Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-08, 07:44   #1696
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Du är tydligen i behov av yttre motivation.
Jag vet att det är en löjlig sak att säga precis som "skaffa dig självförtroende" ("hur fan gör man det då" brukar vara svaret) men försök hitta din inre motivation. Det är den som håller i längden!
Vad kostar konsultation av GM?
Ja, något i min inställning har iaf ändrats. Har aldrig tidigare haft problem med att bestämma mig för något och sen genomföra det. Har tvärtemot många gånger överdrivet. Nu har jag lika mycket karaktär som gemenene man Måste hitta tillbaka till min gamla motivation, och jag verkar få göra det på egen hand då det verkar osäkert om Grandmaster kommer ta sig an nya klienter.

edit. Vet tyvärr inte något om hans nya priser.

Igår köpte jag på mix Carbzones low carb bröd och pasta. Tryckte precis i mig 2 skivor av brödet och det var riktigt gott, väldigt matigt och mättande. Kommer ev prova pastan ikväll och ge ett utlåtande. Brödet kan jag iaf rekommendera
tigerofsweden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 08:22   #1697
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Reg.datum: Dec 2008
Vad är innehållet i carbzones pasta och bröd? Kan vara något att spana in när det ska dietas.

Angående GM så kostade det för ett par år sedan 800-900 för fyra veckors konsultation. Har man råd är det garanterat värt det.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 15:26   #1698
RassK
Registered User

RassKs avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne Visa inlägg
Vad är innehållet i carbzones pasta och bröd? Kan vara något att spana in när det ska dietas.
Angående GM så kostade det för ett par år sedan 800-900 för fyra veckors konsultation. Har man råd är det garanterat värt det.
Undrade också så jag tog mig friheten att googla: http://www.carbzone.se/low_carb_brod.html
Vettig fördelning av protein/kolhydrat. Lite väl fet kanske?
8-900kr verkar ju vettigt, inte för dyrt för ovärderlig kunskap!
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 07:52   #1699
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Citat:
Undrade också så jag tog mig friheten att googla: http://www.carbzone.se/low_carb_brod.html
Vettig fördelning av protein/kolhydrat. Lite väl fet kanske?
8-900kr verkar ju vettigt, inte för dyrt för ovärderlig kunskap!

Igår provade jag deras pasta. Förväntar man sig att det ska smaka vanlig pasta så kommer man bli besviken. Det var rejält med tuggmotstånd och kändes ungefär som en "kraftig" fullkornsvariant. Jag gillade dock det eftersom jag blev riktigt mätt. Den är nog riktigt god att använda till någon kycklinggryta etc Brödet är fortfarande min favorit dock

Kommer fortsätta köpa både deras bröd och pasta, skönt o slippa mala i sig massa kyckling
Gammal 2011-03-18, 08:07   #1700
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Nu är man äntligen tillbaka efter några dagars magsjuka Har ätit normalt ett par dagar nu och det känns fint att vara tillbaka. Tränade igår och det gick rätt okej, formen fortsätter att bli bättre och vikten smyger sig sakta neråt. Vågnålen pekar just nu på strax under 73kg. Har faktiskt noll intresse av styrka nu och tränar mest mellan 8-12 reps, och kroppen känns faktiskt mycket fräschare nu och jag har inte ont någonstans.

När jag börjar bli mer nöjd med formen och lägger mig på balans så kanske jag tar tag i styrkan, men ärligt talat är intresset för att börja äta massa och jaga nya personbästa ganska svalt just nu. Men det är mer regel än undantag att jag ändrar mig så vem vet Offra formen tänker jag däremot inte göra, nu börjar den varma årstiden närma sig, då SKA jag vara ripped
Gammal 2011-07-08, 12:02   #1701
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden Visa inlägg
När jag börjar bli mer nöjd med formen och lägger mig på balans så kanske jag tar tag i styrkan, men ärligt talat är intresset för att börja äta massa och jaga nya personbästa ganska svalt just nu. Men det är mer regel än undantag att jag ändrar mig så vem vet Offra formen tänker jag däremot inte göra, nu börjar den varma årstiden närma sig, då SKA jag vara ripped
Fy och usch vad denna dagbok och min träning är tragisk när man tittar tillbaka i backspegeln Har bannemig inte presterat något eller gjort några förbättringar av min fysik, har snarare gått åt andra hållet. Just nu kämpar jag för fullt med att komma tillbaka och ta mig i bra form och träna kontinuerligt. Har varit dum och kört mycket högrepsträning och skippat benträning med dålig kost vilket gjort att jag tappat i vikt och kommit i sämre form, bra va?

Har dessutom ägnat för mycket tid åt att vara bitter över andras resultat när jag borde fokuserat på min egna träning och vad jag personligen kan göra med mina förutsättningar. Var ute och gick häromdagen och hittade en liten hinderbana i skogen. Såg att det fanns ett rep som man kunde klättra upp för vilket jag aldrig har provat förr. Det gick busenenkelt att ta sig upp och jag kom snabbt på vad roligt det är att träna!

