rätt, planen har varit att äta som jag gjort så länge det går och har enbart siktat på att hålla 3g protein. Men det får bli mer kycklingfilé, grönsaker osv nu när jag ligger så lågt.

Ibland smakar det bajs och ibland smakar det tårta
Nä, men att slippa känna sig hungrig är en stor vinst på en diet.
Jensens rödvinssås innehåller 50kcal/100g och är riktigt trevlig till kokt potatis.
Det med lite grönsaker och en ryggbiff tackar man inte nej till!
Gammal 2012-03-15, 11:20   #1704
Jagger
Registered User

Reg.datum: May 2007
Citat:

Vart köpte du den?
Jagger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 11:23   #1705
Nisseg
Registered User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Nej, jag har mycket svårt att tro att du har något sjukt fel på din förbränning, snarare fel på ditt tålamod. Åt du verkligen 1000kcal mer än du gör idag när du var viktstabil? Och hur bra koll har du på intaget.

Om du ligger på 1500kcal och är säker på det är det ju bara att köra på och låta termodynamiken lösa resten. Sluta nojja över vikten.
Jag har full koll på exakt allt jag äter. Räknar med steksmör, olja och andra "fällor" som det kan vara lätt att falla i.

Jag tränar 8-10 pass per vecka med ca 3-4 cardiopass, jag väger 78kg och är 175cm. Teoretiskt ska det underskott jag ligger på just nu vara ca 1500 kcal under men det händer ändå ingenting.

Jag kan ju tillägga att jag efter första veckan snabbt gick ned två kg och då låg jag på ca 2000 kcal per dag. Idag ligger jag under 1500 kcal per dag och HAR GÅTT UPP ca 0,5 kg...
Nisseg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 11:25   #1706
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Baboom Visa inlägg
Ibland smakar det bajs och ibland smakar det tårta
Nä, men att slippa känna sig hungrig är en stor vinst på en diet.
Jensens rödvinssås innehåller 50kcal/100g och är riktigt trevlig till kokt potatis.
Det med lite grönsaker och en ryggbiff tackar man inte nej till!
Jo Jensens rödvin är helt okej faktiskt och funkar bra till stekt kött.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagger Visa inlägg
Vart köpte du den?
ICA MAXI Västra Hamnen (Malmö) Finns även på Greys (amerikansk shop) finns i Malmö men förmodligen i andra städer också då dom är återförsäljare till en hel del butiker, tex discshop.
Gammal 2012-03-15, 11:26   #1707
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Jag har full koll på exakt allt jag äter. Räknar med steksmör, olja och andra "fällor" som det kan vara lätt att falla i.

Jag tränar 8-10 pass per vecka med ca 3-4 cardiopass, jag väger 78kg och är 175cm. Teoretiskt ska det underskott jag ligger på just nu vara ca 1500 kcal under men det händer ändå ingenting.

Jag kan ju tillägga att jag efter första veckan snabbt gick ned två kg och då låg jag på ca 2000 kcal per dag. Idag ligger jag under 1500 kcal per dag och HAR GÅTT UPP ca 0,5 kg...
Låter sjukt konstigt, du använder inte någon app till mobilen som kanske lägger in fel värden?

att gå upp i vikt på 1500 i underskott går ju lite emot naturens lagar
Gammal 2012-03-15, 11:35   #1708
Nisseg
Registered User

Citat:
Låter sjukt konstigt, du använder inte någon app till mobilen som kanske lägger in fel värden?

att gå upp i vikt på 1500 i underskott går ju lite emot naturens lagar
Jag använder dumbbell.se .

Jag är också hemma på dagarna så jag har verkligen tid att räkna på varje enskild sak jag äter. Men som sagt tidigare tror jag det är kortisonet som jag fick tidigare som spökar.
Gammal 2012-03-15, 11:42   #1709
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:

Förstår jag dig rätt nu, du gick ned 2kg första veckan, och har stått still en vecka efter det? Och du tror att det är något fel på dig?

Ligg kvar på 2000kcal ett par veckor till innan du säger något om din metabolism. Du låter bara deffnojjig.
Gammal 2012-03-15, 12:07   #1710
Nisseg
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Förstår jag dig rätt nu, du gick ned 2kg första veckan, och har stått still en vecka efter det? Och du tror att det är något fel på dig?

Ligg kvar på 2000kcal ett par veckor till innan du säger något om din metabolism. Du låter bara deffnojjig.
Jag har gått upp en vecka efter det... och det på 500 kcal mindre än det jag åt tidigare.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:59.