Kanske dags att övergå till något strukturerat och sluta tramsa rundor och utlova massa saker som det aldrig blir något av.
Gammal 2011-07-08, 12:38   #1702
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Då är vi två som kämpar med comeback... comon bro'! Du har fortfarande en fysik som är klockren, men det är bara o vända på skutan o kötta på nu!!!!!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-08, 12:41   #1703
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
har du fortsatt köpa det där brödet förressten? är det OK?

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-08, 13:01   #1704
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Då är vi två som kämpar med comeback... comon bro'! Du har fortfarande en fysik som är klockren, men det är bara o vända på skutan o kötta på nu!!!!!
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
har du fortsatt köpa det där brödet förressten? är det OK?
Härligt, då styr vi upp skeppet nu då!

Nej har faktiskt inte gjort det. Men det är absolut inte något fel på brödet men är just nu inne i en intensiv omega 3-ägg fas

Absolut inte omöjligt att jag köper brödet och pastan igen, de smakar båda bra även om brödet blev min favorit
Gammal 2011-07-08, 13:06   #1705
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Kör på riktigt ordentligt nu! Jag vet att du skulle kunnna sparka raketfart i utvecklingen direkt, om du bara gav dig fan på det. Du har ju goda förutsättningar och dessutom hjärna. Den kombinationen är inte alltför vanlig, framför allt inte på gym.
Gammal 2011-07-08, 17:43   #1706
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne Visa inlägg
Kör på riktigt ordentligt nu! Jag vet att du skulle kunnna sparka raketfart i utvecklingen direkt, om du bara gav dig fan på det. Du har ju goda förutsättningar och dessutom hjärna. Den kombinationen är inte alltför vanlig, framför allt inte på gym.
Tack för peppet, jag ska försöka göra mitt bästa, lång väg tillbaka!

8/7

Böj
80kg x 5, 90 x 5, 92,5kg x 3, 95kg x 3, 80kg x 10

Sittande lårcurl
3 set

Avslutade med två magövningar.

Ja finns inte så mycket att säga, tragiskt vad mycket man har tappat. Från 100kg x 20 till 95kg x 3.
Aja, inget att hänga läpp över, det går att komma tillbaka.

Och anledningen till att det blev så lite volym är att efter förra benpasset kunde jag inte gå på några dagar så det får bli en mjukstart
Gammal 2011-07-09, 11:01   #1707
sanoj
Registered User

sanojs avatar

Reg.datum: Aug 2004
Kör hårt nu, du lär ju öka rätt bra nu i början, snart är du starkare än någonsin
Gammal 2011-07-11, 17:58   #1708
tigerofsweden
Fitness4Life

tigerofswedens avatar

Vaknade i lördags med ont i halsen och en riktigt snorig näsa. En väldans massa servetter och några shots alkohol senare mådde jag betydligt bättre, och idag kände jag mig tillräckligt okej för ett kortare pass.

Chins
+25kg x 5, +20kg x 6, +15kg x 6

Rackpulls
160kg x 6, 170kg x 3

Sittande rodd
82kg x 7, 7, 7

Stående hantelcurl
24kg x 6, 22kg x 7

Helt okej pass, har lagt alla "stödhjul" i form av remmar och bälte på hyllan, nu kör jag endast med flytande magnesium för greppet.

Det är en tråkig utveckling man ser på gymmet, acnefyllda broilers stora som hus springer runt och drar i massa lätta vikter. Jag bryr mig egentligen inte om vad andra gör, men man kan inte låta bli att fundera över hur det ska sluta?! Är verkligen den "den perfekta" muskulösa kroppen värd alla risker de tar?! Jag har sett tillräckligt för att aldrig välja den vägen.

7 veckor kvar på dieten och sen får vi se vad som står på tur. Hatten av till alla riktiga inspirationskällor som ThisIsTheOne, RassK, Pepzadept med flera, det är tack vare er som man fortfarande försöker
Gammal 2011-07-11, 21:28   #1709
RassK
Registered User

RassKs avatar

Reg.datum: Aug 2005
Jag känner mig rörd av att få nämnas i samma mening som två kändisar
Det är gött att du kommit igång igen. Kör på och håll i motivationen nu!
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-11, 21:46   #1710
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Bra pass! Gick det så fort att komma upp i de vikterna lär det gå undan att hitta tillbaka till och förbi all time high.

Citat:
Jag känner mig rörd av att få nämnas i samma mening som två kändisar
Det är gött att du kommit igång igen. Kör på och håll i motivationen nu!
För jag är ju oerhört känd. Dock genuint roligt att något man gör blir till inspiration för någon annan.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:09.